Prisjakt

rnrlifestyle

Medlem sen 2003-01-08
7
Bidrag
9
Hjälpsamröster
Byggshop
Utmärkt
(500+)
Usel
6 år sedan*
Stark varning för detta företag. Snabba på att dra pengar, långsamma på att rätta till egna misstag. De hävdar att de skickat varan men DHL har inte ens hämtat upp varan. De kan via telefon inte ens svara på vad som hänt eller när varan kommer gå ut. Någon ansvarig går inte få tag på. "Lagret" svarar efter förmåga och hur de har öppet vet inte kundtjänst. När svar kan ges vet inte kundtjänst heller. Besked som utlovats uppfylls inte. Beställde här pga. snabb utleverans men kommer lägga en parallell order hos en konkurrent istället. Byggshop funkar kanske ibland men när det inte gör det så räkna med grymt mycket strul. Uselt Byggshop!
*Redigerades 3 månader sedan
Power
Utmärkt
(500+)
Usel
9 månader sedan
Power klarar inte av att leverera Cyberpunk 2077 på release. Däremot klarade man av att se till att fakturan dök upp innan spelet levererades. Kundtjänst "kan inte göra nåt men tycker det är trist". På fråga om det går att få tala med någon som kan göra nåt så är det omöjligt för vederbörande jobbar hemifrån. Jaha. Kundservice noll. Får handla på Elgiganten lokalt istället och returnera Powers försändelse. När/om den kommer.
Granngården
OK
(500+)
Usel
10 månader sedan
Nej Granngården. Det håller inte att ta betalt för lagerhållna varor som sedan inte ens skickats efter fyra arbetsdagar. Vid det här laget hade jag förväntat mig att ha varorna. Granngården anger själva att "Förutsatt att varorna finns på lager (med grön plupp märkt "2-5 dagar"), skickar granngården.se din order dagen efter beställning och leverans sker efter 2-5 vardagar.". Detta är en direkt lögn. Nåja, ingen fara. Jag kan helt enkelt strunta i att beställa fler saker från granngården. Oseriösa butiker går till slut under.
Braun ThermoScan 7 IRT 6520
Full Star 1
3
(21)
382 kr
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
10 månader sedan
Opålitlig i det enda avseende den behöver vara pålitlig! Skiljer frekvent mellan olika mätningar, trots att munstycket inte flyttas. Som mest upp till 0.8 grader vilket är helt otroligt dåligt utifrån mätspannet! Slutade med att jag inte kunde lite på den. Köpte en 10-sekunders muntermomenter som ger repeterbara och stabila mätningar. Brauns skräp åkte tillbaka till försäljaren.
VidaXL SE
Dålig
(228)
Usel
3 år sedan
Bara ett kolli av två levererades. Jag har nu ett klädskåp utan hårdvara att montera ihop skåpet med. Även luckor och ben saknas. Det visar sig att VidaXL inte skickat kolli "A". Pga "datorproblem" kan de inte se om kolli "A" ens finns. Just nu inväntar jag information via mail eftersom man inte kan ringa support... UNDVIK!
Clas Ohlson
OK
(380)
Usel
3 år sedan
Näst sämsta kundservicen i Sverige. Bara Mediamarkt är sämre. Blir det nåt problem med ditt köp så är du körd. Kundservice existerar inte hos Clas online annat än till namnet. Jag köper en elektrisk produkt med en intern hårdkokad dödsklocka och när det visar sig att klockan redan tickat 13 månader(!) så är det inget problem enligt Clas. Att minska på priset motsvarande faller dem inte in. Allt de erbjuder är goddag yxskaft och en förhoppning om en trevlig dag. Clas Ohlson, vad hände?
Badshop
Utmärkt
(500+)
Usel
6 år sedan*
Lockar med "fri frakt" i direkt anslutning till varan. I kassan läggs det på en "expeditionsavgift" (Hej 80-talet?) på 75 kr och en text om att avgiften inte läggs på om köpet överstiger 995 kr. Vore det inte ärligare att skriva "Gratis frakt på köp över 995 kr"?
*Redigerades 6 år sedan
Spelbutiken.se
Bra
(500+)
Usel
7 år sedan*
Värdelöst Spelbutiken! Förbokar jag ett spel så förväntar jag mig att ha det på releasedagen. Beställt på fredag och release på tisdag. Noll leverans, önskar jag kunde ge noll i betyg. Tur det finns leverantörer som skickar fem dagar i veckan och som inte skyller på att posten tar två dagar. Tips: Kolla upp A-post. Inga fler ordrar från mig.
*Redigerades 7 år sedan
MediaMarkt
OK
(500+)
Usel
8 år sedan*
Varning! Lagersaldo på Mediamarkts hemsida stämmer INTE. När jag lade ordern fanns varorna i lager. De står som lager även i skrivande stund. Men efter tre arbetsdagar har inget kommit och vid kontakt meddelas jag att de ska undersöka felet. De återkommer inte. Vid nya kontakt meddelar tjejen i kundtjänst med nedlåtande stämma att det "står faktiskt 2-5 arbetsdagar, bah". Efter att jag lärt henne läsa innantill att det gäller varor ÖVER 20 kg (mina väger 20 gram, för dessa gäller 1-3 dagar) så säger hon att det inte gått tre dagar. Vi räknar högt tillsammans innan hon förstår att jag, kunden har rätt. När hon envisas med att det är tredje dagen än och irriterat påstår att den kanske kommer idag (efter kl 17? fast posten kommit? trots att varan inte är skickad enligt deras system??) om jag bara väntar så kommer det nog. Jag ber att få tala med ansvarig. Men denne har gått för dagen. När jag insisterar på att få bli uppringd så lägger tjejen på. Jag har faktiskt aldrig blivit sämre bemött. Jag är iaf förmögen att läsa innantill på er hemsida trots att tjejens snorkigt nedlåtande tonläge. Jag ringer upp igen och får tala med ansvarig (Hoppsan! Fanns sån på plats trots allt?!). Efter 25 min får jag reda på att de inte vet när varan kommer levereras (minussaldo anges som orsak men varför står då varan ÄNNU som i lager?) . Jag får dock "gärna avbeställa såklart". Wow. Tack? Totalt 60 minuter i tfn bortslösade. Alla kan göra fel. Det som betyder något är hur man rättar till felen. Här misslyckas Mediamarkt totalt. Kundbemötande är A&O. Jag antar ert erbjudande. Jag avbokar ordern och ber er ta bort mitt konto. Att jag kommer rekommendera era konkurrenter hädanefter bjuder jag på. Finns ingen anledning att handla hos någon som varken är billigast ELLER satsar på service.
*Redigerades 8 år sedan