Prisjakt

Omdömen(31)

Sorterat efter datum
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
10 dagar sedan*
Via butik
Blev utmärkt bemött! Min dator fick jag tillbaka fortare än jag trodde. Tusen TACK!
*Redigerades 10 dagar sedan
Bra
en månad sedan
Hej. Kände att denna butik faktiskt förtjänade ett omdöme eftersom jag aldrig hört talas om butiken innan och faktiskt köper en del teknik/dator komponenter. Nu i dessa tider så är det brist på Grafikkort och jag lyckades faktiskt hitta ett här på Data Byrån. Jag var skeptisk först eftersom jag normalt sätt handlar på Inet,Komplett eller webbhallen och aldrig hade hört talas om Data Byrån. Men efter ha läst massa omdömen och betyg på Prisjakt och Trustpilot beslutade jag att ge företaget en chans. Jag är väldigt nöjd! Positiva delarna då - Hemsidan är simpel (ja jag köpte online för Visby är ca 46 Mil i färdväg med bil). Så jag kan inte ge betyg på själva butiken men hemsidan är simpel att hitta på,bra utbud och ja en simpel och bra hemsida. Efter jag köpt min vara så fick jag Kvitto på mail och ett personligt mail av VDn som tackade för mitt köp. Sen en dag efter så kom ett till mail där det stod att jag fått rabatt uppnått till nivå 2 eftersom jag handlade för mer en 3000 kr. Så det var ju trevligt! Inte för att ni sköter leveranstiden på så sätt,men Grafikkortet kom hem på två dagar. Beställde det den 10e Augusti och det kom på förmiddagen den 12e. Riktigt bra med tanke på att det är 46 mil mellan mig och Visby. 1: Så vad hade då butiken kunnat göra för att få fullt betyg ifrån mig? Jag tycker att när man köpt en dyr produkt som jag gjorde på 4700 kr så borde företaget stå för leverans kostnaden. Jag kan tycka det ingår lite när när man köpt en sådan dyr vara som jag gjorde. Men men, 99 kr fick duga. 2: Ha fler utbud av leveranser. DHL har jag bara haft problem med innan,denna gången gick det iförsig bra. Men jag skulle vilja se fler leverans sätt, också för att närmsta DHL utbud ligger en bit ifrån mig. Hade det funnits hemleverans hade jag liksom betalat för det med. 3: Skaffa en JÄMFÖR med knapp på hemsidan. Jag skulle välja mellan två grafikkort men var tvungen att trycka upp två delade flikar för att jämföra dom. Skaffa en jämför med flik hade varit super! Overall. Mycket bra betyg,jag är nöjd kund och lär handla där igen. Speciellt om dom utvecklar systemet litegranna. Tack! // Christoffer.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
4 månader sedan*
Via butik
Servicen är snabb, trevlig och korrekt.
*Redigerades 3 månader sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
4 månader sedan*
Via butik
Trevligt bemötande snabb hjälp
*Redigerades 4 månader sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
4 månader sedan*
Via butik
+ Sjukt bra service och väldigt hög kunskap! - Inget negativt.
*Redigerades 4 månader sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
5 månader sedan
Hade ett totalt ¨Lock-down¨ på min bärbara dator. Databyrån gav mig en tid snabbt och fixade återställningen m.m. Utan att jag förlorade något i datorn. Så kunniga.
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
5 månader sedan*
Via butik
Fungerar bra. Kompetenta och trevliga
*Redigerades 5 månader sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
6 månader sedan*
Via butik
Allt fungerade bra, snabbt gick det också. Mycket vänlig personal.
*Redigerades 6 månader sedan
D
D-light

49 omdömen

Utmärkt
6 månader sedan
Ställde en fråga via formulär på lördag och och fick svar på söndag, utmärkt. Snabb frakt och väl paketerat.
M
Muukzor

2 omdömen

Usel
9 månader sedan
Värdelös support som inte kan ge svar på någonting. De använder sig av DHL och kikade på DHLs tidtabell, frågade om paketet kommer lämnas in arbetsdagen efter beställning så man kan förvänta sig samma upphämtningsdatum & leveransdatum som tidtabell, får repeterat svaret att det tar dem ett par dagar extra och att DHLs tidtabell inte fungerar. Va? Samt använder sig endast utav Swedbank pay & dyr frakt. Minimum 99kr på smågrejer. Nä, blev inte ens en order efter jag pratat med supporten. Hoppas omdömen på kundvård & intryck är tillåtna :)
Databyrån svarar:2021-01-05
Hej, Jag vill för det första replikera med att det var ganska lågt av dig att lägga detta som ett dåligt omdöme på prisjakt när du valde att chatta som GÄST på vår hemsida så att vi inte kunde avsluta konversationen. Vi har valt SwedbankPay eftersom vi har ett samarbete med PayEx som liksom vi är en gotländsk aktör. Vi gynnar gärna lokal verksamhet eftersom vi till 90% är en lokal butik och inte en ren webbhandel. SwedbankPay är under ständig utveckling och målet är att ha en fullt likvärdig tjänst som Klarna. För mer info kontakta gärna SwedbankPay direkt. Våra fraktpriser är baserade på de kostnader vi har för våra leveranser och varierar beroende på produktkategori och storlek/vikt på paket som skickas. Om inte 99 kr i minimifrakt passar dig står det dig fritt fram att välja annan handlare på nätet. Min gissning är dock att du ville köpa från oss för att vi antingen hade bästa pris på produkten eller att ingen annan hade på lager, rätta mig om jag har fel. Det sista svaret jag försökte ge dig i chatten gällde den information du hittat på DHLs hemsida angående ledtider. Ursäkta min något dryga ton i det citerade svaret nedan men du inledde tyvärr detta ganska bra med din egen attityd i chatten, jag tänker dock av integritetsskäl inte posta chatkonversationen här. "Bra att du vet exakt hur det funkar vid sändningar från Visby till resten av Sverige, då kan du ge denna info till DHL istället. Vi kan bekräfta att deras ledtider tyvärr inte stämmer, vår egen FAKTISKA statistik för de senaste veckorna visar att det tar MINST 2 vardagar till närmaste destination (Sthlm med omnejd). Längre bort, t.ex. Skellefteå, tar det 3 dagar." Efter orderläggning på vår hemsida hanterar vi normalt ordern inom max 30 min under kontorstid och vi har sista bokningstid för upphämtning av DHL kl. 12.00 varje dag. Kvarstår dock att vår statistik visar att det INTE tar 1 dag ifrån Gotland till fastlandet och således kunde vi inte LOVA dig leverans senast fredag även om vi fick iväg paket tidigt under torsdagen. Vi tar gärna emot synpunkter om vår kundvård men tycker ditt omdöme här på prisjakt efter EN kontakt med vår support (via chatten som vi inte ens kunde avsluta) var väldigt lågt. Det är nästan så man kan tro att du jobbar hos en konkurrerande webbhandel.... :) mvh Magnus C Lydahl VD/Databyrån
a
aa77

3 omdömen

Utmärkt
9 månader sedan
Beställde en Asus vivobook på mellandagsrean söndag den 27/12 c:a kl 11 med hemleverans eftersom jag bor i Visby. Och jag garvar fortfarande efter chocken jag fick när det strax efter kl 12 samma dag ringer på dörren och datorn levereras! Kan inte annat än rekommendera dom. Otroligt snabb leverans :-) Bra pris! Och har alltid fått bra hjälp vid behov! Härligt med en bra lokal handlare på Gotland!
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
9 månader sedan*
Via butik
Otrolig service! Kompetens.
*Redigerades 9 månader sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
9 månader sedan*
Via butik
Proffsiga och trevliga
*Redigerades 9 månader sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
ett år sedan
Via butik
Snabbt Enkelt Rätt!
E
Eyadish

1 omdöme

Bra
ett år sedan
Nu blev det aldrig någon produkt då leverantören strulade till allt, men riktigt bra bemötande från kundtjänst som är supertrevlig och ger snabba svar på mail.
Sida 1
Betyg köpupplevelse
4.4Utmärkt
15 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(12)
(2)
(0)
(0)
(1)