Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Cykloteket har fått betyget (5.80)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Knappt godkänd
    Åkte till deras butik i Norrtull för att köpa en sadelklämma idag. Det visade sig att de hade inte den, trots att på sidan stod att det ska finnas 2 stycken i deras butik. Slösade bort halva förmiddag på att ta mig dit och kom nästan för sent till jobbet men det är mitt fel. Måste lära mig ringa, fråga och försäkra om att annonserat vara finns kvar. Anyway, meddelade detta till killen bakom kassan och nu 12 timmar efter så står det fortfarande att de har 2 kvar. Själva stället är fint och fräscht med kändes lite hotfull och djävulskt där inne, ville gå därifrån fortare än jag kom in. Bemötande och känslan där inne som i storhet avgjorde min dåliga omdöme. Kommer absolut inte besöka nån av deras butik mera och inte besöka hemsidan heller. Frakten på hundra för det minsta lilla känns lite överdrivet.
    22 dagar sedan
  • Dålig
    Det har ett brett sortiment, det finns drop-in för cyklar och den är mycket bra. Butiken vinner i längden genom att ha drop-in service . Orsaken till den låga bedömningen är en tråkig surdeg, hade en elcykel som gick sönder och hanteringen av service var under all kritik.

    orsak till status - dålig?
    - En cykel som kostar 30 000 kr
    - Kundtjänst sa på telefon att åk till närmaste butik får det felsöka under dagen.
    - Butiken konstaterar att det har inte tid, utan boka tid gäller. Dvs. planera när din cykel ska gå sönder.... väntetid mellan 1-2 veckor och elcykel = kräver utbildad personal!
    - Bemödarsig inte att göra en snabb kontroll om det är en enkelt standardfel.
    - Efter en felsökning tar det 1 vecka att få hem delar, dvs minst 2 - 3 veckor tar det att laga elcykeln, kan bli en riktig säsongdödare.

    Vill man ha en missnöjda kunder så är det enkelt, en trogen kund är alltid svår att hålla nöjd, det måste man konstant arbeta med. Tyvärr tappade jag förtroende för kundtjänst, butiken ska vi inte prata om. Kändes som man är på sjukhuset under ett akut besök och måste tjata ihjäl verkstaden att ens titta på cykeln. En annan recension sa "kassakille som behöver gå en charmkurs innan första kaffepausen" och jag måste hålla med. Är jag krävande kund? Självklart, cykeln kostar ett par månadslöner!

    Under all kritik, mycket missnöjd kund. Det lovade ringa samma dag som jag lämnade in cykeln, inget samtal, inget samtal efter flera dagar, vad ska man tycka...

    Efter en vecka har ingen hört av sig, åkte till butiken och min besvikelse har inga bra ord. Ingen verkar ha rört cykeln och total förvirring råder, det ser ut som en långbänk och det känns bara tråkigt.... när blir den reparerad? Nja, när jag gick från butiken så kändes det som luften gick ur mig, det blir lagad när "någon" har tid. Är jag besviken på butiken, gissa... Och jag har inga höga tankar om Scott elcyklar längre.

    Efter tre veckor har det bytt motorn. Är jag nöjd, nej. Allt är som en gigantisk surdeg, ansvaret inom Cykloteket är som murar, det är någon som ansvara för någon och bestämmer något, som konsument blir man bara förvirrad. Det stora skillnaden är att det var nog själva less på surdegen, nu började jag känna att killarna på verkstaden brydde sig, det vill nog inte få in cykel någon mer gång.

    Uppdatering: Ska du köpa en vanlig cykel så har det fördelen med drop-in service, för den är smidig. Har det blivit mer hjälpsamma, svaret är - ja. Skulle jag köpa en vanlig cykel i butiken, svaret är - ja, elcykel, nja. Det är svårare svara på, risken är att det som hände mig kanske hade lika gärna hänt i en annan cykelkedja, oasätt butik, ta upp frågan om "akut service" på elcykeln och hur det hanteras, orsaken är att det kommer felkoder och det är återförsäljaren som ska kunna svara på problem med elsystemet.
    1 år sedan ( Uppdaterat: 10 mån sedan )
  • Mycket bra
    Jag och en kompis handlade i princip allt inför vår cykelsemester på Cykloteket. Cyklar, väskor, tillbehör, det mesta helt enkelt. Allmänt väldigt bra service med trevlig och kunnig personal. Det som saknas för 10/10 är kortare väntetider i butik (Norrmalm i Stockholm) och att priserna kan vara lite höga. Annars, utmärkt! Rekommenderas varmt!
    11 mån sedan
  • Perfekt
    Efter att ha haft några akuta problem och använt mig av deras dropinservice, (norrtull) måste jag säga att säljarna och mekarna är fantastiskt lyhörda och duktiga. Inga problem, bra bemötande och bra svar på dom frågor om uppgraderingar som jag har haft. Jag har aldrig beställt något från Cykloteket, bara butikskontakt.
    12 mån sedan
  • 2013-07-24 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Ganska bra
    Snygg hemsida, bra utbud, helt okej priser, men leveranstiden är total usel! Har beställt där ifrån 3gånger. Och snittiden på mina beställningar är runt 8 arbetsdagar per beställning. Så rekommenderar Cykloteket om man inte har bråttom.
    + Bra utbud
    + Hemsidan
    + Priser
    + Kundservice

    - Frakttiden
    - Packning
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Grym service och deras Nöjd-Kund-Garanti är riktigt bra. Ska du köpa cykel eller tillbehör så är det till Cykloteket Västberga du ska vända dig om du vill få bra service och kunnig personal hjälper dig med dina frågor.
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde bar-ends, ringklocka och cykellås (från webshop). När jag hämtade mitt paket visade det sig att ringklockan jag hade beställt inte fanns, så jag fick en "vanlig istället", visserligen gratis. Inget att bråka om där.

    Problemet var att den ena av mina bar-ends var förstörd på det sättet att fästanordningen var uppbänd, det gick inte att klämma åt den tillräckligt för att fästa på mitt styre. Jag tog upp det här med Cyklotekets kundtjänst men hela den processen gick riktigt segt, efter några veckor hade jag nya bar-ends men jag fick ingen ersättning. De hanterade det hela riktigt dåligt, som att de inte bryr sig om att göra sin kunde nöjda alls. Jag la ner tid på mailande, hämta ut paket och skicka tillbaka felaktiga bar-ends.

    Det ska nämnas att de tänkte ge mig ersättning i form av cykel-framlykta för 199kr, men det hade jag redan så jag gav förslag på en produkt som kostade lika mycket, men de struntade i ersättningen då.

    Så förvänta er inte någon vettig kundservice om det blir fel i beställningen. Det var Cykloteket Västberga jag hade kontakt med, hoppas att de andra Cykloteket-avdelningarna är bättre.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Följande gäller butikerna Norrbackagatan och Västberga:

    Servicen varierar mellan OK och Underbar.
    Prisbilden är OK. Bra öppettider och verkstad.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte 4st vinterdäck till cykel till ett mycket bra pris. Enkel kortbetalning och mycket snabb leverans. Fraktfritt var det också då jag köpte för över 500:- . Jag kan varmt rekommendera Cykloteket.
    3 år sedan
  • Usel
    Köpte ett par skor på rea samtidigt som jag köpte två par däck och SPD-SL-pedaler.

    Blir uppringd och de säger att de redan sålt skorna som jag köpt (!). De frågar om jag vill stryka pedalerna men erbjuder ingen som helst kompensation.

    Jag bestämmer mig lite senare för att jag inte vill ha någon del av ordern då skorna hade varit skälet till att jag handlade där från första början.

    Skickade tillbaka däcken så snart de levererats.

    Sen tar det två påminnelsemail och 15 dagar innan jag fick tillbaka mina pengar.

    Totalt under all kritik. Trodde att de var ett seriöst företag men skenet bedrar.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Köpte en cykel därifrån och det var inga problem alls. Bra kontakt på email och leverans utan problem.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Dom här killarna och tjejerna håller en utomordentlig hög nivå på deras kundservice. Som f.d. försäljare är jag väldigt krävande när det gäller bemötande, och jag vill bara säga att det är ett rent nöje att handla här, vare sig det är från deras webshop eller i någon av butikerna. Servicen är alltid på topp, vardag som helg. Priserna är alltid i klass med andra cykelbutiker, och här får du på köpet en upplevelse utöver det vanliga. Är du någon gång i närheten av deras butiker, titta in där och njut av att se proffsen jobba.

    Anyway,

    I'll be back! :)
    4 år sedan