Prisjakt

Qazael

Medlem sen 2014-08-24
6
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Skapamer
Utmärkt
(500+)
Q
Qazael
6 omdömen
Usel11 dagar sedan

Besställde från Skapamer 2023-09, efterfrågade ordernummer i flera månader och inte förens idag så kräver dom betalt för någonting som inte skickades. Tack och lov så valde jag Klarna som hjälpa mig med detta, inget bevis fanns för att dom någonsin skickade varorna men ändå ville dom ha betalt. Osäker på om det var inkompetens eller lurendrejeri involverat.

Byggmax
OK
(500+)
Q
Qazael
6 omdömen
Usel2 år sedan

Beställde gungställning till bonus dotter i födelsedagspresent, blev 2 veckor försenad då dom tappade bort paket på 106 kg och ca 3 m långt. Levererades tillslut och virket är dyng blött, sprickor in i mitten på dom flesta delar och rostiga skruvar/bultar. Kontaktade kundservice för en månad sedan och får till svar att det kan vara så och därför inte får reklamera, ärendet är fortfarande inte löst och bonus dotter som fyllde år för över en månad sedan har fortfarande inte fått sin present. Långsamt kundservice och inte särskilt lösning orienterade. Sista gången jag beställer från Byggmax om inte detta ärende på något magiskt sätt blir bättre hanterat inom kort.

Cykelkraft
Dålig
(500+)
Q
Qazael
6 omdömen
Utmärkt6 år sedan

Har aldrig blivit så trevligt bemött av ett företag tidigare, full förståelse för mig som kund och jobbar så snabbt som möjligt för att lösa mina problem. Jag har beställt dels cykel men även extra delar och tillbehör som levererats snabbt (trots att dom har mycket att göra under sommaren), visst cykeln tog 5 dagar extra men återigen var det underförstått då det är sommar och många precis som jag säkerligen beställer cyklarna nu. Jag har även varit i kontakt med deras reklamation då jag tyvärr var drabbad av vad jag misstänker är fabriksfel på min framgaffel och en Viktor H svarade redan samma dag. Nu en arbetsdag senare så har dom kontaktat Scott och en ny gaffel kommer att skickas. Hade samtliga företag jag tidigare haft problem med hanterat mina ärenden på detta professionella och extremt snabba sätt så skulle världen som konsument vara aningen ljusare. Tack till alla er på Cykelkkraft för ert hårda arbete, kan inte annat än varmt rekommendera er till nära och kära! Tycker det är tråkigt att folk inte förstår hur hårt ni egentligen arbetar och att det inte kopplar för vissa att det beställs mer cyklar under sommar perioden. Med vänliga hälsningar och trogen kund, Chris

RevolutionRace
Utmärkt
(6)
Q
Qazael
6 omdömen
UtmärktRedigerades 6 år sedan

Mycket nöjd med mitt köp, handlade ett par GPX Pro brallor. + Snabb frakt + Flera leverans och betalnings alternativ + Bra kvalité på varan

Webhallen
Utmärkt
(500+)
Q
Qazael
6 omdömen
UselRedigerades 7 år sedan

Väldigt missnöjd med Webhallens kundservice och reklamations avdelning. Jag köpte den 26'e December en Acer XB271HUA då det var mellandagsrea, denna bildskärm skickades till mig och jag hämtade ut den December den 30'e. P.g.a. flytt så använde jag inte skärmen och den låg nerpackad i ordinarie låda den kom med. Den 5'e Januari bestämde jag mig för att montera ihop dator och öppna min nya skärm som skulle användas som primär monitor till min PC. Till min besvikelse märker jag dag 2 (ca 4 timmar av total användning) att det är en skada på ca 3 mm på skärmen. Jag mejlar er kundservice och får svar den 11 Januari att bedömning på skadan skall göras av er reklamations avdelning baserat på bilder jag skickat. 17'e Januari får jag var att skärm kan skickas in för en "ny" bedömning eller att jag kan få 500kr avdrag på mitt köp om jag väljer att behålla skärmen. Nu har jag talat med Acers support och dom säger att DOA period är över och att ärendet måste hanteras av Webhallen men att chansen att få denna skadad reparerad av dom utan att det skulle kosta mig mer är fruktansvärt liten. Jag har nu en skärm som jag måste leva med denna skada på som jag hade hoppats på att få använda dagligen utan att störa mig på som ordinarie kostar runt 7.500kr. I hopp om att åt minstånde få 500kr tillbaks på köpet jag gjorde, vilket jag förövrigt tycker är ett fruktansvärt litet plåster på ett sår som aldrig kommer att läka har jag nu försökt nå er support med mejl, telefon och Facebook men mejlen tar det minst 3 dagar för er att svara på, telefonen svarar ni på efter 30-40 minuter i kö MOT att samtalet inte bara går fram och man står där utan att någon svarar. Och Facebook är det inte heller något svar på. Fruktansvärt tråkigt att ni har sånt dåligt sätt att hantera kunder på och jag kommer få leva med denna skada på skärmen tills jag köper en ny skärm för ord. pris. Det kommer dock inte att bli från er då era konkurrenter jag brukar använda mig av erbjuder bättre och snabbare hantering av kundärenden. Ni får en tvåa p.g.a. handläggaren jag talade med dom gångerna jag faktiskt fick svar åt minstånde var trevlig, annars hade det varit en etta.

Google Chromecast (2nd Generation)
Full Star 1
4.2
(142)
Q
Qazael
6 omdömen
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Half Star 5
Redigerades 9 år sedan

Att komma hem efter en lång dag på jobbet och innan jag ens kommit upp för trappan lyckats berättat för min TV vad jag vill kolla på via Netflix, Plex, Twitch, Youtube eller Crunchyroll m.m och med ett knapptryck på telefonen startat både TV och vad jag vill kolla på är helt underbart. + Billig + Lätt att installera och tar på sin höjd 5 minuter + Enheten är mindre än förväntad + Snabb att starta diverse appar + Med hjälp utav 5 GHz WiFi så går det betydligt mycket snabbare att ladda större filer. + Lätt för gäster att ansluta mot enheten + Minimalistisk fördröjning mellan kommandon på t.ex. dator eller telefon och TV. - Tråkigt att man behöver extern strömkälla och inte kan ta ström ifrån TV:n, men förståligt. Hade inga förväntningar när jag skaffade denna då jag totalt hade ignorerat första generationen men är extremt nöjd att jag skaffade den och rekommenderar den starkt. Extra plus för att den har stöd för Plex.