(500+)
NetOnNet hade helt enkelt den produkten som jag sökte. Det var enkelt att söka och hitta produkten på hemsidan och sen "klicka hem den". Själva köpdialogen - enkel, tydlig och logisk med all information jag behövde. STORT plus för att man kan delbetala online med presentkort - det kan man inte hos t ex Clas O*****! Plus också för att man kan betala med American Express!
Jag är extremt besviken på NetOnNets kundsupport och hantering av mitt reklamationsärende. Jag ville reklamera en Apple Watch som haft ett fabrikationsfel, vilket Apple själva har bekräftat i deras serviceprotokoll. Trots detta valde NetOnNet att skicka klockan till en tredje partner för service, utan mitt godkännande. Jag har inte beställt eller godkänt någon service från detta företag, ändå lämnar de över ansvaret och kostnaderna på mig som kund. Supporten tar inget som helst ansvar utan skickar runt och skyller på andra, vilket försvårar situationen oproportionerligt mycket. Jag har fått krav på att betala för ett test eller en utbytesprodukt trots att felet redan var dokumenterat av Apple och alltså borde vara helt tydligt att det gäller ett ursprungligt fel. Det känns som en ren kostnadstrappa där de vill tjäna pengar på att skicka felaktiga produkter vidare till servicepartners för onödiga tester – utan att fråga kunden först. Det värsta är att de behållit min fungerande produkt utan mitt samtycke, och nu vill ha pengar för en tjänst jag inte alls begärt och inte borde behöva betala för enligt svensk konsumenträtt. Det här är ytterst dålig och oseriös kundservice som varken respekterar konsumentens rättigheter eller tar ansvar för defekta produkter de själva sålt. Efter den här erfarenheten kommer jag aldrig mer köpa något från NetOnNet och avråder alla från att göra det också. Om inte företaget förbättrar sin service och slutar skicka över sina problem på tillverkare och konsumenter, kommer deras dåliga rykte bara öka. En skam för branschen.
Jag har köpt det mesta av telefoner, datorer, kameror osv. på netonnet. Aldrig besviken.
Bra hemsida särskilt för vitvaror. Bra sortiment, beställningar fungerar oftast bra däremot kunde leveransalternativen vara bättre
Bra jätte bra , mycket bättre ställe , trevlig personal, dom har fina saker och bra priser
så smidigt att handla på Netonnet..Älskar dom värkligen aldrig krångel.
Borde finnas lite flera betalningsmöjligheter som t ex Klarna. Problemet med Resurbanken är att de tar nästan alltid en kreditupplysning, och alla vet att det inte är bra att man har massa kreditupplysningar i sin kreditprofil.
enkeltatt hitta produkter och beställa
Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.
Kontakt med butiken kan ske på Svenska.
Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.
Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.
www.netonnet.seFullständigt firmanamn: NetOnNet AB
Organisationsnr: 5565204137
Information hos allabolag.se