Fri frakt & snabba leveranser
Många & säkra betalningssätt
Enkla/bekväma tilläggstjänster

http://www.tretti.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 10 år sedan
(data från 2014-09-01)
Detaljerad information Tretti har fått betyget (7.54)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    20140901: Uppdaterer denna till full pott. Har köpt många prylar sedan förra gången jag satte betyg och det har alltid fungerat bra! Det som ger en extra stjärna var deras hantering av en ny reklamation.

    Fick tillbaka pengarna utan att ens behöva skicka tillbaka den defekta varan. (Visade med foton vad det var som var fel.)
    -----------------------
    Reklamerade en vattenkokare som börjat läcka efter över två år. Dvs. garantitiden var passerad, men det var inom reklamationstiden på tre år.

    Fick generellt mycket snabba och trevliga svar från kundtjänst. Var dock tvungen att påpeka att jag har rätt till reklamationstid även om garantitiden gått ut. Fick efter detta ett mycket generöst och positivt bemötande!

    Mycket nöjd kund!
    1 år sedan ( Uppdaterat: 8 timmar sedan )
  • Knappt godkänd
    Beställde flera saker, som hadde status "förbereds för att skicka" i en vecka. Kontakta då kundstjänst för mer detaler, men de kunde inte ge mer information an det som fanns i länken. Frågade specifik efter vilken produkt som det var att vänta på, men de kunde inte svara på det, förutom att allt skulle skickas samtidigt. När det väll hadde skickats blev det 3 kolli i alla fall, som ankom på olika dagen, så en del körning fram och tillbacka till postens utlämmningsstället.
    PRoducterna är hel ok, men beställ bara om man har talamod,

    mvh,

    Richard
    14 timmar sedan
  • Perfekt
    Utmärkt snabb leverans och jag är supernöjd med produkten (En Philips ångkok/mixer allt-i-ett). Men blir tveksam till att beställa större vitvaror efter alla betygen som folk har gett.
    14 timmar sedan
  • Usel
    Super dåligt
    Usel kundservice, betalade förs kontant sen kom en faktura
    Har ringt i 3 veckor nu set enda svar man får e vi hör av oss
    Hoppas verkligen inte andra personer råkar ut för det jag råkade ut för
    14 timmar sedan
  • Utmärkt
    Snabb och felfri leverans!
    14 timmar sedan
  • Usel
    Vad du än gör, beställ inte från tretti.se!
    Leveransen funkade inom uttalad tid, även om de maxade den. Men efterköpsservicen är urusel, för att inte säga obefintlig. Vår tvättmaskin var transportskadad, det tog tre (3!) veckor innan de kom till skott o hjälpte mig med det. Eftersom de inte har något telefonnummer till kundservice (troligen för att de saknar just fokus på kundservice) o inte svarade på mina mail så fick jag ringa till säljavdelningen upprepade gånger. Där hade de inte en aaaaning om hur man kunde lösa det. När jag till slut med mycket tålamod o tid fick till en retur så hade de mage att inte betala tillbaka frakt o service som jag lade med i ursprungsbeställnigen. Usch o fy tretti - försvinn från marknaden!
    1 dag sedan
  • Hej Digisigi,

    Så skall det absolut inte behöva vara, kan du återkomma med ditt ordernummer så skall jag se till att du blir kontaktad.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Perfekt
    Beställde en Singer ångstation. Två dagar senare hade jag den hemma och kunde använda den. Helnöjd!
    3 dagar sedan
  • Usel
    Beställde en råjuicepress sak åt min mor. Beställningsvara skulle ta 15 dagar, men icke. Istället försvann produkten helt ur sortimentet, men trots det drogs betalningen SAMMA DAG som de skickade ett email till min mors email (som hon sällan läser då hon saknar egen dator). Dom ringde inte det telefon nummer hon gav, de hörde inte av sig. Otrevlig och ohjälpsam kundtjänst som totalvägrade att försöka lösa problemet när jag ringde upp.

    Jag har handlat på Tretti flera gånger förr och vart nöjd när saker går som det ska, men om det är såhär dom hanterar problem så vänder jag mig till andra återförsäljare i framtiden. Skulle absolut inte rekommendera Tretti nu för tiden, trist.

    Hälsade att vi tar pengarna tillbaka och ger dom till Komplett istället, killen i kundtjänsten verkade tycka det lät som en bra ide, det säger en del enligt mig...
    4 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställde en våg, Beurer 750. Tog 2 dagar från att beställning var lagd till att den låg hos ombud. Klockrent. Inga konstigheter.
    4 dagar sedan
  • Usel
    Sedan i juni har jag försökt beställa en fläkt från tretti. Först tog de mina pengar sedan när jag ringde så skulle det ta 8 veckors leverans. När jag ringde så hade den visst gått ur sortimentet och de hade säkert behållt pengarna om jag inte ringt och undrat om den var på väg !
    Nu väntar jag på en ny fläkt och den har visst fastnat i posten ??? Kanske inte trettis fel ?
    Men fakturan kom snabbt oavsett om leveransen är framme så det känns lite som om jag ska behöva ringa om pengarna en gång till :(
    4 dagar sedan
  • Usel
    Hej !
    Vår Brf skulle utnyttja tretti.se som leverantör av nya vitvaror till en lägenhet.
    Har tidigare använt tretti.se privat och vart ganska nöjd men nu finns inget förtoende kvar.

    1. Ringde och betällde Kyl/Frys och tvättmaskin till en lägenhet uppgav all information de begärde och de lovade att skicka orderbekräftelse via e.-post.Fick inget mail så jag ringde upp igen och frågade hur det gick. Det visade sig att de endast leverera varor mot faktura till firmatecknarnas adresser ! m.a.o. aldrig till den adressen som vi vill ha varorna till. Och vem f-n vill släpa Kyl och Frys runt kvarteret! (och varför återkopplar man inte detta till kunden direkt - eller via e-post/telefon då de hade all info!)
    2. Ringde igen och frågade hur man betäller med olika adresser. Detta kan endast ske vid kortbetalning - då kan de leverera vart du vill. Men endast via hemsidan - för att veta att varorna skulle levereras i tid frågade jag specifikt om varorna fanns inne , annars skulle jag välja annan leverantör. fick svaret att de fanns i lager. Gjorde min beställning på deras hemsida och kollade varu-status "FINNS I LAGER" stog det klart och tydligt. Beställde EXPRESS leverans då vi ska ha fotografering och visning av lägenheten inför försäljninge. Fick sedan först en orderbekräftelse - Senare ett leverans bekräftelse - Där de säjer att en vara är Betällningsvara ! och kommer levereras senare!

    Tycker hel enkelt att TRETTI.SE inte vad ordet "SERVICE" betyder
    "Service är när kunden får lite mer än det han förväntade sig"
    Jag förväntar mig BRA SERVICE
    Arg kund med ORDERNUMMER 1286360

    .
    5 dagar sedan
  • Hej Karlha,

    Jag ser till att du blir kontaktad!

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Perfekt
    Toppen butik!

    Handlat där en hel del prylar vid olika tillfällen. Nu senast en smörgåsgrill som tyvärr var lite skavankig i teflonet så jag kontaktade tretti.se på deras hemsida och efter två dagar får jag svar. De ursäktade sig att den var så och skulle skicka en returlapp så jag kunde skicka tillbaka den samt hade hon gjort en ny beställning på samma brödgrill. Gick fort efter några dagar kunde jag hämta ut den ersatta brödgrillen.

    Har tidigare haft reklamationsärenden. var då några stycken som svarade men det löste sig också med ny vara som kom rätt så fort.
    6 dagar sedan
  • Usel
    Gott från flipp till flopp
    16 dagar sedan
  • Usel
    Starkt ifrågasättande om huruvida detta företag hanterar ärenden.
    Då jag fortfarande inte fått varan jag beställt och de vägrar höra av sig om status.

    Detta har pågått snart i tre månader. Och min vara som är betald har inte kommit.

    Tretti.se tyder internt på att ha ett väldigt bristfällighet om än vagt uppföljningssystem där de mer än ofta missar eller ens bryr sig att hålla koll på vad som sagt/gjorts mot kunden.
    Eller ens hålla koll på vart varan är om än när den kommer levereras.
    De slarvar ofta att höra av sig när man bestämt tid/dag för leverans och ingen hör av sig eller kommer.

    När man begär pengar tillbaks, så drar det onormalt långt ut på tiden och kunden måste åter kontakta dem igen och tjata om saken.

    Men åter igen, en vara en betalt i juni och ni har inte levererat den än eller ens kontaktat om huruvida status ligger till eller ens svarat i ärendeshanteringen, eller vägrar kompensera.

    Vilket gör att händelsen är anmäld hos konsumentverket.
    och en polisanmälan är väg att lämnas in.

    Avråder ALLA att genast avstå.
    Då ni kan riskera förlora pengar utan att få det ni egentligen beställer.
    18 dagar sedan
  • Usel
    Jag beställde en elektrisk tandborste från Tretti. Den var dead-on-arrival, efter 12h laddning så räckte laddningen till att borsta ungefär 2 tänder. Den var helt enkelt trasig out-of-the-box.

    Jag kontaktar Tretti omedelbart. Men istället för att skicka mig en fungerande produkt så skickar de mig en fraktsedel och säger att den ska in på GARANTISERVICE. Jag kunde givetvis reklamera produkten men då fick jag stå för frakten.

    Efter att ha diskuterat fram och tillbaka med reklamationsavdelningen så försökte jag nå någon på telefon. Jag blev riktigt förvånad när de säger att reklamationsavdelningen inte går att nå på telefon! Ett så stort företag har en reklamationsavdelning som man inte kan nå via telefon.

    Nej Tretti, det här duger inte. Det här skötte ni fullständigt urdåligt. Jag har handlat från er åtskilliga gånger men kommer nu att välja andra ställen i framtiden. Jag väljer nu hellre att betala fraktkostnaden på 95kr, reklamerar den trasiga produkten och väljer ett seriöst ställe.
    18 dagar sedan
  • Usel
    Beställde ett par grejer genom CDON.com, och avbeställde sedan dessa genom chattsupport på CDON bokstavligen talat ett par minuter efteråt. Ett ärende skapades. 23h senare har jag inget svar, så jag går in själv på tretti.se och navigerar deras kundservice-labyrint tills jag når avbeställningssidan. Efter jag påminnt dom där får jag svaret att Ojoj dom varorna har redan skickats! Så nu blir det att betala returfrakt. Hur kan man handla nånstans om man inte kan avbeställa, hur snabb man än är? Fullständigt värdelöst.
    18 dagar sedan
  • Hej DotchHopkins,

    Kan du återkomma med ditt ordernummer så skall jag genast titta på detta.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Jag ser nu att allt fler klagomål kommer in på tretti och jag förstår då inte hur betyget fortfarande kan vara ca 8 av 10 stjärnor ändå?

    Jag avråder folk från att beställa/handla från tretti, jag själv gjorde det enbart egentligen för att jag hittat en produkt där som knappt finns på några hemsidor och som jag väldigt gärna ville ha samt pga förmåner gentemot tretti via mitt jobb. Jag måste däremot pinsamt säga att det är den värsta beställningen jag någonsin har gjort.

    Efter att jag gjorde min beställning i början av maj tog det ca 2 veckor för de att skicka ett mail ang att en av de produkter jag beställt inte fanns i lager. Jag mailade då tillbaks och frågade om de istället kunde lägga till en annan produkt var jag inte fick något svar. 1-2 veckor senare hör jag av mig igen ang samma information och de hör då av sig i början av juni och menar att mitt andra val finns att beställa men att produkterna kan komma att skickas som senast 2 veckor efter det att beställningen är fullgjord. Jag får frågan om ifall de ska dela upp leveransen och skicka min ena produkt direkt. Jag svarar med att de kan skicka produkterna tillsammans men frågar om det verkligen ska behöva dröja 2 veckor. Personen jag pratade med skulle återkomma snarast om leveranstid och produkterna skulle skickas som senast inom 2 veckor. Efter 2 veckor hör jag inget av de och hör då av mig igen, något som tretti totalt ignorerar. I slutet av juni hör jag av mig flertalet gånger där jag säger att jag inte vill ha den andra produkten utan bara den första och att de får skicka den till mig omedelbart annars vill jag avbryta min beställning och vända mig till ett annat bolag samt att jag oavsett kommer att skriva en sådan här dålig recension och aldrig mer handla hos de igen. Då får jag äntligen ett svar på mitt ärende och de skickar min ena produkt direkt tillsammans med ett presentkort som jag däremot inte förstår mig på då jag informerade de om att jag aldrig mer kommer att handla hos de.

    Jag har sagt till alla jag känner att inte handla från tretti.se och jag avråder alla andra det också, om ni vill beställa produkter från ett bolag som har sveriges sämsta kundservice be my guest men om ni inte lyssnar på dessa råd tycker jag synd om er. I övrigt handlade jag som tur nog med faktura om ni verkligen måste beställa från det här bolaget rekommenderar jag att ni gör detsamma...
    19 dagar sedan
  • Usel
    Om ni vill riskera att få en affär ordentligt tilltrasslad och era pengar infrysta, då ska ni handla på Tretti! DET HAR ABSOLUT INTE HÄNT NÅGONTING I DETTA ÄRENDE PÅ SNART TVÅ MÅNADER!

    Den 18 Juni anmälde jag till dem att mitt nyinköpta strykjärn, för 990 kronor, inte fungerade trots att det varit på reparation.
    Till att börja med hittade man inte fakturan. Men så fanns den plötsligt och man skulle snart återkomma. Det förblev tyst ett par veckor och jag tvingades köpa ett nytt strykjärn. Meddelade inköpet till Tretti - samt bad om att få pengarna återbetalade.

    Nu vaknade man till där och skickade ut ett nytt strykjärn. Det ledde till ny kontakt - strykjärnet återkallades i postgången och självklart skulle jag få pengarna återbetalade!
    NU ÄR DET DEN 11 AUGUSTI OCH JAG HAR TROTS CA FEMTON MAIL TILL DEM INTE FÅTT TILLBAKA EN KRONA!

    Om och om igen har jag fått svara på samma meningslösa frågor och jag har uppgivit exakta datum för allting. Ingen bryr sig! Nu återstår bara en Polisanmälan - vilket jag också meddelat Tretti. Men inte ens det tycks hjälpa... Jag fick samma svar på det mailet som på de andra. "Ursäkta oss - nu är den och den avdelningen inkopplad - vi behandlar snart ärendet - och återkommer snart med svar". VAD är det som ska utredas? Inte ens det vill dom svara på! Det är som en otrolig fars!
    Men dom vet vad som gäller om någon dag. Återkommer senare med fortsättningen......

    Dagen innan förvarnad Polisanmälan meddelar Tretti att strykjärnet måste returneras innan återbetalning kan ske. Lite sent att komma med det nu. Enligt deras tidigare information hade jag tillåtelse att slänga strykjärnet efter den 4 Augusti. Ren tur att det finns kvar! Och nu är det sänt i retur...
    22 dagar sedan ( Uppdaterat: 19 dagar sedan )
  • Hej Fruanna,

    Kan du återkomma med ditt ordernummer så skall jag genast titta på ditt ärende.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    För några veckor sedan beställde jag en kolsyremaskin från Tretti.se och någon dag senare kom den hem. Tyvärr var den trasig och jag kontaktade då Tretti, först på telefon då jag tycker det är absolut enklast men där blev jag hänvisad till deras opersonliga websida. När väl alla uppgifter var ifyllda, jag valde då att få kolsyremaskinen utbytt, och med tanke på mina tidigare positiva erfarenheter av Tretti förväntade jag mig ett snabbt svar och en enkel process. En dag senare fick jag svar men inget besked, de ville få in mer uppgifter som jag också gav dem. Sedan dröjde det flera dagar och när jag ringde upp fick jag beskedet att man väntade på besked från tillverkaren av kolsyremaskinen. Något som inte är i linje med KKL, konsumentköplagen. Jag upplyste då om det och fick ett surt svar tillbaka. Efter ytterligare någon dag ringde jag igen och fick åter samma besked, jag valde då att avbryta köpet helt då Tretti inte verkar ha någon egen fungerande reklamationsavdelning utan förlitar sig helt på tillverkarnas reklamationsavdelningar.

    Nu är vara tillbaka skickad, och levererad till Tretti, men några pengar har jag inte sett till.

    Slutsatsen är att Tretti är en utmärkt butik när allt fungerar men så fort det strular så är Tretti riktigt riktigt usel. Jag kommer aldrig med handla av Tretti eller någon annan butik som ingår i CDONGroup och jag avråder andra från att göra affärer med dem. En butik som inte hanterat reklamationer på ett smidigt vis borde inte kunna få så höga betyg som Tretti fått.
    20 dagar sedan
  • Hej JonasAndersson,

    kan du återkomma med ditt ordernummer så skall vi genast titta på ditt ärende.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Missnöjd med brödrosten jag köpt, kontaktade kundtjänst och fick hjälp nästan omgående. Några av svaren från dem tog lite lång tid men de var väldigt tillmötesgående.
    23 dagar sedan
  • Dålig
    Fick nyligen hem en tvättmaskin, torktumlare, och ny kyl/frys.
    Bra pris och leveranstid.
    Transporten av Bring var dock extremt dålig. Två killer som drog in och förstörde golv väggar och tak samt hade skadat emballaget på produkterna samt produkterna själva.
    Som tur va fick jag sjukt bra respons från kundservice på tretti och allt verkar lösa sig. Återkommer om något strular men det viktigaste hos ett företag tycker jag är kundservicen ifall något går fel som den här gången. Det sparar man mest på.

    Allt löser sig inte. Torktumlaren fick sig tydligen en rejäl smäll så nu skrapar tumlaren emot sidostycket som har inbuktats. Säkert fler skador som drar ner på livslängden men tretti nekar reklamation. Trist att man betalar fullt pris för en sönder produkt. Måste säga att jag trodde att tretti var ngt seriöst men när jag säkte på omdömen på nätet blev jag ganska chockad. Inte första gången leveranserna är helt åt **** dåliga.
    1 mån sedan ( Uppdaterat: 27 dagar sedan )
  • Usel
    I lager enligt prisjakt, men icke.
    Betalade direkt för att slippa faktura från Klarna.
    Makulerade ordern 12 timmar efter lagd order och har efter snart två veckor fortfarande inte fått tillbaka pengarna. Behövdes en påminnelse för att de öht skulle ta ärendet vidare till ekonomiavdelningen...

    Riktigt, riktigt dåligt. Ärendenummer: B4C7DE2695
    29 dagar sedan ( Uppdaterat: 28 dagar sedan )
  • Perfekt
    Leveransen kom på tre dagar - precis som utlovat.
    1 mån sedan
  • Usel
    Vår robotdammsugare började nästan brinna pga defekt batteri mitt i natten. Detta endast 4 dagar efter att vi fått den. Turligt nog vaknade vi av att den åkte runt mitt i natten och lyckades plocka bort glödhett rykande batteri. Batteriet läckte vätgas som jag förstått det som kunde ha smällt vid minsta gnistbildning. Den befann sig då i vår 6 månader gamla dotters rum.

    Sånt som händer tänker vi och bryr oss inte mycket mer utan kontaktar Tretti.se för reklamation.
    La upp ett ärende för reklamation där jag bad tretti.se ringa mig. Eftersom att inget hände ringde jag upp dem och undrade vad jag skulle göra med batteriet som fortfarande rykte. Svaret var att JAG skulle ringa tillverkarens representant då de inte visste. Sagt och gjort så väntade jag nu på att Tretti.se skulle kontakta mig för vidare hantering. Inget händer trots att jag tre dagar i streck ringer och ber om att få retursedlar m.m. Skickar flertalet mejl men inget händer fortfarande. Det tog tretti.se 11 dagar att skicka en fraktsedel för leverans till serviceverkstad. Att det tar 11 dagar att återkoppla i garanti/reklamations-ärende är under all kritik. Efter nonchalant kommunikation trots felets potentiellt farliga art så står det ganska klart att kundservice är något som tretti.se inte kan eller klarar av. Jag tycker att man ta tar sig mödan och kan ringa upp en kund som köpt en vara som om man inte varit uppmärksam hade kunnat sätta eld på huset och fått livsfarliga följder. Men Tretti.se verkar inte förstå allvaret i det hela.

    Tretti.se har haft alla möjligheter att göra mig som kund nöjd genom att på ett enkelt, tydligt och smidigt sett kommunicera med mig men misslyckas fatalt gång på gång. De verkar inte förstå devisen att kunden betalar deras lön. Tretti.se har tappat mig som framtida kund genom sin nonchalans och brist på kundservice.

    Varan är utdömd av verkstaden och jag har väntat ett tag på en ny dammsugare. Tydligen så har varan nu utgått så de kan inte skicka en ny likadan. Har efterfrågat en ersättningsmaskin av samma fabrikat då jag i sak var nöjd med produkten. Väntar fortfarande på svar om det går att lösa. Tillverkaren har släppt en ny serie nu så vi får väl se om Tretti.se känner att de kanske kan gottgöra eländet genom att leverera en av de nya modellerna.

    Pris+produkt räcker för att få en kund, kundservice får en kund att återvända.
    1 mån sedan
  • Hej Aslan1,

    Kan du återkomma med ärendenummer till mig så skall jag genast titta på detta!

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Perfekt
    Butiken ärGreat, Är Snabb Att Skicka och mycket Billigt, Jag Har Redan kopt Fyra Artiklar,
    Jag rekommenderar denna butik
    2 mån sedan
  • Usel
    Varför läste man inte på prisjakt innan man beställde?

    Varan ej på lager, men de drar beloppet omedelbart från kortet. Förskottsbetalning via kreditkort m a o. Klagar men får svaret "goddag yxskaft".

    Tretti.se får det bli den dag tretti andra inte kan leverera
    2 mån sedan
  • Hej Bluetrack,

    Vi vill informera om vår fakturabetalning som finns om du inte önskar direktbetala ordern. Information om att pengarna dras direkt finns tillgängligt på vår hemsida.

    Med vänliga hälsningar
    Robin
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    bra
  • Usel
    Sämsta bemötandet i butiken "showroom" (du kanske ska byta jobb??) bristfällig/felaktig information från kundtjänst (online formuläret). Ingen återkoppling trotts att detta lovades..
    Ska ALDRIG handla där igen. Det finns bra mycket "mindre" men bättre online butiker att välja på istället för denna skit butik!
    2 mån sedan
  • Hej Wallmark88,

    Vad synd att du upplevde din köpupplevelse på Tretti.se negativt.

    Har du ett ärendenummer på vårt formulär så jag kan gå igenom med handläggarna vad som gått fel i kommunikationen?

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt
  • Usel
    Jag beställde en dammsugare och fick en orderbekräftelse. Efter en vecka hade dock inte leveransstatusen ändrats från "undersöks" varför jag kontaktade kundtjänst. De svarade att varan inte fanns och makulerade min order. Det finns inget lagstöd för en säljare att häva ett köp på dessa grunder och enligt konsumentköplagen har jag rätt att kräva tretti.se på en likvärdig vara alternativt mellanskillnaden då jag lider ekonomisk skada. Tyvärr verkar inte kundtjänst förstå detta eftersom jag får korta svar i stil med "förlåt, varan finns inte längre". Detta börjar likna en parodi nu. /Malin
    2 mån sedan
  • Hej Malin,

    Vänligen återkom med ditt ordernummer eller ärendenummer så ska jag be en handläggare titta på det.

  • Mycket bra
    Beställde en Gardena R160 (gräsklippare) som dök upp efter 5 dagar med budbil. Inga problem och allt fungerade som det skulle.
    Jag är nöjd med både varan och Tretti.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställning
    Dåligt att man är tvungen att ange personnummer, det finns inget skäl till detta.
  • Perfekt
    Allt gick görbra. Väldigt bra packat, med en extra kartong. Jag hade inga problem med trettio.se, här kommer jag handla mer, leveransen gick ju rätt så fort också.
    3 mån sedan
  • Ganska bra
    Minus för fakturaavgift.
    3 mån sedan
  • Usel
    Beställde en mikro av detta företag och betalade med kort direkt. Det gick smidigt och bra. Tyvärr var vi inte nöjd med den och bad att få returnera. Ännu en gång, inga problem. Jag kollade upp kollinumret på posten och såg när de tog emot min retur. Efter 10 dagar hade jag inte hört något av dem, så jag kontaktade dem. Fick till svar att det blivit något fel vid inregistreringen av returen, men att pengarna skulle vara åter om fem bankdagar. Efter fem dagar hade jag inga pengar, men däremot en faktura i brevlåda. På bra mycket mer än vad mikron jag redan betalat kostade. Det krävdes ytterligare fyra kontakter med detta företag. Varje gång hade de en ny ursäkt till varför jag inte fått någon återbetalning och nya lovord om att de skulle fixa det. När det gått över fem veckor skrev jag att jag skulle kontakta Kronofogden om de inte ordnade återbetalningen omgående. Då tog det plötsligen bara ett par dagar innan jag hade pengarna. Precis sex veckor(!) från att de tog emot min retur. Jag kommer aldrig mer handla från tretti.se.
    3 mån sedan
  • Hej Kasicco,

    Vi beklagar det inträffade i detta ärendet. Jag kommer se över rutinerna för returerna så detta inte skall ske igen.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Leveransen var ok, fick försändelsen inom två dagar men kundservicen är den sämsta jag har varit med om.

    Produkten fungerade inte så jag kontaktade deras kundservice, har nu gått mer än två månader sedan jag öppnade ärendet och om man frågar varför det inte händer något svarar de med:
    "Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjligt".

    Ärendenummer: 06A6D32E10
    3 mån sedan
  • Hej Buugug,

    Jag har bett en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Dålig
    Ordernummer: 1198470

    Tvättmaskinen la av och då behöver man snabbt en ny. Bra pris på Tretti och, vad som var viktigt, leveranstiden. Tvättmaskin behövs sju dagar i veckan. "Leveranstiden är normalt ca 2-7 arbetsdagar". Var lagervara så man hoppades på den kortare tiden.
    På morgonen dag 18 (kalenderdag, från beställningsdagen, alltså inklusive helgdagar), som var en tisdag, ringer transportören och säger att de har tvättmaskinen och säger att de kommer att köra ut den på fredag. De har sina rundor olika dagar och mitt område var på fredag. Det blir i så fall dag 21!
    Jag hade möjlighet att hämta den i deras logistikcenter så jag åkte de 25 km och hämtade maskinen.
    Tretti har upphandlat transporten på det sättet, vem annars styr hela transportkedjan!
    3 mån sedan
  • Hej Skarbo,

    Vi beklagar det inträffade och komma kontakta transportfirman vad som skett i ditt ärende.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Säger som de flesta andra här. Att köpa från Tretti verkar fungera bra. Dock så är deras service skandalöst dålig (har inte fått svar ännu). En butik som bara kan sälja och inte klarar av att möta kunders frågor eller garantiärenden har en stjärna i boken hos mig av tio möjliga.

    Tummen ner, ska inte använda mig av denna butik någon fler gång.
    3 mån sedan
  • Hej Meb79,

    Vilket ärende har ni inte mottagit svar i?

    Jag ser till att du blir kontaktad omgående om du ger mig informationen.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Om det blir problem med en order märker man att kundtjänsten fungerar förfärligt dåligt. Jag utnyttjade distansköplagens ångerrätt för en produkt som inte matchade beskrivningen. Tretti höll på återbetalningen i över en månad efter att de mottagit godset. De skriver att de normalt svarar på meddelanden inom 24 timmar, men det gör de nästan aldrig. Till slut blev jag så frustrerad att jag hotade med att begära ett betalningsföreläggande hos kronofogden om inte återbetalning gjordes. Då fick jag pengarna relativt snabbt.
    3 mån sedan
  • Hej Eitre,

    Vi beklagar detta, jag ska se till att vi ser över vår process gällande återbetalningarna för framtiden!

    Tack för din feedback!

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Perfekt
    Snabb leverans och bra priser.

    Finns inget att klaga på.

    Handlar gärna här fler gånger.
    3 mån sedan
  • Dålig
    Har handlat på tretti.se xx antal ggr. När det fungerar fungerar det bra, när det inte fungerar är det katastrof.

    Problemet är då hur man skall betygssätta detta då de oftast har levererat?

    Jag är dock av åsikten att man skall kunna förvänta sig att ett företag håller vad de lovar, dvs det skall vara självklart, därav det låga betyget.

    Vår reklamation har drivits sedan oktober 2013 och nu ignorerar företaget våra mejl och telefonsamtal. Trist, innan har jag verkligen gillat tretti.
    3 mån sedan
  • Hej Mistadabolina,

    Kan du återkomma med ärendenummer eller ordernummer så ber jag vår eftermarknadsavdelning återkoppla direkt till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    Beställning Leverans
    Fullständigt kass att jag ska behöva lämna ut mitt personnummer när jag direktbetalar!
  • Ganska dålig
    Tror tyvärr Tretti bara blir sämre och sämre. Har ni skurit ner på personal eller gjort andra förändringar inom verksamheten? Lång tid att få svar på mail. I princip enbart negativa omdömen den senaste tiden här på Prisjakt. Jag kan tyvärr inte annat än hålla med.
    4 mån sedan
  • Hej Robinjoeh,

    Har du ett aktivt kundtjänstärende som du inte får svar på?

    Kan du i så fall återkomma till mig med ärendenumret så ber jag en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Usel
    VARNING - TRETTI LURAR!
    När jag skulle reklamera en produkt som var sönder så har jag inte fått någon support. De säger att det kommer ta cirka 24 timmar för att få ett svar, ibland även snabbare.

    Dock har jag väntat i snart en vecka nu utan svar.

    Uppdatering gått en halv månad nu.
    Inget!

    Uppdatering två
    Fortfarande ingen hjälp från dom

    Uppdatering tre
    över fyra månader får bara generiska svar.. "vi håller på" "ditt ärende är nu på avdelning x"
    7 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej Ridim,

    Kan du återkomma till mig med ditt ärendenummer så ser jag till att vi återkopplar till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Utmärkt
    Beställde nyligen ett antal varor därifrån. Allt fungerade kanon och varorna kom i stort sett inom utlovad tid.
    Eftersom jag ännu inte hunnit testa grejorna så kan jag inte svara för hur servicen är.
    4 mån sedan
  • Dålig
    Kortfattat skulle jag säga att tretti.se är bra när allt finns hemma och allt fungerar smärtfritt. Blir det minsta problem vill tretti.se inte ta något ansvar, har väldigt dålig eller ingen service alls.

    Köpte ett paket med en tvättmaskin och torktumlare av tretti.se, köpte även till uppbärning, installation och retur. När de skulle installera tvättmaskinen visade det sig att den var trasig.

    Kontaktade då tretti.se och meddelade dem som tyckte jag skulle felanmäla det till Bosch som då skulle skicka ut någon tekniker. Eftersom jag inte accepterade leverans av en trasig maskin så kom vi överens om att Bring som gjorde ett jätte bra jobb skulle ta tillbaka maskinen. Tretti.se lade en ny beställning på en tvättmaskin och skickade en faktura från (eftersom jag inte ville uppge mitt lösenord till mitt kreditkort till tretti.se). Eftersom fakturan var från Klarna så betalade jag den innan jag fick en kredit från dem för maskinen som gått i retur.

    När jag nu kontaktat tretti.se gällande att jag betalat för tvättmaskinen två gånger så får jag efter sex dagar svaret. Kontakta Klarna så hjälper de dig.

    Om tretti.se läser detta har jag några frågor.

    1, Enligt autosvaret när jag kontaktade er via ert webbformulär så har ni som målsättning av svara inom 24 timmar (vardagar). Klassar ni " Ditt ärende är under behandling och vi återkommer med svar till dig så fort som möjlig" efter 21 timmar som ett lämpligt svar inom 24 timmar eller är det bara ett sätt för personalen att möte er interna SLA? Enda "riktiga" svaret var efter 6 dagar då jag blev ombedd att kontakta Klarna istället.

    2, Vad händer med försäkringar mot bedrägerier etc om man lämnar ut sitt kreditkortsnummer, CVC kod och lösenord till 3D secure verifieringen till er personal som man blir ombedd?

    3, Varför skulle jag behöva betala för samma maskin två gånger?

    Mitt ärendenummer är 2B0EAB11CF
    4 mån sedan
  • Hej Jonas_E,

    Jag har bett en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Acceptabel
    Ja en månad har jag nu väntat få hjälp med produkt jag köpte från Tretti. Det skriver att de ska åtgärda inom 24h, de är nog fel enhet här, kanske 24m!

    Klart besviken på dem!

    Trots man stöter på så händer det inget.

    Ändrar från 1 till 5 efter en skärpning från deras sida och löst problem till slut.
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 4 mån sedan )
  • Hej Dakarbiker,

    Har du ett ärendenummer eller ordernummer?

    Så kan jag be en handläggare återkoppla till dig.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se

  • Perfekt
    Beställning
    synd att inte alla varor fans i lager, annars super bra
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ovan står att leveransdatum är idag (2014-04-15) men det är inte sant. Jag har haft min robotdammsugare i ett par veckor snart. Beställningen gjordes 2014-04-02 och den kom hem två dygn senare. Har alltså hunnit prova dammsugaren en del och är helt nöjd med både leverans och produkten. /Ola
  • Usel
    Över 2 månader utan ett ljud. Börjar nästan bli lite smått imponerad av hur kasst ett företag kan vara...

    ---------------------------

    Ja nu har det gått över 1 månad och inte ett pip från tretti.se...vilket skämt detta börjar att bli...man borde iaf kunna återkomma om man som leverantör inte har levererat det man ska?

    --------------------------
    Om du vill handla med ett företag som totalt struntar i dig direkt efter ordern är bekräftad...då är Tretti.se verkligen butiken för dig! De är helt outstanding i den aspekten.

    Mitt enda råd är att undvik detta företag så långt det bara går. Jag har handlat en hel del på nätet och ALDRIG upplevt sådan total avsaknad av kundservice!

    Så vad är problemet:

    Vi beställde disk- och tvättmaskin med installation o bortforsling. Det blev levererat sent samt utan installation. Varorna lämnades ouppackade mitt på golvet.

    Detta påpekades givetvis omgående och det skulle såklart fixas.

    Nu, snart 3v senare, 5 telefonsamtal och ett antal mail:
    - vi blivit lovade att det skall fixas och att det har hög prioritet ett antal gånger, "för såhär ska det ju naturligtvis inte gå till"
    - de har inte återkommit en enda gång utan vi har tagit all kontakt
    - de har fortfarande inte återkommit med en tid när detta kan göras

    Men...är detta vad du vill ha...är Tretti.se din leverantör!
    6 mån sedan ( Uppdaterat: 5 mån sedan )
  • Hej Sukramrm,

    Har du ett ärendenummer eller ordernummer som detta gäller? Så kan jag be en handläggare ta kontakt med dig direkt.

    Mvh
    Robin
    Tretti.se