Tack för din röst!

Rösta på Billebro i kategorin Ljud och Bild

På Prisjakt värderar vi våra medlemmars åsikter om produkter och butiker högt. Nu ska vi tillsammans utse "Årets nätbutik 2014".
Är Billebro en av dina favoriter?

  Rösta på butik Se alla kategorier och butiker

Läs mer om Årets Nätbutik

30 år i branschen
30 dagars returrätt
Brett sortiment

http://www.billebro.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2014-11-25)
Detaljerad information Billebro har fått betyget (5.72)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Kanonbra att handla med! Köpte en P A anläggning till mitt rockband med basar och toppar , mixerbord. Kanonljud för en liten peng.
    14 dagar sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Suverän butik, suverän och hjälpsam personal som verkligen ser till att man får det man behöver. Håller god kontakt dessutom, var lite svårigheter med leveransen men efter telefonsamtal + maillkonversation så löstes sig allting. Perfekt! :D
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    The most interesting speaker shop I have come by so far! Superb helpful personel at work there. Thank you Kent! Only thing I missed seeing in the speaker sortiment was 4ohm version from the speakers with 5" voice coils. All the speakers I bought have a really good sound and can take real punishment with ease without breaking up!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa stället för ljus, ljud och tillbehör!
  • Utmärkt
    Jag har nu beställt grejor vid 2 tillfällen och fått det jag beställt , utan som helst problem med SK kundservice som många puckon här skriver. Man måste va lite på om man nu skall få sin vilja igenom så att dalta o vänta är inget alternativ inte ens på någon annan webshop.

    Jag råkde ut att en vara va slut men efter lite mailande om detta så fick jag svar och ett alternativt erbjudande.

    Angående produkterna. Använd hjärnan en vara för 2000:- kan inte vara värd mer en 2000:- o prestera bättre en för 2000kr jag köpte ett par basbottnar jag hade skälv nya element som tanken var att ersätta dom som satt i min tanke va det just att lådan kostar 2000:- inkl element och att bygga en likvärdig låda kostar om man nu vill va profetionell minst 1500:- i material och tid så jag såg detta som ett verkligen erbjudande.

    Nakdelen är att det står väldigt lite information om vilka element som diverse högtalare har i sig. Nått som jag ger minus för men annars ser jag i nuläget inga problem för detta företag.
    1 mån sedan
  • Usel
    Beställde vara som tydligen var slut fast e-shopen visade att den fanns i lager. Ingen hörde av sig och jag väntade och väntade. Tills jag själv fick maila och fråga vart varorna var någonstans... Då fick jag beskedet att dom är slut. Jag gillar inte detta alls.
    2 mån sedan
  • Usel
    Instämmer med tidigare kommentarer om usel kundservice. I stort sett omöjliga att få tag i på telefon. Kommer man in i butiken bemöts man som något katten släpat in.

    Jag köpte en produkt som uppenbarligen var använd (acceptabelt) och som saknade delar (ej acceptabelt).
    Skickade tillbaks och fick en produkt med alla delar men som inte fungerade fullt ut.
    Skrev en retur på hemsidan, där jag angav att jag ville ha varan reparerad eller utbytt, och lämnade varan i butik med hänvisning till returen.
    Hörde inget på två månader.
    Besökte butiken.
    Fick reda på att jag skulle ha skrivit en serviceorder men att ny vara skulle skickas hem (fanns ej i lager men skulle komma hem dagen efter). En vecka senare väntar jag fortfarande.

    Man kan tycka att någon borde ha hanterat min "felaktiga" retur och återkopplat.
    jag kan förstå att de inte har någon koll när man ser butiken. Om man får titta in bakom kulisserna ser det ännu värre ut. De verkar helt enkelt inte ha någon ordning på någonting.
    Slutligen, de skickar allt med UPS som är anpassat för företag eller för det fåtal medborgare som har Hemmafru/-man eller tjänstefolk som kan ta emot paket som kan dyka upp närsomhelst under dagen.

    Kommer inte att handla där igen

    ps Killen jag pratade med nyss i telefon (ja, någon svarade) var faktiskt mycket trevlig. Jag blev glatt överaskad.

    Uppdatering.
    Sökt ansvarig tekniker upprepade tillfällen via telefon utan svar. Hänvisar i mobilsvar till SMS. Inget svar där heller!

    En reflektion. När man tittar på alla omdömen verkar de låga vara skrivna av inloggade användare och de höga av anonyma användare via webbutik. Man undrar om de senare verkligen är riktiga kunder?

    Uppdatering 2
    Varan som skulle ha skickats två dagar efter mitt besök hade inte skickats över en vecka senare. "Den skickas på fredag". Idag är det onsdag två veckor senare och ingen vara har dykt upp ännu. Nu har det alltså hittills gått en månad sedan jag var inne i butiken och blev lovad att varan skulle skickas "i övermorgon".

    Väntar, väntar, väntar

    Uppdatering 3
    Lyckades komma i kontakt med tekniker. "Har den inte kommit än?" blev responsen när jag berättade att jag fortfarande väntar på varan. Jag bad om ett spårningsnummer. Dagen efter fick jag äntligen ett spårningsnummer. När jag spårar varan ser jag att den skickades dagen före, inte för två veckor sedan! Makalöst!

    Mina råd till Billebro:
    1 Sluta att sälja via nätet! Organisationen klarar uppenbarligen inte av den uppgiften. Om ni prompt skall fortsätta att sälja vi nätet; gör det bara till företag, inte privatpersoner! Leverans enbart med UPS passar inte privatpersoner.
    2 Städa! Butiken är enormt rörig. Hur det ser ut bakom kulisserna kan man inte beskriva. Att någon kan hitta något där överhuvudtaget verkar osannolikt.
    3 Utbilda personalen i kundbemötande.
    4 Inför någon sorts ärendehantering så ni kan hålla reda på vad ni skall göra.
    5 Kartlägg era processer och styr upp rutinerna. Prova kanske att införa ISO 9000?
    3 mån sedan ( Uppdaterat: 2 mån sedan )
  • Utmärkt
    Jag har köpt PA samt hyrt utrustning från Billebro ett par gånger. De har ett väldigt stort sortiment och riktigt bra priser. Bra att de har en fysisk butik också då man kan åka och provlyssna eller köpa något samma dag om man behöver det.
    Kan hålla med om att det kan vara lite rörigt i butiken och att vissa inte alltid har koll, men jag har ändå blivit bra bemött.

    Och vid ett tillfälle skulle jag köpa en högtalare som skulle funnits i lager och behövde den samma dag till ett event. Ville verkligen ha just den och det kändes lite surt när lagersaldot inte stämde. Men jag köpte högtalaren ändå och väntade på leverans. Och så fick jag hyra en annan liknande högtalare till ett väldigt förmånligt pris så jag kunde ha högtalare till eventet den dagen.
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Själv har jag aldrig haft några problem med varken leveranser eller kundservice. Personalen som jag har pratat med både i butik och per telefon har alltid haft ett trevligt bemötande. Tycker att Billebro är grovt underskattade faktiskt. Har köpt PA därifrån som har fungerat kalas till alla gig som jag har haft under sommaren. Personligen rekommenderar jag dem varmt!
    3 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Skön butik med trevlig personal som gladeligen provspelar och testar varorna. Har aldrig haft några som helst problem med varken betalning och leverans. Bara bra helt enkelt och på återseende! Tack för välbemötande
  • Utmärkt
    Sent på fredagen beställde jag ett paket med digitalpiano, pianopall och hörlurar som fanns i lager och deras sida skyltade med leverans inom 24h. Med det sagt förväntade jag mig en leverans under tisdagen.
    Under tisdagsmorgonen var ordern fortfarande "under behandling" och under "mina sidor" avläste jag ettorder saldo på -4 varpå jag blev fundersam och skickade min fråga till deras kundtjänst per mail.

    Två minuter efter jag skickade mitt mail blev jag uppringd och de förklarade vänligt att de låg efter men att pianot skulle skickas ut samma dag med UPS. Dock var hörlurarna slut men de erbjöd att ersätta med en lite bättre och dyrare variant utan extra kostnad vilket jag så klart tackade ja till. Idag onsdag, en dag efter förväntat leveransdatum, kom UPS med min leverans.

    Väldigt trevlig och snabb support men det förvirrande saldot samt att jag önskar lite mer information under orderprocessen sänker betyget ett steg. Om jag hade kunnat få denna information utan att behöva be om den hade jag gett butiken fullt betyg. Istället blir det en säker 9/10.
    3 mån sedan
  • Usel
    VARNING för denna butik!
    - Otrevlig och okunnig personal.
    - Obefintlig kundservice - håll tummarna att du inte behöver kontakta dem efter ditt köp.

    Jag fick efter köp av dålig produkt inte tag i dem via telefon och fick efter ett antal mail komma till butiken för att få hjälp. Väl där bemöttes jag av otrevlig och okunnig personal som vägrade att lösa problemet.
    3 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Väldigt lång leveranstid, produkten fungerade dock som den skulle, kontakt med kundservice var obefintlig,
  • Usel
    Beställning
    1 vecka har gått sedan köpet och inte hört något alls, helt otroligt att man kan ha postorderverksamhet 2014 och inte lyckas få iväg 1 vara på en hel arbetsvecka.
  • Usel
    Jag kan bara instämma i allt negativt som har skrivits. Kundservicen är nästan icke existerande - ett skämt - och Billebro kan klassa sig som en av de sämsta i Sverige inom det området. Congratufuckinglations! Den är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d. Jag tror ärligt talat att personalen, eller prao-eleverna mer likt, inte ens kan stava eller känner till orden "tillmötesgående" och "serviceminded". Om du ångrar dig över en produkt som du beställt så skicka verkligen inte iväg ett mail utan ring istället, men var beredd på att bli dåligt bemött. Över telefon hävdar nån att de får in "ca 300 mail per dag" (skulle gissa på att 9 av 10 är skällsord från upprörda kunder och spam) och använder det som en klen ursäkt till varför inte alla mail besvaras. Första och sista gången jag handlade från de. Undvik som pesten!
    4 mån sedan
  • Usel
    Usel leveransuppföljning, ingen respons på mail, betalade vid order med leveransen tog över två veckor, inget mail med paketnummer för spårning av paket. Nää rekomendera dessa gör jag inte!
    4 mån sedan
  • Usel
    Varning ni som dras till det låga priset.
    Servicen är totalt kass samt att dm knappt går att nå.
    Och får du en trasig produkt så räkna med strul.
    4 mån sedan
  • Perfekt
    Bra service och priser!
    6 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en förstärkare till reapris på deras hemsida, fick sedan efter en vecka ett telefonsamtal att den inte finns men ville sälja mig en annan till det dubbla priset. Då jag inte köper saker över telefon så tackade jag nej och valde att få pengarna återbetalda.

    Känns surt att man inte kan lita på uppgifterna på deras hemsida vilket ger ett lågt betyg när det är internetförsäljning de lever på. Blev dock korrekt bemött vilket är ett plus. Återstår att se om&när mina pengar dyker upp på kontot.

    Ännu mera kritik för deras betalningsmetoder då de har VISA mm men inte Direkt Bankbetalning, utan man måste med blint förtroende sätta in pengar på ett bankkonto.
    6 mån sedan
  • Perfekt
    Beställning
    bra
  • Perfekt
    Beställning
    Billebro har alltid det jag letar efter och det finns alltid i lagret, snabb leverans och bra priser!
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Bra produkter men mycket dålig upplevelse av betalningsmetoderna.
  • Perfekt
    Beställde bas absorbenter och kunde hämta ut paketet dagen efter. Helt och fint och inget konstigt.
    8 mån sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Det var en hämsk upplevelse .. fick lägga ner mer tid på att söka efter varor än vad man kan tro !!
  • Usel
    Riktigt dålig service ! Svåra att få tag i också.
    9 mån sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    Electrovoice speaker package arrived perfectly packed and properly! Mackie srm 1801 subwoofer package was opened up and the subwoofer was scratched in several places. I touched up with a black marker. In the package there was no instruction book. Power cable was just an extension cord was normal. It's ok because it was something more serious and subwoofer works. You can be more careful about who send packages.
  • Mycket bra
    Beställning
    bra
  • Usel
    OTROLIGT DÅLIGT!
    Köpte ett par högtalare som kostade 1999:- ordernummer(******)
    Högtalarna var nedsatta från 3999:- och skulle vara av hög kvalité. Detta är ljug då högtalarna låter och ser ut som dom är gjorda på träslöjden! När man väl får tag på kundtjänst är dom bara korta och otrevliga. Att ni står för Retur frakten är det minsta ni kan göra!
    9 mån sedan
  • Usel
    -Dålig och långsam Service
    -Lång leveranstid

    Ska försöka göra historien så kort som möjligt.

    Köpte 2 st basar samt ett inbyggnadsslutsteg till dessa. Vid första leveransen var slutsteget fraktskadat samt en korg på basen var sned (inga märken på kartongen eller liknande). Skickade tillbaka produkterna och skulle inom kort få nya. Några veckor senare och en massa samtal kom det nya produkter, fast fel slutsteg och en bas av nyare model (inte vidare snyggt at ha två basar med olika utseende). Fick återligen skicka tillbaka varorna. Dagarna gick om man fick återligen ringa en massa samtal för att få tag på någon som visste något om min levernas, och det visade sig då att slutsteget utgått ur sortimentet. Lite tråkigt att jag då redan sågat ut ett hål i lådan där slutsteget skulle sitta. Fick köpa ett annat slutsteg för rackmontering (mellanskillnaden fick jag såklart betala) och försöka lappa ihop lådan så gott det gick.

    Allt som allt tog det över 4 månader från att jag beställde tills att jag fick produkter som jag kunde använda.

    Skulle verkligen inte rekomendera någon attt beställa från Billebro.
    10 mån sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    So far so good. Men helheten kommer ju först efter leverans.
    Leverans genomförd. Allt till belåtenhet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fann det jag skulle och till ett bra pris dessutom :)
  • Usel
    Beställning
    Drittbedrift. Har ventet på varene mine i over 2 månder. dere svarer ikke på mail eller Telefon. jeg skal skrive brev til FINN:NO og be dem slette dere fra FInn.no vi kan ikke ha slike useriøse bdrifter.
  • Usel
    Beställning
    har betalat grejorna men inte fått dem ännu samt går inte nå er iheller
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    dont know yet ,items have not arrived yet.however if they arrive on time then this will rate as a 10
  • Knappt godkänd
    Köpte ett spegelbollkit i deras butik här om dagen.
    + Verkar vara ett prisvärt paket
    - Servicen i butiken var usel. Fick stå och vänta i 25min innan jag fick hjälp, och då var jag den enda väntande kunden i butiken(!). Lokalen var väldigt rörig. Trodde först jag råkat gå in på deras lager. Flera i personalen gick förbi mig utan att fråga om jag fått hjälp trots ögonkontakt.
    11 mån sedan
  • Usel
    Lyckades aldrig beställa hörluarna från butiken. Vilseledande spam på Blocket. Extremt oseriöst företag, kommer aldrig besöka deras hemsida igen.
    11 mån sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra pris, snabb leverans.....hyggligt!!
  • 2013-11-26 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Utmärkt
    Jag har tidigare beställt av Billebro och alltid fått varorna i tid och den service jag behövt.

    Nyligen beställde jag en förstärkare och fick den levererad som utlovat. Dock motsvarade produkten inte mina förväntningar så jag begärde återlämning. Billebro via UPS hämtade den och återbetalade pengarna. Visst det tog några veckor, men de följde de villkor som gäller och nej dom svarade inte på minuten när jag mejlade men viss respekt för svarstider och handläggningstider måste man ha.

    Jag kommer definitivt att handla där igen.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    min första beställnig .hoppas leverans kan ske.så blir det fler framöver
  • Usel
    VARNING KÖP EJ FRÅN BILLEBRO! !

    Levererar inte det man beställt. Har felaktig information på hemsidan.
    Har ej fått ett enda svar på fem (5) st skickade mail, fått ett svar per telefon efter lång kö, denne medarbetare bad mig mejla till hans egna mejl direkt för att lösa ärendet vilket jag gjorde, åter inget svar. gav upp efter detta.

    [Edit] LÄS HÄR INNAN NI ENS TÄNKER PÅ ATT BESTÄLLA!
    https://www.flashback.org/t798586p1
    http://www.djportal.nu/forum/visa-inlagg/34743
    http://www.fairshopping.se/opinions/view/2260
    http://www.ljudoljus.net/viewtopic.php?f=2&t=2312
    http://www.christianj.se/billebro-som-drivs-av-kent-billebro-troligen-sveriges-samsta-foretag/
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Har varit i deras butik 2ggr för att titta på aktiva monitorer. Ville ha ett par små 5" och hade länge gått och längtat efter ett par Fostex PM0.5n. När det äntligen var dags, hade den utgått, men produkten fanns kvar i lager stod det på hemsidan. En kombo-produkt.

    Sagt och gjort gick dit för att titta nyligen, sa att de inte fanns, visade mig ersättaren. Nu ville jag dock ha basreflexen riktad framåt, inte bakåt, så jag sa att jag återkommer. Men fick bra service, han demade bra. Kände ingen HiFi-hets om att det skulle vara "guld-pläterade fiberkablar med silver-skärm för att skydda mot UFO-strålning som kan störa ljudet". Det var rakt på, inga krusiduller. Tackade för mig och gick, och sa att jag skulle fundera på det.

    Återkom några dagar senare och fick nämnde dessa, då jag igen titta på hemsidan. Det var tydligen fel (därav -2*). Fick dock grym hjälp med vad som gällde, vilket ljudkort jag skulle kunna komplettera med (som var en fråga från min sida), kablage, etc.

    Har förvisso inte handlat där ännu, men har upplevt mig fått bra service iaf! Än så länge :) Lär gå dit igen, med de bemötandet jag hitintills fått.
    1 år sedan
  • Usel
    Köpte ett par hörlurar "Ultrasone HFI 580", luren levererades snabbt och allt var ok. ca 1,5 mån senare gick de sönder. Billebro vill först inte kännas vid detta, utan hänvisar mig (typ, ber någon inom organisationen hänvisa mig, dock återkommer han aldrig) till märkets generalagent. När jag inte får tag i generalagenten återkommer jag till Billebro och påtalar att jag köpt produkten via dem och att det är till dem jag vill returnera produkten. Om de sen i sin tur väljer att sköta returen med märkets generalagent lägger jag mig inte i. Billebro påstår då, utan att ta in hörlurarna, att jag har sprängt elementet i ena luren och att detta inte täcks av garanti. Detta är högst osannolikt, mer troligt är att något lossnat inne i luren... Oavsett hörluren kostade "bara" 999kr jag orkar inte dra i detta ärendet mer så Billebro vinner i det att jag inte får någon ersättningsprodukt eller pengarna tillbaka, men förlorar i att jag ALDRIG mer kommer att lägga någon beställning hos dem.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Alltid bra varor till mycket bra priser. Pålitligt lagersaldo! Kunnig personal!
  • Mycket bra
    Visst har man hört en hel del om billebro och visst kan man tycka att organisationen är sådär men vid mitt köp av citronic line-array så gick allt smidigt, och vilket ljud! För dom pengarna är systemet så mycket mer än vad man kan vänta sig.

    Ett tips till er är att inte göra så otroligt mycket reklam och inte överdriva kapaciteten på era andra produkter.
    1 år sedan
  • Usel
    Förmodligen det sämsta företaget i Sverige. Extremt dålig service, svarar inte på mail alls. Fick svar en gång på telefon, då skulle han som svarade hämta en annan kille som kunde svara på mina frågor. Luren blev liggande och jag väntade 20 minuter sen lade jag på. Produkterna är extremt överspecificerade, vi köpte ett par PA-högtalare med dubbla 15-tummare "Cerwin Vega PSX253" kopia som de skriver "INTE är en kopia utan det är exakt samma". Dessa högtalare sprängde vi första gången vi spelade med dem, och de lät förskräckligt redan från början. När vi plockade isär resterna visar det sig att de inte ens är i närheten av "samma" som Cerwin-Vega. Vi köpte även en "4400-watt Billebro SAP-221-SUB" som vi fick släcka med en brandsläckare efter att vi matat den med 2000 Watt RMS. Allt detta har jag mailat Billebro om flera gånger, senast 2012-02-28. Nu har jag gett dem 1,5 år på sig att svara, så nu sätter jag ett betyg på 1 stjärna, och det är bara för att det inte går att sätta 0 stjärnor.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställning
    Blev ny kund 11/6 och beställde och betalade hos er har försökt att nå er är fullständigt omöjligt att komma fram på telefon...
  • Dålig
    Beställning
    Ikke fornøyd, dere har ikke levert varene innenfor den tiden som "Micke" lovet (1 - 7 dager) garanterte i informasjon FØR ordren ble plassert.
  • Perfekt
    Efter att ha läst många dåliga omdömen om Billerbro så betsämde jag mig för att köpa en Keyboard och betala 500kr mer lokalt i butik i Göteborg istället för via Billebro. Men eftersom den var slut i butiken och de hade lång leveranstid så bestämde jag för att ge Billebro ett försök ändå. Inte nog med att keyboarden var minst 500 kr billigare än på andra ställen. Man fick med ett par hörlurar värda 395 också. Beställde även en mikrofon.
    Lade beställning på måndag eftermiddag och på torsdag förmiddag hade allt jag beställt hemma. Imponerande Billebro så det kan bara bli toppbetyg från mig.

    Mvh
    David
    1 år sedan
  • Dålig
    Beställning Leverans Retur
    Dåligt att 68 kronor debiterades i fraktavgift för varor under 1 kg då varan jag köpt vägde 2 kg. Ringde till butiken som inte kunde korrigera detta. Efter tre veckor har varorna inte anlänt trots att man per telefon uppgivit att dessa skulle finnas i lager och levereras efter en dag. Skrivit men ej fått svar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Ser fram emot det man köpt!