(500+)
Då var det dags att justera omdömet efter fem år. Mina senaste erfarenheter av Webhallen har varit frustrerande. Långsam hantering, man läser inte de felbeskrivningar man begär till service och reklamation, uppdaterar inte kontaktuppgifter mm. Efter tre kassa Kingston SSD fick jag äntligen ut en från en annan tillverkare. Hoppas den kommer fungera bra, för jag är inte sugen på att genomlida fler garantiärenden hos Webhallen. Tråkigt att det ska sluta såhär efter över 20 års återkommande handel. Men nu är man mer intresserad av tramsiga poängsystem än faktisk kundservice. Tack och adjö.
De ljuger om datumet för leveransen.
Snabb och enkelt med leveransen. Generellt bra priser!
Skickade inte till leveransadressen jag angav i kassan utan till faktureringsadressen klarna har lagrad. Vägrar erkänna fel och jag fick betala 300kr fördelat på 2 ordrar som detta hände på. Trist att behöva gå till ARN för att de ska göra rätt för sig.
Köpte en mobil för att det stod att de hade ett flertal i lager. När den väl är beställd står det på min order att den ej finns i lager trots att det fortfarande står på produktsidan att den finns tillgänglig. Får sedan vänta över en månad på att få en mobil som borde funnits tillgänglig direkt.
Innan 2020: Min favorit butik att handla på köper de mesta där om det inte finns mycket billigare på en annan butik. Uppdatering 2025: Varit lojal kund hos webhallen ända sedan det låg på en liten avlägsengata runt Hötorget och följt med när dom expanderade runt i hela södra Sverige. Det jag älskade var deras snabba leveranser, stort utbud, bra kundservice och spännande ideer med höga ambitioner. På senare år började allt detta avta kraftigt, jag som alltid varit vip kund och fått mycket snabb respons, möjlighet att gå snabbt i kön och få bra erbjudanden fick nu sämre leveranser, respons och allt, jag undviker ofta webhallen nu för jag vet inte om jag kommer få mina varor denna eller nästa vecka, dom kan skriva att det finns massor på webblager men påstår sen att det egentligen är något centrallager som ger väldigt falska intryck. Förr när det inte fanns på huvudlagrer i Segeltorp så skickades varorna snabbt från deras butiker dit och sedan vidare, bara det fanns någonstans så räknad jag med 1 -2 dagar extra, nu är det 1-2 veckor om jag ens orkar vänta men jag kan inte ens lita på om det står "webblager" heller och tar oftast 2-3 dagar innan en order ens hanteras nu. Sen började dom stänga ner, och framförallt missnöjd med Linköping där dom hade monopol efter att Gamestop försvann och staden nu blivit nörd mecka, trots det la webhallen ner så finns inget för gamers (nörd butiker dyker sakta nen säkert upp iaf, men tv spel osv nää). Jag har hittat mig mer till inet som var Göteborgs ärliga konkurrent när Stockholms webhallen startade, nu decennium senare så är inet fortfarande snabba, visar lojalitet mot sina kunder osv, jag har lagt tusenlappar på den butiken och mellan en halv till 1 miljon kronor på webhallen och känner att jag fått nada för det, inte samma butik längre och oftast dyrast och långsammaste (trots nästan max level kundprofil, ger ingenting längre!), riktigt trist men varnar gärna andra för att Webhallens lever på sin historia nu och känns inte som man har en önskan att bli stora igen.
Snabbt, enkelt och tydligt.
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
www.webhallen.comFullständigt firmanamn: Webhallen Sverige AB
Organisationsnr: 556558-8224
Information hos allabolag.se