Prisjakt
Annons
VidaXL
  • Låga priser & brett sortiment
  • Fri frakt
  • Bra service
1.3Dålig
19 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.
Konsumentinformation
2023-10-18

Flera klagomål om felaktiga leveranser och vilseledande marknadsföring samt svårigheter med reklamationer, returer och återbetalningar. Följer inte ARN:s beslut. Läs omdömen innan köp och använd säkra betalsätt.

Skrivna butiksomdömen

E
Emma
1 omdöme
Uselen månad sedan

Riktigt kasst! Beställde hem en tältmatta för 350kr, den visade sig vara av riktigt usel kvalitet, såg inte ut som på bilden, tål ingenting. När jag ska använda min ångerrätt så ska jag först behöva bekosta frakt till NEDERLÄNDERNA och sen betala in en slags hanteringsavgift på 199kr! Det är det sämsta företaget jag har haft att göra med! Undvik!

VidaXL svarar:2025-05-12
Hej Emma, Vi beklagar att du hade en dålig köpupplevelse. Vi hoppas att du ger oss möjlighet att förbättra den. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett gott samarbete med dem. Tyvärr finns det situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer ber vi dig kontakta oss på mailadressen [email protected]. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prsjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa besvär. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
A
Annie
1 omdöme
Uselen månad sedan

Har köpt produkter här, inte nog med att produkterna var helt värdelösa i kvallité, när man vill returnera så vill dom återbetala en pytteliten del, helt omöjliga att få tag i och dom är så jävla otrevliga och försöker lura en!

VidaXL svarar:2025-05-06
Hej Annie, Vi beklagar att vi svikit dig. Din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
E
Eve
1 omdöme
Usel2 månader sedan

I ordered planting pots which turned out to be of very bad quality (it was not possible to assemble the planks due to incorrect placing of the holes in most of the elements). Firstly, I was offered a few options and I chose to receive spare parts however as soon as I checked all products and confirmed which spare parts I need, I received a reply that the parts are not even in stock. I requested a return and refund and the consultants kept making mistakes while confirming which products are to be returned and they even told me to carry the products to a drop point myself (over 60 kg) which I clearly refused to do. When the transportation company was finally arranged, they did not arrive on a specified date (and I was home all day because the company could not confirm when exactly between 8-17 they can come). I have been promised the next-day arrangement which turned out to take 4 days to organise instead. When the carrier arrived this time, he did not have any return labels on him so again could not take the items. He finally arrived the next day (which was the third attempt, requiring me to be available at home on a working day 3 times) with two labels for 3 packages, so he used a tape to make 1 package out of two smaller ones. When I confirmed the pick-up of items, VidaXL processed a refund of approx 1500kr out of the total amount of 3500kr, without even checking with me or asking which items I returned. They only processed a full refund after the matter was escalated and after I managed to get hold of an agent over the phone. From start to finish, extremely stressful, time-draining and unprofessional experience I will never wish to have again and I do not wish that to anyone.

VidaXL svarar:2025-04-14
Hello Eve, We are sorry that you had a bad shopping experience. We hope you will give us the opportunity to improve it. We assure you that we do everything we can to make our customers happy and to have a good cooperation with them. Unfortunately, there are situations where unpleasant events can occur, but to resolve these situations, we ask you to contact us at the email address [email protected]. To ensure that our specialised department takes over your message, please specify in the subject of the email: Feedback SE Prsjakt. We would appreciate if you send us an email with more information about your order, to resolve these inconveniences. We look forward to your email. Thank you for your patience and we wish you a pleasant day! Kind regards, Adina, vidaXL team
z
zenulac
2 omdömen
Dålig2 månader sedan

Okej köppplevelse men produkten kvalitet var så låg fick ikea att kännas extremt lyxigt. För att ens kunna använda den barngrind vi kör behövde vi slipa om och måla då den ska se både färg och hade så alvaliga risker för stickor att den inte gick att använda.

VidaXL svarar:2025-04-09
Hej Joakim, Vi beklagar att vi svikit dig. Din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
A
Anette
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Fruktansvärt! De levererar inte varor som överenskommet, så nu är varan ute på vift och de vill att jag ska hämta den 12 mil därifrån jag bor. När jag nu försökt maila skickas jag fram och tbx mellan dem och deras mellanhand Fyndig.. Nix inga mer köp här och kommer kontakta ARN samt lägga ut konversationen på X och f book, bra om kunderna får veta vad företaget går för innan de handlar därefter kan de bestämma själva. En leverans ska man kunna sköta!

VidaXL svarar:2025-04-07
Hej Anette, Vi beklagar att du hade en dålig köpupplevelse. Vi hoppas att du ger oss möjlighet att förbättra den. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett gott samarbete med dem. Tyvärr finns det situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer ber vi dig kontakta oss på mailadressen [email protected]. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prsjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa besvär. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
b
bostrom
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Ovilliga att reda ut det.

VidaXL svarar:2025-02-11
Hej Richard, Vi beklagar att vi svikit dig. Din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
M
MKGoteborg
1 omdöme
BraRedigerades 5 månader sedan

Bra kundservice. Man behöver ha lite tur med träprodukterna dock..

VidaXL svarar:2025-01-13
Hej Marc, Tack för att du tog dig tid att ge oss denna feedback. Vi ber om ursäkt för de problem du har upplevt med bänkskivan du köpte från oss. Som vi diskuterade under vårt telefonsamtal har din ersättning begärts och vi hoppas att din upplevelse med oss har förbättrats. Vänliga hälsningar, Adina, vidaXL team
t
Usel5 månader sedan

Varning för skräp. Kommer aldrig handla skräpet företaget säljer igen. Hyllan åker direkt till återvinningen. Handlade en däckhylla. Visst det var lågt pris. Men man får en mycket bättre hylla till lägre pris på andra väletablerade butiker. Så jag tänkte att den borde gå att använda till däckförvaring. Skulle inte hänga en disktrasa på torkning på den ens. Produktens benämning: Tire Rack Itemnumber: 152895 Batch number:2402077001

VidaXL svarar:2025-01-08
Hej Tomas, Vi beklagar att du hade en dålig köpupplevelse. Vi hoppas att du ger oss möjlighet att förbättra den. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett gott samarbete med dem. Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer ber vi dig kontakta oss på mailadressen [email protected]. För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prsjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa besvär. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig en trevlig dag. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
O
Oskar
1 omdöme
Usel6 månader sedan

Köpte ett kaminskydd av dem. Otroligt dålig kvalitet och trasig när den levererades. För att returnera varan skulle de dra av 200kr från återbetalningen (trots att den var trasig och de hade gjort fel från första början) Samma pris som andra sidor så jag kommer att leta en annan leverantör.

VidaXL svarar:2024-12-11
Hej Oskar, Vi beklagar att vi svikit dig. Din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller mailadressen du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected]? För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade detta ärende. Vi önskar dig en trevlig dag! Vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL
a
anderspmaaa
1 omdöme
Usel6 månader sedan

Köpte en skänk med fel gavlar. Kostade 927 kr. VidaXL erbjöd en kupong på 200 kr. Betala 727 kr för en skänk som inte kommer till användning.

VidaXL svarar:2024-12-31
Hej Anders, Vi är väldigt glada att ditt problem är löst nu och vi hoppas att din upplevelse hos vidaXL har förbättrats. Det var ett nöje att hjälpa dig. Med vänliga hälsningar, Adina, team vidaXL

Om butiken

VidaXL

VidaXL är en marknadsplats med säte i Nederländerna. Tänk på att erbjudande som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.vidaXL.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: VidaXL Marketplace International BV

Organisationsnr: 74214357

Information hos allabolag.se