Prisjakt
Annons
  • GameShop

    (500+)

  • se
1.8Dålig
1 betyg (senaste året)

Skrivna omdömen

Betyg äldre än ett år inkluderas inte i snittbetyget.

Skrivna butiksomdömen

M
Malcolo
1 omdöme
UselRedigerades 19 dagar sedan

Jag ville byta in tre konsoler (Xbox 360, PS2 & PSP) kompletta med kablar, minneskort och kontroller samt 71 spel till dessa. Innan jag gick till butiken så hade jag räknat ut att allt detta såldes för ca 23 000 kr på deras hemsida. Jag fick alla sakerna värderade av en trevlig äldre man för: 1400 kr i inbytesvärde/700 kr i pengar. Detta var ett intressant erbjudande då bara ett av spelen jag hade med mig såldes för över 1000 kronor på deras hemsida och en för 500 kr i butiken. Man kan se deras värdering som 10 kr per spel och konsolerna gratis och bara de två minneskorten jag hade till PS2 och PSP säljer han för över 500 kr totalt, vilket är skrattretande i relation till hans värdering. När jag sedan ville se vad han erbjöd för mitt dyraste spel så vägrade han att ge mig ett pris eftersom "han redan hade värderat allt en gång och kan inte göra det igen för det tar så lång tid". Det tar faktiskt inte så lång tid att värdera ett spel som man har framför sig, men det var tydligt att han inte ens ville erbjuda mig något för det spelet eftersom det hade visat hur hemsk hans värdering av allt annat var. Trevligheten visade sig vara kortvarig och jag insåg fort att det inte var affärer han han var intresserad av att göra - istället ville han ville lura mig på pengar och inte bli fångad under tiden. Jag påpekade att han bestraffar kunder som tar med sig många saker samtidigt, och att jag förmodligen hade kunnat ta med ett par spel och fått ut nästan samma värde som han erbjöd för allt. Hans reaktion var talande. Han var snäll nog att packa tillbaka alla mina prylar, förutom att han glömde en av mina konsoler som jag behövde påminna honom om. Det var en tråkig upplevelse. Tyvärr är det ingen överraskning att många spelbutiker går i konkurs med denna typen av bemötande och lurande. Jag har full förståelse för kostnader i form av personal, hyra och så vidare, men denna typ av "affärsmodell" - att köpa och lura till sig orimligt lågt och sälja orimligt högt visar på en väldigt skev moralisk kompass som vissa tyvärr är bekväma att leva med. Jag uppmanar alla att inte sälja här, men om ni gör: Ta inte med er allt på en gång så kommer ni att få lite mer pengar.

R
Reia
1 omdöme
Uselett år sedan

Oseriöst företag Avbryter ens beställning utan kontakt

J
Joachim
1 omdöme
Usel2 år sedan

Min son köpte en vara i butiken på Sveavägen. Då han ångrade sig önskade vi lämna tillbaka varan mot öppet köp. Vid ett nytt besök i butiken några dagar senare visade det sig att man inte erbjöd öppet köp, och ägaren var tydlig att man följer lagen. Absolut följer man lagen men det är då synd att man gör noll ansträngning att upplysa kunden om de villkor som gäller när man handlar i butiken. När jag påpekade att informationen kring köpvillkoren i butiken var otydlig och efterfrågade en liten skylt vid kassan, samt information på kvittot, var butikschefen helt oförstående till min feedback och kunde bara beklaga att jag kände så. Trots en kort diskussion kring att lyssna på kunder och göra kundupplevelsen så bra som möjligt var han fortsatt helt oförstående. Sämre bemötande av feedback får man leta efter.. Första och sista gången vi handlade på GameShop.se (oavsett butik eller online).

E
Erik
2 omdömen
Bra2 år sedan

Enkelt och bra samt prisvärt

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Det var hur smidigt som helst!

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

bought a alf figure. git a text from ica to collect it at 7 o clock in the evening. went the following morning to collect it. they said it had been returned less than 24 later. I then received a 290kr bill for returned postage. a postage that costs 59kr. absolutely descusting way to treat people. I have now let all my freinds no that use to shop there. they won't anymore. plus I will put this out on all social media.

c
DåligRedigerades 2 år sedan

Extremt dåligt packat, beställt två gånger första var kantstött andra gången var filmerna okej men lika dåligt packat med barn tunn kartong. Seg kundtjänst som tar flera dagar are svara. +på att kundtjänst var trevlig och krångel fri.

Gästanvändare
UtmärktRedigerades 2 år sedan

Bra priser. Bra service Bra utbud

Gästanvändare
UselRedigerades 2 år sedan

En affär som portar kunder som använder ångerrätt Alltså om man tar 7000 kr För ett spel ny som har hål i plasten Vem ska ja då sälja den vidare till annan Finns många affärer som inte gör så

C
Christer Nilsson
39 omdömen
Usel2 år sedan

Hutlösa priser......

Om butiken

Butiken finns i Sverige. Priserna visas i SEK på butikens sida.

Betalningsalternativ

KlarnaSwishAmerican ExpressVisaMasterCard
  • Avbetalning
  • Direktbetalning
  • Faktura
  • Förskottsbetalning
  • Kortbetalning
  • Betalning via telefonräkning
  • Bitcoin
  • Postförskott
  • SMS-betalning

Kundtjänst

Kontakt med butiken kan ske på Svenska.

Erbjuder telefonsupport. Se butikens hemsida för mer information.

Erbjuder installationsassistans på plats. Se butikens hemsida för info och eventuella regionala begränsningar.

Bolagsinformation

Fullständigt firmanamn: GameShop AB

Organisationsnr: 556965-3347