Omdömen(131)

Sorterat efter datum
T
Tissel

4 omdömen

Usel
Redigerades 9 år sedan

//UPDATE: Nedan skrev jag för EN månad sedan! Jag har fortfarande inte fått problemet löst- returerna är äntligen skickade ( PÅ MIN BEKOSTNAD) men de skickar fortfarande fakturor för "returfrakt" på 39 kr och när jag skriver till dom för hundrade gången så får jag något kasst standardsvar om att jag ska kontakta fakturabolaget för att själv stryka fakturan?? Nåväl- så alla ni som handlar- köp kläder och kontakta fakturabolaget för att be dem stryka fakturan. så får ni gratis kläder! JISSES! // Jag har handlat ifrån nelly i 3 år nu. Lite då och då liksom! De har rätt snygga kläder så det är väl därför man går in fortfarande. Dock ger företagets kundtjänst mig magsår! Är det någon annan som känner som jag? Jag har behövt vara i kontakt med dem 6 gånger under tiden jag varit kund. Det har rört sig om de mest simpla ärende- som en retur på ångerrätten tex för ett år sedan. Detta tog mig på riktigt 3 månader att lösa. Jag ville bara flytta över en rabattkod från min returnerade order till min nya order men det gick liksom inte att förklara för dem- deras svar var "goddag yxskaft". Om detta bara hänt en gång så är det ju lugnt, men det har hänt mig VARJE GÅNG. ( pratat med en del vänner och släktingar som upplever exakt samma sak så är det inte bara jag). Deras kundtjänstmedarbetare läser inte vad man skriver, de liksom gissar sig till det, och svarar något de tycker passar in i deras gissning. De senaste 2 gångerna jag varit i kontakt med deras usla kundtjänst så har jag skrivit i början: "Kan ni vara snälla att läsa mitt mail nu, jag vet att ni gärna vill svara fort men jag ser hellre att detta enkla ärende löses med ett eller två svar". Tror du denna överpedagogiska metod fungerat? NEJ! Nu senast tex fick jag en trasig tröja och enligt nelly så ska jag betala returfrakt själv, för att i nästa mail betala returavgift på 35 kr, för att i nästa mail betala returfrakt OCH ny fakturaavgift, för att i nästa mail betala endast betala den nya fakturan med ett högre pris + fakturaavgift igen. det roliga är att de TVÅ gånger sagt att jag ska betala frakt trots att de har fraktfritt just nu?? Hahaha, man blir man psykiskt instabil av att ha med dem att göra. Ingenting går fort, man får verkligen sitta i evigheter med deras kundtjänst för att få något löst. Och det kvittar hur pedagogisk man än är, hur tydlig man än är- man hade lika bra kunnat skriva på japanska- du hade fått samma ologiska och rent av dumma svar. Nej- deras kundtjänst är det absolut värsta jag varit med om!

R
Redstorm

52 omdömen

Utmärkt
Redigerades 10 år sedan

Beställt från dem ett par gånger, aldrig krånglat.

G
Giiina

2 omdömen

Usel
Redigerades 10 år sedan

Nelly har bra utbud av fina kläder, vilket gör att jag fortsatt handla hos dom trots att jag har haft mycket problem, men nu får det vara nog. Aldrig mer. Vid ett tillfälle fick jag hem en uppenbart använd (!) bikinitrosa (tvättlappen i bak var avklippt) och blusen jag köpte sist kom hopknölad i sin påse med en stor knut på. Många kläder har även varit trasiga. Jag skulle kunna skriva i evigheter om deras undermåliga kundservice men ska försöka göra det så kort och konkret som möjligt. Bland anant har dom inte fria returer, som många av deras nu växande konkurrenter har(exempelvis zalando) . De har inte ens fria byten så behöver man byta storlek får man betala frakt på den första varan, returporto för att skicka tillbaka den samt porto för att få den rätta storleken igen. Dessutom, för att försvåra returerna, antagligen för att folk inte ska orka med det och därmed behålla kläderna, så skickar de inte längre med de förskrivna returnotorna. Dessa ska man skriva ut själv. Hade detta varit av miljöskäl hade jag sagt Go Nelly, men de skickar fortfarande med samma papper med klisteryta, bara att nu är det i princip blankt bortsett från lite reklam om deras företag. Deras kundservice är ett skämt, de behandlar verkligen inte sina kunder på ett värdigt sätt över huvud taget. Att inte kolla att kläderna är okej innan man förpackar dom och sedan kräva att kunderna betalar 3 ggr frakt för byten är inte okej. När dom gör ett sånt stort misstag som att skicka använda bikinitrosor fick man 80 NLY att handla för i deras butik... vilket kräver att man handlar där igen.. Vilket seriöst företag som helst som är måna om sina kunder och rykte hade återbetalat hela beloppet, i riktiga pengar, samt skickat ett par nya på en gång. Nej. Det är för mycket skit med det här företaget, dom bryr sig inte om något annat än att mjölka ur så mycket pengar som möjligt från sina kunder. Jag rekomenderar ingen att handla på Nelly. Det finns bättre alternativ!

r
reffotsirk_e

6 omdömen

Usel
Redigerades 10 år sedan

Har handlat några gånger på Nelly, men kommer aldrig mer att handla där. Har fått felleveranser, haft problem med kundtjänst vid felleveranser och återköp, man har ingen bytesrätt utan ska betala 2x39kr för återköp och ny beställning av samma vara i annan storlek. presentkort jag använde vid köp annulleras vid återköp trots att jag handlade andra betydligt dyrare varor vid tillfället. En del leveranser har varit väldigt snabba, men en del leveranser har varit otroligt sena utan någon som helst information om det. Kundtjänst är svår att nå och nås endast via formulär på deras hemsida, alltså skriftligen som tar flera dagar att få svar kring en fråga med följdfrågor. Kundtjänst har tyvärr oftast varit oproffisionell och icke tillmötesgående, framför allt vid senaste återköpet. Beställer hellre på sajter som tar hand om sina kunder och ser värdet av bra tjänster med fungerande bytesrätt, rätt leveranser och bra kundbemötande. ALDRIG MER NELLY!

S
SvenneG1

2 omdömen

Utmärkt
Redigerades 10 år sedan

Beställde ett par byxor funkade riktigt bra. Tack

R
Rickard11

23 omdömen

Utmärkt
Redigerades 10 år sedan

Mycket snabb leverans, presentkort på köpet, rätt storlek. Kommer handla här igen!

D
Diamant

1 omdöme

Utmärkt
Redigerades 10 år sedan

Helt ok. Har fått fel storlek någon gång, men överlag bra.

z
zenit91

2 omdömen

Usel
Redigerades 10 år sedan

Flickvännen beställde en klänning 2 veckor innan jul och fick den idag. Dock var det fel storlek som dom skickade. För att hinna få en innan jul var man tvungen att köpa en ny klänning och skicka tillbaka den gamla i separata beställningar (inget konstigt med det). Men om den då inte hinner fram innan jul vilket de på kundtjänst sa "KANSKE kunde hinna" så måste vi ändå betala returfrakt på plagget om det inte hinner fram till jul. Jäkligt dålig service när det är dom som gjort fel. Kostar fan bara 35-60 kronor, men man vill ju inte stödja ett sånt skitföretag med noll kundservice, lite kan man väl anstränga sig att göra rätt om man gjort fel.

gts250
gts250

32 omdömen

Utmärkt
Redigerades 10 år sedan

Stort utbud, relativt snabb leverans dock får man inget kolli-id så man kan följa paketet vilket är ett klart minus minus. Hyfsade priser och många betalningsalternativ. Har precis gjort en retur så det återstår att se hur det fungerar. Allt som allt en bra köpupplevelse, hittills. [Uppdatering] Returen gick utan problem och man fick ett mail som meddelade att de mottagit returen. Dock så hade det vart lite tryggare att få ett kolli-id så man kunde spåra paketet på vägen tillbaka utifall att det skulle bli några problem. Höjer en stjärna för en smärtfri returprocess.

W
WISHM4STER

35 omdömen

Usel
Redigerades 10 år sedan

Handla inte hos nelly.com! Har under hösten gjort 2 beställningar och båda är oerhört sent levererade. Den första beställdes i god tid (10 arbetsdagar) före en utlandsresa. Varorna dök upp på vårt utlämningsställe 16 arbetsdagar(!?!) efter beställningen gjordes. Allt fanns i lager vid beställningsdatum. Som kompensation utdelades 80 "nellypengar" att handla för vid senare tillfälle. Nu när då dessa 80 pengarna ska spenderas så läggs ytterligare en beställning där alla varor fanns i lager. Vi är nu inne på dag 10 och svaret från kundtjänst är att allt finns i lager och kommer skickas vilken dag som helst. Ytterligare 39 "nellypengar" inlagda på kontot, dessa måste användas inom 24 timmar... Tror dom får behålla sina pengar, och varorna också...

K
Krille907

2 omdömen

Utmärkt
Redigerades 10 år sedan

Kanon bra, kan rekommenderas. Lite strul någon gång men inte mer än att det har löst sig bra. +bra utbud +Snabba leveranser -Lite svårt att få till rabattkoder

R
Robban121

9 omdömen

Usel
Redigerades 10 år sedan

Given NOLLA. Adrig jag handlar mer på detta oseriösa företag.

M
Miss Perfect

1 omdöme

Usel
Redigerades 10 år sedan

Gjorde en beställning 30 augusti inför min 30 års dag. Ordervärde över 3000kr och i beställningen fanns 2 ev klänningar till min stora dag. När min fest närmade sig den 8 sep mailade jag kundservice och frågade vart mitt paket blev av? Fick då svar att dem flyttar sitt lager just nu och var lite efter med beställningarna men att dem skicka paketet så fort som möjligt. När fredagen kom var brevlådan tom, väl inne på nelly.se visar det sig att paketet fortfarande är under behandling. Jag mailade igen och sa att ni kan annullera beställningen då det är försent, klänningarna var till just denna fest. Fick svar att dem väntade in en vara och kunde sålänge skicka det som fanns i lager. Jag mailar igen och ifrågasätter hur dem kan skylla på sitt lagerproblem, det är deras problem inte mitt som kund! Killen som svarade mig bad om ursäkt men kom med nya förklaringar att alla nya varor inte blivit inregistrerade och så var det ju problemet med flytten av lagret. Idag, 3 veckor efter lagd beställning ligger min order fortfarande under behandling. Jag skrev nyligen ett sista mail till kundservice där jag bad dem att annullera ordern (för andra gången) och att jag vill inte ha paketet. Det går inte att beskriva hur irriterad jag är! Kundservice - det vet dem inte vad det är för något! Att komma med dåliga ursäkter är pinsamt av ett så stort företag. Kommer lätt handla från andra sidor i fortsättningen. Asos, forever21 och Topshop är bra onlinebutiker!

J
Joewe

11 omdömen

Usel
Redigerades 10 år sedan

Kan vara Sveriges sämsta E-handelsbutik 2012. Fantastiskt inkompetent kundtjänst som inte har en aning om vad de håller på med. Att byta en vara är bara att glömma då företaget inte vet hur deras eget system fungerar. "Leverans inom 2-6 dagar" bör ändras till "Leverans i bästa fall inom 2-6 veckor". Väntar i dagsläget på en lagerförd vara som enligt deras kundtjänst var på väg till mig den 9 juli. Idag är det den 30 juli och paketet ligger fortfarande kvar hos Nelly. Handla på andra nätbutiker istället, inte värt all tid, energi och alla svordomar som Nellys nätbutik medför.

G
Goodiebag

14 omdömen

Usel
Redigerades 10 år sedan

Ändrar mitt omdöme då Nelly blivit fullkomligt värdelösa. Kundtjänst kan kan absolut ingenting, paket som kommer fram en månad för sent och riktigt dåliga ursäkter. De flyttar (deras ursäkt till allt) och därför vet de inte om ditt paket skickats eller om det bara packats men inte skickats till posten. Du får ett leveransmail men det stämmer inte. De svarar inte på mail om man inte kontaktar dem på facebook.... Riktigt jävla uselt!

Betyg köpupplevelse

2.4OK
7 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(1)
(0)
(4)