Fri frakt över 500:-
10'000+ produkter
Över 200 varumärken

http://www.rum21.se

Betalningsalternativ

Klarna
Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i SEK. Kontakt med butiken kan ske på Svenska

Företaget har inte aktiverat visningen av utökad företagsinformation
Detaljerad information Rum21 har fått betyget (6.94)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

Sortera efter:
  • Usel
    Besviken på brist på information. Beställde en produkt med 3-9 dagars leveranstid, när jag efter 7 arbetsdagar ringer och hör när produkten kan tänkas skickas får jag veta att det kan ta flera veckor pga ett systembyte, inget som informerats om. Jag frågar om det är 2-3 veckor eller 6-7 men de kan inte säga någonting mer än att de inte vet. Avbeställer och beställer från annan leverantör.
    10 dagar sedan
  • Hej Kerstin,

    Vi har tyvärr haft förseningar på vissa leveranser under sommaren i och med systembytet som skedde. Systembytet är nu gjort och vi kommer snart att kunna leverera snabbt inom några få dagar igen. I och med systembytet så vågade inte vår kundtjänst lova när varan skulle dyka upp.

  • Usel
    Oerhört besviken på Rum21. Jag gjorde en beställning för över en månad sedan som skulle levereras inom ett par dagar. Det visade sig sedan att produkten inte ens fanns i lager då jag beställde och hade således aldrig kunnat levereras på den tid som utlovades på hemsidan. Jag är vidare väldigt förvånad över bemötandet hos kundtjänsten. De varken kan eller vill ge ut någon som helst information om när varan kan tänkas levereras och man undrar om varan ens kommer levereras? De refererar till sitt systembyte vilket tyvärr inte är ett argument som håller när man utöver denna grava försening gett ut felaktig leverans- och lagerinformation på hemsidan och slutligen dessutom inte kan tänka sig kompensera kunden.

    Detta är så fruktansvärt oseriöst. Jag kommer absolut inte beställa av Rum21 igen och jag rekommenderar inte någon annan att göra det heller.
    19 dagar sedan
  • Hej,

    Vi beklagar informationsbristen och den felaktiga lagerstatusen. Som vi meddelat tidigare så beror det på systembytet vilket gjort att vår kundtjänst inte vågat lova någonting gällande leveranser och vissa beställningar kom även i kläm. Men vi kommer åtgärda detta så det blir korrekt i framtiden vid beställning.

  • Perfekt
    Vet inte om det var jag, deras system eller KLARNA som gjorde att det blev en dubbelbeställning på en produkt.
    Av misstag blev det en beställning på faktura som jag inte hunnit aktivera min rabattkod på och en som jag betalade med kort och studentrabatt.
    Jag märkte inte att jag fått två bekräftelsemail utan såg dubbelbeställningen först när allt skickats och klarna skickade en faktura.
    Efter ett telefonsamtal med kundtjänsten mailade dom en fraktsedel gratis för retur.
    Eftersom det kunde vara jag som gjort en felbeställning är jag grymt glad att de betalade returfrakten.
    Rum21 har riktigt bra kundservice vilket gör att jag rekommenderar dom även om jag tycker det borde gå snabbare än en vecka att skicka en vara som finns på lager.
    23 dagar sedan
  • Usel
    Fruktansvärt dåligt och opålitligt. Beställde hyllor för 13000kr som RUM21 sa att de hade på lager. Leveranstid beräknad 3 till 7 arbetsdagar.
    Efter 2 veckor har jag inte fått leverans eller hört någonting. Jag ringer och efter en lång väntetid får jag reda på att alla beställningar är försenade pga systembyte.
    Tack för info RUM21, det kanske var nåt era kunder vill veta INNAN de lägger en beställning.
    Vi kommer överens om att jag kommer att få 10% av min beställning tillbaka och att mina hyllor skulle skickas en vecka senare.
    Nu har det gått en månad och efter många telefonsamtal och mail till kundsupport har jag varken sett färgen av mina hyllor eller de 10% som jag skulle få tillbaka.
    Jag avbeställde min order och lade en beställning på designonline istället. Kan tipsa om att de respekterar sina leveranstider.
    RUM21, aldrig igen.
    23 dagar sedan
  • Hej, vi beklagar verkligen förseningen som det har inneburit för dig. Övergången till vårt nya system gjorde att en del beställningar föll mellan stolarna och därav fick förseningar. Det är något som vi nu inte skall upprepa då vi kommer ha bättre och mer pålitliga leveranser med vårt nya system. Och vi ber om ursäkt att du var en av dem som kom i kläm.

  • Usel
    Otroligt oseriöst företag, beställde en matta som idag är en vecka försenat. Förseningen är ej det största problemet och även inte så jättemycket. Dem skyller på ett systembyte, må mycket väl vara så. Men som IT-ingenjör kan jag bestämt säga att dem är en av dem få som skulle få för sig att byte system inför sommaren. Ingen gör det just för att sådana här saker ej ska ske när få personal är på plats för att kunna ta hand om ärenden som gått fel under semestertid. Till råga på det så kan dem inte ens lite estimera en leveranstid på min beställning, Whaaat! Otroligt! Sist men inte minst förväntar dem sig att jag ska vara hemma om det nu vore så dem att kan utföra sitt jobb och leverera produkten. Skämtar dem eller, ska jag som har planerat att få min matta innan semestern, planera om min ledighet för att dem är inkompetenta och vara hemma. Ger det en vecka till sen kan dem trycka upp mattan där den hör hemma.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar det krångel som det har inneburit för dig. Gällande vårt systembyte så är det tillfälligt och dessvärre har det medfört att kunder bl.a. fått förseningar i sina leveranser. Vi jobbar så hårt vi kan på att lösa detta och snart vara tillbaka på samma höga servicenivå och snabba leveranser som vi haft tidigare. Du får gärna kontakta kundtjänst på info@rum21.se om du har några ytterligare frågor.

    Mvh Rum21.se

  • Usel
    Har gjort flera beställningar hos Rum21 tidigare och alltid varit nöjd. Nu är det stopp, inväntar stolar som blivit en månad försenad. Rum21 skyller på sitt nya affärssystem. Skitsnack säger jag. Misstänker att konkursen är nära: VARNING!
    1 mån sedan
  • Bäste kund,

    Vi beklagar djupt att din leverans är försenad. Vi byter just nu affärssystem under sommaren, då vi har generellt en lägre trafik under semestermånaderna. Detta för att bli mer effektiva och ge bättre leveranser framöver, vilket vi tror på i längden att det skall gynna samtliga. Tyvärr har det påverkat våra leveranser för tillfället och vi jobbar för fullt för att lösa detta.

    Mvh Rum21.se

  • Usel
    Varning för Rum21 och Royal Design (Rum21 ägs tydligen av Royal Design som jag också har dåliga erfarenheter av). Gjorde misstaget att beställa diverse produkter i april. Produkterna har fortfarande inte levererats och jag har inte fått någon uppdaterad information kring beräknad leveranstid. Kontaktade därför butiken för snart två veckor sedan för att avbeställa en av varorna jag beställde men ej fått levererad. Har fortfarande inte fått pengarna återbetalda och övriga varor som ska finnas på lager och ingick i beställningen från april har inte skickats.
    1 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar att du upplever köpupplevelsen som mindre bra. Vi vill gärna hjälpa dig och vad vi förstår så vill du ha lagervarorna på din beställning. Kontakta gärna vår kundtjänst på info@rum21.se så skall de hjälpa dig. Vi ber om ursäkt att det blivit krångligt och för tillfället genomför vi ett systembyte vilket tyvärr även kan påverka våra leveranser.

    Mvh/ Rum21.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Än så länge känns allt toppen. Hoppas på snabb å bra leverans
    Leveransen var både snabb och väl paketerad!!
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Enda negativa var att jag inte kunde kombinera en 10%-rabatt från nyhetsbrev i kombo med erbjudande. Inte ovanligt, men det hade inte kostat mkt för affären. Rabatten hade ju ändå blivit lägre än om det varit på fullpris :-)
  • Perfekt
    Beställning
    Enkelt smärtfritt inget krångel
  • Usel
    Gjorde en beställning sent den 28/3 idag är det 7/4 och jag har fortfarande inte fått något paket. Notera att det jag beställde fanns i lager. Har kontaktat kundtjänst två gånger som har beklagat sig men inte erbjudit så mycket som en rabattkod i kompensation. Detta är vad jag kallar värdelös kundservice. Med tanke på den hårda konkurrens som råder inom näthandeln borde man kunna förvänta sig mer 2016.
    4 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar förseningen på din beställning från oss och hoppas att leveransen kommer till dig så snart som möjligt. Vårt lager har haft ett högt tryck det senaste vilket gjort att vissa beställningar dessvärre har blivit försenade.

    Mvh Rum21.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    So far so good. Bra priser och bra urval. Enkelt att betala och frakt ingår :-)
  • Perfekt
    Endast gjort ett köp. Så svårt att ge betyg på leveranstider osv.
    Men haft massor av problem med den vara jag köpte. Den är nu utbytt för fjärde gången. Detta är dock inte Rum21s fel. Utan tillverkaren av den produkten jag köpte.

    Blev erbjuden återköp redan vid första gången varan va trasig. Men jag ville ha den så att den blivit utbytt fyra ggr är inte deras fel. Utan vad jag ville som kund.

    Men jag tänkte jag måste skriva ett betyg baserat på min upplevelse. Och då jag själv jobbar i e-handelsbranschen så vet jag att det viktigaste är hur ett företag hanterar en reklamation eller ett fel på en vara. Och där gör Rum21 ett strålande jobb. Riktigt bra support som verkligen gör allt för att få nöjda kunder.

    Är du som kund osäker på att handla hos dem. Tänk då om. Jag skulle gärna handla hos dem igen trots massor av problem med den vara jag köpte. Detta motiverar min tia.

    Många företag får en tia för att de har snabba leveranser osv.. Trots att kunden inte ens vet hur de hanterar ett fel på varan.

    Men om man ger ett företag en tia baserat på hur bemötandet är vid en reklamation. Då kan du som kund handla där utan oro.

    Så om du som chef för er support/returavdelning läser detta. Gå och ge dina medarbetare en stor klapp på axeln eller en fin tårta. De gör ett strålande jobb för att få kunderna riktigt nöjda..

    Bra jobbat!

    Och till er kunder som är osäkra på att handla från dem. va inte det. Suveränt företag med rätt inställning till kundnöjdhet.
    7 mån sedan
  • Hej Marcus och tack för de fina orden! Ditt meddelande skall vi genast skicka vidare till kundtjänst/reklamation här på Rum21. Ha en bra dag!

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt bra snyggt
  • Perfekt
    Beställning
    Ovanligt bra reklam.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bättra på betalningen och inloggningen. IT folk som ni anlitar är inte duktiga.
  • Ganska bra
    Beställning Leverans
    Varan var slut så det blev ingen julklapp men kom enligt nytt datum vid beställning.
  • Usel
    Vill tycka om den här butiken, men har nu fått min andra order på kort tid borttagen på grund av felaktig lagerstatus. En mer konspiratoriskt lagd person hade ju kunnat misstänka lockpriser på varor som egentligen aldrig finns...
    8 mån sedan
  • Hej,

    Vi beklagar att det har visats fel på vår hemsida. Vi har genomfört ett systembyte och en stor lagerflytt under hösten vilket tyvärr har medfört att fel lagersaldo har dykt upp på vissa produkter. Vissa produkter har då fått den felaktiga lagerstatusen att de finns i lager, vilket verkar har skett i det här fallet.

    Ha en bra dag!

  • Perfekt
    Superb service. Mycket nöjd.
    9 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Överraskad att få en present. enkelt att hitta det jag sökte
  • Utmärkt
    Beställning
    Lätt o smidigt toppen med faktura utan extra kostnad.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Rum21 är en av de absolut bästa webbutikerna.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra!
  • Perfekt
    Beställde ett gäng stringhyllor. Allt var ordentligt packat.
    Ett av hyllplanen var trasigt i ytskiktet. Inte av leverans utan från tillverkningen.

    Reklamerade med bilder på skadan och emballaget.
    Nu någon vecka senare har ett nytt hyllplan kommit och nu är bokhyllan komplett.

    Jag mycket nöjd över hur rum21 hanterade ärendet.
    11 mån sedan
  • 2015-08-26 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra sida som är lätt att handla ifrån
  • Perfekt
    Beställning
    Det gick smidigt att handla. Kanske skulle önska att man kan bygga på köpet med flera produkter utan att först klicka vidare till kassan !
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bor 2 tr upp och det hade varit uppskattat med bärhjälp uppför trapporna. Annars var allt utmärkt !
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt o snabbt
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag har handlat vid flertalet tillfällen ifrån Rum21 och jag har blivit lika nöjd varje gång!
  • Usel
    Beställning
    Efter att ha beställt en stringhylla, så utgick jag ifrån att en gavelbeställning kom som ett par, inte som styck! En tips är ju att skriva 1-par inte 1-p som kan tolkas som ett par på en produkt som kräver ett par!!!
  • Hej,

    Vi beklagar att det inte har varit tydligt nog på vår hemsida. Informationen om 1-pack och 2-pack finns i produkttexten, men vi skall se om vi kan förtydliga den här informationen extra så detta inte upprepas.

  • Utmärkt
    Bra utbud, bra kundtjänst (om man mot all förmodan skulle behöva dem)
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Enkelt, snabbt och smidigt!
  • 2014-11-17 - Notis: Royal Design Group AB (556573-2426) tog över verksamheten från CDON Group Online Retailing AB (556774-1300)

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra, enkelt, okej pris men framför allt snabb leverans.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Intressant och prisvärt sortiment, lätt att beställa, perfekt att man kan bevaka om en vara är slut.
  • Perfekt
    Jättetrevlig sida att handla ifrån. Lätt att hitta vad man söker efter och bra priser.
    1 år sedan
  • Usel
    Köpte String hylla av rum21 då de verkade ha snabba leveranser och bra service. Men när jag såg att ett annat företag hade bättre pris på string hyllan menade Rum21 att prisgarantin gäller inte om det andra företaget har en kampanj. Man var då tvungen att skicka tillbaka sakerna (med avgift på 499) och köpa av det andra företaget! Det var sist gången jag väljer att köpa av detta företaget. Man lovar prisgaranti men håller inte det!
    1 år sedan
  • Hej,

    Vi har läst ditt omdöme och tycket att det känns jättetråkigt att ni är så missnöjd. Självklart vill vi inte att ni som kund ska känna er lurade eller missnöjda. Dessvärre gäller prisgarantin enbart om man hittar varan till ordinarie pris billigare hos en konkurrent.

    Mvh Rum21.se

  • Perfekt
    Otroligt smidigt och bra kundbemötande! Fri frakt och valalternativ när man önskar få varan levererad vilket underlättar då man inte alltid är hemma under dagarna utan bara kan ta emot paket kvällstid.

    Jag beställde två stycken bord varav det ena var skadat vid leverans, ingen synlig skada syntes på emballaget, men bordet hade dåligt med skyddande innanmäte. Fyllde i ett formulär om skadereklamation på deras hemsida och fick svar direkt och en fråga om jag ville behålla bordet mot 30% rabatt eller få ett nytt bord. Jag valde det senare och fick en returfraktsedel på mailen och lämnade in bordet på närmaste DHL Servicepoint. Det nya bordet skickade Rum21 till mig innan jag hade skickat det trasiga i retur. Mycket bra bemötande från deras reklamationsavdelning och inget tjafs alls om själva skadan. Kan varmt rekommendera alla att handla från Rum21.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Enkel och konkret. Är fortsättningen lika bra är jag nöjd.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Mer underkategorier vore bra. Annars känns sortimentet bra.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Lätt att hitta, och bra med flera modeller & färger att välja på (Stringhylla, som jag har tänkt köpa för länge sedan).
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bra lättnavigerad sajt och bra produktbilder och beskrivningar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra sortiment och bra hemsida. Snabb leverans av varorna.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Mycket bra hemsida.
  • Dålig
    Ett bolag som behöver 6 månader på sig för att klara av en återbetalning av
    ej levererade produkter är katastrof.
    Jag fick anmäla dom till Allmäna reklamationsnämden för att få pengarna tillbaka.
    Efter återbetalning så hade man i alla fall hoppats på ett sorry eller ursäkta eller
    en rabattkupong på xxx antal kr men icke.
    Dom lånade ju trots allt 3200 kr av mej - gratis - i ett halvår.
    Vill du ha strul och stök så är det här den perfekta putiken för dej.
    2 år sedan
  • Hej Lars,

    Vi beklagar djupt det inträffade i ditt ärende och det är något vi jobbar
    med så att det inte upprepas igen. Vi hoppas att du ändå har fått en
    förklaring av oss till det inträffade och vi är glada att allt löste sig
    till slut. / Rum21.se

  • Perfekt
    Beställning
    Här finns bra urval till bra priser, vet att det är bra kvalité på varorna eftersom jag handlat här tidigare.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Helt OK än så länge. Allting har fungerat bra och trovärdigt. Kan varmt rekommendera "näthandel" om det alltid fungerar så här bra!
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Håller vad de lovar!
    4 år sedan
  • Perfekt
    Snabb bra leverans innan jul, nöjd!
    6 år sedan