Prisjakt

ThomasLundberg

Medlem sen 2010-10-11
3
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Kjell & Company
Utmärkt
(500+)
T
ThomasLundberg
3 omdömen
Utmärkt2 år sedan

Ringde till kundsupporten och fick proffsig rådgivning kring vad som passade bäst ihop med de befintliga delar jag hade i nätverket. Blev inköp av en ny 4g router som förhoppningsvis blir en bra uppdatering.

NetOnNet
Utmärkt
(500+)
T
ThomasLundberg
3 omdömen
UselRedigerades 3 år sedan

Har försökt få utbytt eller reklamerat en kolsyremaskin till Netonnets kundtjänst under en och en halv veckas tid. Senaste svaret från dem är att de inte kan göra något förrän tidigast i början av april. Det går direkt i strid mot ARN's rekommendationer på skälig tid. Produkten är ju varken komplex eller särskilt dyr. De har även bekräftat att det är ett fel som omfattas av garanti. Deras responstid är under all kritik och det intryck man får som kund är att de försöker trötta ut kunden så de slipper lösa problemet. För varje mail som skickas, dessutom av olika individer, tar det flera dagar innan det kommer med ett kort svar utan att lösa problemet. Riktigt besviken då tidigare erfarenheter från dem var bra. Som kund är bra support och smidighet ett krav där jag handlar, tyvärr visar Netonnet att de inte längre håller måttet längre. //Thomas Lundberg Edit efter respons på prisjakt från Emelie på Netonnet... Vill vara tydlig med att jag varit i kontakt med Netonnet rörande ärendet vid flera tillfällen och lagt oproportionerligt mycket tid på det. Det rör sig alltså inte om ett enstaka missförstånd. Nedan följer lite detaljer om ert senaste agerande. Jag spenderade tidigare igår ca 30 minuter i telefon efter att ha blivit uppringd av er support. De alternativ som gavs var: a. att jag skulle vänta till april på att ni skulle skicka en ny flaska b. skicka in min trasiga Aaarke flaska (som ni redan dömt ut) på reparation. Oklart vad ni då skulle göra eller hur lång tid det skulle ta. Trots begäran från min sida att få häva köpet eller att ni helt enkelt skickade en ny av de som ni har i lager gick det inte att lösa. Kundmottagaren kollade med den som var ansvarig och kunde inte göra mer, jag fick heller inte prata med den ansvarige trots att jag frågade efter detta. Bemötandet jag fick var inte o-artigt men det var tydligt att den som tog emot samtalet inte fick mandat att lösa problemet. Den osmidighet ni påvisar är skrämmande för ett välrenommerat svenskt bolag. Jag rekommenderar ALLA som läser detta att helt undvika Netonnet och handla av ett annat bolag som är smidigare i sitt bemötande! Att Netonnet sedan försöker släta över ert agerande i ett specifikt ärende med lismande svar på betygssidor gör inte saken bättre...

Mickmek Fiske
T
ThomasLundberg
3 omdömen
UtmärktRedigerades 9 år sedan

Liten privatägd butik. Köpte ett Vector Optics Paladin till min jaktbössa, fungerade kanon. Efter ett halvår gick en liten fjäder sönder i skyddet till siktet. Krävdes endast ett mail så byttes den trasiga delen ut, enkelt och snabbt. Det är oftast först när det blir problem som det går att bedöma hur bra en butik är. Kan varmt rekommendera att handla här. //Thomas Lundberg