Prisjakt

Erik

Medlem sen 2024-03-05
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Mio
Dålig
(195)
E
Erik
1 omdöme
Usel2 månader sedan

Beställde en soffa hos MIO i början utav februari. I söndags så åkte jag till butiken för att häva köpet. Svaret jag fick är att personen som jag köpte den utav jobbar på måndagen och kommer att ringa. Detta gjorde han givetvis inte. Kollegan informerade mig att jag inte kan häva köpet då den inte är en lagerförd vara. Läste på lite om detta då jag tyckte det var lite konstigt. Bland annat hittade jag detta: https://www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/2732732/far-vi-inte-angra-vart-kop-av-bestallningsvara/?fbclid=IwAR2g0ywNbHmYFlNb-LwQjbIm3gCAXMMILR1lpV75k1FydR-d7pDFhhVCBwo Eftersom jag inte har gjort en specialbeställning så har jag rätt till att ångra köpet. Kom idag, tisdag, till butiken då de inte har hört utav sig. Försäljaren hävdade att de kunde ta 20% i returavgift vilket jag inte accepterade och godkände. Jag bad om att få prata med butikschefen som kom, han hejade knappt och sade inom 5 sekunder "Det är bara att makulera ordern". Fick tillbaka alla mina pengar utan problem och sade till försäljaren att de borde skämmas att lura kunder på detta viset. Säljaren började prata om distansköpslagen, köplagen och att de har som regel att göra så här. Jag sade att varken distansköplagen och köplagen gäller i detta ärende och att de ej är dispositiva. Det är givetvis konsumentköplagen som gäller mellan en privatperson och en näringsidkare. Riktigt jäkla dåligt utav MIO att behandla sina kunder på detta sättet!