Jag har nu haft Yamaha Music Cast i 3 år. Det är overkligt dåligt. Jag vill verkligen varna för denna skit, det är min plikt som människa. Användargränssnittet i appen är obegripligt och svårt att hantera. Det är ologiskt och omständligt. När grejjorna väl funkar låter det iofs bra, rent tekniskt är det en bra musikanläggning (jag har ett stort Yamahasystem i vardagsrummet och ett antal mindre WX-030 i olika rum, som alla sitter ihop via WiFi). Men att Yamaha ff efter tre år inte förstått hur man gör användargränssnitt är så svagt så svagt. Jag har märkt att vi tom drar oss för att använda systemet. Det är för krångligt och instabilt. Nu har vi även skaffat en Echo Dot med Alexa, eftersom Yamaha annonserat att de gjort ett sk "skill" till Alexa. Tänkte att det kanske kunde underlätta hanteringen. Jag borde ha kollat recensioner på Amazon om detta "skill" innan jag köpte Echo Dot'en. Att försöka köra MusicCast mha Alexa är helt meningslöst. Det funkar ännu sämre än appen. Läs recensionerna, det är den mest konsekvent sågade produkt jag sett. Meningslös skit från början till slut. Ett hafsverk utan ambition att någonsin vara användbar. Vad fan håller de på med på Yamaha? De har tappat förståndet. Köp något annat. Det svider att erkänna mitt felköp. Det är utrustning för sammanlagt 45.000 som pga Music Cast är obrukbart på det sätt det var menat. Man kan ff använda det som en "gammaldags" utrusning där man öppnar luckan till skåpet o trycker på knappar etc. Som på 60-talet...
Helt kass. Har haft två stycken som båda två hängde sig. Rullar ett par dagar men sedan fastnar den på en bild och man får starta om. Skickade tillbaka den första o fick en ny med precis samma fel. Några månader senare slutade den funka helt. Hama verkar inte ha någon koll.

Dustins returpolicy är extremt gammaldags o svag. Man har bara 14-dagar på sig och man får inte undersöka produkten. Dvs man är chanslös om man köpt fel. Ingen annan webhandlare jag känner till har så låg kundorientering. Standard är 30 till 90 dagar samt att man givetvis måste få undersöka produkten. Köp någon annan stans där villkoren är modernare. Det finns många som gör ett bättre jobb.
Enligt mig är dessa lurar olyssningsbara. Ibland undrar man om både recensioner och omdömen är planterade av tillverkaren, för den här produkten är så uppenbart dålig på musik. Cancelation-funktionen kan jag inte bedöma, men musik o ljud har jag koll på. Dessa har en mycket mörk, dov o basig ljudbild utan detaljer. Övriga register är borta. Så här skall det inte vara för 1700 kr. Köp något annat.
Verkar inte funka mot PC trots att det anges på åf-site. Ff ingen lösning efter tre dagars pillande. Har flera BT enheter hemma o alla funkar OK, men icke denna. Slutsats: om den buggar för mig så kommer det bugga för många andra. Ta nått annat. Återkommer om jag får fart på den. (Funkar med smartphonen, men det var inte uppdraget.) (För övrigt allmän reflektion till folk som går i BT-tankar: BT-ljud-grejjorna är inte så användarvänliga än, känns lite som där WiFi befann sig för 15 år sedan när allt var ett jäkla omständligt pillande för att få det att lira. Usability i BT-ljud ligger idag på den ganska låga nivån. Kommer ta några år till innan det blir användarvänligt o mindre omständligt.)
Så mycket mekaniska ljud från konstruktionen att man i praktiken måste sitta stilla på en stol. Det gnekar o gnisslar om man rör sig. Köp något annat.