Prisjakt

Omdömen(27)

Sorterat efter datum
Anonym användare
Anonym användare
Usel
5 månader sedan
Beställ inte från denna butik. Säljer varor dom ej har i lager, efter en veckas kommunikation fick jag svaret att varan utgått ur sortimentet
Anonym användare
Anonym användare
Usel
9 månader sedan
Uselt! Det stod på hemsidan att produkten fanns i lager men det var 14 arbetsdagars leveranstid. Nu är det 16 dagar senare och butiken meddelade idag att min vara inte lämnat lagret i Polen (ok...den fanns inte i lager med andra ord...) och att de har problem med produktionen sedan en tid tillbaka (något som inte stod när jag beställde). Jag har uppgivit i mejl att jag skulle vilja bli uppringd av kundtjänst men de svarar alltid via mejl och de har ett gammalt meddelande på telefonsvar som säger att de har öppet men jag har aldrig fått prata med någon trots att jag säkert ringt 10 gånger under deras påstådda öppettider. Jag kommer aldrig köpa en vara från denna butik igen eller rekommendera den. Helt enkelt uselt!
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
10 månader sedan
Jättebra sortiment. De har allt jag behöver.
d
dennisv

3 omdömen

Utmärkt
ett år sedan
Beställde på Söndag. Levererat på Tisdag. Bäst pris för denna Lego-produkt. Alltså allt perfekt vid min beställning!
DjHypnoz
DjHypnoz

31 omdömen

Usel
ett år sedan
Vilket skämt, beställde en kompisgunga som fanns i lager 2020-05-05 Kom i dag 2020-05-27 Över 20 dagar leveranstid för lagerförda produkter.. nej aldrig mer "Litenleker"!
Litenleker.se svarar:2020-05-27
Hej! Tack för ditt omdöme. Verkligen tråkigt att du inte är nöjd med leveransen. Artiklar från Hörby bruk har en leveranstid på 10-15 arbetsdagar på grund av ett ovanligt högt ordertryck, samt att speditören har svårt att hänga med i att scanna in på sina centraler. Ordern lades 2020-05-05 och skulle senast kommit fram 2020-05-26. Leveransen kom dagen efter Din sista leveransdag, vilket fortfarande inte är okej och vi ber om ursäkt för detta. Informationen om leveranstid finns på produktsidan, samt att informationen om förseningar på specifikt dessa artiklar finns under "Kontakta Oss" samt "Köp villkor" på hemsidan. Vår kundtjänst finns tillgänglig på mejl mellan 08:00 & 17:00 och 13-16 på telefon, och det går alltid att höra av sig om sina leveranser för att få en direkt uppdatering om vad som händer. Vi önskar dig en fortsatt fin dag! Med vänlig hälsning, Team Litenleker.se
a
ahoj_se

19 omdömen

Utmärkt
2 år sedan
Bra priser. Mycket hjälpsam kundtjänst när en vara var inkomplett från fabrik, problemet löstes på smidigaste tänkbara sätt.
b
blackhaz

5 omdömen

Dålig
2 år sedan
Köpte en barnsäng. Dropshippades från Holland med TNT som valde att dela upp leveransen i fem separata leveranser. Dessa planerades sen in på fem olika dagar där jag ombads vara hemma hela samtliga dagar. Lyckades till slut få ner det till två dagar. När paketen sen kom var de helt förstörda. Det var nästan inget i paketen som inte var skadat. Personen jag pratade med bad mig att packa upp samtliga paket, gå igenom alla delar, ta reda på vilket nummer dessa har i manualen och skicka numret till dem. Slutade med att en helt ny säng skickades. Tog ungefär 30 dagar att få en ny sändning. Denna var också skadad men vi byggde ihop den med delar från båda och fick en i OK skick, dock fortfarande med skadade delar.
H
Hannisesch

1 omdöme

Utmärkt
3 år sedan
Väldigt bra service! Beställde en barnvagn från Bebetto via litenleker. Efter en hel del strul med leveransen från tillverkaren så blev vagnen väldigt försenad. Litenleker såg dock till att ständigt uppdatera mig med status i ärendet. När vagnen till slut kom så kompenserade de oss både ur egen ficka och såg även till att Bebetto gjorde det samma (även om Bebettos "ersättning" bestod ganska värdelösa reklamprodukter). På grund av allt strul såg man även till att avsluta försäljningen av Bebettos produkter. Efter några månader gick chassit på vagnen sönder. Jag kontaktade Litenleker med bilder på skadan som direkt konstaterade att det va ett garantiärende. Dem kontaktade i sin tur Bebetto för att skicka ett nytt. Än en gång försökte Bebetto strula till det genom att jag skulle skicka vagnen för reparation (Bebetto tillverkas i Polen) men eftersom Litenleker förstod att vi va i stort behov av att vagnen fixades så fort som möjligt så stod dem på sig och såg till att dem skickade ett helt nytt chassi. Även om min köpupplevelse har varit något strulig så väger deras service upp allt!
J
Joens

5 omdömen

OK
4 år sedan*
Fingerlings Fingerapa Beställde en st "Fingerlings" apa. Missade informationen att det var en kopia i all hast, det är helt och hållet mitt fel. Dock är det fult av dem att använda namnet Fingerlings. Visst är det lagligt ännu då de inte har fått igenom Trademark på det. Men det är fult. Oavsett vad så gick apan sönder efter ca 30minuter. Helt död. Mätte upp batterier och testade att byta, men den var bortom räddning. Hörde av mig och de skulle skicka en ny. Denna har inte ännu dykt upp och det är nu snart 3 veckor sedan. Att tillägga är att jag beställde en ytterligare apa under innan jag fick den första. Denna gick också sönder men först efter någon dag(om jag minns rätt). Idag är det 16 dagar sedan jag senast hörde av dom. Glad jag betalade med faktura så jag kunde ta detta via Klarna. Dessutom upplever jag att de tar bort negativa omdömen om deras produkter från deras sida. Har lagt två stycken omdömen där men ingen av dem har publicerats. Seriöst? Tveksamt skulle jag säga. Plus att de använder bilder där ägaren är WowWee Fingerlings, samma bild som Lekia använder på sin sida. Bildstöld skulle man kunna påstå. Edit: De mailade idag och har skickat ut nya produkter till mig. Det var något som hade gått fel med ordern som skulle ha skickats till leverantören så de trodde att allt var som det skulle då jag inte hade hört av mig till dem. De svarar normalt snabbt och bra utan problem så då allt har löst sig höjer jag betyget från tidigare 1.
*Redigerades 4 år sedan
ESTS123
ESTS123

7 omdömen

Usel
4 år sedan*
Genomgående dålig köpupplevelse. # Uppdelat i flera olika leveranser med vitt skilda leveransdatum. # Usel kommunikation om vem som faktiskt är ursprungsavsändare (dvs var / i vilken webshop ordern är lagd). # Urusla returvillkor. # Dryg och snorkig kundservice. Helt enkelt det mindre bra (för kunden) konceptet dropship, här på display i sin absolut sämsta form. Kommer inte köpa härifrån igen, och avråder andra att göra det!
*Redigerades 4 år sedan
C
CyberVillain

115 omdömen

Usel
4 år sedan*
Fick ett transportskadat kolli från dessa skojare. Jacket var så litet att det var omöjligt att upptäcka speciellt med alla andra icke genomgående jack därav gjordes ingen anmälan på plats. Så nu tycker litenleker att jag själv ska stå för frakten. Jag gissar det beror på att deras expeditör inte kommer stå för denna och vinstmarginalerna inter räcker för att göra kunder nöjda. Det var lite av en gamble att köra på detta företag då Manis-h Ask som vi köpte i princip enbart fanns via denna aktör. Håll er borta från litenleker eller kategoriskt anmäl leveransen som fraktskadad så ni har ryggen fri vid eventuella faktiska fraktskador. svar till butik: Tråkigt ni ser det som ett hot istället för en chans till att göra rätt för er. Jag var tydlig med att skadan inte gick att se innan uppackning, den stora fliken som är uppriven på bilden ni pratar om var var flush med ytan på kartongen, den lossna först vid uppackning och då blev det tydligt som på bilden. Åter igen, ska man köpa produkter av er måste man kategoriskt rapportera fraktskada till chauffören för att vara på säkra sidan när man väl packar upp varorna, tycker ni själva det låter som en hållbar affärsmodell?
*Redigerades 4 år sedan
e
eldaria

10 omdömen

Utmärkt
5 år sedan*
Snabb leverans, inte bara av den här butiken men även av Stompa distributören. De såg till att sängen kom fram innan midsommar. Topp betyg.
*Redigerades 5 år sedan
l
lasseliten

9 omdömen

Usel
5 år sedan*
Fick en transportskadad vara beställd från Litenleker dumpad utanför ytterdörren. Litenleker vägrar boka upphämtning för ersättning av felfri vara. Jag packar, på Litenlekers inrådan/krav, upp varan, vars emballage är illa åtgånget och konstaterar att varan är sned och skrapad. Litenleker hävdar ,efter jag skickat bilder på varan, att deras leverantör inte godkänner felet och jag skall då inte få en felfri produkt. Det Litenleker erbjuder är ett en prisreduktion, alternativt att jag skall förstöra varan. Varan är inte så kass att den inte går att använda, men det minsta jag begär är en felfri vara. Att ta ett barns leksak och förstöra den är inget alternativ, så jag tog en delåterbetalning istället. De är väldigt tids- och energiödande att föra kommunikation med. Det jag ångrar mest är beställningen från butiken. Kommer ej att handla mer saker därifrån.
*Redigerades 5 år sedan
Litenleker.se svarar:2016-06-15
Hej, Vi ser lite olika på hur kommunikationen skötts. Vi är jätteledsna för att fraktbolaget inte skötte sig och levererade en vara som inte var till ditt nöje. För att se felet bad vi dig öppna produkten. Produkten var skev enligt dig vilket vi litade på, dock gick detta inte alls att fånga på bild så när vi visade upp bilderna som du tog så kunde vi inte få någon hjälp från fraktbolaget eller från tillverkaren då produkten såg hel ut. Vi gick återigen på din linje trots att bilderna inte kunde visa något fel. Vi frågade om du kunde tänka dig prisavdrag på produkten vilket du inte kunde tänka dig. Att skicka skadade produkter fram och tillbaka finns ingen anledning då vi hade fått kasta den här hos oss sen ändå. Så vi bad dig att kasta produkten och vi skulle då sätta tillbaka 100% av priset till dig så att du kunde gå in och köpa den någon annanstans istället. Orsaken till att produkten skall kastas är att tillverkaren inte vill att en fraktskadad produkt skall säljas på en andrahandsmarknad och att något kan hända om den är så skev som det sades. En ren säkerhetsåtgärd. Lyckligtvis fungerade produkten efter vidare samtal och vi kunde komma överens om en prisavdrag. Att ärendet drog ut på tiden var för att mitt i vårt mailande så fick inte vi något svar på en månad. Vi var sedan de som tog kontakten igen och frågade om allt var löst och att produkten fungerade bra. Vilket den inte gjorde fick vi till svar och vi fortsatte då reklamationen tills ärendet var utrett. Det är alltid jättetråkigt när något är skadat i frakt eller under tillverkning. Utifrån varje fall så görs olika bedömningar på de bilder vi får in för att så snabbt som möjligt lösa problemet. Oftast är det löst på ett par dagar då förslagen vi kommer med känns ok för kund, men i detta fallet så tog det längre tid och det är jättetråkigt. Vi hoppas att produkten fungerat bra och att den har skött sitt syfte till barnen efter omständigheterna:)
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
5 år sedan*
Via butik
Jättebra och trevlig kommunikation, snabb leverans av jättefin cykel! Rekommenderas varmt!
*Redigerades 5 år sedan
Anonym användare
Anonym användare
Utmärkt
5 år sedan*
Via butik
Tack för jättesnabb behandling och fint genomförande rakt av,
*Redigerades 5 år sedan
Sida 1
Betyg köpupplevelse
2.4OK
3 omdömen