VidaXL SE
  • Låga priser & brett sortiment
  • Fri frakt
  • Bra service
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
12 dagar sedan

I 2 veckor väntar jag på att de ska skicka en retursedel och de skjuter upp det men en anledning att de har fel i systemet. Sedan skickas det ett mail om ett alternativ lösning på 200 kr när varan har kostat drygt 1200kr Sämsta någonsin

VidaXL SE svarar:2022-11-16
Kære kunde, vi beklager, at vi svigtede dig, din oplevelse er meget vigtig for os, og vi tager den alvorligt. Vi er forpligtet til at give dig god service. Vil du være så venlig at sende os dine ordreoplysninger, såsom ordrenummer eller e-mailadresse, du brugte til at afgive ordren til e-mail: [email protected] For at sikre, at vores specialiserede afdeling overtager din besked, bedes du angive i emnet for e-mailen: Feedback SE Prisjakt. For at sikre, at vores specialiserede afdeling overtager din besked, bedes du angive i emnet for e-mailen: Feedback SE Prisjakt. Vi venter på dit svar og hjælper dig videre. Tak igen, fordi du gjorde os opmærksom på dette problem, og vi ønsker dig en dejlig dag! Miranda
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
17 dagar sedan

HANDLA INTE av detta oseriösa företag! Jag handlar mycket online och jag har aldrig tidigare mött ett mer oseriöst företag än detta! Jag beställde 2 stolar i återvunnet trä i början av oktober & betalade dem vid order beställningen. Inga stolar har ännu lämnat (om de nu verkligen finns) deras lager. Trots att de lovat och försäkrat mig att NU skulle de se till att prioritera detta & se till att jag fick mina stolar inom 8 arbetsdagar. 3 v senare när jag ånyo kontaktar företaget, så får jag till svar att det måste blivit något fel, att de missat detta, då de ännu inte ens lämnat lagret. Jag hävde då köpet dd. Nu återstår och se hur lång tid det tar innan jag erhåller mina pengar. 10 nov idag, en rimlig skattning är ju att jag (OM) får dom till midsommar -23. Så ett BIG NO NO. Handla inte av detta företag! Deras kundtjänst är också den under all kritik. Men sådana här oseriösa företag självsaneras på sikt.

VidaXL SE svarar:2022-11-11
Kära kund, Tack för din feedback. Vi är ledsna att se att din interaktion med oss ​​har gjort dig besviken. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett bra samarbete med dem. Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer står vi till ditt förfogande om du kontaktar oss på e-postadressen [email protected] För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa olägenheter. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig all lycka! vidaXL-teamet Miranda
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
24 dagar sedan

Köpte ett skydd för husvagnen - varan kom i helt rimlig tid - men det var omöjligt att få helt på för det var för trångt uppe vid taket (men nere stämmer måtten) så det är för mig oanvändbart. Man ska få byta, så jag var inte orolig. Men nu sex dagar senare ör mitt mejl fortfarande obesvarat. I paketet med skyddet fanns INGEN lapp alls. Jag saknade info om varan som ju kostar 2000:-. Jag anser att någon sorts kontaktinformation hade varit praktiskt och trevligt dessutom. Skrev till [email protected] efter att ha ringt en massa gånger till deras svenska nummer -08-403 099 31 vid olika tider och det bara bryter efter någon signal! Nej tack för att handla med VidaXL om det är så här de behandlar sina kunder. Jag har aldrig behövt klaga på något företag offentligt och gör det inte gärna men hoppas på tillfälliga problem, att de fixar ett byte lite snabbt efter denna sorgliga klagan, så att jag kan fortsätta handla där. Lycka till Vida-XL, jag hoppas ni kan fortsätta som ni började!

VidaXL SE svarar:2022-11-04
Kära kund, tack så mycket för att du kontaktar oss, vi beklagar att skydd för husvagnen inte kan tjäna sitt syfte, din erfarenhet är mycket viktig för oss och vi tar det på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller e-postadress som du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected] För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och för att hjälpa dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade denna fråga och vi önskar dig en trevlig dag! Ha en bra dag. Miranda
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
24 dagar sedan

Min första order kom inte fram, bad dem då skicka en gång till den kom inte hellre fram sen nu 3e gången gillt så kom bara 7 ben till mina soffor men svårt att sitta i den utan 8e benet så den skickades separat till mig. Jag har följt allt som jag ska göra och gav verkligen företaget jag köpte av en ny chans men att få åka till inkasso när jag gjort rätt är väldigt fel

VidaXL SE svarar:2022-11-04
Kära kund, vi beklagar att vi svikit dig, din upplevelse är mycket viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. Skulle du vara så snäll att skicka oss din beställningsinformation såsom ordernummer eller e-postadress som du använde för att göra beställningen till e-post: [email protected] För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi väntar på ditt svar och hjälper dig vidare. Tack än en gång för att du uppmärksammade denna fråga och vi önskar dig en trevlig dag! vidaXL-teamet Miranda
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
en månad sedan

Jag har försökt komma i kontakt med detta företag i flera månader. Jag beställde ett skrivbord som jag redan har betalat för , men som är defekt på. Benet är helt skevt och topp platan är intryckt. Jag har försökt komma ikontakt med detta företag på deras telefonnr/mail men ingen ringer tillbaka eller svarar i telefon, till sist så kontaktade jag klarna för att få hjälp. Jag känner mig väldigt lurad, de kanske är ett bra företag när allt flyter på. Men när något är defekt så får man ingen hjälp. Otroligt ledsen och besviken, jag vill ha mina pengar tillbaka om inget händer nu. Therece

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
en månad sedan

Klarar INTE av att ge transportföretaget rätt uppgifter och därav misslyckades leveransen IGEN! Kundtjänst kan inte besvara den enklaste frågan som när kommer hemleverans försök nr 2 ska ske. Utan man får bara svaret att man ska vänta i flera veckor och maila de senare…varför? Detta är helt idiotiskt då allt de behöver göra är att betala transportföretaget för ett nytt hemleverans!

VidaXL SE svarar:2022-10-31
Hej, vi är ledsna att vi svikit dig, din upplevelse är väldigt viktig för oss och vi tar den på allvar. Vi är fast beslutna att ge dig bra service. vi hjälper gärna till om du kontaktar oss på e-postadressen [email protected] För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi ser fram emot att höra av dig. Miranda
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
en månad sedan

Jag har beställt 2 barstolar i juli, fick de, men en kunde man inte sätta ihop. Kontaktade kundservice flera gånger, de bara säger att de ska skicka delar, men nu är november om 2 dagar och jag fortfarande har bara en stol, och felaktiga delar från den andra ligger bredvid. Jätte missnöjd!

VidaXL SE svarar:2022-11-02
Kära kund, Tack för din feedback. Vi är ledsna att se att din interaktion med oss ​​har gjort dig besviken. Vi försäkrar dig att vi gör allt vi kan för att göra våra kunder nöjda och för att ha ett bra samarbete med dem. Tyvärr finns det andra situationer där obehagliga händelser kan inträffa, men för att lösa dessa situationer står vi till ditt förfogande om du kontaktar oss på e-postadressen [email protected] För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi skulle uppskatta om du skickar ett e-postmeddelande med mer information om din beställning, för att lösa dessa olägenheter. Vi ser fram emot ditt mejl. Tack för ditt tålamod och vi önskar dig all lycka! vidaXL-teamet Miranda
Gästanvändare
Gästanvändare
Dålig
en månad sedan

Beställde ett skrivbord i återvunnet trä. Det kom ganska fort, men det var trasigt vid ankomst. Sprucket med delar som gått itu då produkten var packad utan skydd. Ser i efterhand på omdömena att det är vanligt att produkterna kommer trasiga. Har försökt nå dem men ingen återkoppling.

VidaXL SE svarar:2022-10-17
Kära kund, Tack för din feedback! Vi beklagar mycket att du fick en skadad produkt. Men vi vill meddela dig att vi undersöker din feedback ytterligare. För att lösa dessa situationer står vi till ditt förfogande om du kontaktar oss på e-postadressen [email protected] För att säkerställa att vår specialiserade avdelning tar över ditt meddelande, vänligen specificera i ämnet för mejlet: Feedback SE Prisjakt. Vi ser fram emot att höra av dig. Ha en bra dag. Miranda

Betyg köpupplevelse

1.4Dålig
78 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(5)
(1)
(1)
(6)
(65)
Årets butik 2022

Har du erfarenhet av butiken?

Dina åsikter är till stor hjälp för andra att hitta rätt butik, och står till grund för Årets Butik 2022.

Om butiken

VidaXL SE

VidaXL SE är en marknadsplats med säte i Nederländerna. Tänk på att erbjudanden som listas kan komma från olika företag och att du handlar direkt från dessa företag. Läs webbplatsens egen information och egna villkor för varje erbjudande innan du handlar. Priserna visas i SEK.

Betalningsalternativ

KlarnaPayPalVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.vidaXL.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: VidaXL Marketplace International BV

Organisationsnr: 74214357

Information hos allabolag.se