1.7 av 5 stjärnor

Sorterat efter datum
2019-04-23
d
The product I bought online arrived unsealed. When I tried to return it at the store, they wouldn't take it back because it was... unsealed. Not buying from Kicks again.
2019-03-18
m
Jag handlar alltid kosmetik online från flertalet handlare däribland KICKS. KICKS har ett grymt utbud, bra kampanjer och tar hand om sina medlemmar. Jag gillar att de alltid skickar med produktprover vid leverans.
2018-12-28
m
Brukar gilla kicks men när man som en stor återförsäljare väljer att dryga ut sin rea med att sälja saker som inte ens finns på lager har dom gått för långt tycker jag Fick ingen vara eftersom det inte fanns någon men fick till svar att jag kunde alltid bevaka den och lägga en beställning när den kom in igen vilket blev att jag kom att få betala det dubbla i stället så beställde på en annan sida i stället som faktiskt har sina saker till dom priserna där står
2018-12-26
s
Kass butik i Solna centrum. Fel uppgifter på öppettider. Öppnar 11 istf 10. Fullt på lager enl hemsida. Tomt i butik när de öppnar första dag på rea(första kunden i butik). Jag kommer aldrig handla på kicks igen. Beställer från England istället.
2018-07-18
t
Jag beställer mer eller mindre allt numera på nätet. Handlade för första gången på Kicks då dem sålde Rituals-produkter. Beställde ett gäng duschshampon och de var såpass dåligt förpackade att majoriteten hade läckt och hela kartongen hade massa duschtvål i sig. Det första jag gjorde var att jag tvättade av alla flaskor och kastade lådan. Jag tänkte inte alls på att ta några bilder då första prio var att göra rent. Hur som helst - kontaktade Kicks och de var totalt osympatiska och vägrade hjälpa till utan bildbevis. Mitt fel kanske att jag glömde ta bild, men man hade tänkt att det kanske skulle finnas liiiite goodwill att hämta. Tråkigt, sista gången jag handlar hos dem.
Sorterat efter datum
Gamla omdömen

Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.

2015-09-07
Redigerades 2019-03-11
2016: Ibland är de snabba (paketet landar i brevlådan dagen efter) ibland inte (kan ta 3-4 arbetsdagar). Uppdatering 2019: Det har nu hänt mig fyra gånger i rad att en produkt syns som tillgänglig, men efter att beställningen har lagts så kommer det ett mejl med "tyvärr är produkten slut" (ungefär), fast den syns på hemsidan och KAN köpas på nytt, - samma dag, dagen efter och veckan efter, etc. Med samma resultat, naturligtvis (annulerad beställning). Har informerat Kicks om problemet varje gång, men problemet har inte åtgärdats... Har nu flyttat till andra butiker.
2016-05-01
Redigerades 2018-03-21
Äntligen en professionell site. Inget krångel, enkelt - som i en butik på stan och med klass. De hade en vara jag sökt överallt sedan november 2015 (som även är svår få tag på internationellt). De ger 20% på 1.a köpet så jag gjorde mig en god affär. Parfymen sändes inom ett dygn •• Rekommenderas varmt :D
2017-12-04
b
Har alltid varit sjukt bra fram tills nu, väntat en vecka på att de ens ska posta grejerna.... Jag är guldkund och handlar väldigt mycket men jag kommer att sluta nu om inte eran service förbättras.
2017-01-19
Redigerades 2017-11-08
p
Vill bara säga att kicks.se har sjunkit i mina ögon från att vara helt okej och till och med bra till uselt ja två ordrar blev makulerade! Dessa saker fanns i lager en sak va till och med skickad men kommer troligtvis aldrig komma fram då de inte finns något och söka den ifrån:/ Helt fantastiskt hur lyckas man med de!. Man får dessutom ringa in för att få pengarna tillbaks trots inga varor som dom ej ens kan fixa igen! Ingen återkoppling som lovat detta gäller båda två helt skilda ordrar varor dyker upp på hemsidan bara och man beställer men leder ingen vart då du aldrig kommer få någon av dessa lock varor väldigt dåligt de borde ge någon kompensation då de strulat två gånger på raken kul och vara stammis där när de blir så här ha inte någon rea ni inte klarar av tack! Inget vidare:( Just perfect:/... Hade man fått kompensation ungefär 50 kr som är en pisse summa jämfört med vad jag förlorat på dessa ordar hade de ändå varit en tröst och hade troligtvis inte ens skrivit detta omdöme dom borde lära sej om kundvård istället för att leka jurister om deras luddig villkor :/
2017-08-02
m
Jag har varit en (guld)kund hos KICKS i många år och har oftast sett förbi att de har dyrare priser än deras konkurrenter, på grund av deras stora utbud, deras bonusprogram och för att det är roligt att stötta en auktoriserad återförsäljare. Efter mina senaste upplevelser så kommer jag dock att se mig om efter andra återförsäljare framöver. Jag har vid tre tillfällen kontaktat deras kundservice för att få hjälp med beställningar (som blivit felaktiga på något sätt eller som inte levererats i tid). Som flera andra omdömen vittnar om så möttes jag av en otroligt oprofessionell kundservice och jag som kund kände mig anklagad snarare än hjälpt. I vissa meddelanden så hade deras kundservicemedarbetare till och med en otrevlig ton mot mig. Ett exempel är när jag beställde två varor från ett specifikt varumärke för att få en gratis "goodiebag" från samma märke. När jag öppnade mitt paket så såg jag att denna goodiebag saknades i paketet och hörde av mig till KICKS med bilder på det obrutna plomberade innehållet. Då möttes jag av en misstro och att man hade "dubbelkollat ordern och sett att goodiebagen visst var med". Efter 4-5 mail fram och tillbaka gick de tillslut med på att skicka mig det separat. Jag kommer inte att undvika deras fysiska butiker i onödan men jag har definitivt gjort min sista beställning på deras e-handel, för jag vill inte riskera att behöva komma i kontakt med deras kundservice en gång till. Jag tror att KICKS e-handel kommer att få det svårare framöver nu när deras största konkurrent (stor internationell kedja med exakt samma inriktning) precis har öppnat en svensk e-handel. Där kommer jag hellre att spenderad mina pengar.
2017-06-08
Det är ok men priser är dyrare än andra butiker
2016-11-27
S
Blir så trött på butiker som lockar med rabatter och fri frakt m.m.. Sen går det ändå inte att handla där. Så var fallet vid Black Friday. När kom till betalning bröts köpet. Eftersom dom var medvetna om felet kunde dom väl förlänga erbjudandet eller åtminstone skicka mail till sina medlemmar. Jag köpte mina varor i en annan butik!
2016-08-08
C
Värdelöst att handla här! Beställde en produkt i butik och betalade. Fick information om att produkten skulle levereras inom 3-5 dagar. Efter 2 veckor ringde jag kundtjänst och frågade varför jag inte fått leveransen. De kollade och meddelade att produkten var slut, WTF? Svamlade ngt om lagersaldot förmodligen ändrats under tiden butiken knappade in ordern........... (ser nedan att fler drabbas av samma brist logistik) De har inte kunnat meddela mig "eftersom det inte fanns ngn mailadress angiven i beställningen". Jag påpekade att de kunnat skicka ett SMS eftersom telefonnumret fanns angivet. Fick svaret: "Vi skickar inga SMS". De sa att jag ska leta reda på kvittot och gå till en affär så kan jag få tbx pengarna. En massa besvär orsakat av ett företag som nu har mist en kund.
2016-01-04
p
Köpte en vara på hemsidan, några dagar senare har de makulerat min order "då varan tog slut under tiden jag beställde". Vill ej ersätta mig med likvärdiga produkter eller någon form av annan ersättning. ARN nästa. Kundtjänsten är ett skämt. Ung, oerfaren personal utan någon som helst servicekänsla, dessutom oartiga och rentutav otrevliga. UNDVIK!
2015-12-05
Okunnig personal, dåligt sortiment, tråkiga butiker och slutligen överprisade produkter som man hellre köper på nätet eller någon annan Butik.
Sida 1