Bra priser
Brett sortiment
Bra service

http://www.vidaXL.se

Betalningsalternativ

PayPal
Kortbetalning
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
SMS-betalning
Postförskott
Bitcoin

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Nederländerna. Priserna visas i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Detaljerad information vidaXL har fått betyget (4.90)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Köpte en lekställning med gungor, litet torn och rutchkana. Det skulle levereras inom 4 arbetsdagar. 5 av 6 paket kom inom loppet av 3 veckor, där 2 var trasiga på grund av undermålig packning. Sista paketet tog 1.5 månad att levereras, och då först efter 3 försök. Först när vi krävde pengarna tillbaka och upphämtning av redan levererade paket började det hända saker. Kundsupporten är i alla fall trevlig

    Man får vad man betalar för. En likvärdig produkt hos Beijer eller Bauhaus är otroligt mycket bättre, men kostar lite mer. Kvaliten är rätt dålig och flera saker fick jag göra själv då de var trasiga vid leveransen.

    VidaXL erbjöd mig 500kr i rabatt på vårt nästa köp som kompensation, men inte kommer det hända att jag köper något här igen!
    1 mån sedan
  • Hej Gråbenet,

    Tråkigt att höra att du hade problem med leveransen av lekställningen men jättekul att du var nöjd med våran kund servie. Jag skulle vilja komma i kontakt med dig och skulle uppskatta om du skrev till mig på feedback@vidaxl.se.

    Jag önksar dig en jättefin kväll.
    MVH
    Therese

  • Utmärkt
    Ser att uppfattningen av vidaXL svajar så jag måste dela med mig av min upplevelse.

    Köpte en vakuummaskin/kammare av vidaxl som tyvärr var trasig vid leverans (minus en stjärna)

    För mig var det så klart en besvikelse att den var trasig, men kundkontakten och bemötandet var exemplariskt.
    Jag mailade vidaXL om mitt problem med den trasiga vakuummaskinen på en helg och fick svar samma dag.
    Dom var väldigt trevliga i mailkonversationen och gav mig tydliga instruktioner på hur jag skulle gå till väga för att reklamera eller byta ut maskinen.
    Tre dagar efter första mailet så var maskinen på väg tillbaka till vidaXL. Pengarna sattes tillbaka på kontot så fort dom såg att paketet var på väg.

    Visst är det tråkigt när saker är trasiga eller går sönder tidigare än väntat. Men det är en chansning man tar när man införskaffar sig något nytt.
    Generellt skvallrar priset om kvaliteten på det mesta man köper.
    Jag tror säkert att om jag hade bytt ut maskinen istället för att reklamera, så hade jag hade varit nöjd idag. Men med tanke på dom 30kg så vågade jag inte chansa i det här fallet.

    Jag rekommenderar vidaXL som företag
    Produkterna har jag för lite erfarenhet av att säga något om.
    2 mån sedan
  • Hej JPVS,

    Jag är naturligtvis ledsen att höra att du mottog din vakuum maskin trasig men det är så kul att höra att du upplevde att våran kundtjänst lyssnade på dig och hjälpte dig att hitta en lösning som passade just dig - i det här fallet en återbetalning.

    Det betyder mycket för oss att våra kunder känner sig nöjda med våra varor men också med våran service som vi ger. Tack så mycket att du tog dig tid att skriva här och jag uppskattar det verkligen.
    Du får ha en jättefin dag!
    MVH Therese Team vidaXL.

  • Beställning
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    Köpte ett smyckesskåp med spegel genom CDON. Först kommer vara 2-3 veckor för sent, och den är trasig. Kundservice hos CDON och VidaXL är under all kritik. Får sedan utskickad en ny vara, en månad efter detta. Den kommer 3 dagar för sent, och den är också trasig. Kvaliteten på emballaget är skit. Kvaliteten på varan är skit.

    Inväntar nu att få pengarna återbetalade, med kompensation.
    4 mån sedan
  • Hej Dusted,

    Tack för att du tog dig tid att skriva ett omdöme om våra proukter och våran service.

    Jag beklagar verkligen att du smyckeskåpen du fick hem var trasiga. Det är jätte viktigt för oss att våra kunder känner sig nöjda.

    Jag har skickat ett pm till dig där jag ber dig kontakta oss med mera information så vi kan hitta en lösning som passar dig.

    Ser fram emot att höra från dig och önskar dig en fortsatt fin dag.

    Med vänliga hälsningar,
    Therese
    vidaXL kundtjänst

  • Mycket bra
    Beställde en: "vidaXL Lekplats med Trappa, Rutchkana och Gungor" för 2569:- inkl gratis frakt.

    Produkten överträffade förväntningarna. Klart mer stabil än jag trodde den skulle vara. Känns som bättre kvalité på komponenterna än vad man skulle förvänta sig för det priset.

    Manualen saknades i leveransen, men kundsupporten skickade den som PDF inom en timme från att jag mailade.

    En störig detalj är att produkten skickades som 6 kollin vilka postnord levererade på 4 olika datum...
    Som tur är hade jag möjlighet att välja leverans även om jag inte var hemma, men att tvingas vara hemma 4 dagar för att ta emot en beställning är inte rimligt. Vet inte om det är postnord eller vidaXL som skall klandras för det dock.
    4 mån sedan
  • Usel
    beställde stolar som kom trasiga och läder var full av rost.
    När jag valde att göra en retur så kom den ena undanflykten efter den andra. Först var det fel hos posten, sedan efter beställning från posten var det fel igen och ingen retur leverans kom. Nu sist skulle jag själv få beställa retur genom Ups och stå för den själv..
    4 mån sedan
  • Hej Swifty,

    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!
    Så tråkigt att höra att stolarna du beställde var av dålig kvalitet och att det uppkom problem kring retuneringen av stolarna. Det känns jätteviktigt för mig att vi hittar en lösning som passar dig.

    Jag har skickat dig ett pm med mera information.

    Tack på förhand för ditt samarbete och jag önskar dig en jättefin dag!
    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Usel
    Jag tog och beställde en kontorsstol på CDON.com och missade helt att det var en helt annan leverantör än CDON själva. Företaget som levererade var då detta sjukt oseriösa företaget VidaXL. Jag la ordern, fick sen ingen uppdatering, 3 dagar senare fick jag mejl från CDON om att min order hade uppdaterats och att stolen skulle vara skickad. Fick då ett kolli-ID och tänkte inte så mycket mer på det. 2 dagar senare hade jag fortfarande inte fått något och spårade då paketet på Postnords hemsida. Paketet var utlämnat 2016-09-30... Min första tanke var då att jag hade fått fel spårningsnummer och att det skulle vara så enkelt att höra av sig till CDON för att få det rätta numret. Oj oj, om det hade varit så enkelt...

    Hörde av mig till CDON som inte visste vad som hade hänt. Enda svaret jag fick var att de skulle öppna ett ärende. Jag hörde även av mig till VidaXL för att se hur det låg till då jag tänkte att det kanske är lättare att gå direkt till källan. Svaret jag fick från deras rätt så nonchalanta kundtjänstmedarbetare var att de hade skickat försändelsen med ett gammal kolli-ID och att jag skulle få ett SMS/mejl med ett nytt så fort paketet nådde Sverige. VidaXL ligger tydligen i Holland. När jag frågade varför de skickade med gamla ID:n hade han inget svar och ville runda av samtalet genom att prata bort med att jag var "välkommen att höra av mig vid fler frågor".

    Jag gav det några dagar och när jag sen inte hade fått någon uppdatering varken från VidaXL eller CDON hörde jag av mig på nytt till VidaXL. Svaret jag fick var att personen jag pratade med hade det RIKTIGA spårningsnumret och kunde spåra med hjälp av det, MEN att han inte fick ge det till mig då jag var kund hos CDON. Ifrågasatte detta då jag ärligt talat var rätt så frustrerad då allt hittills lät rätt så mycket som bullshit. Det enda han sa var att han inte fick prata med mig och att han skulle meddela CDON med det rätta numret som i sin tur fick meddela mig. Detta skulle han göra direkt.

    Dagen efter kontaktade jag CDON för att erhålla mitt nya och aktuella kolli-ID. Jag var antagligen lite dryg som hörde av mig, men jag kände inte för att vänta på deras ärendetider. Inte efter att strul. Kundtjänstmedarbetaren kikade igenom deras mejl, men hittade inget från VidaXL. Inget nytt kolli-ID. Han sa att han skulle kika på det då han tyckte att det lät rätt märkligt. Jag gav det några dagar utan uppdatering.

    Idag hörde jag av mig till CDON ännu en gång och bad de att verkligen höra med VidaXL hur det låg till. 20 minuter senare fick jag detta svar via mejl från CDON:

    "Hej Alexander!

    Vi har nu fått uppdateringar kring din order 5*********.
    Leverantören VidaXL har nu gått ut med informationen om att det har blivit tekniska komplikationer vid användadet av de gamla spårningsnummrena.

    De hänvisar dig således till att kontakta Postnord angående leveransen utav stolen."

    Efter detta hör jag av mig till Postnord och börjar att förklara mitt ärende. Jag hinner inte ens gå in på detalj förrän hon frågar mig om leveransen gäller VidaXL. Nu ringer inte bara varningsklockorna - nu tjuter fan brandvarnaren. Precis så kände jag. Då förklarar hon att det hör av sig MASSOR med personer som har beställt från VidaXL. Alla med gamla spårningsnummer och som undrar vart deras paket är. Hon förklarade även att VidaXL hänvisar sina kunder till höra av sig till Postnord, men då de har försett kunderna med gamla spårningsnummer/ felaktiga spårningsnummer kan inte Postnord göra något. Ansvaret ligger helt och hållet hos VidaXL. Hon ursäktar sig och säger att hon förstår min frustration.

    Jag hörde sen av mig till VidaXL på nytt och krävde att få veta hur det egentligen ligger till. Fick prata med en väldigt osäker person som förklarade att de inte hade något spårningsnummer och jag bad därför att få prata med en av deras "seniorer" som de kallar det. Hon säger att det inte går då det inte finns några ansvariga där de sitter och att hon måste mejla sina seniorer och höra vad som kommer att hända. Kommer att hända? frågade jag henne. Jag ville ju bara ha svar på mina frågor: vart är mitt paket, är det ens skickat och vad är det som har skett? Hon säger bara att jag kommer att bli kontaktad på nytt.

    Någon timme senare ringde de igen, samma person, och berättade för mig att de hade SPÅRAT paketet och att det hade försvunnit på väg till mig. Jag frågade då hur de hade kunnat spåra paketet, men det ignorerade hon helt och fortsatte med att berätta att de kommer att skicka mig en ny kontorsstol som borde vara framme om 4-5 dagar och att jag kommer att få ett spårningsnummer om 2 dagar. Orkade inte tjafsa mer, så jag nöjde mig med det och valde att vänta och se. Så ja... uppdatering kommer så fort något nytt sker. Det har gått nästan 2 veckor sen jag beställde och har ännu inte fått något. Är väldigt irriterad.

    TL;DR: Läs alla omdömen här och på Trustpilot och ta de seriöst. Jag har köpt mycket Online i många år, men jag har ALDRIG varit med om något liknande. Det stank bullshit och det fick mig att reagera.
    5 mån sedan
  • Hej CrazyAngel4You,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!¨

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi skulle väldigt gärna vilja hjälpa dig lösa dina problem.

    Vi har skickat ett meddelande för att följa upp ditt ärende.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Usel
    Behandlade mig dåligt vid köp av produkt som skapade mycket lidande. Ljög och sålde undermåliga produkter och bröt mot en rad konsumentlagar. Verkar vara ett företags som ägs av flera företag utan nån egentlig ägare som inte tar ansvar för något över huvud taget.
    6 mån sedan
  • Hej Mrtnskoog,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Det är tråkigt att höra att du upplevde problem och kände dig dåligt behandlad i samband med ditt köp. Vi vill gärna ta en närmare titt på ditt ärende och se hur vi kan hjälpa till. Kontakta oss gärna på telefon 08-403 099 31 eller service@vidaXL.se. Vi har öppet på vardagar 9-17.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Ganska bra
    Beställde en stol i måndags det är torsdag nu och varan har inte ens blivit skickad så jag kontakta kundtjänst som sa
    Tyvärr så har din produkt inte skickat än från vårt lager. Vi behöver vänta 3 dagar till
    Ja detta säger allt det är ett skoj företag inget seriöst .

    Jag ändrar omdömet till 6/10 eftersom varan kom och supporten svara . Väldigt bra produkt och levarans direkt till dörren men dock va ju inte levaransen snabb så förutom leveranstiden är det en bra butik .

    Är billigt och väldigt kvalitativa produkter
    6 mån sedan
  • Hej igen Köparn,

    Jag beklagar den tidigare felaktiga informationen angående våra öppettider. Korrekta öppettider är 9-17 på vardagar.

    Vänliga hälsningar,
    Team vidaXL

  • Ganska dålig
    Snabb leverans, väldigt tråkigt bara när 1 av 2 varor uppenbarligen redan blivit använda av någon annan. Otroligt vidrigt. Och när jag tog kontakt med kundtjänst (som svarade snabbt) fick jag bara igen en bråkdel av pengarna vilket ju är totalt värdelöst.
    6 mån sedan
  • Hej Ollaj,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi skulle väldigt gärna vilja hjälpa dig lösa dina problem.

    Kontakta oss gärna, antingen via telefon: 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-17 eller på service@vidaXL.se så att vi kan titta närmare på ditt ärende.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,

    Team vidaXL

  • Usel
    Köpte en vattenkokare av dem för ett tag sedan.

    Säljes som 25L men effektiv volym är 18L, dvs 72% av vad den säljs som.

    Min första negativa recension försvann från deras hemsida när jag inte ville sälja ett högre betyg.

    Får se om den nya får stanna kvar...
    7 mån sedan
  • Hej Grayscale,
    Tack för att du tagit dig tid att recensera vårt företag. Vi är verkligen ledsna att höra att du är missnöjd med din vattenkokare. Vi hjälper gärna till att lösa dina problem och har skickat ett privat meddelande till dig för att komma i kontakt med dig.

    Vi är också ledsna att höra att du upplevde att din recension försvann från vår hemsida, vårt mål är att vara ett transparant och trovärdigt företag. Vi ser negativa recensioner som en chans att förbättra våra processer och service.

    Kontakta oss gärna på telefon 08-403 099 31 eller e-post på service@vidaXL.se
    Vi står till ert förfogande.

    Vänliga hälsningar,
    Team vidaXL

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    OK förutom betalningskrångel.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra produkter till bra pris
  • Dålig
    Aldrig mer VidaXL!

    Trodde inte det kunde vara så illa och det låga priset lockade.
    Köpte en produkt som kräver omfattande montering. Efter en stund märker jag att produkten varit monterad förut. Jag uppdagar en avdragen skruv fast i gängorna och ett par skruvar/muttrar som fattas.

    Kontaktar support och ger dem två alternativ: skicka reservdelar eller ge mig prisavdrag. Väljer till slut prisavdrag (fick ca 10-15% så det var snålt) pga lång leveranstid av reservdelarna, som inte var nödvändiga för att få ihop produkten.

    Hade det inte varit för att supporten svarar snabbt (mindre än 24 timmar) och faktiskt verkar fungera, samt att leveransen var relativt snabb (5 arbetsdagar) så hade det blivit 0 stjärnor. Omdömena i deras butik är garanterat fusk/köpta.
    7 mån sedan
  • Hej Glemmy
    Tack för att du tagit dig tid att recensera vårt företag.

    Vi är verkligen ledsna att höra att du fått intryck av att vi ”köper” betygen som syns i vår webshop. Vårt mål är att vara ett transparent och trovärdigt företag.

    Vi ser negativa recensioner som en chans att förbättra våra processer och erbjuda en ännu bättre service. Vi välkomnar och uppskattar därför varje recension.

    Tveka inte att kontakta oss för ytterligare frågor via telefon 08-403 099 31 eller e-post på service@vidaXL.se.
    Vi står till ert förfogande.

    Vänliga hälsningar,
    Team vidaXL

  • Usel
    Försökte göra ett köp nyligen.. Men jag blev ej godkänd av Klarna,, vilka jag använder konstant.. Något fel på eran sida antar jag. Kanske lika bra =)
    7 mån sedan
  • Hej Theresia,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta oss!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi skulle väldigt gärna vilja hjälpa dig lösa dina problem.

    Vi har skickat ett e-postmeddelande med ett erbjudande om en lämplig lösning. Om du vill kontakta oss via telefon, vänligen ring 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-13.

    Tack på förhand för ditt samarbete.

    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Blixtsnabb leverans - helt klockrent att handla här
  • Usel
    Det här är nog den sämsta kvalitén jag upplevt på möbler, vidaXL får IKEA att framstå som en högkvalitativt möbeltillverkare av rang i jämförelse. Beställde två möbler (skoskåp och kontorsstol) som både var av usel byggkvalitet.

    Skoskåpet som beställdes gick knappt att montera ordentligt, skåpet hade fel mått på ett ställe så där var man tvungen att såga till det. Skruvarna var så mjuka och klena att de gick sönder emellanåt och fick bytas ut mot egna. Inte nog med det, när skåpet väl var på plats gick det inte att få i skorna ordentligt, luckorna kunde inte stängas för att utrymmet var för litet! Man är tvungen att lägga skorna snett för att få plats, plats för 15 skor blev istället 10.

    Sedan har vi kontorsstolen som känns lika stabil som en enhjuling avseende byggkvalitet, den har hjul av hårdplast som knappt kan rulla utan istället river upp hela golvet.
    10 mån sedan
  • Hej,
    Tack för att du tagit dig tid att lämna ett omdöme angående din beställning.

    Om du önskar assistans i ditt ärende, kontakta oss gärna så att vi kan titta närmare på detta.
    Du kan nå oss på telefon på 0840 309 931, Måndag till fredag från 09:00 till 13:00. Det går också bra att nå oss via epost på service@vidaxl.se

    Vänliga hälsningar,
    Linda team vidaXL

  • Perfekt
    Snabba HEM leveranser gratis! Billiga! Rekommenderas!
    10 mån sedan
  • 2016-07-26 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska bra
    Beställde ett skoskåp, anlände på några dagar.
    Ett skåp med många småfel, kärvande lådor, mycket dålig ytfinnish, små lackskador eller lackmissar.
    Var i kontakt med kundtjänst om retur. Dom svarade på några timmar men ville ha bildbevis vilket skickades. Ännu ett snabbt svar. Men jag reagerade på deras villkor "Vi förbehåller oss rätten att hålla inne en del av din återbetalning i händelse av skador på grund av felaktig förpackning." Mycket lurigt villkor, hur skall detta bevisas när varan är tillbaka i Holland. Har packat i originalkartong, på samma sätt som den levererades i. Får se om jag får hela köpsumman tillbaka.
    Kundtjänst får däremot ganska bra betyg, snabba svar - på några timmar bara - dock några på engelska. Men man undviker att svara på vissa frågor - lite lurigt. Verkar som dom har färdiga mallsvar och inte läser, eller undviker - hmm.

    PostNord (DPD) kommer och hämtar paketet nästa dag - idag. Helt fantastiskt snabbt. Tyvärr måste man vara hemma hela dagen för man anger ingen tid.
    Men så fungerar näthandel överlag vid leveranser - dock inte IKEA som anger tid.

    Kundtjänst och leveranstid får bra betyg men varan det sämsta betyget - usel kvalitet. Får se hur det blir med återbetalningen eller om dom håller inne belopp för "fraktskada".
    Återkommer om återbetalningen, ger då en extra stjärna annars en stor varning för vidaXL.

    Har nu gått några dagar - snabbt svar från kundtjänst, varan hämtades dagen efter och pengar är på väg tillbaka från Klarna, tog bara en dag. Kundtjänstens hantering föredömlig, Höjer mitt betyg till 6 stjärnor
    1 år sedan
  • Hej ÅsaEric,

    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!
    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning.

    Vi har skickat ett meddelande till dig så att vi kan undersöka detta närmare. Om du önskar kontakta oss via telefon, vänligen ring 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-13.
    Tack på förhand för ditt samarbete.

    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Usel
    Jag köpte ett utomhus möbelset (bord + 6 stolar).
    Det första jag ser när jag öppnar kartongen till bordet är skruvar och brickor utsprida i hela lådan. Sedan hittar jag manualen ihop knöla som en boll i ett av bordsbenen.
    Dessutom var ett av vinkeljärnen som är svetsade på bordsbenen halvt avslaget och intryckt i aluminium benet.
    På grund av att detta bara skulle vare ett temporärt bord så fixade jag ihop bordet ändå.
    Dock när jag skulle öppna kartongen med glasskivorna till bordet så var dem självklart krossade.

    Jag anmälde detta till VidaXL via webb-formulär, men fick inget svar. Skickade därför in en anmälan via mail ca en vecka senare. Då fick jag ett automatiskt svar men mer har jag inte hört. Nu har det gått 2 veckor och jag har skickat ett nytt mail om mitt missnöje och att jag förväntar mig ett svar omedelbart annars drar jag ärendet via allmänna reklamationsnämnden och sen vidare så lång jag behöver för att få tillbaka mina pengar.

    2016-07-09:
    Jag har precis kommit fram till en lösning med VidaXL.

    Det som gjorde att dem hörde av sig var att jag kontaktade Klarna och gjorde ett ärende som bestred fakturan.

    Dagen efter jag gjort anmälan till Klarna så hörde VidaXL av sig och det var totalt 3 veckor från att jag först försökt kontakta dem.

    VidaXL försökte ett par gånger att erbjuda mig att fylla i en lista med reservdelar för att jag skulle kunna använda mig av bordet dem skickat ut. Men jag höll stenhårt på att jag inte längre var intresserad av deras produkter och att jag beställt bord och stolar av en annan leverantör.

    Till slut erbjöd dem att hämta paketen via Postnord och att göra en full återbetalning.

    Nu väntar jag bara på pengarna från Klarna.
    1 år sedan
  • Hej,

    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning samt att du upplevde problem att kontakta oss . Vi har skickat ett meddelande med några ytterligare frågor för att följa upp ditt ärende.

    Om du önskar kontakta oss via telefon, vänligen ring 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-13.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Usel
    Beställde pilar till min compound båge. Pilarna var avsedda för att hantera dubbelt så mycket kraft som min båge skjuter med, men när pilarna träffade tavlan så sprack skaftet sönder eller änden exploderade vid träff. Har aldrig stött på en produkt med lägre kvalité.
    1 år sedan
  • Hej Andddreass,

    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi skulle väldigt gärna vilja hjälpa dig lösa dina problem.

    Vi vill gärna hjälpa dig att lösa ditt problem och har skickat ett meddelande till dig så att vi kan undersöka detta närmare. Om du önskar kontakta oss via telefon, vänligen ring 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-13.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,

    Team vidaXL

  • Usel
    Köpte ett partytält men när det kom så var det hål i taket,söndriga böjda tältpinnar(stålrör)samt att det fattades fötter till stolparna.Detta åker tillbaka direkt!Sicken skit asså.Får se hur dom sköter returen.
    Återkommer mer om detta.
    1 år sedan
  • Hej,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning. Vi har skickat dit ett meddelande för att följa upp ditt ärende.

    Om du önskar kontakta oss via telefon, vänligen ring 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-13.

    Tack på förhand för ditt samarbete.
    Med vänlig hälsning,

    Team vidaXL

  • Mycket bra
    Köpte utemöbler som jag inte var nöjd med, supersnabb leverans från Nederländerna, fick jättebra hjälp från deras support med att returnera 5 stora paket som dom kom och hämtade hemma vid huset och pengarna tillbaka in på kontot 4 dagar senare, kan definitivt tänka mig att handla där igen.
    1 år sedan
  • Usel
    Förvisso funkade leveransen bra men produkten var trasig och jag har försökt få kontakt med kundservice utan framgång i två veckor. Köpte en Saltvattengenerator från Intex. Däremot har jag fått mycket bra hjälp av Intex generalagent i Sverige trots att VidaXL inte köpt av honom. Såg inte när jag beställde att VidaXL är baserat i Nederländerna. Kommer inte handla mer på Vida XL.
    1 år sedan
  • Hej Håkan,
    Tack för att du tog dig tid att betygsätta vår service och våra produkter!

    Vi är mycket ledsna över att höra att det uppstod problem med din beställning.
    Vi vill gärna hjälpa dig att lösa ditt problem och har skickat ett meddelande till dig så att vi kan undersöka detta närmare.

    Om du önskar kontakta oss via telefon, vänligen ring 08-403 099 31. Vi har öppet på vardagar 9-13.
    Tack på förhand för ditt samarbete.

    Med vänlig hälsning,
    Team vidaXL

  • Usel
    Köpte 4 st. solsängar och efter att haft dem ute i ca 2-3 veckor började de rosta ordentligt .
    Efter kontakt med VidaXL-kundtjänst fick svaret, citat "Observera att skador som orsakats av väderförhållanden inte omfattas av garantin. Det är därför inte fråga om en skada eller en produkt som ej fungerar. Du bör kontakta ditt försäkringsbolag för att lösa denna typ av problem" slut citat.
    Med andra ord utemöbler skall förvaras inne (skall inte komma i kontakt med vatten eller fuktigt luft) då dem rostar ,non sens .
    Har pratat med KV och enligt dem så är VidaXL skyldig till ersättning med en ny vara eller pengarna tillbaka dock verkar som att VidaXL struntar i deras rekommendation.
    Kommer att göra en anmälan till ARN snarast ,sedan återkommer med svar .
    1 år sedan
  • Hej Niku,
    Tack för att du tagit dig tid att betygsätta vår produkt och service.

    Det är tråkigt att höra att du upplevt med din produkt samt att du är missnöjd med vår service.
    Vi har skickat dig ett meddelande för att följa upp ditt ärende.

    Du är alltid välkommen att kontakta oss på 08-403 099 31 om du har ytterligare frågor. Vi har öppet på vardagar 9-13. Du kan även nå oss på service@vidaxl.se

    Vänliga hälsningar,
    team vidaXL

  • Mycket bra
    Bra priser, kom direkt till dörren, men tog 5 dagar innan stolen kom.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Mycket bra
    1 år sedan
  • Usel
    Köpte en keyboard hos vidaxl, till min dotter som första instrument, den gick inte att spela melodi med ackord till på. Så fruktansvärt dålig. Demo lårarna blev man illamående av att höra då de var näst intill oigenkänliga ex fur Elise som lät något så fruktansvärt dåligt. En skit produkt helt enkelt. Var fullt medveten om att man inte skulle få hem en högkvalitatativ produkt men detta var inte ok för 600 kr. Sedan följde en lång tid av mail och telefon växling med företaget för att få tillbaka pengar och enormt mycket strul när de skulle hämta keboarden. Första och sista köp hos vidaxl.
    1 år sedan
  • Hej,
    Tack för att du tagit dig tid att betygsätta vår produkt och service.

    Vi är ledsna att höra att du är missnöjd med ditt köp och den service du fått. Av recensionen att döma förstår jag det som att du fått hjälp att returnera keyboarden, men du är alltid välkommen att kontakta oss på nytt om du har ytterligare frågor.

    Vi kan nås på 08-403 099 31, Måndag till Fredag mellan 09.00-13.00 samt på service@vidaxl.se

    Vänliga hälsningar,
    Team vidaXL

  • Dålig
    Köpte ett barbord och två barstolar. Bordet ser tejpat ut på sidorna runt bordsskivan och barstolarna vinglar. Enda positiva var snabb leverans utöver det mycket onöjd.
    1 år sedan
  • Bra
    Jag köpte en sängram från vidaxl som såg fin ut på bild men på verkligheten var den helt annan, plastig och luktade kemikalier. Returnerade prudukten och fick pengarna tillbaka några dagar sen. Kund centret fungerade bra och hjälpte till och därför får de så många stjärnor från mig! Jag är glad att pengarna kommit tillbaka utan problem!
    1 år sedan
  • Usel
    Beställde en sängram som kom efter en vecka. Emballaget var så bristfälligt att det hade gått sönder under transporten och skruvarna och verktygen till sängramen saknades, dessutom hade dom lackade delarna skaft mot varandra så ytfinishen var förstörd.
    Jag kontaktade vidaXL som menade att "skruvar och verktyg" inte räckte utan att jag skulle gå igenom deras knappt läsbara lista och skriva upp nummer till alla delar som saknades. Gjorde det och fick ett paket med skruvar och verktyg efter ytterligare en vecka. Både skruvar och verktyg var fel så jag undrar vad det var för mening med att jag skulle gå igenom deras lista när dom inte ens läser vad jag skriver. Jag fick åka och köpa skruvar själv.
    Sängen gick knappt att montera, en urusel konstruktion.
    vidaXL erbjuder 100kr som kompensation. Jag har slösat bort mer än en dag på allt krångel med deras skräpprodukt och skruvarna + svart färg kostade mer än 100kr.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Ordered an office chair that arrived quickly and looks great. Thank you!
    //A very satisfied customer :)
    1 år sedan
  • Usel
    Vi beställde 4 vita barstolar. Efter ca 1,5 vecka kom dom, men i lådan låg 4 st svarta.
    Det är meckigt att returnera då du måste vara hemma flera timmar mitt på dagen på en förutbestämd vardag för att kunna ge paketet till Posten.
    Företaget skickar inte nya möbler innan returen är skickad och man har mailat in spårningsnummer.
    I vårt fall tog det ytterligare 4 veckor tills vi fick nytt paket då det var mitt i semestern. Idag fick vi hem stolarna. Dom är återigen svarta!
    Vi ska ha inflyttningsfest på lördag och trodde att beställning 6 veckor innan festen skulle räcka för varor som fanns i lager men icke. Nu står vi utan stolar på vår fest på lördag och företaget verkar skita totalt i att skicka stolar i rätt färg och snabba på processer.

    Köp ej härifrån om du inte vill bli BLÅST!
    1 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans och varan verkar vara solid. Avsevärt kraftigare än jag förväntat mig. Jag har förvisso inte testat den än men den säljs på andra ställen för dubbla pengarna så jag tror inte jag blir missnöjd.
    Har inte behövt kontakta kundservice vilket kanske är tur för de verkar inte vara något vidare enl. omdömen här.
    Min erfarenhet hittills gör att jag troligen kommer handla här igen. Hoppas jag blir lika nöjd då.
    1 år sedan
  • Dålig
    beställde en smutsvattenpump dränkbar pump FICK LEVERERAT ETT TÄLT ,hur kan detta ske kan dom inte läsa eller är dom blinda ,skall bli roligt att se hur lång tid det tar innan jag får min pump jag betalat genom klarna,
    2 år sedan
  • Usel
    Köp aldrig på den hemsidan! Never buy from vidaXL.
    Helt uselt kundservice! Jag fick halva min order efter 4 veckor och det var sönderslagen pga dåligt embalage. Hälften var försvunnen i posten någonstans och jag fick den helt sönder efter 6 veckor.
    Det går inte att ringa kundtjänst och mejla glöm det för de svarar varanan vecka och det är automat svar från en robot eller liknande för det är inte ens relevant.
    Hursomhelst jag blev av med min 2000 kronor och en månad av min tid helt onödigt.

    Köp aldrig aldrig därifrån. Prova och ringa kundtjänsten redan nu så får du se :)
    2 år sedan
  • Utmärkt
    Köpte en kattställning. Mycket fin! Roligt att bygga ihop själv. Absolut värt de 700 kr som den kostade.
    Jag kommer absolut att rekommendera denna online butiken till mina vänner och arbetskamrater om de ska köpa kattsaker!
    Det gick dessutom snabbt att få hem. Dock fick jag hämta den i affären då leverantören påstod sig ha kontaktat mig för hemleverans. Annars var det felfritt!
    2 år sedan
  • Perfekt
    Jag tänkte satsa på de endast för att de hade snygga möbler som är svara att få tag på annars. Läste lite omdömen och kom fram till att jag kan prova det för en gångs skull. Blev väldigt imponerad av vad jag fått. Leveransen tog mindre än 3 dagar från Näderlenderna vilket är schysst. Jag fick alla mina grejer i utmärk skick och med otroligt hög kvalité. Mycket nöjd och från min egen erfarenhet, kan rekommendera företaget, förhoppningsvisst har de som handlat den senaste tiden varit lika nöjda som jag är med de. Jag kan inte evaluera kundtjänsten för att det var inte nödvändigt, men kunde inte vara gladare med leveransen och framförallt priset. Rekommenderat starkt!
    2 år sedan
  • Acceptabel
    Jag hade väntat mig en snabb leverans från ett svenskt företag, men det visade sig att produkten (En ministudio) i själva verket skickades från Tyskland vilket resulterade i lite väl lång väntan.
    När jag väl fick hem studion var en av fickorna där man förvarar lamporna och kamerastativet trasig. Det går att lösa med nål och tråd, men det är likväl tråkigt.
    2 år sedan
  • Usel
    Beställde två produkter från företaget. Bägge produkterna utmålades som robusta och rejäla i beskrivningen men visade sig vara av mycket låg kvalitet. Rangliga portaler i järn som visade sig vara en vek och svag rörkonstruktion.

    Även om man skötte reklamation av produkterna bra så anser jag att det är ett företag som målar upp sina produkter att vara något helt annat än de egentligen är.

    Detta är ett företag jag aldrig kommer att köpa något av igen
    2 år sedan
  • Usel
    Oj, oj,oj vilken dålig kvalitet. Köpte en hallbänk som såg trevlig ut på bild men där stora träbitar var av vid leverans och nästan varje del hade stora märken eller stora glipor mellan träbitarna. Deras Kundservice gör allt för att få mig att behålla den men det är ju meningslöst då den inte går att fixa. Ordinare pris var strax över 1000kr men påminde om något "gör-det själv-set" från Hobbex för 200kr.
    3 år sedan
  • Usel
    Har internethandlat i ca 15 år, detta är det sämsta företaget så här långt. Beställde ett katträd, otroligt dåligt paketerat. Plattor spruckna och hälften av skruvarna saknades. Kundservicen är ett skämt, fick ordna egen kartong (då deras var söndertrasad). Kundservicen behöver 3-5 dagar att svara och man får göra allt jobb själv när det blir problem.
    3 år sedan
  • Usel
    Enda som är bra är priset. Kvalitén på produkterna är inget att hänga i julgranen. Beställt flera gånger och alltid har det varit något som varit en besvikelse tyvärr.

    Massagestol - Fjärrkontrollen fungerade inte alls. Väntade ca 2 veckor för att få en ny. Hål i kartongen så en påse muttrar hade fallit ur. Gick och köpte nya i lokal butik.

    4 st fåtöljer- Sitsen på ena fåtöljen blev sned efter en vecka.

    Gatuskylt - Gick inte att montera då två delar var fel i gängorna. Tog ca 4-5 veckor innan jag äntligen fick delar som passa. Sen var skylten i sig alldeles smutsig vid leverans.

    Golvlampa - Missvisande bild av lampskärmen.

    Smyckesskåp - Antingen så har färgen lossnat eller så är den dåligt målad då vissa små partier saknar färg. Tvungen måla om helt och hållet i slutändan.
    3 år sedan
  • Usel
    vidaXL säljer så kallade ikkeprodukter saker som är så undermåliga att dom inte fungerar till det produkten är avsedd för. Stövlar som inte håller tätt t.ex.
    Problemet med internethandel är att man inte kan se produkten själv du blir tvungen att lita på bilder och beskrivningar som säljaren uppger, här brister vidaXL stort då dom säljer skräp som dom utmålar som riktiga fungerande produkter.

    Jag kan inte rekommendera någon att handla på vidaXL
    3 år sedan
  • Perfekt
    Vi är supernöjda med VidaXL kundservice.
    Vi hade beställt ett soffbord, och tyvärr så passade detta inte in hos oss som tänkt. Men vi kontaktade dom, och fick en returlapp utan frågor.

    Vi skickade tillbaka bordet och fick tillbaka alla pengarna.
    Tack till en bra service och i övrigt ett bra koncept.

    Hälsningar, Peter och Helena.
    3 år sedan
  • Mycket bra
    Jag beställde en backdrop, två stativ, ram och bakgrund (amatörprylar för en hemma foto studio).

    Beställningen gick blixtsnabbt, DPD var här på några dagar. Jag var dock inte hemma men kunde hämta ut prylarna på närmaste poståterbud.

    jag har inte öppnat paketet än men är nöjd med transporten.

    Halva priset mot den billigaste kina sidan!

    ***********Uppdatering**********

    Jag har dragit bort någon stjärna ifrån helhetsbetyget då jag nu köpt ytterligare en vara ifrån VidaXL (tidigare fyndfirman). Vi köpte en golvlampa som förvisso var väldigt billig 349:- på rea. Lampskärmen var helt sne, men i övrigt stämde den väl överens med fotona. Jag slipade ned den, lackade den i vitt och köpte en ny rejäl skärm ifrån Ikea. För 600:- fick jag en riktigt snygg golvlampa. Man får räkna med att man får vad man betalar för, det finns inget som heter billig kvalité.

    Jag var inte hemma men fick hämta ut paketet på närmsta uthämtningsställe, nemas problemas.
    4 år sedan ( Uppdaterat: 3 år sedan )
  • Perfekt
    Snabb leverans, bra priser, inga problem.
    3 år sedan
  • 2013-06-27 - Företagets namn ändrades från Fyndfirman till vidaXL

  • Perfekt
    Beställde barstolar trots att jag läst negativa kommentarer. Beställde stolarna söndag kväll och hade dem på onsdagen. Upptäckte på måndagen att jag betalt 70 kr mer än vad de kostade då så jag mailade dem och fick svar på tisdagen att de betalar tillbaka det jag betalt för mycket. Har inget negativt att säga om dem.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Har beställt en elbil (Little Elf) för barn. Den beställdes på en Söndag och redan på Onsdagen knackade DPD på dörren. Dock har jag inte öppnat kartongen då det är en present så jag kan inte förespråka om kvalitet, jag kan dock säga att leveranstiden är bra.
    Kommer definitivt beställa mer och precis som många andra har jag gjort en mindre forskning av Fyndfirman.se AKA auxprixbas.fr AKA koopgoedkoop.nl AKA bestbudgetbuys.co.uk och kommit fram till att en del av dom mest negativa kommentarer är 2 år gamla.

    Jag är för tillfället nöjd. Man får använda huvudet, du får det du betalar för.

    Addendum: Presenten är mycket uppskattat av barnen och är mycket leksak för så lite pengar.
    4 år sedan
  • Usel
    Har byggt på mitt hemmagym under många år, många olika beställningar. Detta är den sämsta sidan som jag funnit. Har lurat flera personer när jag googlar, dom har till och med en egen blogg där personer berätta om sina bedrägerifall med Fyndfirman.

    Jag beställde 30 Kilo's hantlar precis som Alex här skrev om. Stog inget om att de var sandfyllda, hantlarna läckte och hela paketet jag fick hem var lerfyllt och blött. Supporten svarade aldrig och jag kommer tyvärr inte orka jaga ett företag i Nederländerna som driver en verksamhet i Sverige för att lura folk.

    Se upp, dom har inget telefonnummer, ingen adress i Sverige och en mejl adress som inte går att nå. Jag misstänker att "missnöjda" kunder hamnar i deras skräppost..
    4 år sedan
  • Hej Filip,

    Vi har noterat att du lämnat ett omdöme över ditt köp på Fyndfirman och vi upskattar att få hör dina åsikter så att vi har möjlighet att förbättras. Vi har däremot inga som helst avsikter att lura någon utan tvärtom vill gärna komma i kontakt med dig så att vi får en chans att lösa eventuella problem så fort som möjligt. Vi är medvetna om att vår kundtjänst inte kunnat hålla vår standard svarstid på 48 timmar under vardagar på grund av oväntade omständigheter, dock kan vi garantera att alla som väljer att kontakta oss via service@fyndfirman.se får svar. Vi har ingen telefontjänst i nuläget men ringer gärna upp våra kunder om de så önskar.

    Kontakta oss gärna här eller via vår kundtjänst service@fyndfirman.se med namn, ordernummer samt eventuellt telefonummer så att vi kan hjälpa dig lösa detta så fort som möjligt.

    Du är alltid välkommen för frågor.

    Mvh,
    Fyndfirman