Omdömen(131)

Sorterat efter datum
J
Jjolss

1 omdöme

Usel
Redigerades 8 år sedan

Ska på bröllop och behöver en klänning. Var får man tag i en snygg klänning snabbt? På Nelly. Trodde jag! Väntar och väntar. Får leveransbekräftelse att varan är skickad och ska vara påväg. Väntar i 5 dgr sen blir det helg. Jaja den kommer på måndag tänker jag. Måndag kom och nu är det 6 dgr sen jag fick leveransbekräftelse. Kontaktar Nellys kundtjänst, pratar med en tjej som säger att vara BORDE vara påväg. Hon ger mig spårnummer till posten, kontaktar posten - de har inget paket till mig. Kontaktar Nelly IGEN då har varan inte ens lämnat lagret. Ok, jag förkarar att jag behöver varan innan helgen, hon säger att den kan mycket möjligt komma innan helgen. Jag behöver dock garanti på det, men det kan hon inte ge mig. Då tänker jag att jag hellre köper bröllopskläder någon annanstans där jag kan vara säker på att det kommer i tid. Men då vill hon inte ta bort min beställning. "Det går inte" Vadå går inte? Ligger paketet kvar på lagret borde det väl inte vara någon större vetenskap och ta bort ordern?? Tydligen på Nelly - där kundservice är lägsta möjliga prioritet!

amelija
amelija

6 omdömen

Utmärkt
Redigerades 8 år sedan

Inga problem med leverans eller betalningssätt, snabb leverans dessutom

n
natizen

6 omdömen

Usel
Redigerades 8 år sedan

Har handlat på nelly många många gånger och förut var det kanon. Nu - värdelöst! Har lagt totalt fyra orders under sommaren för klänningar till min semester (15/8). Den första ordern innehöll två klänningar men bara en klänning kom efter ett gäng dagars seg leverans. Den andra klänningen var slutsåld och hade fel lagersaldo. Fick pengar för ena klänningen åter efter några dagar. Den andra ordern innehöll en klänning som kom, även den med snigelpost. Den tredje ordern innehöll en klänning. Efter TRE dagar får jag veta att den är restnoterad då lagersaldot återigen var fel, och att man ska försöka ta in den från leverantör igen. Ytterligare TRE dagar senare mailar jag kundtjänst och ber dom avbryta min order, får svar att det går inte för ordern är redan hanterad. Har samtidigt fått mail att klänningen är slut hos leverantör och kommer därför slutnoteras och återbetalas. Detta tog alltså nästan en vecka. Tre dagar senare har jag ännu inte fått pengarna åter. Den fjärde ordern... Ser att klänningen från order ett ovan är åter i lager så jag beställer den på nytt, 11/8 på förmiddagen. Jag ville ju ha klänningar till min semester 15/8 vilket uppenbarligen verkar helt omöjligt. Och återigen - snigelfart på leveransen. Har inte ens fått besked att klänningen har packats så att den dyker upp innan nästa vecka är ju helt uteslutet. Har mailat att dom gärna kan behålla klänningen eftersom den inte ens är skickad än. Såklart vill Nelly tjäna pengar och kommer således inte låta mig avbryta min order. Får väl använda klänningen sommaren 2015...... Känner mig lite lagom blåst :) SKÄRPNING NELLY!

R
Robinjoeh

15 omdömen

Dålig
Redigerades 8 år sedan

Värdelös leveranstid.

n
niclas_p

3 omdömen

OK
Redigerades 8 år sedan

dålig leveranstid.

j
jn182

1 omdöme

Usel
Redigerades 8 år sedan

Fruktansvärt dålig leveranstid. Beställt en gång tidigare vid jul då jag fick vänta över 2 veckor för att få mitt paket. Vid den tiden kan det i och för sig vara förståeligt då det kan vara mycket som krånglar vid jul. Gav Nelly en ny chans för cirka en och en halv vecka sedan igen och kan inte ens spåra kolli ID på paketet än. Nelly måste utan tvekan ha det sämsta logistikavtalet i världen! Avråder starkt från att beställa härifrån om du vill ha dina kläder inom närmsta halvåret.

Usel
Redigerades 8 år sedan

Det tog två veckor innan de skickade min order, värsta jag varit med om. Beställ från någon annan butik!

Dålig
Redigerades 8 år sedan

Lång leveranstid + fel leverans, pinsamt!

s
skrapbella

3 omdömen

Usel
Redigerades 8 år sedan

I min beställning fanns felsydda bikinitrosor och för att få hem nya fick jag göra en ny beställning och betala för ytterligare ett par. Sedan invänta ett par dagar med att dom skickade en returnota med förtryckt returfraktsedel. Kundtjänst chatten orkade inte läsa att jag föreslog att jag skulle fota varan så dom kunde skicka en ny innan jag åker på semester utan svarade bara hur en retur gick till. Inte så service minded eftersom det handlade om 107kr. Var bättre förr när Nelly hade förtryckt retursedel i paketet från början.

M
Malincecilia

2 omdömen

Bra
Redigerades 8 år sedan

Kläderna överensstämnde väl med beskrivningen. Lättnavigerad hemsida Fri frakt. Tyvärr ganska lång leveranstid (7 dagar) Sammantaget positiv köpupplevelse.

M
Mida90

18 omdömen

Usel
Redigerades 8 år sedan

Jag har faktiskt inget bra att säga om Nelly! - Dålig hygien på kläder. OBS! Köp aldrig underkläder här, de skickar ut använda! - Hög fraktkostnad - Lång leveranstid - Inga speciellt bra priser - Otrevlig kundtjänst

C
Crille_joo

5 omdömen

Bra
Redigerades 8 år sedan

Frugan handlar här titt som tätt, inga större problem, men lite långsamt och inte alltid fri frakt

Bra
Redigerades 8 år sedan

Det har fungerat bra med alla mina beställningar. Snabb leverans. Enkelt att göra returer. Verkar inte var gratis returer, vilket andra butiker har. Det är iaf fri frakt över 100 kr.

A
Annelie59

2 omdömen

OK
Redigerades 8 år sedan

Jag gillar att det är snabb leverans men det är lite synd att saker man köpt för en dyr peng kommer i en halvt trasig påse. Ingenting fattades eller var skadat men dyra kläder får gärna vara lite mer omsorgsfullt packat.

n
ninjasmin

4 omdömen

Usel
Redigerades 9 år sedan

Jag har beställt från Nelly många gånger och det har oftast funkat väldigt smidigt, men det senaste köpet jag gjorde hos dem har verkligen gjort mig frustrerad. Jag beställde en klänning som jag tänkte använda till jul. Det var dålig kvalité på klänningen och flera sömmar gick upp samt att paljetter lossnade efter bara en användning. Jag mailade Nellys kundtjänst och fick snabbt svar om att det inte var några problem att reklamera. Toppen, tänkte jag och skickade in klänningen så snabbt jag kunde. Det dröjde tre veckor och jag hörde inte ett knyst från Nelly. Efter att ha mailat dem ett par gånger fick jag till slut svar om att jag skulle bli återbetalad via Klarna (det hade jag fortfarande inte blivit trots att det är mitten av februari, men jag antar att det ligger på Klarnas bord). Trots att det hade tagit lite tid med reklamationen så kände jag mig ändå nöjd, det löste ju sig till slut. NU har jag däremot fått hem en faktura från Nelly på 39kr. Är det mycket pengar? Nej det är det inte. Men jag har ingen aning om vad det är jag ska betala för. På Nellys hemsida står det "Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer" så jag antar att det inte är en fraktkonstnad. Jag har mailat Nelly tre gånger den senaste veckan och frågat vad fakturan berör men jag har inte fått svar. Det har inget telefonnummer att ringa till heller så jag antar att jag inte kommer att få något svar på det. Som sagt det är ingen stor summa pengar, men jag tycker fortfarande att man ska vara tydlig med vad det är man betalar för. Att det dessutom är så svårt att få svar från deras kundtjänst och att reklamationen tog så lång tid gör mig bara sjukt osugen på att fortsätta handla därifrån. Det gör mig frustrerad... hade de bara svarat ordentligt på mina frågor och gett bättre service så hade ju allt varit lugnt.

Betyg köpupplevelse

2.0Dålig
10 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(1)
(0)
(7)