Svenskhandel

Medlem sen 2018-04-12
3
Bidrag
6
Hjälpsamröster
Bikester
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan

Beställde 2 par skor som jag hittade för ganska bra pris på sidan. När det väl kom till att returnera ena paret så skulle returer inte vara något problem. 30 dagar.. helt gratis.. bikester fixar retursedel. Det som inte berättar är dock att för att få returnera måste du få tag i kundtjänst och beställa deras alldeles super speciella returetikett genom ett formulär som inte funkar. Sen skriver dom att just nu är det många som skriver, vi återkommer till dig när vi kan. Så där en månad senare har jag inte fått tag i dem än och det är för sent att returnera. Har anmält och rekommenderar att alla andra som råkar ut för detta gör det med!

MaxGaming
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan

En av de väldigt få butiker,speciellt inom sin genre, som fortfarande tar betalt för både frakt och retur. Kommer aldrig handla här igen då man får betala för att returnera defekta grejer

Lamnia
Utmärkt
(30)
Usel
3 år sedan

Blivit alldeles för dyrt att handla här. De flesta knivar kostar nu för tiden ca 300:- mer än i svenska butiker. Kollar man prishistorik på prisjakt kan man se att dom 'hetshöjjer" priserna med runt 200 kronor regelbundet flera gånger varje år och sänker sen tillfälligt vid högtider m.m. På det har service blivit sämre. Får man hem en kniv som har brister, är glapp m.m. får man inte längre skicka tillbaka den utan nån typ av förhör där man måste redogöra för vad som är fel och om det går att fixa själv. Efter lång debatt får man iallafall betala för frakt själv och hoppas på det bästa. Gällande frakten så förväntar jag mig att paketet levereras till dörren som utlovat. För det fraktpriset ni tar ut förväntas frakten fungera. Ofta levererar ups det till nått utlämningsställe när dom inte orkar gå till min dörr. Ungefär 6 av 10 paket får jag hämta ut själv.

Mister Spex
Bra
(500+)
Usel
3 år sedan

Beställde lite solglasögon som jag skulle prova och passa på att recensera. Får hem solglasögonen och det visar sig att ett par är av fel modell. Skickar sedan tillbaka paketet enligt deras riktlinjer på sidan. Ca 3 veckor senare får jag ett mejl om att returen inte kommit fram och i samma veva får jag meddelande från postnord att jag har ett paket att hämta ut. Åker och hämtar ut paketet som kostar 110:- att hämta ut, det visar sig vara returen och att mrspex inte brytt sig om att hämta ut det. Kul. Kontaktar dem gällande detta och berättar hur jag betalat nu 340:- för returen som dom inte hämtat ut. Får efter mycket om och men till svar att det måste blivit skickat till fel adress, inte ett ljud om kompensation, att som skickat fel modell eller att dem gjort något fel. Jag kräver att få en retur sedel skickad av dem så jag inte tänker lägga ut mer pengar på returen. Hör och häpna.. Jag får en retursedel med exakt samma adress som jag skickat till och den blir nu returnerade utan problem! Ne håll er borta från detta oseriösa företag säger jag bara! //ELLE moderecensent

Best Buy Sweden
OK
(16)
Usel
4 år sedan

Lurendrejeri! Beställde en vara som visade sig vara defekt. Kontaktade kundtjänst om ärendet, efter lång väntan och flera ytterligare mejl fick jag svar. Dock ingen hjälp utan bara bortförklaringar. Jag skickar tillbaka varan som jag köpt på faktura och efter en vecka får jag ett mejl där det står att jag nu har en faktura på "förseningsavgift" då de inte har makulerat ordern och dessutom har de lagt på en fraktavgift för frakten till mig. Kontaktar butiken igen om varför de har lagt på en frakt avgift m.m. får till svar att får skylla mig själv om jag inte är nöjd med varan och erbjuder en rabatt till nästa köp! Vilka jävla tomtar! Handla inte här!