Prisjakt

Göran

Medlem sen 2007-09-06
2
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Codetronics
Dålig
(15)
Usel
ett år sedan*
Ordernummer: 1239. I mailet jag fick av står det så här: Produkter ------------------------------------------------------ 1 x Minicross dirtbike Orion 90cc Vit (dirtbike) = 5325sek ------------------------------------------------------ Sub-Total: 5325sek Flat Rate (Best Way): 0sek Moms 25.0%: 1065sek Total: 5325sek Leveransadress ------------------------------------------------------ xxxxxxxx xxxxxxxxxx xxxxxxxx xxxxxx, xxxxxx bd, Sweden Fakturaadress ------------------------------------------------------ GÖRAN xxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxx, xxxxx bd, Sweden Betalningssätt ------------------------------------------------------ Cash on Delivery I mailet ser man klart och tydligt priset på dirtbiken, att frakten är 0 kr samt att produkten ska betalas vid leverans "Cash On Delivery" Ingenstans i detta mail står det att varan ska hämtas i Falun, att varan(dirtbiken) innehållen brännbar vätska vilket det inte gör, den innehåller olja i motorn. Coderonics har i efterhand ändrat texten samt ändrat pris. En annan firma som jag beställt en 125 cc kunde skicka denna med DHL och det görs dagligen från bl.a. Motorsweden, Superbilligt.se m.fl. Inga problem med någon brännbar vätska. Codetronics verkar ha problem med att skriva ett svar en gång utan skriver nu (3) tre svar till mig? Ett kort för att sedan det tredje blir ännu längre (se nedan) Paypal är ingen standard, det är kontanter, kortbetalning eller med Swish som är standard idag. Klarna är en annan betalmetod som finns. (Jag arbetar med betallösningar) Codetronics får skriva hur många redigerade omdömen som helst men det försvarar inte deras agerade. Codetronics har inte försökt kommunicera med mig för att komma fram till en bra lösning. De raderade helt enkelt min order. Man bör helt klart undvika denna butik så långt som det är möjligt. Oseriös, stavfel, grammatiskt grova felaktigheter borde få vem som helst att reagera på som en oseriös butikl Dirtbilken: Den beställde jag på annat håll. Den kom på 6 arbetsdagar. Så undvik detta handelsbolag. Här är det senaste svaret, det tredje Codetronics skickade till mig idag via prisjakt´s svarssystem. "- Hej Göran. Har du ett ordernummer till denna order ? I vilket fall så har det alltid stått i varans beskrivning på första raden att vi INTE skickar mycket skrymmande och framförallt motorfordon på postorder då de kan innehålla lättantändlig vätska..Därav står det i korta lag att man får hämta detta på plats i Falun här vi finns. Vidare: Det är 08-numret man ringer på. Och svarar vi inte så skickar man ett meddelande till oss via skype surfcity_sverige eller mailar oss i kontaktformuläret på webben. Och ja den ser lite annorlunda ut nu eftersom det dyker upp en frågeruta är för att minska spammängden till oss. . Den är slumpgenerativ så det byter fråga ibland. Kring din lite konstiga kritik när det gäller betalning så har vi paypal som har funnits i decennier hos oss. Vad gäller skrivfelsnisse så är det beklagligt..Dock så tror vi att de flesta vet vad en förkortning på lr är eller ...Eller hur ?.. Det här med telefon verkar komma bort mer och mer b,la prisjakt går inte heller att kontakta över telefon."
*Redigerades ett år sedan
Spelbutiken.se
Bra
(500+)
Dålig
7 år sedan*
Jag beställde en ny router då den gamla gav upp och fungerar dåligt. Valet föll på en ASUS RT-AC68U https://www.spelbutiken.se/catalog/product/85564-asus-rt-ac68u-dual-band-wireless-1900mbps-router Kort efter köp började routern bete sig konstigt, den kopplade ned det trådlösa titt som tätt men hittade nätet först efter en aktiv aktivering via webbgränssnittet. Jag provade återställa produkten samt uppdatera firmware utan gott resultat. Problemet var där för att stanna. Jag tog kontakt med Spelbutiken via telefon och talade om problemet kort, sakligt och koncist. En Tomas svarade där och var indirekt otrevlig, hans ton var inte av den serviceminded typen. På frågan om huruvida jag ville ha en ny eller att man reparerade den gamla så svarade jag att helst vill jag ha en ny, han svarade "- Det bestämmer vi!" Ok, frågan missuppfattades? vem fattade fel? Vidare så frågade jag om tiden, att det kunde ta flera veckor och att få en ny direkt, det fanns inte på tal utan här ska vi krångla till det rejält Jag fick fraktsedeln den 9 maj och skickade routern strax därefter. den 22 maj mailade jag Tomas på spelbutiken och här är ett utdrag av mailet. Inget konstigt med mailet men hela förfarandet är segt, man pratar om ARN och varför det? Spelbutiken är inte intresserade av att sköta det smidigt och göra kunden nöjd. Jag kommer aldrig beställa från spelbutiken igen, inte med den här typen av kundbemötande som är korrekt och riktigt men oerhört krångligt och tidskrävande. andra webb-butiker sköter det snyggt och låter en beställa en ny vara direkt och när den "trasiga" kommer åter så krediteras fakturan. Så ska man sköta och vårda sina kunder Tomas på Spelbutiken. "Tomas Bellmyr May 22 at 1:27 PM To Goran Landstrom Hej. Vad gäller tekniskt komplicerade produkter i allmänhet anses det som acceptabelt med en reparationstid på upp till tre -fyra veckor enligt praxis från ARN. Goran skrev 2014-05-22 12:36: Hej Jag tänkte kolla hur det går med min ASUS som strulade? Vi har stora problem med vårt nätverk och är i behov en router. hälsningar Göran"
*Redigerades 7 år sedan