Prisjakt
  • Mio

    (194)

  • se
1.4Dålig
22 omdömen
Omdömen äldre än ett år inkluderas inte i snittomdömet.
S
Samar
1 omdöme
Usel9 dagar sedan

Rekommenderar ej. Sämsta leverans tid. Köpte sofa i december och idag 19/3 fick sms att leverans tid kommer att ändras till vecka 14. Litar inte på d. Jag har fått sms vecka 10, v12,v13, och nu de säger v14. Litar inte på de och kommer aldrig att köpa något från Mio.

E
Erik
1 omdöme
Usel23 dagar sedan

Beställde en soffa hos MIO i början utav februari. I söndags så åkte jag till butiken för att häva köpet. Svaret jag fick är att personen som jag köpte den utav jobbar på måndagen och kommer att ringa. Detta gjorde han givetvis inte. Kollegan informerade mig att jag inte kan häva köpet då den inte är en lagerförd vara. Läste på lite om detta då jag tyckte det var lite konstigt. Bland annat hittade jag detta: https://www.hallakonsument.se/fragor-och-svar/2732732/far-vi-inte-angra-vart-kop-av-bestallningsvara/?fbclid=IwAR2g0ywNbHmYFlNb-LwQjbIm3gCAXMMILR1lpV75k1FydR-d7pDFhhVCBwo Eftersom jag inte har gjort en specialbeställning så har jag rätt till att ångra köpet. Kom idag, tisdag, till butiken då de inte har hört utav sig. Försäljaren hävdade att de kunde ta 20% i returavgift vilket jag inte accepterade och godkände. Jag bad om att få prata med butikschefen som kom, han hejade knappt och sade inom 5 sekunder "Det är bara att makulera ordern". Fick tillbaka alla mina pengar utan problem och sade till försäljaren att de borde skämmas att lura kunder på detta viset. Säljaren började prata om distansköpslagen, köplagen och att de har som regel att göra så här. Jag sade att varken distansköplagen och köplagen gäller i detta ärende och att de ej är dispositiva. Det är givetvis konsumentköplagen som gäller mellan en privatperson och en näringsidkare. Riktigt jäkla dåligt utav MIO att behandla sina kunder på detta sättet!

S
Uselen månad sedan

Vi har alltid handlat alla våra möbler och sängar hos Mio men nu är det sluthandlat p g a fullständigt horribelt kundbemötande av en Mio anställd i lager/varu-utlämnigen i Linköping.Hon heter Carina. Nonchalant attityd. Hoppas att Mio i Linköping kommer att fokusera mer på personalutveckling för att förbättra kundbemötandet i framtiden så att inte flera blir bemötta på samma sätt. Vill vara rättvis och tilläga att Mio är alltid fantastiska i butik men tyvärr inte samma upplevelse vid varu-utlämningen. Jag känner mig väldigt besviken på MIO's anställd bemötande ( Carinas bemötande) och har beslutat att inte handla på MIO mer.

A
Dålig2 månader sedan

Trevligt bemötande i affären vid köpet med hemtransport och montering. Hungriga montörer som fick börja med att äta. Av sex stolar saknades skruvar till fyra stolar. Svårt att reklamera då man absolut måste fota och sända med en bild i sin relamation på nätet annars gick inte relamationen in. Att nå reklamationsavdelningen en fredag e m gick ej för de var lediga till måndagen så vi hänvisas till hemsidan. Nu går vi in på vecka tre och väntar på att få stolarna ihopmonterade. Kanske är man inte så noga med två gamlingar, ändå är det just vi som inte har tid att vänta! Ann-Marie Larsson

D
Usel3 månader sedan

Fel leverans löses med hjälp av att man ska slösa en av sina egna semesterdagar för ett fel MIO gjort. Kompensation för det? Nope. Blir man förstådd? Nä. Kommer jag köpa därifrån igen eller rekomendera någon att köpa från dem? Nej. Uselt med andra ord.

L
Linda
1 omdöme
Usel4 månader sedan

Köpte en Continental säng på Mio Halmstad efter 1 v är det en stor grop i sängen . Har bråkat i 2 månader nu ang reklamation men dom vägrar retur och återköp . Säger att det är min dotter på 42 kg som har legat fel i sängen . Men får inte ligga i mitten tydligen en information dom glömde meddela mig vid köp . Dålig kvalitet, dålig kundservice

R
Robin
2 omdömen
UselRedigerades 4 månader sedan

VARNING! Soffa av mycket dålig kvalitet. Köpte en soffa med namnet "Lazy". Den har ett ordinarie pris på 10.995:-. Efter cirka tre månader så gick armstödets ovandel i trä sönder (sjönk in). Detta hände då jag stöttade mig på den för att resa mig upp ur soffan. Jag kontaktade Mio men de menar att det är mitt eget fel. De menar att det är okej att soffan är i den kvalitén. Hade jag vetat att den var så otroligt skör, så hade jag aldrig köpt den. Armstödet är likt en bräcklig gitarrkropp. För nästan 11.000 kronor... Oavsett vilket tal om rättigheter och skyldigheter ni eventuellt väljer att svara här, så är jag övertygad om att alla ser igenom det. Folk vet att det är inte i närheten av vad en soffa förväntas vara i den prisklassen. Mio, vilket skämt. Kommer att anmäla till ARN. Oavsett utfall så säljer ni skräp. Skäms på er.

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Allt vi någonsin köpt från Mio har gått sönder. Soffa, pallar och nu fåtölj. Usel kvalitet till högt pris. Undvik Mio!

Gästanvändare
UselRedigerades 5 månader sedan

Dålig kvalitet och dålig kundservice. De erbjuder hemleverans men levererar inte sen ens till ens hem. Unvik Mio och handla någon annanstans. I samtal med deras kundservice lägger de på luren i örat på en.

K
Kurt
250 omdömen
Dålig6 månader sedan

Krävdes mycket tjat för att få igenom min lagstadgade ångerrätt.

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: Mio AB

Organisationsnr: 556084-0190