Prisjakt

Sylwander

Medlem sen 2019-03-09
2
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Byggshop
Utmärkt
(500+)
Usel
2 år sedan*
Jag beställde en vara för en månad sedan som skulle finnas i lager. Nu, en månad senare, har jag fortfarande inte fått varan, något trackingnummer eller något svar om när den kommer skickas till mig. Har varit i kontakt med kundtjänst ett antal gånger och de säger att de ska ordna min beställning och att jag ska bli kompenserad, men inget händer överhuvudtaget. Nu har jag bett om att varan skickas idag eller få pengarna tillbaka.
*Redigerades 2 år sedan
Prokök
Usel
(83)
OK
3 år sedan*
Vill varna för att handla från Prokök. Jag beställde en vattenkokare (som enligt siten fanns i lager) och lite andra småprylar tisdagen den 19:e februari. Efter att inte hört något om leverans 3 dagar senare, mailade jag deras kundtjänst på fredagen 22:a feb och undrade vad som händer. De svarar att de fått fel modeller skickade från Tyskland och att rätt är på väg. Ok, det hade varit bättre om de kontaktat mig och berättat detta istället för att jag måste dra informationen ur dem, men no big deal. Så väntar på leverans. Efter 7 dagar till utan ett knyst från prokök, mailar jag igen och får då höra att ytterligare ett fel har uppstått hos generalagenten, men att rätt vattenkokare nu är på väg. Då svarar jag att jag vill avbeställa ordern om de inte kan matcha en annan butiks lägre pris. Jag får inget som helst svar på detta meddelande. Istället skickar de varorna 2 dagar senare. Ok. Jag öppnar paketet och upptäcker att de skickat delvis fel varor. De skickade en termometer istället för en kökshanduk. Jag har inget behov av en termometer, men behöver en kökshanduk :-). Så, en kort summering: - Prokök ljuger om att ha varan i lager på siten - Obefintilig uppdadetring på orderförsening (2ggr) - Ignorerar mitt mail om avbeställning - Skickar fel varor Updatering: Blev kontaktad av prokök och de bad om ursäkt, reducerade priset en del och skickade två kökshandukar som kompensation. Uppskattas!
*Redigerades 3 år sedan