Prisjakt

Omdömen(18)

Sorterat efter datum
Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
20 dagar sedan

Vägrar att betala returkostnaden för defekt produkt… Beställde en golvlampa som kom fram trasig. Fotade produkten på direkten och hörde av mig till kundtjänst om hur returen skulle gå till. De sa till mig att posta den och att de skulle stå för rerurkostnaderna. En månad senare undrar jag var de över 400kr för returen finns. Får då till svar att jag ska stå för det själv då jag inte hört av mig till dem!? Mailkorrespondensen säger definitivt något annat. Kommer att gå vidare med detta. Beställ för allt i världen INTE från detta företaget.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Skickar lampa utan emballage. Kräver att jag skall ombesörja returen med UPS. Lägger på luren när jag försöker få dem att skicka returlappar med post samt boka upphämtning av paketet. Oseriöst

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 månader sedan

Väntar på leverans av lampa i ett halvår och får bara tråkiga standardssvar ifrån kundservice.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
5 månader sedan

Beställde transport med UPS men lamporochljus.se skickade med budbee som endast levererar på kvällen. Omöjligt när man renoverar huset och renoverningsfirma jobbar endast dagtid. Budbee lämnade några lampor utanför dörren i kylen -8 grader. Vet inte än om de är skadad. Lamporochljus vägrade ändra på leverans till UPS.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
5 månader sedan

Extremt dålig och inkompetent kundservice. Hur kan ett sånt här företag ens existera??

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
6 månader sedan

Urusel och felaktigt service. Är bla registrerade på en adress som inte erkänns av dom. Blåst på både lampa och pengarna 😡 RIKTIGT, RIKTIGT DÅLIGA och rekommenderas INTE!

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

Fel sida, leverans fel, kontakta fel. 🤬🤬🤬

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
8 månader sedan

Varning! Köpte denna fina lampa men då jag ställde ner ett glas vatten på hyllan exploderar glasplanet över hela vardagsrummet! Ingenstans fanns informationen att hyllan enbart får användas för mobilen. Men bolagets kundtjänst avvisar allt ansvar. Så varning för produkten och bolaget

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
9 månader sedan

Very sloppy customer service, ordered item that is not in stock, got information after 1 week. Waited for month and if I didn't insist to send the item in stock I could wait one more month. In 3 emails they reply only to one... after 1 week delay. Got refund for the lamp not in stock, but 90ish SEK less than amount I paid. Also, no confirmation on anything. Just sending emails to the void. Looks like these guys are saving on some internet bandwidth. No other explanation.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
10 månader sedan

Köpte en LED-lampa 09-03-21 idag är det 28-07-21 och jag har fortfarande inte fått min beställning. Riktigt dålig service och kundtjänst. Finns ingen anledning att handla hos dem. Akta er. Köp på egen risk. Jag rekommenderar inte dem i alla fall.

d
denizs

14 omdömen

Utmärkt
ett år sedan

Beställde två lampfötter på en fredag och fick hem dom på tisdagen veckan därpå. Bra priser och snabb leverans. Inget att klaga på!

Gästanvändare
Gästanvändare
Utmärkt
ett år sedan

Jag förstår inte riktigt varför så många skrivit så dåliga omdömen om det här företaget! By far snabbaste företaget att behandla en beställning. Jag gjorde en beställning senare på kvällen under en helgdag och en timme senare var den packat och lämnat till UPS. Jag misstänker att de som klagar på långa leveranstider inte varit noggranna med att kolla på att artikeln man beställer finns på lager eller inte. Finns artikeln på lager då får man den hem på raketfart med tanke på att varorna skickas från Nederländerna. Supernöjd med kvalitetön på golvlampan jag beställde. De får 5 av 5 från mig

E
Eriks mamma

1 omdöme

Usel
ett år sedan

Beställde två lampor m tillhörande glödlampor i december. Efter 1 månad kontaktar jag och undrar var mina varor är. Får då besked att en vara är i lager i mitten av februari, en i sommar. Jag avbeställer den senare+ljuskällan, bara för att dagen efter finna ett paket utanför dörren med det som skulle kunna levereras först i februari.... Då börjar cirkusen med att returleverera glödlampan till lampan jag ej fick... urusel service och flexibilitet- rekommenderar verkligen inte denna leverantör! Kundservice i Sverige verkar försöka, men är helt styrda av servicebefriade ägare i Holland.

Gästanvändare
Gästanvändare
Usel
2 år sedan

Fick en blinkande sensorlampa https://www.youtube.com/watch?v=EMFWW6QEbAw men accepterade den och betalar för att slippa mer strul. De skickar en till lampa "av misstag" som jag inte tar emot eftersom vi redan kommit överens om att jag inte vill ha någon ny. De kräver att jag ska reda ut med UPS att skicka tillbaks lampan! De kräver nu tillbaka en lampa som jag inte tagit emot och skickar "bevis" på att jag tagit emot den. "Beviset" består i en skärmdump från UPS att det är levererat. Jag pratar med chauffören som jag kom överens skulle skicka tillbaka lampan och han bekräftar det (inspelat). Jag reder vidare och då visar det sig att "beviset" inte är ens leveransen av den felskickade lampan. Jag kollar med UPS och får fram att lampan är på väg tillbaks i retur. Jag skickar bevis till Lampor och ljus. Kundtjänst hänvisar hela tiden till Huvudkontoret i Holland men vägrar att ge mig kontaktuppgifter till någon som kan besluta nåt och sätta stopp för den här historien. Får till slut en bekräftelse på att jag inte har några krav på att skicka tillbaks något jag inte ens tagit emot och ber dom ta bort mig/mina uppgifter ur deras register (GDPR). Tror nu äntligen att historien är slut men nu får jag ett mail om att jag ska skriftligen ska meddela huvudkontoret att tas bort från registren trots att vi redan kommit överens om att jag ska tas bort (och gärna på Engelska). Denna historia har tagit mig (och min fru) åtskilliga timmar att hålla på med. ca 25 mail och 25 telefonsamtal och kontakter med konsumentverket, UPS etc. Nu ska jag krångla vidare för att få mina uppgifter bortplockade från Lampor och ljus /FITTINQ B.V

T
Tuggern

1 omdöme

Utmärkt
2 år sedan

Snabbt och smidigt på alla sätt. Lade min beställning fredag den 10:e, och redan den 14:e kom paketet med UPS. Så jag är mkt nöjd och lär handla från dem igen.

Betyg köpupplevelse

1.7Dålig
12 omdömen
Distribution av köpupplevelse
(2)
(0)
(0)
(0)
(10)