30 år i branschen
30 dagars returrätt
Brett sortiment

http://www.billebro.se

Betalningsalternativ

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal
Bitcoin
SMS-betalning

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kr. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 24 år sedan
(data från 2015-05-22)
Detaljerad information Billebro har fått betyget (5.70)
Du behöver vara inloggad för att skriva ett eget omdöme

  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Fungerat skitbra. trevlig personal och superbra hjälp, jag är nöjd som fan :)
  • Mycket bra
    Beställning
    bra
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Jag hade några frågor men ingen svarde på telefon.
  • Perfekt
    Beställning
    Jag är helt nöjd med hur lätt köpet gick att genomföra, bara positivt omdöme
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    De jag beställde var slut och jag blev erbjuden ännu bättre högtalare för samma pris! Världsklass!
  • Detta omdöme är under utredning
    3 mån sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    Lagerstatus och verklighet skiljer sig och den beställda varan som skulle finnas på lager fanns inte ens hos generalagenten.
  • Mycket bra
    Beställning
    toppen bra
  • Usel
    Beställning Leverans Retur

    Very poor response from customer service
  • Perfekt
    Beställning
    Om detta funkar som jag / vi tror så kommer vi absolut att handla från dom igen.
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Usel
    Var på er vakt om ni beställer varor härifrån. Beställde en ljuslampa som blinkade i takt med musiken till min dotter förra julen. Den kom fram lagom till jul, betalade i förskott. På julafton visade det sig att den var trasig....ordentligt trasig, hade gått bort stora delar under lampan (lådan var helt intakt, så man undrar hur den kunde vara så trasig med en hel låda...). Tråkigt när julklappen som skulle bli den bästa var trasig.
    Hade kontakt med dem via mail och de skulle skicka en ny...kom ingenting...
    Försökte ringa dem, men de lyfte bara på luren och la den vid sidan om ....jag hörde att de gick omkring o pratade men kom aldrig fram till luren...detta gjorde jag ett antal gånger (satt och väntade upp till en halvtimme och lyssnade på dem).
    Tillslut var det en som svarade, han sa att de inte fanns i lager, jag såg ju på hemsidan att det skulle finnas 10 stycken...det gör det inte sa han. Jag skulle få pengarna tillbaka (800 kr), vilket jag aldrig har sett röken av...
    Kommer aldrig mer att handla här, känner mig helt lurad och enormt otrevligt bemött!
    5 mån sedan
  • Usel
    Beställning
    Informationen om att varan inte fanns och hade utgått trots att det uppgavs att den fanns i lager kom aldrig. jag fick själv ringa och höra efter vad som hade hänt när tiden gick.
  • Perfekt
    Kanonbra att handla med! Köpte en P A anläggning till mitt rockband med basar och toppar , mixerbord. Kanonljud för en liten peng.
    6 mån sedan
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    The most interesting speaker shop I have come by so far! Superb helpful personel at work there. Thank you Kent! Only thing I missed seeing in the speaker sortiment was 4ohm version from the speakers with 5" voice coils. All the speakers I bought have a really good sound and can take real punishment with ease without breaking up!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Bästa stället för ljus, ljud och tillbehör!
  • Utmärkt
    Jag har nu beställt grejor vid 2 tillfällen och fått det jag beställt , utan som helst problem med SK kundservice som många puckon här skriver. Man måste va lite på om man nu skall få sin vilja igenom så att dalta o vänta är inget alternativ inte ens på någon annan webshop.

    Jag råkde ut att en vara va slut men efter lite mailande om detta så fick jag svar och ett alternativt erbjudande.

    Angående produkterna. Använd hjärnan en vara för 2000:- kan inte vara värd mer en 2000:- o prestera bättre en för 2000kr jag köpte ett par basbottnar jag hade skälv nya element som tanken var att ersätta dom som satt i min tanke va det just att lådan kostar 2000:- inkl element och att bygga en likvärdig låda kostar om man nu vill va profetionell minst 1500:- i material och tid så jag såg detta som ett verkligen erbjudande.

    Nakdelen är att det står väldigt lite information om vilka element som diverse högtalare har i sig. Nått som jag ger minus för men annars ser jag i nuläget inga problem för detta företag.
    7 mån sedan
  • Usel
    Beställde vara som tydligen var slut fast e-shopen visade att den fanns i lager. Ingen hörde av sig och jag väntade och väntade. Tills jag själv fick maila och fråga vart varorna var någonstans... Då fick jag beskedet att dom är slut. Jag gillar inte detta alls.
    8 mån sedan
  • Usel
    Instämmer med tidigare kommentarer om usel kundservice. I stort sett omöjliga att få tag i på telefon. Kommer man in i butiken bemöts man som något katten släpat in.

    Jag köpte en produkt som uppenbarligen var använd (acceptabelt) och som saknade delar (ej acceptabelt).
    Skickade tillbaks och fick en produkt med alla delar men som inte fungerade fullt ut.
    Skrev en retur på hemsidan, där jag angav att jag ville ha varan reparerad eller utbytt, och lämnade varan i butik med hänvisning till returen.
    Hörde inget på två månader.
    Besökte butiken.
    Fick reda på att jag skulle ha skrivit en serviceorder men att ny vara skulle skickas hem (fanns ej i lager men skulle komma hem dagen efter). En vecka senare väntar jag fortfarande.

    Man kan tycka att någon borde ha hanterat min "felaktiga" retur och återkopplat.
    jag kan förstå att de inte har någon koll när man ser butiken. Om man får titta in bakom kulisserna ser det ännu värre ut. De verkar helt enkelt inte ha någon ordning på någonting.
    Slutligen, de skickar allt med UPS som är anpassat för företag eller för det fåtal medborgare som har Hemmafru/-man eller tjänstefolk som kan ta emot paket som kan dyka upp närsomhelst under dagen.

    Kommer inte att handla där igen

    ps Killen jag pratade med nyss i telefon (ja, någon svarade) var faktiskt mycket trevlig. Jag blev glatt överaskad.

    Uppdatering.
    Sökt ansvarig tekniker upprepade tillfällen via telefon utan svar. Hänvisar i mobilsvar till SMS. Inget svar där heller!

    En reflektion. När man tittar på alla omdömen verkar de låga vara skrivna av inloggade användare och de höga av anonyma användare via webbutik. Man undrar om de senare verkligen är riktiga kunder?

    Uppdatering 2
    Varan som skulle ha skickats två dagar efter mitt besök hade inte skickats över en vecka senare. "Den skickas på fredag". Idag är det onsdag två veckor senare och ingen vara har dykt upp ännu. Nu har det alltså hittills gått en månad sedan jag var inne i butiken och blev lovad att varan skulle skickas "i övermorgon".

    Väntar, väntar, väntar

    Uppdatering 3
    Lyckades komma i kontakt med tekniker. "Har den inte kommit än?" blev responsen när jag berättade att jag fortfarande väntar på varan. Jag bad om ett spårningsnummer. Dagen efter fick jag äntligen ett spårningsnummer. När jag spårar varan ser jag att den skickades dagen före, inte för två veckor sedan! Makalöst!

    Mina råd till Billebro:
    1 Sluta att sälja via nätet! Organisationen klarar uppenbarligen inte av den uppgiften. Om ni prompt skall fortsätta att sälja vi nätet; gör det bara till företag, inte privatpersoner! Leverans enbart med UPS passar inte privatpersoner.
    2 Städa! Butiken är enormt rörig. Hur det ser ut bakom kulisserna kan man inte beskriva. Att någon kan hitta något där överhuvudtaget verkar osannolikt.
    3 Utbilda personalen i kundbemötande.
    4 Inför någon sorts ärendehantering så ni kan hålla reda på vad ni skall göra.
    5 Kartlägg era processer och styr upp rutinerna. Prova kanske att införa ISO 9000?
    9 mån sedan ( Uppdaterat: 8 mån sedan )
  • Utmärkt
    Jag har köpt PA samt hyrt utrustning från Billebro ett par gånger. De har ett väldigt stort sortiment och riktigt bra priser. Bra att de har en fysisk butik också då man kan åka och provlyssna eller köpa något samma dag om man behöver det.
    Kan hålla med om att det kan vara lite rörigt i butiken och att vissa inte alltid har koll, men jag har ändå blivit bra bemött.

    Och vid ett tillfälle skulle jag köpa en högtalare som skulle funnits i lager och behövde den samma dag till ett event. Ville verkligen ha just den och det kändes lite surt när lagersaldot inte stämde. Men jag köpte högtalaren ändå och väntade på leverans. Och så fick jag hyra en annan liknande högtalare till ett väldigt förmånligt pris så jag kunde ha högtalare till eventet den dagen.
    9 mån sedan
  • Detta omdöme är under utredning
    9 mån sedan
  • Beställning Leverans
    Detta omdöme är under utredning
  • Utmärkt
    Sent på fredagen beställde jag ett paket med digitalpiano, pianopall och hörlurar som fanns i lager och deras sida skyltade med leverans inom 24h. Med det sagt förväntade jag mig en leverans under tisdagen.
    Under tisdagsmorgonen var ordern fortfarande "under behandling" och under "mina sidor" avläste jag ettorder saldo på -4 varpå jag blev fundersam och skickade min fråga till deras kundtjänst per mail.

    Två minuter efter jag skickade mitt mail blev jag uppringd och de förklarade vänligt att de låg efter men att pianot skulle skickas ut samma dag med UPS. Dock var hörlurarna slut men de erbjöd att ersätta med en lite bättre och dyrare variant utan extra kostnad vilket jag så klart tackade ja till. Idag onsdag, en dag efter förväntat leveransdatum, kom UPS med min leverans.

    Väldigt trevlig och snabb support men det förvirrande saldot samt att jag önskar lite mer information under orderprocessen sänker betyget ett steg. Om jag hade kunnat få denna information utan att behöva be om den hade jag gett butiken fullt betyg. Istället blir det en säker 9/10.
    9 mån sedan
  • Usel
    VARNING för denna butik!
    - Otrevlig och okunnig personal.
    - Obefintlig kundservice - håll tummarna att du inte behöver kontakta dem efter ditt köp.

    Jag fick efter köp av dålig produkt inte tag i dem via telefon och fick efter ett antal mail komma till butiken för att få hjälp. Väl där bemöttes jag av otrevlig och okunnig personal som vägrade att lösa problemet.
    9 mån sedan
  • Knappt godkänd
    Beställning Leverans
    Väldigt lång leveranstid, produkten fungerade dock som den skulle, kontakt med kundservice var obefintlig,
  • Usel
    Beställning
    1 vecka har gått sedan köpet och inte hört något alls, helt otroligt att man kan ha postorderverksamhet 2014 och inte lyckas få iväg 1 vara på en hel arbetsvecka.
  • Usel
    Jag kan bara instämma i allt negativt som har skrivits. Kundservicen är nästan icke existerande - ett skämt - och Billebro kan klassa sig som en av de sämsta i Sverige inom det området. Congratufuckinglations! Den är f-r-u-k-t-a-n-s-v-ä-r-d. Jag tror ärligt talat att personalen, eller prao-eleverna mer likt, inte ens kan stava eller känner till orden "tillmötesgående" och "serviceminded". Om du ångrar dig över en produkt som du beställt så skicka verkligen inte iväg ett mail utan ring istället, men var beredd på att bli dåligt bemött. Över telefon hävdar nån att de får in "ca 300 mail per dag" (skulle gissa på att 9 av 10 är skällsord från upprörda kunder och spam) och använder det som en klen ursäkt till varför inte alla mail besvaras. Första och sista gången jag handlade från de. Undvik som pesten!
    10 mån sedan
  • Usel
    Usel leveransuppföljning, ingen respons på mail, betalade vid order med leveransen tog över två veckor, inget mail med paketnummer för spårning av paket. Nää rekomendera dessa gör jag inte!
    10 mån sedan
  • 2014-05-23 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Bra service och priser!
    1 år sedan
  • Knappt godkänd
    Beställde en förstärkare till reapris på deras hemsida, fick sedan efter en vecka ett telefonsamtal att den inte finns men ville sälja mig en annan till det dubbla priset. Då jag inte köper saker över telefon så tackade jag nej och valde att få pengarna återbetalda.

    Känns surt att man inte kan lita på uppgifterna på deras hemsida vilket ger ett lågt betyg när det är internetförsäljning de lever på. Blev dock korrekt bemött vilket är ett plus. Återstår att se om&när mina pengar dyker upp på kontot.

    Ännu mera kritik för deras betalningsmetoder då de har VISA mm men inte Direkt Bankbetalning, utan man måste med blint förtroende sätta in pengar på ett bankkonto.
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning
    bra
  • Perfekt
    Beställning
    Billebro har alltid det jag letar efter och det finns alltid i lagret, snabb leverans och bra priser!
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    Bra produkter men mycket dålig upplevelse av betalningsmetoderna.
  • Perfekt
    Beställde bas absorbenter och kunde hämta ut paketet dagen efter. Helt och fint och inget konstigt.
    1 år sedan
  • Usel
    Beställning Leverans
    Det var en hämsk upplevelse .. fick lägga ner mer tid på att söka efter varor än vad man kan tro !!
  • Usel
    Riktigt dålig service ! Svåra att få tag i också.
    1 år sedan
  • Mycket bra
    Beställning
    Electrovoice speaker package arrived perfectly packed and properly! Mackie srm 1801 subwoofer package was opened up and the subwoofer was scratched in several places. I touched up with a black marker. In the package there was no instruction book. Power cable was just an extension cord was normal. It's ok because it was something more serious and subwoofer works. You can be more careful about who send packages.
  • Mycket bra
    Beställning
    bra
  • Usel
    OTROLIGT DÅLIGT!
    Köpte ett par högtalare som kostade 1999:- ordernummer(******)
    Högtalarna var nedsatta från 3999:- och skulle vara av hög kvalité. Detta är ljug då högtalarna låter och ser ut som dom är gjorda på träslöjden! När man väl får tag på kundtjänst är dom bara korta och otrevliga. Att ni står för Retur frakten är det minsta ni kan göra!
    1 år sedan
  • Usel
    -Dålig och långsam Service
    -Lång leveranstid

    Ska försöka göra historien så kort som möjligt.

    Köpte 2 st basar samt ett inbyggnadsslutsteg till dessa. Vid första leveransen var slutsteget fraktskadat samt en korg på basen var sned (inga märken på kartongen eller liknande). Skickade tillbaka produkterna och skulle inom kort få nya. Några veckor senare och en massa samtal kom det nya produkter, fast fel slutsteg och en bas av nyare model (inte vidare snyggt at ha två basar med olika utseende). Fick återligen skicka tillbaka varorna. Dagarna gick om man fick återligen ringa en massa samtal för att få tag på någon som visste något om min levernas, och det visade sig då att slutsteget utgått ur sortimentet. Lite tråkigt att jag då redan sågat ut ett hål i lådan där slutsteget skulle sitta. Fick köpa ett annat slutsteg för rackmontering (mellanskillnaden fick jag såklart betala) och försöka lappa ihop lådan så gott det gick.

    Allt som allt tog det över 4 månader från att jag beställde tills att jag fick produkter som jag kunde använda.

    Skulle verkligen inte rekomendera någon attt beställa från Billebro.
    1 år sedan
  • Bra
    Beställning Leverans
    So far so good. Men helheten kommer ju först efter leverans.
    Leverans genomförd. Allt till belåtenhet.
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Fann det jag skulle och till ett bra pris dessutom :)
  • Usel
    Beställning
    Drittbedrift. Har ventet på varene mine i over 2 månder. dere svarer ikke på mail eller Telefon. jeg skal skrive brev til FINN:NO og be dem slette dere fra FInn.no vi kan ikke ha slike useriøse bdrifter.
  • Usel
    Beställning
    har betalat grejorna men inte fått dem ännu samt går inte nå er iheller
  • Acceptabel
    Beställning Leverans
    dont know yet ,items have not arrived yet.however if they arrive on time then this will rate as a 10
  • Knappt godkänd
    Köpte ett spegelbollkit i deras butik här om dagen.
    + Verkar vara ett prisvärt paket
    - Servicen i butiken var usel. Fick stå och vänta i 25min innan jag fick hjälp, och då var jag den enda väntande kunden i butiken(!). Lokalen var väldigt rörig. Trodde först jag råkat gå in på deras lager. Flera i personalen gick förbi mig utan att fråga om jag fått hjälp trots ögonkontakt.
    1 år sedan
  • Usel
    Lyckades aldrig beställa hörluarna från butiken. Vilseledande spam på Blocket. Extremt oseriöst företag, kommer aldrig besöka deras hemsida igen.
    1 år sedan
  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Bra pris, snabb leverans.....hyggligt!!