Sthlm84

Medlem sen 2017-01-06
20
Bidrag
19
Hjälpsamröster
Hemtex
Bra
(14)
Dålig
3 år sedan

Det tog över en månad att få leveransen (beställde till butik). Varan (en gardinskena från Kirsch) visade sig dessutom vara begagnad. Originaleimbalaget var brutet, ena sidkåpan saknades och skenan var repad. Känns som en hygienfaktor att det man säljer inte är andra kunders returer/reklamationer och att man i vart fall kollar att de är hela och kompletta.

Hyperice HyperVolt Plus
Full Star 1
3.8
(2)
3 492 kr
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Full Star 4Full Star 5
Redigerades 3 år sedan

Belive the hype! :) Fungerar klockrent och gör det den ska. + Betydligt mer kraftfull än vad jag hade förväntat mig. + Kommer åt på alla relevanta kroppsdelar (tips är att kolla deras instruktionsfilmer). - Relativt tung (vilket iof vägs upp av kraften som den har). Däremot bör man vara medveten om att det krävs lite muskelstyrka för att orka köra en längre behandling på sig själv. - För det nätta priset av 5 500 kr (aktuellt pris när jag köpte den) vore det rimligt med någon form av förvarings-/transportväska).

Åhléns
Dålig
(92)
Dålig
3 år sedan

Har handlat från Åhléns webshop vid ett par tillfällen och kan inte annat än ge dem ett bottenbetyg. Leveranserna är långsamma och vid det senaste tillfället uteblev den helt. Att de har en otillgänglig kundtjänst hjälper inte.

Polarn O. Pyret
Dålig
(6)
Usel
4 år sedan

Extremt långa leveranstider (bor i centrala Stockholm). Halva försändelsen var dessutom slut när PoP väl fick iväg försändelsen. Blir inga fler onlineköp från PoP.

Elgiganten
Bra
(500+)
Utmärkt
Redigerades 4 år sedan

Jag har handlat hos Elgigantens fysiska butiker vid oräkneliga tillfällen och överlag varit nöjd. Kan dock nämnas att jag aldrig har haft något retur- eller garantiärende så jag kan inte uttala mig om hur dessa hanteras. Betyget dras ned ganska ordentligt av ett onlineköp som gick lite fel. Varan skickades till fel paketombud och det skulle enligt Bring (som sköter leveransen) ta upp till två veckor att flytta leveransen till rätt paketombud. Det gick därför snabbare att beställa varan på nytt från Elgiganten och låta den första gå i retur. Att det blir fel är helt ok, men bristen på engagemang från både Bring och Elgigantens kundtjänst är det som drar ned betyget. Efterföljande kontakt med Elgiganten (efter mitt första inlägg här) drar dock upp betyget.

boozt.com
Utmärkt
(273)
Utmärkt
4 år sedan

Har alltid levererat inom utsatt tid och den enda returen som jag har gjort fungerade bra. Avdrag på betyget för att de ofta markerar plagg som "nya" trots att det är gamla plagg som kan ha varit ute på rean både en och två gånger.

Dustin Home SE
Bra
(500+)
Utmärkt
4 år sedan

Plus för sortiment, priser och leverans. Vad som drar ner betyget är ett reklamationsärende som gick lite snett. Jag köpte en skärm från Dell som var trasig vid leverans. Kontaktade Dustin samma dag som jag fick skärmen och blev då ombedd att kontakta leverantören istället. Hos leverantören fick jag beskedet att det var Dustin som skulle ha hanterat reklamationen. Sammantaget krävdes det tre samtal med Dustin och fyra samtal plus omfattande mailutväxling med leverantören innan skärmen byttes ut (av Dustin). Det som gör att betyget inte dras ner mer är att det sannolikt var en enskild medarbetare på Dustins kundtjänst som gav fel info vid första kontakten samt att bemötandet genomgående var trevligt.

Apotea
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan

Bra utbud, bra priser och löjligt snabba leveranser.

Webhallen
Utmärkt
(500+)
Usel
Redigerades 4 år sedan

Uppdatering: Jag är återkommande kund hos Webhallen och är generellt nöjd med utbud och priser. Problemet är, precis som många andra beskriver, Webhallens kundtjänst. Har de en bristande kundtjänst kan man lika gärna använda billigare alternativ, och då förtjänar inte Webhallen ett bra omdöme. Jag valde ett dyrare fraktalternativ (79kr) och Webhallen tog betalt för det. Därefter skickade de ändå beställningen med PostNord som hade varit gratis och det tog två dagar längre. Det fanns en anledning till att jag valde ett dyrare alternativ och betalade för det. Webhallens kundtjänst väljer nu att gå i polemik istället för att ta till sig av kritiken. Det är inte misstaget eller pengarna som är irritationsmomentet, utan den totala bristen på service eller förståelse från Webhallens kundtjänst. Ta gärna till er av kritiken som många framför mot er kundtjänst här på Prisjakt och sluta skylla på kunderna. Tidigare omdöme: Helt värdelös logistik och kundservice. Lade en beställning med hemleverans men Webhallen skickade det istället som postpaket med PostNord så får vänta ett par dagar och istället hämta det på Posten. Hade gått snabbare och blivit billigare att beställa via exempelvis CDON. Noll hjälp eller förståelse från Webhallens kundtjänst. Är medlem på relativt hög nivå (dvs handlar för ganska mycket hos Webhallen varje år) och har tidigare aldrig behövt ha kontakt med Webhallens kundtjänst. Denna första kontakt visar med all önskvärd tydlighet att detta inte är ett bolag som jag vill ha kontakt med när det blir fel. Hoppas att Amazon kommer till Sverige snart.