Butik i Stockholm -Kungsholmen
12mån räntefritt delbetalning
Klarna faktura / Kortbetalning

https://www.greattech.se

Betalningsalternativ:

Kortbetalning
Postförskott
Direktbetalning
Faktura
Avbetalning
Förskottsbetalning
PayPal

Är något felaktigt, Tipsa oss gärna här!

Butiken finns i Sverige och visar priserna i kronor. Kontakt med butiken kan ske på svenska

Utökad företagsinformation:

  Inga skulder registrerade hos kronofogden.
  Företaget registrerat för 3 år sedan
(data från 2014-09-20)
Detaljerad information Greattech har fått betyget (7.67)
  •  
    Klicka på en stjärna för att sätta ditt betyg
Sortera efter:
  • Perfekt
    Kan nog vara den mest prisvärda datorbutiken i hela Sverige. Köpte en dator, GT-3, för 14k när samma dator med samma specs skulle kosta ca 16k hos inet, komplett eller webbhallen. De snålar heller inte på nätaggregaten som de andra butikerna gör. . T.a.v.d kan man köra med sli eller cf i framtiden. Prisvärt, framtidsvänligt.
    Killarana i butiken var också trevliga och kunniga. Tyckte om dem. Datorn som jag fick var ett gediget datorbygge, faktiskt. Jag har inte stött på några problem men om jag skulle så kan man manvända den 2;åriga garantin som ingår. Tror den är bra, iaf bättre bättre än andra stora butikers garanti. Det är butiker som Greattech som konkurrerar med jättarna. konkurrens är bra. Kommer nog handla från den här butiken i fortsättningen, butiken ligger ju centralt till.
    3 mån sedan
  • Usel
    Vill du köpa utav en butik som aldrig svarar i sin support-telefon, påstår sig att det inte är något fel på den varan du har köpt när det är ett uppenbart fel. Sedan ta betalt för att åtgärda felet.
    Det är vad denna butik erbjuder dig.
    5 mån sedan
  • Hej Clabbo,

    Kundtjänsten tar emot alla samtal under våra öppettider (växel system med kö). Igår hade butiken samt kundtjänsten stängt på grund av årlig inventering, detta stod även på hemsidan.

    Är det fel på din produkt är du välkommen att skicka in den på kostnadsfri service vid ett garanti ärende.
    Du är välkommen att ta kontakt med oss idag genom telefon eller maila oss för support.

    - Greattech.se

  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Hämtade ut datorn i torsdags. fick ett bra bemötande av supporten innan köpet med bra rådgivning med rätt val. hämtade ut datorn två dagar efter köp det är bra det.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Nybliven kund här, första beställningen utförd. Väntar nu på leverans. Än så länge är allting bra med riktigt låga priser på speldatorer. Enkelt att nå supporten med ruskigt snabba svar.
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har ett riktigt bra utbud av speldatorer, bra priser och snabb leverans. Kommer med säkerhet beställa härifrån igen, inom en snar framtid ett par tillbehör
  • 2013-09-21 - Ett år sedan. Omdömen innan denna tid räknas inte med i butikens betyg.

  • Perfekt
    Skapade min första beställning på greattech.se efter rekommendation av en kollega. Registerade mig på prisjakt ifall att .............. men jag blev positivt överaskad med extremt snabb leverans och bra priser på datorer. Tog knappt 20 timmar innan jag kunde hämta paketet. Perfekt för lanseringen av Sim city! Fick även 2st spel på köpet. Smidigt med www.infinitygaming.se för drivrutiner om man inte använder sig av dvd-brännare och slipper leta hos amd. Hälsningar Neion
    1 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Sjukt nöjd med min infinity fusion dator. spelar på äckligt hög fps på far cry 3 spelet jag fick på köpet för ynka 6500 kronor

    stort tack för extra snabba leveransen, riktigt schyst att ni kunde ordna leveransen på några få dagar innan vi åkte utomlands under 2 veckor. skulle annars missat kampanjen när jag var tillbaka.

    Stort tack!
  • Perfekt
    Hej. Har inte mycket att säga. Beställde en dator för ca 1 timma sedan och fick precis en förhandsbokning från posten med kollinummer.

    Har inte behövt använda mig av supporten eller kundtjänsten men när jag väl har gjort det så återkommer jag.

    Bra priser med bra hemsida.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Otroligt nöjd med den service som erbjuds. Lätt att beställa på nätet, j*vligt bra priser på datorer, snabb leverans och smidigt med kontakt genom chatt hjälpen.
    Beställde en Gamer Infinity Fusion för avhämtning från butiken med ett par hörlurar som dom inte hade i lager. Kunde hämta ut allting ca 2 dagar efter beställning.
     
    Värt att nämna är att mina vänner tidigare har bra erfarenhet av företaget och därför blev valet greattech.se.
    Super trevlig personal i butiken och tack för påsk godiset. GLAD PÅSK :)
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Great Tech var en väldigt positiv upplevelse. Otroligt bra med konfiguration av datorer och att det var så lätt att ställa frågor via chatten innan köp samt efter.

    + bra priser
    + otrolig snabb support
    + snygg hemsida

    -snålt utbud, 200 artiklar totalt?
    -säljer inga spel

    Fick leveransen inom ca 50 timmar efter beställning. Ovanligt bra trots att jag valde till ett operativsystem som tillval med datorn.
  • Knappt godkänd
    Hej! Själv beställde jag en dator på greattech för ca 1 ½ månad sen. Leveranstiden lovade sig själv och jag är väldigt nöjd med datorn. MEN, När jag fick datorn, så var allt monterat i ett Coolermaster 430 elite chassi. Där ska en LED lampa lysa, men det gjorde det inte på min. Så jag har försökt att ringa dom. När jag först försökte ringa dem så sa dom att deras växel skulle öppnas nu i måndags ( 5/3 - 2012 ) Har ringt dom ca 2 gånger per dag men ingen svarar.

    Både nöjd och besviken.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Jag beställde en dator den 20/2-12 och fick den levererad den 23/2-12!
    Har även haft mailkontakt med Greattech och fått snabb respons och bra svar. Så bedömning hittills är utmärkt service!
  • Perfekt
    Beställning
    Allt har varit över förväntan faktiskt, Snabb leverans i mitt tycke, enkelt och smidigt att beställa, och som sagt bra,smidig och trevlig kund service. 10++ helt enkelt, och datorn, vilken dröm, klarar allt och lite till utan en tillstymmelse till lagg eller dylikt. Mycket nöjd med mitt köp från Greattech. Jag kommer garanterat återkomma med fler inköp.

    Det ända jag kan ge ett liitet litet minus var min dåliga timing då bara några dagar senare (eller en vecka) så vart det ett erbjudande på samma dator som jag köpte fast med ett mkt vassare grafik kort (3 gig istället för 2gig). Gamer Infinty Machine HD7970

    Men sånt är väl livet, kan inte få jackpot på varje lott ^^

    //Danne
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Har ännu inte slutfört min order (väntar på $) men ni ska helt klart ha creed för kundchatten på hemsidan. Hade flera frågor som jag fick svar inom ett par minuter. Går även att spara det man har pratat om ifall det skulle uppstå problem. Kanske något Telia:s kundtjänst borde lära sig av!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Besökte butiken i gubbängen för ca 2 år sedan och köpte en PC. Fungerant bra än så länge men helt plötsligt såg jag att företaget har öppnat en butik i Kungsholmen, några meter från mitt jobb! Gillade nya butiken skarpt, kommer nog inte köpa en ny dator på ett tag men handlar gärna kringutrustning hos er.
  • Perfekt
    Beställning
    Motsvarar förväntningarna och mer därtill.
  • Mycket bra
    Köpte en gaming datorn och är väldigt nöjd. Allt funkar, och det kom inom förväntat leveranstid och med klart installerad software och drivers. Jag ger inte 10 stjärnor för leverans kostade 295 till post ombud. För detta pris skulle datorn skickas hem.
    2 år sedan
  • Perfekt
    Ni har verkligen lyckats förvåna mig, hade inga större förväntningar då man har läst lite om er men ni har verkligen lyckats! Köpte en dator / skärm 22tum samt högtalare, hämtade ut allting idag men fick då en 24tum skärm utan kostnad eftersom min var slutsåld.
    Behövde inte betala ett öre extra! Nu hoppas jag att allting fungerar i flera år :) :) fick även datorn mycket snabbare än vad som står på hemsidan. ++++
    2 år sedan
  • 2012-01-02 - Notis: Greattech Stockholm AB (556851-5885) tog över verksamheten från (enskild firma).

  • Perfekt
    Nu var det dags för uppgradering av datorn och valet blev greattech för en ny gaming dator, har sen tidigare köpt ett grafikkort till pang pris genom sweclockers tråd och då fungerade allting prima.
    Hoppas nu på en lika god och bra service som jag fick för ca 1 år sedan.
    2 år sedan
  • Acceptabel
    Datorn är väl ok hittills. Som andra sagt så lär det visa sig när det kommer till problem med datorn och då har jag inte så mycket hopp om supporten. Verkar väldigt virrigt där borta. Första gången jag ringde var för att se om datorn hade börjat sändas då ingen ändring hade skett på min order på hemsidan och efter 2 mail utan svar och även ett meddelande på "chatten" på deras hemsida - då hade dom varken sett mina mail och personen jag pratade med visste inte ens vad chatten var för något. Sen frågade jag om det var trådlös åtkomst på datorn vilket jag fick svaret "ja det är det, men det ska man inte använda sig av om man ska spela". Nu är datorn här och till min förvåning(inte alls) så finns det ingen trådlös åtkomst på nätverkskortet. Ringde in idag igen för att fråga om det och personen jag pratade med den här gången kunde inte förstå varför personen innan kunde ha sagt att det var det. Och utan förvåning såklart så var det inget som kunde göras åt det utan det var bara att tacka och ta emot och gå och köpa sig en sticka för 300-700 kr :-) Kanon! ...

    Vad gäller frakt så var det ok men ändå väldigt besviken då trådlös åtkomst skulle vara väldigt väldigt uppskattat.
    3 år sedan
  • Perfekt
    bara massa + jag snurrade till det lite, men det löstes snabbt och smidigt efter att ha kontaktat deras kundtjänst :) så jag kommer absolut att återkomma :)
    3 år sedan
  • Utmärkt
    Snabbt svar på mailfråga, snabb leverans på vara till ett fantastiskt pris (6970 som nedan).

    Det är klart att en butiks värde till kanske störst del mäts när det väl blir problem men hittills är det utmärkt.
    3 år sedan
  • Perfekt
    Snabb leverans av DHL, välpackat paket, chokladtomte :D Billigt pris, köpte förövrigt ett HD6970 för 2400:-
    3 år sedan
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Super bra beställde ett HD6870 på torsdagen och fick det dagen efter.
    Även snabba på att svara på mail och skickade med extra kablar och godis
    10++
  • Ganska dålig
    Jag beställde 2010-08-12 ett grafikkort (Asus GeForce ENGT240/DI/512MD5 512MB) som var på Sommar REA t.o.m. 2010-08-15 (senare förlängt till 2010-08-31) för 820 kr.
    Varan hade lagerstatus: Leverantören 2-7 dagar.

    Efter 7 arbetsdagar så hade dock ingen leverans skett.
    Jag skickar därför en fråga om leveranstid till företaget via e-post 2010-08-23.
    Men svaret uteblir, så jag kontaktar istället företaget via telefon 2010-08-25.

    Företaget talar då om att varan har utgått, och att andra leverantörer har varan, men att det kommer ta lång tid att beställa.
    Jag meddelar då att jag önskar avbeställa varan, och företaget annullerar då direkt min order, samt berättar att det kommer att ta 5 dagar innan pengarna återbetalas till mitt bankkort.

    Företaget talar även om att de via e-post har meddelat mig 2010-08-13 om att varan har utgått, samt att de har svarat på mitt e-postmeddelande som skickades 2010-08-23.

    Företagets e-postmeddelanden har dock inte nått mig.
    Det enda e-postmeddelande som jag har fått ifrån företaget, är orderbekräftelsen i samband med beställningen.
    Under samtalet med företaget så testade de att skicka en kopia på orderbekräftelsen, men det e-postmeddelandet kom inte heller fram till min e-postadress.
    E-post ifrån t.ex. andra företag har kommit fram under perioden, så troligtvis har/hade företaget, eller det företag som levererar e-handelslösningen något fel.

    Efter 5 bankdagar (2010-09-01) så kommer äntligen återbetalningen in på mitt bankkonto.

    Produkten ligger dock fortfarande kvar i webbutiken trots att den enligt uppgift har utgått.
    Priset har 2010-09-01 ändrats till 960 kr, men har nyligen återigen ändrats till 820 kr (KAMPANJ t.o.m. 2010-09-15, senare förlängt till 2010-09-30).

    Jag har istället köpt grafikkortet ifrån ett annat företag.
    4 år sedan
  • Perfekt
    Greattech =mycket bra
    Har tidigare varit besviken på detta företag
    men har nu ändrat uppfattning helt o hållet trots en del strul
    i början av beställningen.
    så har dom nu ställt upp till 100 procent i alla lägen mycket bra mail kontakt även telefon kontakt
    så nu kan jag verkligen rekommendera denna firma
    jag känner mig otroligt nöjd med all hjälp jag har fått
    Tack Greattech mvh michael
    4 år sedan
  • Perfekt
    Beställning
    Köpte en dator för ca 2månader sedan.
    För 1vecka sen fick jag diverse problem med datorn.
    Eftersom jag bor nära butiken så åkte jag direkt dit med datorn. Väl inne i butiken fick jag veta att grafikkortet hade fabriksfel enligt tillverkaren och dom skulle byta ut det mot en likvärdig produkt.

    Efter 2dagar får jag ett SMS från butiken och hämtar datorn.

    Vad fick jag? Hade grafikkortet GTX260 800mb men fick GTX465 med 1GB istället som kostar det dubbla. :):)

    GRYM service +++++++++++

    Även köpt CD-skivor och tillbehör och är jätte nöjd.

    MIG kommer ni se som kund i framtiden.
  • Usel
    beställde en noctua NH-U9B på en onsdag, på deras sida står det laveranstid 1-2 arbetsdagar. På fredagen hade jag inte fått nån kylare och ringde och frågade hur det såg ut med ordern. Då fick jag som svar att de skickat ut ett mail där det stod att kylarren utgått, men ersatts med en ny. Det mailet fick jag aldrig. Jag väntade en vecka men kylaren dök aldrig upp. Efter en och en halv veckas väntande och otrevligt bemötande per telefon så avbeställde jag kylaren och vände mig till annat ställe, hoppas på bättre service och kortare leverans där i från. REKOMMENDERAS INTE!!!
    4 år sedan
  • Hej Theman197803.

    Tack för inlägget.

    Vi har normalt 1-2dagars leveranstid på varor vi har i lager.
    Om en artikel har utgått så kan vi tyvärr inte leverera den och kunden meddelas omgående. Artiklar vi inte har i lager skickas inom 2-7arbetsdagar.

    I ditt fall erbjöd dig en bättre samt dyrare produkt för samma pris men varken vi eller leverantören hade det i lager.

    När vi väl fick in kylaren (efter en vecka) erbjöd vi dig 4st Fractal Design 120mm fläktar utan extra kostnad.

    Med vänlig hälsning/Best Regards
    Greattech Stockholm

  • Perfekt
    Det här företaget får två tummar upp!! Deras kundservice är professionella, Vänliga och imponerande snabba på att svara.
    Jag beställde ett Sapphire Radeon HD5830 grafikkort. De hade tidigare haft en kampanj där de bjöd på frakten med DHL, men det missade jag, men då sa de att de skulle bjuda på det ändå.
    Jag behövde fler datorkomponenter (CPU, moderkort och RAM). De hjälpte mig väldigt mycket och svarade på frågor om vad som skulle funka ihop. De hade inte exakt de komponenter som jag ville ha, men de specialbeställde dessa hos leverantören åt mig. Priset jag fick låg dessutom under konkurrenternas på prisjakt.
    10 av 10!!!!!
    //Patrick
    4 år sedan
  • Usel
    Gjorde en beställning från greattech på en dator som tog 3veckor att få och inte fick man ens det man beställde och jag kan säga kommer aldrig mer att göra en beställning från greattech över huvudtaget, till och med en 10åring skulle kunna sätta ihop datorn bättre än vad ni gjorde.
    Bara massa krångel och som vanligt så skyller dom på DHL att dom har levererat fel vara till fel kund jo jo kyss mig där bak Har fan beställt 100gånger från andra företag där man använde DHL och har aldrig varit med om problem hos andra förutom greatech. Så ta och sluta skylla på DHL hela tiden.
    Rekommenderar ingen att handla från greatech.
    4 år sedan
  • Utmärkt
    Beställde ett grafikkort 2010-08-01.
    Men varken hörde heller fick något från greattech på 10 dagar.

    Skickade två mail till Order@greattech.se 2010-08-04 och den 2010-08-06 där jag frågade vad som händer och när mitt grafikkort kan tänkas komma.
    Fick aldrig svar på dessa mail.

    Men efter ett omdöme här och ett klagomål på fairshopping.se

    Så ringde greattech upp inom ca en timme efter mitt klagomål och minuter efter att jag postade kund,ordernr (vilket redan var medskickat från fairshopping) i en kommentar.

    Efter lite diskuterande så kom vi fram till att felet berodde troligen på att jag hade valt frakt,betalsätt DHL postförskott vilket dom nyligen hade ändrat till det rätta namnet som är DHL efterkrav.

    Pga det så kunde han ej se min order alls.

    Sen hade det grafikkortet jag beställde tagit slut i lager så vart erbjuden ett som kosta 100kr mer för samma pris samt fraktfritt.
    Nu en dag senare så kom mitt paket och dom hade även slängt med en billigare A4Tech Wheel 3D mus.
    (lager resning???) ;=)

    Så förutom mina två första mail så har jag full förståelse för att ordern försvann med tanke på ändringen i deras system.
    Sen att man fick med lite extra utan att be om det är ju alltid ett plus därav 9:an istället för 8.
    4 år sedan
  • Usel
    Beställde Sapphire HD5830 1GB hos Greattech för dom va billigast men saknar beställnings bekräftelse.
    Mejlade igår Greattech ang detta problem men inget svar, ringde nyss deras kundtjänst Support/order: 08-6044645 samma sak.
    Sätter betyg efter mottagen bekräftelse samt mottagen vara.
    Hitta inget om frakfritt fast jag valde DHL. / Wesman
    4 år sedan
  • Hej Wesman.

    Tack för inlägget.

    Förstod inte riktigt vad du behöver hjälp med.
    Saknar du order bekräftelsen på ordern?
    Har du kollat så att din mejl adress stämmer?

    Vi har både igår samt idag haft problem med Internet och strömmen på grund av regnet i Stockholm. Det är därför vi har haft svårt att svara på telefonen idag mellan 13-16.00. Vi brukar oftast svara på samtliga mejl inom 2timmar.

    Vi har fler är 40st HD5830 i lager och dessa skickas samma dag om kunden har lagt sin beställning innan kl: 15.00.

    Om du mejlar oss med ditt order numer till kundservice@greattech.se så ska vi hjälpa dig med ordern. Har vi gjort något fel så ska vi självklart åtgärda det på bästa möjliga sätt.

    Sen första Juni slutade vi med fraktfritt från DHL på grund av mycket missförstod.
    Vi erbjöd endast fraktfritt med DHL men många av våra kunder ville även ha fraktfritt från Posten. Det var inte möjligt så vi valde att ta bort fraktfritt för DHL också. Nu erbjuder vi kunden frakt från 29kr för DHL.

    Vi kommer diskutera detta när sommaren är över och se om vi kan få fram ett bra avtal från posten också. Då kan vi erbjuda fraktfritt för både DHL och Posten.

    Ha det bra :)

    Med vänlig hälsning/Best Regards
    Greattech Stockholm

  • Usel
    Tjena

    Jag beställde en pryl som jag tänkte hämta i deras "hämtlager". Eftersom jag inte hade en aning om vilka Greattech va så valde jag att betala på plats.
    Tänkte skit bra att "häntlagret" ligger i Farsta då det tar bara mej 15 min dit med bil. Efter att ha fått mail att jag kan hämta prylen beger jag mej iväg. När jag anländer så tycker jag det verkar lite suspekt att det ligger i en vanlig lägenhet, men jaja. Plingar på där det står något konstigt efternamn/Greattech väntar en stund innan jag plingar igen. Efter några sekunder öppnar en kvinna och tittar på mej konstigt. Jag frågar om det är här som det ska hämtas prylar. Nej säger hon du har kommit fel och tittar ännu konstigare på mej som om jag hade en snigel i pannan. Va fan?! tänker jag och vänder om.

    Ni får klara er utan mej som kund i alla fall!
    4 år sedan
  • Hej!

    Det måste vara ett missförstånd.
    För att lösa detta ber vi dig ringa kundtjänsten.

    Vår butik ligger i Gubbängens centrum.

    Besöksadress:
    Gubbängsvägen 102
    12245 Enskede

    Välkommen.

  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    bra service,kan rekomenderas
  • Perfekt
    Måste säga fast jag inte fått min vara än p.g.a slutsålt att Greattech gör ett riktigt bra jobb för att vara nystartat.
    Särskilt servicen där de svarade via email på knappa minuten. Priserna är det heller inget fel på. En tia till dem, då det verkligen känns efter attt ha fått väldigt bra support två gånger i rad att de oavsett förhållande jämt tar kunden före allt annat :).

    Heja Greattech!
    4 år sedan
  • Ganska dålig
    Man annonserar om fraktfritt vid order för över 1000:-, men när jag börjar lägga artiklar i kundvagnen märker jag att fraktfritt är bara om jag hämtar varan själv i deras lager.
    I stället kommer frakten bli dyrare än hos många konkurrenter och därmed total priset.
    Nej tack, tömmer kundvagn och går vidare till annan butik.
    /Tobbe
    4 år sedan
  • Hej TT,

    Tack för ditt inlägg.

    Vi erbjuder ALLA våra kunder fraktfritt när man handlar över 1000:- inkl moms.
    Men det gäller tyvärr endast DHL paket. Det är samma som Postpaket men då hämtar du ut hos närmaste DHL servicepoint istället. Leveranstiden är alltid 1-2dagar med DHL.

    Det beror helt klart på att vi har bättre avtal med DHL Express än Posten AB.

    Det är ALLTID kostnadsfritt att hämta varorna från vårt lager.

    Med vänliga hälsningar
    Greattech kundtjänst

  • Utmärkt
    Beställning Leverans
    Suveränt snabbb och trevlig kundtjänst
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Allting var bra, med bra kundsupport när jag skulle koppla in det.
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
    Snabbt, lättöverskådligt och enkelt.
  • Perfekt
    Beställning
    Mycket snabb leverans och bra support!!
  • Perfekt
    Beställning
    Mkt lätt, snabb & enkelt att beställa, mkt hjälpsam & trevlig personal Class A+++
  • Perfekt
    Beställning
    jag fick det jag ville ha, när jag ville ha det. inget strul
  • Perfekt
    Beställning Leverans
    Kommer varan lika snabbt, så Top Class A+++ & det gjorde den :-D
    Betyg: MVG+++ Hösgat rekommendationer.
  • Mycket bra
    Beställning
    billigt!!!!
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans
  • Mycket bra
    Beställning Leverans
  • Perfekt
    Beställning Leverans