Omdömen(131)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
4 månader sedan

Jag behövde göra retur på en jacka och jag hsr bevis, returkvitto, ordernummer, returbekräftelse och allt men de vill ej ge tillbaka mina pengar, REKOMMENDERAR INTE, och har fortfarande inte fått tillbaka mina pengar

Nelly svarar:2022-03-28
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi vill jättegärna kika närmare på just ditt ärende, skulle du vänligen kunna kontakta oss på [email protected], så kikar vi igenom det och återkopplar till dig snarast. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

Har tydligen blivit avstängd pga antagligen returnerat för mycket helt utan att informeras av detta. Har ni inte funderat på att man kanske returnerar för att kläderna inte passar, har dåligt kvalité etc? Bra sätt att ha kvar kunder när man ska behöva vara rädd för att bli avstängd och inte kunna handla på hemsidan mer.

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme! Vi har infört ett fair use-villkor i våra allmänna villkor för att hålla nere returgraden. När en kund har för hög grad av returer (ca 80% returgrad i genomsnitt), så blir man spärrad. Det gäller en väldigt liten andel av våra kunder, så det är ett ovanligt beteende, väldigt hög returgrad och flera parametrar som leder till att man blir spärrad. Vi försöker jobba för en hållbarare shopping, och då är returer en del i det. Detta kan man läsa mer om under paragraf 7.9 i våra allmänna villkor: https://nelly.com/se/allm%C3%A4nna-villkor/ Hör gärna av dig till vår kundtjänst på [email protected] om du har fler frågor eller funderingar! ♥ Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

Seriöst ingen tar 49 kr i retur på VARJE vara som ska returneras i samma paket. Aldrig mer från Nelly tyvärr…

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme! Det tillkommer såklart inte en returavgift per vara som man skickar tillbaka. Det tillkommer per paket som man returnerar. Det låter som att du kan ha råkat bekräfta varje vara för sig vid returregistreringen. Men det är inga problem om du skickar dom i ett och samma paket. Då tillkommer endast en returavgift á 49kr. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
7 månader sedan

Fick ett presentkort hos de i juli i år som jag använde men skickade tillbaka saker/fick inte ens med allt i beställningen så har iaf hälften av värdet på presentkortet kvar att handla för. De har fortfarande inte fixat presentkortet och det är snart december….. sa även att jag kunde ta faktura och be de hjälpa till att använda mitt presentkort som betalning för fakturan. Vilket inte heller skett. Så har nu en faktura extra att betala och ett presentkort med hälften av värdet kvar att egentligen handla för som jag ej kan använda. HANDLA EJ HÄRIFRÅN!

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi vill jättegärna kika närmare på just ditt ärende, skulle du vänligen kunna kontakta oss på [email protected], så kikar vi igenom det och återkopplar till dig snarast. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com
s
stefan80

2 omdömen

Utmärkt
7 månader sedan

Snabbt efter singelstatus och snygga kläder 😊

Nelly svarar:2021-12-13
Hej! Tusen tack för ditt fina omdöme. Vi blir superglada av att höra att du känner dig nöjd. Ha en fortsatt fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
8 månader sedan

Jag har köpt ett antal olika klänningar och är lika nöjd varje gång med kvalitet och utförande

Nelly svarar:2021-11-16
Hej! Tusen tack för ditt fina omdöme. Vi blir superglada av att höra att du känner dig nöjd med dina varor. Ha en fortsatt fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
OK
8 månader sedan

Har varit okej tills dem hade rabattkod på Biancas kollektion och ville inte justera det då , men har annars gjort detta flertal gånger på min andra ordrar där jag har beställt. Dem ville inte justera denna gången men att dem har gjort undantag och lagt till rabattkod fast ordern har förfallit eller returrätten och skrev att dem inte kan göra det varje gång och det har gått från 1-3 månader och då har det inte varit problem så egentligen finns det inget att dem inte får göra så som att dem har gjort flertal gånger. Så min fråga är egentligen har jag inte rätt till att få tillbaka mellanskillnaden ? Inget svar på det eller angående policy/ våra villkor står inget säger att dem inte har prisgaranti. Att dem kan göra eller rätta sagt brukar i goodwill? 🙃

Nelly svarar:2021-11-12
Hej! Tack för ditt omdöme, vi är verkligen tacksamma över att du hör av dig med din feedback! Om beställningen är inom returrätten dvs 14 dagar hjälper vi såklart vidare med att lägga till eventuella rabatter som tillkommer efter köpet. Har du fler frågor eller funderingar kan du kontakta oss på [email protected] så återkopplar vi till dig där så snabbt som möjligt. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Usel
10 månader sedan

Heeelt seriöst, beställer hem 3 produkter, 2 av dem är är rätt, den tredje är inte i närheten av det jag skulle ha dvs. en klänning istället för en bikini.. Mejlar kundtjänst 2 gånger, får svar efter över en vecka där de skriver att jag ska göra något som inte ens går att göra själv på hemsidan utan då måste man kontakta kundtjänst istället.. IGEN. Ska tydligen få pengarna tillbaka och måste göra en ny beställning igen vilket jag absolut inte kommer göra .. Skitsnygga kläder, helt ok kvalité, sämst kundservice och det är alltså mitt fel att ni skickade fel produkter? Fick ingen ersättning heller, jag ska alltså fixa allt ni har gjort fel.

Nelly svarar:2021-09-13
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi ber så hemskt mycket om ursäkt för att du har fått hem fel vara. Så ska det självklart inte vara! Du är varmt välkommen att skicka in ett mail till [email protected] så ska vi hjälpa dig vidare på bästa sätt. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
10 månader sedan

Tyvärr väldigt orutinerad kundservice. Trevliga, men väldigt omständliga rutiner kring reklamationer. Reklamerade ett par hörlurar från Urbanista jag fått i present. Innan jag kontaktade Nelly hörde jag av mig till Urbanista för att se om det var något jag själv kunde göra för att åtgärda felet. De konstaterade att hörlurarna var defekta och behöver bytas ut. Jag kontaktar Nelly i hopp om att få ett nytt par då detta var en present och en återbetalning inte gör mig så mycket nytta utan endast skapar fler krångliga steg i processen, tydligen var detta omöjligt och vi fick nöja oss med löftet om återbetalning "inom 30 dagar från att de mottagit varan". Paketet tappas bort av Postnord och jag hör av mig igen. De menar att det inte är säkert att paketet är borttappat och att jag fortfarande måste vänta 30 dagar för att de slutligen ska konstatera samma sak och först då aktivera återbetalningen. Totalt tog hela processen ca 6-7 veckor. Tur att andra e-handlare sålde varan för 400 kr mindre så jag slapp beställa genom Nelly igen.

Nelly svarar:2021-09-06
Hej! Tack för ditt omdöme. Supertråkigt att höra att processen tagit så lång tid. Generellt tar en reklamation längre tid att behandla än en vanlig retur då varan undersöks av en särskild avdelning på vårt lager och hanteras i turordning. Det kan också dröja lite längre att behandla reklamationen beroende på skadan av produkten. Du är varmt välkommen att kontakta vår kundtjänst på [email protected] om du har fler frågor eller funderingar om din order så ska vi hjälpa dig på bästa sätt. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com
g
gnunard

22 omdömen

Usel
10 månader sedan

I långt över en månad har de vägrat makulera en faktura på en produkt de erkänner att de fått i retur och använder ursäkter, emojis och allmänt sarkastiskt snack. Jag citerar från deras mail direkt: "ekonomiavdelningen jobbar på soooom bara den! Förhoppningsvis har du din återbetalning nästa vecka! SÅ ledsen att de drabbat dig, förlåt från hela NELLY teamet!💗🙏💗" Jag ska påpeka att: 1. Detta var den 13e Augusti så den veckan är lång. 2. Detta är i ett bedrägeri ärende som de släppt igenom. Helt och fullkomligt inkompetenta och usla. Varning och undvik!

Nelly svarar:2021-09-07
Hej! Tack för ditt omdöme. Vi ber stort om ursäkt för att din återbetalning dröjer. Vi vill jättegärna kika närmare på just ditt ärende, skulle du vänligen kunna kontakta oss på [email protected], så kikar vi igenom det och återkopplar till dig snarast. Ha en jättefin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
OK
ett år sedan

Jag har blivit blockerad då jag returnerat för mycket. Nej, allt har inte passar och jag har lämnat tillbaka en hel del. Då vill jag även tillägga att vi varit två som handlat på mitt konto. Ingen varning fick jag heller. Detta är priset för vi undviker butiker i corona tider. // Besviken

Nelly svarar:2021-09-03
Hej! Tack för ditt omdöme! Vi har infört ett fair use-villkor i våra allmänna villkor för att hålla nere returgraden. När en kund har för hög grad av returer (ca 80% returgrad i genomsnitt), så blir man spärrad. Det gäller en väldigt liten andel av våra kunder, så det är ett ovanligt beteende, väldigt hög returgrad och flera parametrar som leder till att man blir spärrad. Vi försöker jobba för en hållbarare shopping, och då är returer en del i det. Detta kan man läsa mer om under paragraf 7.9 i våra allmänna villkor: https://nelly.com/se/allm%C3%A4nna-villkor/ Hör gärna av dig till vår kundtjänst på [email protected] om du har fler frågor eller funderingar! ♥ Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Jag beställde 16 t-shirtar. Det som levererades var ett 3-pack kalsonger samt 3-pack t-shirts. Inget av det som jag beställt. Jag skickade tillbaka varorna och kontaktade kundtjänst. Nelly menar då att jag måste göra en ny beställning på alla t-shirts. Är det rimlig kundservice när det är Nelly som har skickat fel varor? Alla gör vi fel. Huvudsakligen handlar det om vilka åtgärder som vidtas när fel har uppstått.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Returnerade en vara för en månad sen, men har nu fått en påminnelse att jag inte har betalt.

Nelly svarar:2021-08-02
Hej! Hör gärna av dig till vår kundtjänst på [email protected] så ska vi såklart hjälpa dig vidare med din retur och faktura. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
Redigerades ett år sedan

Efter flera år som kund blockar dem mig för att retunerat varor då dem har en klasul för om man gör för mycket retur blir man avstängd. Så köplagen om 14dagars retur gäller ändå inte riktigt då hotas man bli blockad, och har varit i flera månader. Slogan 14dagarsretur men gör du det så stänger vi av dig! Dem ansåg i svar att jag för att skickat tillbaka under det sista året 80% och därav blev jag blockad. Jag kan inte hjälpa att kläderna inte passade och tänker inte behålla opassande kläder! Skrämsel för att man helst inte skall skicka tillbaka! Att dem skrev till mig "ovanligt beteende" som ursäkt känns väldigt underligt som svar, då faktum är att dem enstaka personerna som upplever att saker inte passar (de ytters fåtal som dem påstår) lätt hade fått lov att retunera i en kedja där alla andra köper blir förlusten inte särskillt påverkande, så man kan ju undra om det istället är för många som gör och därför satt upp denna regel, alltså vanligt att deras kläder inte passar och kunder skickar tillbaks. Att man istället har denna regel för att skrämma kunder att inte skicka tillbaka förmycket och i underliggande att då är dem inte välkomna. Synd för kroppar som inte faller in i prototyp mallen, antingen i skador eller oproportionersform som min, och får inte fritt testa och hoppas något passar, dem blir portade, utan minsta notis eller fråga.

Nelly svarar:2021-06-04
Hej! Tack för ditt omdöme! Vi har infört ett fair use-villkor i våra allmänna villkor för att hålla nere returgraden. När en kund har för hög grad av returer (ca 80% returgrad i genomsnitt), så blir man spärrad. Det gäller en väldigt liten andel av våra kunder, så det är ett ovanligt beteende, väldigt hög returgrad och flera parametrar som leder till att man blir spärrad. Vi försöker jobba för en hållbarare shopping, och då är returer en del i det. Detta kan man läsa mer om under paragraf 7.9 i våra allmänna villkor: https://nelly.com/se/allm%C3%A4nna-villkor/ Hör gärna av dig till vår kundtjänst på [email protected] om du har fler frågor eller funderingar! ♥ Ha en fin dag! ♥ Nelly.com
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
ett år sedan

Gjorde en beställning och betalade extra för snabbare leverans, beställning innan kl 12 - leverans dagen efter. Har nu gått över två dagar och beställningen har inte kommit. Förstår inte hur man kan ta extra betalt för en tjänst man inte kan tillhandahålla 🤷‍♀️

Nelly svarar:2021-05-05
Hej! Supertråkigt att höra att ditt paket inte kom fram i tid. Hör gärna av dig till vår kundtjänst på [email protected] så ska vi såklart hjälpa dig vidare med ditt ärende. Ha en fin dag! ♥ Nelly.com

Betyg köpupplevelse

1.9Dålig
13 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(2)
(0)
(9)