Prisjakt
Annons
Proshop
  • Över 235 000 olika varor
  • Världens bästa kundservice
  • Fraktfritt vid köp över 1000kr
4.2Utmärkt
451 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

S
SubzeroNr1
41 omdömen
Usel8 timmar sedan

Beställde en produkt som fanns i lager men efter beställningen har det kommit mail 3 dagar i rad där dom skjuter fram leveransen dvs dom har den inte alls i lager utan vill bara ha pengarna först.. avbokade ordern och beställde annorstädes.

Köpte en datorskärm för drygt 12 000 kronor. Det första jag reagerar på när jag hämtar ut skärmen på mitt postombud är att skärmens kartong inte är skyddad med något slags emballage. Proshop har bara klistrat fast en fraktsedel direkt på kartongens originalförpackning och sedan skickat iväg den. Det kändes ärligt talat väldigt oprofessionellt, och inte värdigt en high end-skärm som den jag beställt. Det andra jag genast reagerar på är att nämnda kartong är i slitet och dåligt skick. Inte enbart på grund av det faktum att Proshop inte ens lagt den i något emballage, men också för att det satt rester av minst två gamla fraktsedlar på kartongen som efterlämnat sig två stora klibbiga ytor. Det var tydligt att skärmen tidigare har skickats till åtminstone två andra kunder, som man får förmoda därefter skickat tillbaka skärmen till Proshop. Jag ser också genast att den tejp som ska försluta kartongen är bruten och att någon öppnat kartongen innan jag. Förutom att nämnda tejp inte är hel är liksom kartonglocket slitet och böjt i kanterna som om det öppnats och stängts flera gånger. Redan här fick jag en mycket dålig magkänsla. Extremt tråkig upplevelse när jag betalat en stor summa pengar för skärmen och länge sett fram emot att hämta ut den. Det blev inte roligare när jag öppnade kartongen. Om produkten gav ett begagnat intryck från början var det inget mot vad som väntade efter att jag öppnat kartongen. Samtliga mindre plastpåsar som låg där i, alltså där diverse kablar och tillbehör ligger i, var precis som den stora kartongen brutna. Alla var öppnade och Proshop har inte ens ansträngt sig för att försöka dölja att det är en begagnad produkt de sålt till mig. Kablarna som låg i de sprättade plastpåsarna var också slarvigt ihopknövlade och inte prydligt rullade som kablar alltid är när man köper en ny produkt. Till och med den medföljande instruktionsboken var knövlig och använd. De större skyddande plaststyckena som omgav skärmen och dess fot var slarvigt ihoptejpade med markeringstejp(!). Det såg ärligt talat förskräckligt ut och det var helt uppenbart att någon tagit vad man har hemma för att bara få ihop plasten igen. Och när jag väl fått fram själva skärmen ur denna hemska härva av markeringstejp syntes tydliga fingeravtryck på skärmen. Än en gång stod det klart och tydligt att fler än jag hanterat skärmen innan jag. Att resterna av de gamla fraktsedlarna dessutom talar för att skärmen skickats fram och tillbaka flera gånger får en genast att ifrågasätta om skärmen ens fungerar. Varför har tidigare personer skickat tillbaka den? Hur länge har de använt den och till vad? Frågorna blir många och oron mycket påtaglig. Det som beskrivs ovan är såklart under all tänkbar kritik. Det stod ingenting alls på produktsidan på hemsidan om att skärmen tidigare är använd, eller säljs som någon slags fyndvara eller dylikt, utan den såldes som ny produkt till nypris. Och det jag tog emot var inget annat än en renodlad BEGAGNAD produkt, och Proshop har inte på något sett kommunicerat detta till mig. Deras så kallade "kundsupport" är dessutom ett renodlat skämt. Det tar 6 dagar för dem att svara på mail, och på deras hemsida står det KONSTANT att deras telefonsupport är "tillfälligt" stängd. Har varit in där dagligen för att försöka ringa dem om det här eländet, men det är aldrig någon skillnad. Efter att jag öppnat min datorskärm och insett att jag just blivit lurad, och ovetande köpt en begagnad produkt till nypris, mailade jag naturligtvis Proshop, med bifogade bilder på hela historien. I mailet var jag tydlig med att jag gav dem två alternativ: antingen testar jag skärmen och accepterar den (om den fungerar såklart), men endast under förutsättning att jag får tillbaka en ansenlig del av priset jag betalat för den. Eller att de genast betalar tillbaka varenda krona jag betalat och dessutom skickar mig en fraktsedel så att jag kan skicka tillbaka skärmen till dem. Jag var tydlig med att jag vill ha mina pengar INNAN jag skickar tillbaka skärmen. Eftersom jag uppenbarligen har att göra med ett ytterst oseriöst företag som sysslar med fula metoder såsom beskrivits ovan är det föga konstigt att inte lita på att jag skulle få tillbaka mina pengar efter att skärmen skickats tillbaka till dem. Det är Proshop som har skämt ut sig genom att försöka lura mig på det här sättet, och då är det inte annat än rimligt om återbetalning, retur osv. sker på MINA villkor. Det svar jag får, efter sex långa dagar, är ett mail som man inte kan beskriva som annat än skrattretande: "Tack för ditt mail. Vi beklagar att din produkt ej fungerar som den ska. Innan vi går vidare med ärendet ska en reklamation upprättas på vår hemsida. Nedan hittar du information om hur du går tillväga för att upprätta en reklamation: /.../". De kunde alltså inte ens bemöda sig att skriva ett någorlunda personligt mail där de gör en liten ansträngning att bemöta det jag skrivit till dem. De svarar inte på huruvida jag kommer få tillbaka mina pengar eller inte, eller hur de ställer sig mot de två alternativen jag gav dem. De bad inte på något sätt om ursäkt för att de försökt lura mig på det här sättet, eller på annat sätt beklagat den tråkiga upplevelse mitt köp på Proshop innebar. Istället behandlas man som en idiot och får ett till synes autogenererat mail där man endast hänvisas till deras reklamationstjänst där man av största sannolikhet kommer att tvingas skicka tillbaka skärmen INNAN jag får tillbaka mina pengar. Vilket jag aldrig i livet kommer att göra. VARFÖR skulle jag lita på Proshop efter detta? Jag väntar fortfarande på att de ska kontakta mig och göra en ansträngning att lösa den här skiten de själva har skapat.

R
Rikard K
1 omdöme
Utmärkt4 dagar sedan

Snabbt och bra allting!

J
JockeC1
4 omdömen
OK6 dagar sedan

Beställde i januari, fick inget leveransbesked vilket framgick vid beställningen, skulle sen få varan i mars men blev framskjuten till april vilken sen blev maj 😕 därav mitt betyg, kundtjänst kunde inte hjälpa till med besked under resan jag fick själv söka info om leveransen via min profil.

P
Petvag
5 omdömen
UtmärktRedigerades 7 dagar sedan

Bra och snabb leverans! Produkt enligt beskrivning.

y
younso
5 omdömen
UtmärktRedigerades 10 dagar sedan

snabbt och enkelt köp

M
Mojorod
9 omdömen
Bra10 dagar sedan

Väldigt bra, enkelt att beställa, snabb leverans

K
Kalle
2 omdömen
Utmärkt10 dagar sedan

Problemfritt och snabbt.

p
prisjakt
1 omdöme
Usel10 dagar sedan

För foretagskunder tar de avgifter på samtliga betalmetoder. Erbjudandet att betala via faktura är bluff: mitt bolag har högsta möjliga kreditbetyg men fick nej. Stora avgifter (250kr) på kortköp.

J
Johan
1 omdöme
Utmärkt11 dagar sedan

Bra utbud och supersnabb leverans. Hade varan dagen efter.

Om butiken

Proshop

Butiken finns i Danmark. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Förskottsbetalning
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

www.proshop.se

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Proshop

Organisationsnr: 502074-5294

Information hos allabolag.se