JesperBex

Medlem sen 2018-10-07
18
Bidrag
30
Hjälpsamröster
Dark Souls Remastered (PC)
4.2
(2)
164 kr
10 månader sedan
Man kan tycka att de skulle ha gjort mer med remastern, ändrat lite områden som är mindre bra osv... Hursomhelst är detta spel ett av de mest inflytelserika det här decenniet, t ex Assassin's Creed och God of War övergav sina gamla stridssystem för att låta sig inspireras av Dark Souls. Stark rekommendation, passar särskilt för multiplayer.
Dark Souls - Remastered (Xbox One)
3.8
(1)
199 kr
10 månader sedan
Man kan tycka att de skulle ha gjort mer med remastern, ändrat lite områden som är mindre bra osv... Hursomhelst är detta spel ett av de mest inflytelserika det här decenniet, t ex Assassin's Creed och God of War övergav sina gamla stridssystem för att låta sig inspireras av Dark Souls. Stark rekommendation, passar särskilt för multiplayer.
Dark Souls - Remastered (Switch)
3.8
(4)
324 kr
10 månader sedan
Man kan tycka att de skulle ha gjort mer med remastern, ändrat lite områden som är mindre bra osv... Hursomhelst är detta spel ett av de mest inflytelserika det här decenniet, t ex Assassin's Creed och God of War övergav sina gamla stridssystem för att låta sig inspireras av Dark Souls. Stark rekommendation, passar särskilt för multiplayer.
Dark Souls - Remastered (PS4)
3.8
(2)
199 kr
10 månader sedan
Man kan tycka att de skulle ha gjort mer med remastern, ändrat lite områden som är mindre bra osv... Hursomhelst är detta spel ett av de mest inflytelserika det här decenniet, t ex Assassin's Creed och God of War övergav sina gamla stridssystem för att låta sig inspireras av Dark Souls. Stark rekommendation, passar särskilt för multiplayer.
Sekiro: Shadows Die Twice (PC)
4.2
(2)
382 kr
ett år sedan
En sammanfattning efter att ha dödat ~95% av alla bossar: Detta är From Softwares senaste utmanande spel efter Dark Souls och Bloodborne. Somliga tycker att det är svårare och vice versa men det är bara att vara ihärdig så kan man döda alla bossar i spelet, kanske inte de valfria. Av spelets bossar är ca 70% "minibossar", dessa kan du nästan alltid ta bort 50% av livet på genom att göra en "Stealth Deathblow" innan du anfaller dem. I sällsynta fall kan dessa utföras i strid. Många bossar har en specifik svaghet, var uppmärksam. Till skillnad från deras tidigare spel kan du inte förlita dig lika mycket på att ducka fiendernas attacker utan stort fokus ligger på att parera och ta initiativet, ibland hoppa för att undvika svepande attacker. Stamina har byts ut mot Posture och till skillnad från tidigare spel så fylls denna resurs upp snabbare medan du blockerar. För att parera måste du däremot klicka på blockeringsknappen precis innan du blir träffad. Slutligen en förklaring av vad som händer när man dör. När du dör förlorar du 50% av dina pengar (spendera!) och experience till nästa level. Det finns en 30% chans att detta inte händer, "unseen aid". Dör du för ofta kan det få negativa konsekvenser som gör att du temporärt inte kan göra uppdrag för individer i spelet samt att din unseen aid försvagas. Detta går att bota och jag rekommenderar att man gör det efter varje "main boss". Om du återupplivar dig själv i strid och inte dör därefter så får det inga konsekvenser.
Sekiro: Shadows Die Twice (Xbox One)
4.2
(2)
399 kr
ett år sedan
En sammanfattning efter att ha dödat ~95% av alla bossar: Detta är From Softwares senaste utmanande spel efter Dark Souls och Bloodborne. Somliga tycker att det är svårare och vice versa men det är bara att vara ihärdig så kan man döda alla bossar i spelet, kanske inte de valfria. Av spelets bossar är ca 70% "minibossar", dessa kan du nästan alltid ta bort 50% av livet på genom att göra en "Stealth Deathblow" innan du anfaller dem. I sällsynta fall kan dessa utföras i strid. Många bossar har en specifik svaghet, var uppmärksam. Till skillnad från deras tidigare spel kan du inte förlita dig lika mycket på att ducka fiendernas attacker utan stort fokus ligger på att parera och ta initiativet, ibland hoppa för att undvika svepande attacker. Stamina har byts ut mot Posture och till skillnad från tidigare spel så fylls denna resurs upp snabbare medan du blockerar. För att parera måste du däremot klicka på blockeringsknappen precis innan du blir träffad. Slutligen en förklaring av vad som händer när man dör. När du dör förlorar du 50% av dina pengar (spendera!) och experience till nästa level. Det finns en 30% chans att detta inte händer, "unseen aid". Dör du för ofta kan det få negativa konsekvenser som gör att du temporärt inte kan göra uppdrag för individer i spelet samt att din unseen aid försvagas. Detta går att bota och jag rekommenderar att man gör det efter varje "main boss". Om du återupplivar dig själv i strid och inte dör därefter så får det inga konsekvenser.
Sekiro: Shadows Die Twice (PS4)
3.4
(5)
577 kr
ett år sedan
En sammanfattning efter att ha dödat ~95% av alla bossar: Detta är From Softwares senaste utmanande spel efter Dark Souls och Bloodborne. Somliga tycker att det är svårare och vice versa men det är bara att vara ihärdig så kan man döda alla bossar i spelet, kanske inte de valfria. Av spelets bossar är ca 70% "minibossar", dessa kan du nästan alltid ta bort 50% av livet på genom att göra en "Stealth Deathblow" innan du anfaller dem. I sällsynta fall kan dessa utföras i strid. Många bossar har en specifik svaghet, var uppmärksam. Till skillnad från deras tidigare spel kan du inte förlita dig lika mycket på att ducka fiendernas attacker utan stort fokus ligger på att parera och ta initiativet, ibland hoppa för att undvika svepande attacker. Stamina har byts ut mot Posture och till skillnad från tidigare spel så fylls denna resurs upp snabbare medan du blockerar. För att parera måste du däremot klicka på blockeringsknappen precis innan du blir träffad. Slutligen en förklaring av vad som händer när man dör. När du dör förlorar du 50% av dina pengar (spendera!) och experience till nästa level. Det finns en 30% chans att detta inte händer, "unseen aid". Dör du för ofta kan det få negativa konsekvenser som gör att du temporärt inte kan göra uppdrag för individer i spelet samt att din unseen aid försvagas. Detta går att bota och jag rekommenderar att man gör det efter varje "main boss". Om du återupplivar dig själv i strid och inte dör därefter så får det inga konsekvenser.
Spyro: Reignited Trilogy (Xbox One)
3.8
(1)
339 kr
ett år sedan
Perfekt för båda vuxna och barn, allt är inte exakt likadant som originalet men det är ingen större överraskning.
Dark Souls - Trilogy (Xbox One)
3.8
(1)
527 kr
ett år sedan
Den här spelsamlingen innehåller Dark Souls 1: Remastered, Dark Souls 2: Scholar of the First Sin och Dark Souls 3: The FIre Fades. Kan spelas i vilken ordning som helst men jag rekommenderar att man kör 1-2-3 eller 3-1-2, då 3:an är väldigt nybörjarvänlig. De här spelen påminner lite om äldre spel då de inte håller dig i handen hela tiden och berättelsen läggs oftast inte ut på ett uppenbart sätt, vill du veta mer måste du utforska och pussla ihop det själv, till viss del. Spelen har fått ett, lite dåligt, rykte att stort fokus ligger på svårighetsgraden, men det är mycket mer än så i form av ett avancerat brett stridssystem, enorma byggnader, vacker musik och fascinerande karaktärer. Ett genomgående tema är att världarna i dessa spel är sammanlänkande, du kan gå nästan hela vägen från den högsta till den lägsta punkten utan loading screens, stämmer särskilt bra i Dark Souls 1. Stark rekommendation!
Dark Souls - Trilogy (PS4)
3.8
(1)
549 kr
ett år sedan
Den här spelsamlingen innehåller Dark Souls 1: Remastered, Dark Souls 2: Scholar of the First Sin och Dark Souls 3: The FIre Fades. Kan spelas i vilken ordning som helst men jag rekommenderar att man kör 1-2-3 eller 3-1-2, då 3:an är väldigt nybörjarvänlig. De här spelen påminner lite om äldre spel då de inte håller dig i handen hela tiden och berättelsen läggs oftast inte ut på ett uppenbart sätt, vill du veta mer måste du utforska och pussla ihop det själv, till viss del. Spelen har fått ett, lite dåligt, rykte att stort fokus ligger på svårighetsgraden, men det är mycket mer än så i form av ett avancerat brett stridssystem, enorma byggnader, vacker musik och fascinerande karaktärer. Ett genomgående tema är att världarna i dessa spel är sammanlänkande, du kan gå nästan hela vägen från den högsta till den lägsta punkten utan loading screens, stämmer särskilt bra i Dark Souls 1. Stark rekommendation!
Sida 1