hyslopc

Medlem sen 2003-04-03
12
Bidrag
6
Hjälpsamröster
Ai Eyewear
OK
(53)
OK
ett år sedan

Bra priser men jobbigt betalning. Försökte 2ggr med Klarna, båda gångerna slutade med tom fönster (senaste Chrome browser på Android). Till slut fick välja kortbetalning och det fungerade.

Sweef
Usel
2 år sedan

Beställde en soffa för 32000kr med 6-8 veckors leveranstid. Efter 4 veckor så mailade jag för att bekräfta att 6-8 veckor verkligen gäller eftersom jag måste sätta igång och sälja min gamla soffan innan den nya kommer. Inget svar. Efter 5 veckor mailade jag igen. Inget svar. Efter 6 veckor mailade jag en tredje gång. Inget svar. Idag när det har gått längre än 6 veckor så försökte jag ringa igen. 3ggr. "Vi tar strax emot ditt samtal" få man höra, men nej: inget svar. Uruselt.

Hemmashoppen
Utmärkt
(121)
Usel
2 år sedan

Omöjligt att med företaget. Jag bad om en offert via deras webbplats, fick inget svar, försökte med deras chat på webbsida 5-6ggr (där det alltid står "we är online nu" trots att ingen är det) och fick aldrig något svar överhuvudtaget. Försökte ringa och maila - inget svar. Finns företaget? Gav till slut upp när jag förstått att de har ingen kundtjänst överhuvudtaget.

Glue Smart Lock 2nd Gen Assa Dörrplatta
Full Star 1
3
(9)
999 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 2 år sedan

Ändrar min rating från 4/5 till 5/5 (tidigare 1/5) tack vara ny firmware och fantastisk support. Låset fungerar helt felfritt och jag är mycket nöjd, skulle aldrig kunna leva utan den. Använder den i samband med kameror hemma för att släppa in hantverkare, Mathem, osv även när jag är bortrest. Kan även gå till gymmet, en löptur, eller bara ner till källaren utan att ta med mig några nycklar. Väldigt smidig produkt som varmt rekommenderas. En väldigt viktig funktion som många missar är möjligheten att dubbeltrycka på knappen på insidan för att låsa 10 sekunder senare. Det gör man när man kommer hem och när man är på vägen ut, så slipper man ta upp mobilen. Gör låset otroligt mycket smidigare, Glue borde marknadsför denna funktion mycket hårdare. Enda jag skulle ville ha utöver dagens produkt är möjligheten att kunna veta om dörren är verkligen stängt och låst (när man är inte själv hemma) och automatisk låsning (typ lås automatiskt 5 minuter efter dörren stängs - barnen glömmer), och dessa funktioner är tydligen med i v3 (jag har v2). Jag kommer nog uppgradera vid tillfälle.

Glue Smart Lock 2nd Gen
Full Star 1
3.1
(20)
1 499 kr
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
3 år sedan

Dålig produkt med dålig support. 1) Låset fungerar varannan gång, ibland vart 3e. Så man måste verkligen ha tålamod och inte ha bråttom. 2) Kalibreringen fungerar inte. Oavsett kalibrering kommer den vrida mot ändläge helt i onödan. Varför kalibreringsfunktionen finns vet jag inte, eftersom oavsett hur många gånger man kalibrerar, kör den samma visa vid lås/lås upp. 3) Meddelandet "Glue har låst/öppnat" betyder bara att signalen har nått fram till låset. Om låset har lyckats låsa eller låsa upp vet man aldrig. Varför de inte la till ett svar från låset till appen "gjort" vet jag inte. 4) Appen kommer upp "Välkommen hem, vill du låsa upp?" 1-2 minut *efter* man har kommit hem, så det är helt useless. Och den gör det ÄVEN om man har själv låst upp med appen - smart? Nej. Annoying? Ja. 5) WiFi hubben dör varannan dag (krävs att du drar ut den från eluttaget och stoppar in den igen), så åker du utomlands i en vecka och behöver öppna för hantverkaren kan du glömma det. Jag har jobbat mycket med Glue support, skickat exakt tidstämpel, fått nya FW, osv, utan att något har blivit bättre. När man återkommer och säger att problemet är inte löst får man meningslösa frågor som "vad har du för router modellnr?" 6) MatHems "In-kyl leverans" med Glue är uselt. De kommer försöka EN GÅNG att öppna dörren, och eftersom det fungerar högst 50% av tiden så är det 50/50 om de lyckats öppna eller inte. Lyckas dem så får du inte din leverans. Lyckas de öppna, så stoppar de bara alla påsar in i din kylskåp (de packar inte upp något). Överlag mycket mer trubbel än vad det är värt. Överlag en dålig produkt med dålig support. Ej rekommenderas.

Vitvaruexperten.com
Bra
(281)
Usel
3 år sedan

Mardröm. Beställde en diskmaskin 6e juni. Det har nu gått 34 dagar och jag har inget leveransdatum och en kundtjänst som är helt okontaktbar. Den 11e juni bekräftade kundtjänst 5-7 dagarsleverans. 17e juni kom ett nytt besked: "Vi har dessvärre inget datum". Den 27e skrev kundtjänst "den äntligen kan skickas imorgon från vårt Malmö lager" men jag fick ingen tracking nummer. Den kom 2 dagar senare men visade att varan hade inte skickats än. Sedan dess har jag skrivit till kundtjänst 4ggr utan att motta något svar. Tracking länken fungerar inte längre.

Bygghemma
Bra
(500+)
Usel
4 år sedan

Glöm returrätten här. Deras hemsidar pekar mot sig själv i en oändlig cirkel av länkar, samtidigt som dem uppmanar till telefon. Ringer man får man pratar med en robot som till slut hänvisar till hemsidan och sedan lägger på. Till slut om du mot förmodan hittar rätt plats på hemsidan så finns det bara ångerrätt att välja på och 14 dagar. Har du andra skäl till returen så struntar bygghemma.se i dig. Undvik.

Buildor.se
OK
(500+)
Usel
Redigerades 5 år sedan

Beställde en toasits, fick höra att den skulle levereras efter mellan 10-14 arbetsdagar med telefonavisering. Sen hör jag inget mer. Exakt 14 arbetsdagar senare hör jag av mig till kundtjänst. Jag får inget svar överhuvudtaget, så 3 dagar senare hör jag av mig till dem igen. Äntligen efter 5 dagar (nu har det alltså gått 20 dagar totalt) så svarar dem med en sändningsnummer, som visar att toasitsen hade skickats i retur dagen efter jag hörde av mig till kundtjänst. Så: 1) Varför blev det ingen avisering? 2) Varför svarade inte kundtjänst samma dag jag hörde av mig och sa "gå hämta din paket"? 3) När kundtjänst äntligen kollar på fallet, varför skickar dem ut en sändningsnummer till mig när paketet har redan då skickats tillbaka? Efter flera kontakter med kundtjänst fick jag pengarna tillbaka. De erbjöd sig alltså inte att leverera det jag hade beställt, utan de sa att jag måste beställa igen. En sak är säker: jag kommer aldrig beställa från Buildor igen.

Webhallen
Utmärkt
(500+)
Usel
Redigerades 10 år sedan

Webhallen har tyvärr stora problem med deras orderhantering. Flera gånger nu har vi haft order som står där i evighet, på grund av att en artikel (av kanske 10) har utgått. De har ingea rutiner för att kunna hantera detta - din order blir helt enkelt aldrig klar om inte du ringer till de och påpeka problemet. Sen tar det ibland över en timme för att nå deras kundtjänst via telefon, något som är ett måste om din order "fastnar". Annars kan man avbeställa hela ordern och lägger en ny som bara innehåller lagervaror, fast aktar om man gör det - kostade mig 400kr nu när jag gjorde det, eftersom priserna hade ändrats under tiden. Förutom det aviserar de ibland att ordern är klar för hämtning, men när man dyker upp så finns inte den på butiken. Det skyller de på att någon har köpt varan samma sekund som de skickade ut mailet, men det är ingen ursäkt - de borde kunna enkelt reservera artikeln, vänta en halvtimme, och sen skicka ut mailet om (och bara om) den finns kvar.