Prisjakt

A G

Medlem sen 2023-11-15
1
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Tretti
Bra
(500+)
A
A G
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Det värsta kundbemötandet jag fått i hela mitt liv, jag ringde den 22 februari för att fråga om det gick att lägga till inbärning på samtliga varor och fick till svar att det går bra, ringer upp dagen efter och bekräftar att jag vill ha detta. De berättar att jag kommer få ett mejl med betalningsinstruktioner men det mejlet kom aldrig så efter några dagar ringde jag upp igen och frågade om allt såg rätt ut, men de kunde inte se att detta var inlagt men den jag pratade med la in det. När det väl närmar sig leverans som var inbokad den 28e februari får jag ett mejl med spårningslänk, när jag klickar den ser det ut som min order blivit försenad, värt att nämna är att jag gjorde beställningen för flera månader sen. Så jag ringer dem och frågar den 26e om den kommer bli sen, de säger nej allt är bra ut. Väl den 28e får jag bara 1 av 6 varor levererade och snickarna som renoverar hos oss kunde alltså inte göra det inplanerade jobbet den dagen, min sambo som tagit ledigt för att ta emot allt har alltså slösat en semesterdag också. Dagen efter kommer resterande 5 varor, men det är bara det att chauffören inte har fått instruktioner om inbärning och är själv, så då börjar jakten på tretti igen för att de ska lösa detta. Allt vi får är olika besked från olika personer, en person säger att han ska ringa men väljer att mejla, som om det skulle lösa våra problem under dagen? Han lovade att de skulle komma så fort som möjligt men då mejlar man väl inte man ringer väl? Jag blir tvungen att åka hem från jobbet och försöka styra upp kaoset, då totalt 3 arbetsdagar/semesterdagar samt snickarnas tid har tretti slösat här. Jag ringer och får prata med en Malin som absolut inte vill lösa problemen utan istället väljer att tjafsa emot säga att vi har gjort fel och att hon minsann jobbat där i många år, vet inte hur det skulle lösa problemet för oss? Min sambo får ringa upp igen och pratar med en Lisa tror jag som ringer upp fraktbolaget och allt löser till slut efter någon timme när fraktbolaget kommer tillbaka med två personer och bär upp allt. Tretti vägrar kompensera oss och jag kommer aldrig någonsin att köpa något från tretti igen, det är ett skämt att de har folk på kundtjänsten som väljer att skälla ut folk och ha taskig attityd när de har ställt till totalt kaos för kunden. Gjorde en beställning på ett helt kök och en hel tvättstuga, totalt 6 varor - inte direkt småpengar men de vill som sagt inte kompensera, de ville knappt ens hjälpa förutom en hjälte på kundtjänsten. Skulle dessutom köpt två varor till men det kommer inte hända nu. Hela förtjänsten vi försökte göra på att inte köpa alla vitvaror hos köksleverantören som var mycket dyrare är försvunnen i bortslösade semesterdagar och kostnader till snickarna.