Prisjakt

Pramkamol

Medlem sen 2012-09-30
2
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Ljudshopen
P
Pramkamol
2 omdömen
Dåligett år sedan

1:a gången: Lämnade in ett par högtalarkablar för att få QED Airloc Banan (endast) klämmas med kablarna med ett specifik klämverktyg. Det slutade med att de gjorde extra jobb som man inte bad om med kabelslang på, inte gratis men extra räkning blev det. 2:a gången: Köpte deras demo Monitor Audio Platinum PL 100 stativ och fick aldrig med spikarna som tillhör stativen, ännu. De hittas aldrig? Var där och frågade och fick svaret: dem hittas inte.? Tyvärr aldrig mer där.

Hembiobutiken
Utmärkt
(500+)
P
Pramkamol
2 omdömen
OKRedigerades 6 år sedan

Efter ett köp av en produkt fick jag problem med produkten, skickade meddelande och fick ganska snabbt svar. Jag ville skicka in produkten för den har slutat fungera, och fick en fråga om jag har skrivare som kan skriva ut en fraktsedel som de tänker skicka via email. Jag svarade, ja det har jag. Nu har det gått en hel vecka utan nåt email och fraktsedeln. Nu vet jag inte vad kommer att hända med min garanti hos dem. Det har redan varit ett problem i början av köpet av produkten så att de skicka produkten som ser ut som en demo med spår på användning och utan plast. Jag påpekade på detta och fick en ny (från leverantören inte Hembiobutiken) som ändå ser ut som om den har använts, skillnad var att den hade plast på så jag kunde inte säga så mycket (plasten kan man ju plasta om, så jag misstänkte det, men orkar inte, bara den funkar som den ska då är det okej). Och nu när det blir problem igen, så vet man inte vad man ska vända sig till, när de inte riktigt ställa upp och bara lämna ett enkelt ärende bara så där i en hel vecka. Det ta bara en minut att skicka email med fraktsedel. Och jag väntar fortfarande. Jag vill bara har den fixat. vänta och vänta...... Det blir inte bra betyg pga Support. Ska vända mig till Allmänna reklamationsnämnden eller konsumentverket snart. Det brukar vara bra support här hos Hembiobutiken innan. En dag efter att ha skrivit denna omdöme och skickat ett email till butiken, då fick jag svaret från supporten: Då kommer det en fraktsedel nedan så den kan skickas in till verkstaden. OBS! Glöm inte bifoga kvittokopia, felbeskrivning och returadress. (en länk till fraktsedeln ) och "Med vänlig hälsning" Det var ett snabbt svar man fick, men ingen förklaring, ingen ursäkt. Ingen fara säg jag. Annars är det bra att handla här.