(500+)
1,5 vecka har jag väntat på min leverans. När jag gick in och kollade för 3 dagar sedan fanns produkten äntligen i lager så då tänkte jag såklart att den kommer snart. Idag får jag ett mejl med informationen: "Vi måste dessvärre meddela att vi inte kan leverera som förväntat den: 12/09/2025, på grund av förseningar. Nytt förväntat leveransdatum: 29/10/2025" Riktigt illa. Välj en annan butik, Webhallen, Inet eller NetonNet. Lite mer seriösa aktörer.
Bra butik med konkurrenskraftiga priser och snabba leveranser.
Hemsidan var enkel att beställa i från Snabb leverans 🚚
Uppdatering 2023: Jag glömde tydligen bort nedan efter några år och har handlat hos Proshop igen utan problem. Betyget ovan var en etta, skulle jag sätta betyg efter de senaste köpen skulle betyget vara en femma. Så i rättvisans namn ändrar jag till det. Varning, oseriöst företag. Jag köpte ett moderkort (Asus P8P67-M) av Proshop den 15 februari 2011. Datorn strulade lite till och från med tiden och efter annan felsökning testade jag som sista utväg att uppdatera BIOS, en process som slutade med att datorn inte gick att starta. När jag sökte info om detta upptäckte jag att Intel gått ut med att en av deras kretsar (Cougar Point) hade ett designfel och att alla moderkort med den kretsen skulle återkallas. Mitt kort var ett av dessa. Intel gick ut med sin information den 31 januari 2011, alltså två veckor INNAN jag köpte mitt kort hos Prosohop. Asus hade gratis utbyte av alla drabbade kort under flera månader 2011. Proshop har inte hört av sig till mig om att de sålt ett defekt kort. Redan detta är mycket anmärkningsvärt. Att man inom branschen skulle ha missat Intels designfel är otänkbart. Om man ändå gjort det hade det varit enkelt att mejla alla kunder som köpt drabbade produkter om möjligheten till gratis utbyte. Proshop skickade via David på supporten snabbt en gratis returfraktsedel. Jag förklarade situationen i reklamationen och fyllde på med mer info i ett mejl i efterhand. Jag förutsatte att Proshop omedelbart skulle skicka ett ersättningskort när de sett att jag skickat tillbaka rätt kort. Men icke. De skickade istället vidare kortet till ett servicecenter i Danmark för "felsökning". Oklart vad felsökningen ska kunna ge svar på när Asus och Intel redan konstaterat att kortet har en defekt krets. På torsdag har det gått TVÅ VECKOR sedan Proshop tog emot min retur och ingenting har hänt. Jag har meddelat att jag häver köpet på torsdag om de inte skickat ett nytt kort innan dess. Jag har inte fått något svar och antar att jag kommer att behöva göra ett täckningsköp på Proshops bekostnad från en seriös handlare istället. Varning alltså. Proshop säljer produkter de rimligen borde veta är defekta, de återkallar inte sålda defekta produkter och har ett vansinnigt sätt att i efterhand hantera att de gjort bort sig. Hade de tagit ansvar för sitt tidigare agerande hade omdömet varit ett annat. Nu kan jag bara varna... UPPDATERING: Fick ett tomt mejl idag, supporten uppgav på telefon att moderkortet ankommit till Asus. Jag förklarade läget och kvinnan jag pratade med uppgav att bara vissa batchar av moderkortet konstaterats felaktiga av Asus och återkallats från Proshop. Kort från övriga batchar sålde Proshop vidare till kund. Utan att upplysa om de felaktiga batcharna. Vem hade köpt ett sådant kort om man visste om de konstaterade problemen? Inte jag, varför chansa på att just den här batchen skulle vara felfri? Därmed är kortet fortfarande felaktigt, hade Proshop berättat om problemen med vissa batchar hade det inte blivit något köp och konsumentköplagen skyddar sådant vanartigt beteende (§16, stycke 3, punkt 2). Får se ett par dagar om Asus tar smällen för Proshop, annars blir det hävning i alla fall. UPPDATERING 2: Efter ytterligare mejlande eller telefonpratande fram och tillbaka fick jag en kreditering på inköpssumman. Alltså ett tillgodo hos ett företag jag inte kommer att handla hos igen... Topplocket gick och efter några mejl till förde de över pengarna till mig. Köpte ett annat moderkort och datorn har fungerat perfekt sedan dess.
Sämsta jag varit med om, efter 2 veckor utan produkt så krävde jag mina pengar tillbaka.
Snabb leverans och bra pris. Allt som utlovat.👍
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.proshop.seFullständigt firmanamn: Proshop A/S
Organisationsnr: 5020745294
Information hos allabolag.se