n1njan

Medlem sen 2007-06-25
14
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Rockdenim.com
Utmärkt
(3)
Utmärkt
8 månader sedan

Snygga kläder, snabba leveranser samt väldigt trevlig och lösningsorienterad kundservice.

Clas Ohlson
OK
(404)
Usel
Redigerades 2 år sedan

Uppdatering 2020-03-25 Valde att prova deras onlinehandel under medlemshelgen, lite drygt 1 år efter min förra recension, och kan tyvärr konstatera att inget har förändrats gällande både lagerstatus som inte stämmer och extremt långa handlingstider för att beställningen ska lämna deras lager. Hade jag varit dem i dessa tider så hade jag varit extremt orolig för min överlevnad nu när det ekonomiska klimatet är som det är, och verkligen gjort allt för att vända detta. --------------------- Clas Ohlsson gör en repris av Black Friday-fiaskot med lagersaldon som återigen inte stämmer då man går till kassan... Nu ger jag upp deras online-handel.

Bauhaus
Bra
(441)
Usel
4 år sedan

Instämmer i klagokören. Jag baserar dock min erfarenhet enkom på varuhuset i Kalmar och har ingen erfarenhet av deras internetbutik. Jag var senast inne igår i ett annat ärende och kom då på att jag skulle passa på att nyttja deras prisgaranti, då jag köpt produkter som deras konkurrent Hornbach hade avsevärt billigare. Värt att nämna är att min tidigare upplevelse av deras prisgaranti är helt katastrofal, då jag vid det tillfället först var tvungen att betala för produkten och sen direkt gå till servicedisken där de skulle göra ett återköp och sedan sälja den till mig igen för det lägre priset. Detta samtidigt som jag blev "servad" av en människa som hade en attityd som hade gjort sig bäst undangömd bakom ett skrivbord långt nere i en källare. Resultatet den gången blev i alla fall att jag fick stå i 20 minuters kö till servicekassan för att sedan bli ifrågasatt om det inte var samma produkt(något de i kassa redan hade kollat upp), och efter mycket om och men ligga ute med nästan dubbla summan som produkten kostade under flertalet dagar. Upplevelsen av detta var som sagt jättedålig, men jag tänkte att jag måste ge dem en andra chans. Alla kan ju ha en dålig dag. Men tyvärr blev denna upplevelsen i precis samma klass. Jag möttes av en väldigt oprofessionell människa som direkt misstänkliggjorde och nästintill dumförklarade mig när jag sa att jag ville nyttja prisgarantin. Jag blev till och med ifrågasatt om att Hornbach var en riktigt butik... När personen suttit i ungefär tio minuter och försökt att motbevisa mig och påstå att produkterna inte är "EXAKT identiska" så tillkallar hon en avdelningschef på VVS-avdelningen som ska komma och hjälpa henne. Detta trots att jag visat för henne att till och med EAN-koderna är helt identiska på deras webshoppar, även om de inte har benämnt produkterna helt identiskt (vilket är det som hon verkar ha hängt upp sig på). Det komiska/tragiska i det hela är att i Bauhaus produktbeskrivning så återfinns exakt samma benämning som Hornbach har använt. Men detta vill hon inte ta till sig av alls, utan tycker att jag ska vänta i 10 minuter till på att den andra personen ska dyka upp. När han väl dyker upp så har jag redan börjat att ge upp. Och när han säger att han måste kolla upp allt igen så ber jag om att få tillbaka kvittot, men han insisterar på att jag ska stanna. Efter en ganska kort tid konstaterar han att det ju faktiskt är samma produkt och att jag självklart har rätt till prisgaranti. Han försvarar sin medarbetares beteende med att hon inte kan ha koll på allt. Jag påpekar då all information jag gett till henne, där till och med EAN-kod stämmer överrens. Då kontrar han med att "Ja, i det här fallet så var det ju så men snart så kommer vi att börja handla ifrån vår egna leverantör så att vi kan sälja saker ÄNNU billigare". Varför nu detta skulle vara intressant för mig att veta? Men då jag under samtalets gång nämnt för honom att planen var att köpa fler av samma vara så tycker han att det är onödigt att ta prisgarantin nu, då han i sådana fall "måste fylla i en massa excellistor och sedan köpa tillbaka produkten 2 gånger"... Direkt efter han uttryckt de orden så tittar jag på klockan och konstaterar att jag har blivit stående där i 30 minuter (?!), så jag ber jag återigen om att få tillbaka mitt kvitto och tackar för den otroligt fina servicen. Kontentan blev att jag inte fick tillbaka några pengar, blev på dåligt humör och tappade en massa tid som hade kunnat spenderas på att renovera. Utöver detta så händer det nästintill varenda gång att de skyltade priserna inte överensstämmer med det som man får betala i kassan, och då till kundens nackdel. Allt ifrån uppallade "REA!"-varor som man slänger ned i vagnen av bara farten för att de kostar 19.95 (som senare visar sig kosta 59.95 då de "inte har haft tid att ändra priserna") till parkettgolv där det skyltas med 20% rabatt, vilket sedan helt magiskt inte existerar i kassan. I dessa fallen brukar de dock lösa problemet om man påpekar det, men det ska alltid ifrågasättas lite och känslan av att man alltid behöver dubbelkolla allt på kvittot är inte speciellt skön. Jag kan även i 100% av fallen säga att jag ALDRIG fått en enda ursäkt för att de har gjort fel. Detta tycker jag är helt förkastligt. Det kostar inget och det hade i alla fall tytt på ett uns av ansvarstagande. Men här verkar det som deras medarbetare inte förstår att de är representanter för sitt företag och inte sig själva, för det är ju alltid någon annan som gjort felet... Det enda positiva, och anledningen till att jag inte ger dem en stjärna, är för att de faktiskt har ett väldigt bra utbud av varor och mycket på lager. Så vet man exakt vad man ska ha, och man inte har tänkt att utnyttja någon form av service/garanti/etc så kan man faktiskt handla hos dem. Och fundera som sagt inte ens på prisgarantin. Jag är övertygad om att de utbildar sin personal i hur de ska agera för att inte behöva följa den. Den är bara där för syns skull, för att vagga in kunden i en falsk trygghetskänsla. Detta är urtypen av ett "kräng-och-släng"-företag, bara i ett jättestort format.

Func MS-3
Full Star 1
1.9
(21)
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 8 år sedan

Jag har haft min mus i drygt 3 månader och kan stämma in i skaran som har problem med scrollhjulet. Jag trodde först att detta vara ett mjukvarufel, men efter att ha kopplat in min Razer Deathadder och inte upplevt några som helst bekymmer, så kunde jag utesluta detta. Efter att jag med våld pressade ner scrollhjulet och samtidigt rullade på det fram och tillbaka, så upplevde jag att det blev lite bättre. Men detta är rent ut sagt katastrof för en mus som är 3 månader gammal.

Seagate Desktop HDD ST3000DM001 64MB 3TB
Full Star 1
1.7
(61)
Half Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
Redigerades 9 år sedan

Jag har ägt två stycken som kom färdigmonterade i en NAS från Buffalotech i snart ett år. Min uppfattning är att dessa diskarna är ren skräp. De parkerar läshuvudet flera gånger i timman, vilket resulterar i det kände "chirp"-ljudet. Att uppgradera firmwaren har tydligen fungerat för vissa, men det är långt ifrån alla diskar detta går att göra på. Mina båda diskar kom med en firmware som ej gick att uppgradera, och seagate ger blanka fan i att göra något. Välj ett annat märke, så spar du både tid och frustration.

Net2World
Bra
(500+)
Utmärkt
Redigerades 11 år sedan

Köpte ett moderkort härifrån och än så länge är jag kanonnöjd! La ordern på kvällen och dagen efter hade de skickat paketet. Idag hämtade jag paketet, så totalt har jag väntat i 2 dagar vilket är riktigt bra. Mycket bra med info från butiken gällande faktura och trackingnummer till DHL. Paketet var väldigt bra emballerat med både luftkudde och frigolit. Hanterar de serviceärenden lika bra så kommer den här butiken att bli mycket stor!

SanDisk microSDHC Class 2 16GB
Full Star 1
3.8
(8)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Empty Star 5
Redigerades 12 år sedan

Köpte mitt från teknikprofset. 3.12 Write / 10.70 Read. Mätt med H2testw 1.4.

X-Mini II Capsule Speaker
Full Star 1
4.3
(16)
293 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 12 år sedan

Helt otroliga högtalare för sin ringa storlek! Basen är ofattbart bra! Dessa ska inte blandas ihop med de billigare alternativen från t.ex. goobay eller könig. De ser likadana ut, men ljudmässigt är det som dag och natt. Kan starkt rekommendera dessa trots det till synes höga priset.

NetOnNet
Bra
(500+)
Utmärkt
Redigerades 13 år sedan

Har ibland lite högre priser än konkurenterna, men när det blir fel är det aldrig något tjafs om att få byta grejerna. Köpte bl.a. ett TV-kort som jag blev riktigt missnöjd med. Detta var för drygt ett år sedan nere i Göteborg. När jag några dagar senare kom hem till Stockholm igen så åkte jag till butiken i Veddesta och sa vad jag tyckte om grejerna. Fick då, trots att jag inte hade förpackningen kvar, pengarna tillbaka. Har handlat en hel del av dem sedan dess, men har aldrig behövt utnyttja deras service igen.