Lämnar lågt betyg för att de enbart säljer till företag och priserna är ex. moms. De tillför alltså inget till denna prisjämförings-site, men om de har ett lågt betyg så kan man iaf. filtrera bort det. Prisjakt: Lös problemet eller lägg till en vettig filterfunktion.
Jag har gjort två beställningar, där nära hälften av porslin och glas varit trasigt. De packar nämligen precis som de gör i butik ... Alltså, de stackar glas och porslin utan emballage mellan och sedan rullas det in i papper och wellpappnät. Att de ens tror att man kan packa på så vis och att det ska hålla transporten till kund. Jag beställde även två plastmuggar (med lock) som de också stackade och sedan glömde bort att lägga tillbaka locket för bottenmuggen. De verkar inte svara på mejl överhuvudtaget. Reklamationsfunktionen på deras webb går inte att logga in på och man kan inte ens se sina ordrar. Kontaktade dem via deras formulär igår, men väntar fortfarande på svar. Jag la även en ny order igår som redan har kommit fram, så det går inte att klaga på leveranstiden då den är mycket snabbare än svarstiden över mejl eller formulär. Edit: Höjer betyget en aning, trots att jag behövt göra fler reklamationer. Deras webb är kass, deras svarstid är långa och de vet inte hur man packar porslin men tar man sig till en butik så fungerar det supersmidigt att reklamera.
Beställde ett set med tallrikar där en var trasig. Problemet var att originalemballaget var undermåligt, och alltså inget som man kan lasta RoyalDesign för. Reklamationsprocessen verkade onödigt fyrkantig, så jag kontaktade istället kundtjänst. Det enda som krävdes var att jag tog ett foto på den skadade tallriken så skickade de genast ut en ny. Hade fått 10/10 om infon på deras webb ang. reklamationer varit bättre.
Jag har gjort en större beställning där i princip var enda vara hade lägst pris på prisjakt. Allt gick smidigt, men en av fläktarna var en dyrare RGB-variant av den modell jag egentligen hade beställt. De erbjöd mig att returnera den, men var inte villiga att byta ut den mot den fläkt jag hade beställt. Något osmidigt, men jag förstår att de inte orkar väntar på att leverantören ska få in korrekt modell. De är alltså något fyrkantiga, men det är tyvärr de flesta större butiker. Förutom att de är en av de billigaste butikerna har de ett mycket bra utbud på ovanligare modeller, men det är mer upp till deras leverantör än något annat. En lista på vad de flesta som lämnar negativa betyg inte verkar förstå: - Det är en Dansk butik med danska priser. Alltså kommer priset i kronor aldrig att vara konstant. Det är ingen taktik för att spela prisjakt ... - Att de har dyr frakt betyder helt enkelt enkelt att den inte är inkluderad i produktpriset. - Många av de felaktiga priserna går att härleda till leverantören, men det blir butiken som är billigast på prisjakt som hamnar i trubbel. Rätt uppenbart om man jämför de danska butikerna. - Butiken kan knappast lösa speditörens problem ... ------------ Jag har gjort ytterligare en stor beställning med över hundra kablar av olika sorter och antal. Snabb leverans, rätt antal och långt billigare än andra alternativ. I princip så tömde jag deras lager på 10-15 olika typer av kablar, så då blir man nästan överraskad när man får allt. Prisjakt skulle lätta kunna lösa problemet med butiker som kör med andra valutor, t ex genom att låta en sätta ett delta för prissänkning eller möjlighet att filtrera bort butiker.
De har bra prylar, men en buggig webb, ett falskt lagersaldo, förvirrad butikspersonal, samt en kundtjänst som består av sociopater (med något enstaka undantag). Försökte lägga en beställning med en kampanjrabatt, men den fungerande inte överhuvudtaget. Jag mejlade in om detta och fick till svar att jag inte kunde "kombinera" rabatter, trots att det inte var en kombination av rabatter. Nästa dag så fungerade kampanjen som tänkt och jag mejlade tillbaka med skärmdumpar från bägge dagar och fick ett spydigt svar tillbaka om att de skulle "förbättra informationen" på sin sida. Alltså menar hen att deras enda problem är att jag inte förstår hur kampanjen fungerar ... Det var uppenbart att hen varken läste hela mitt meddelande eller kollade på bilderna. Efter att jag har lagt ett par beställningar så försvinner den ena efter ett par dagar, helt utan förklaring och jag får en swish tillbaka med motsvarande summa. Jag ringer in, och den kundtjänstpersonalen säger direkt att de har problem med deras webb ... Ytterligare några dagar senare kommer ett mejl om att varan inte finns i lager. Det är inte första gången det strular med beställningar från Åhlens, men jag skulle absolut kunna acceptera ett visst strul om deras personal var trevlig. Nu klara de inte ens av att ta emot kritik utan att bli kränkta, bortsett från den sista jag hade kontakt med. Kundhat håller aldrig i längden, om man inte är extraordinärt billig eller har monopol.
Beställde, av allt att döma, ett tvåpack av en produkt men fick endast en vara. Kundtjänsten ignorerar de frågor jag ställde kring misstaget och ger mig istället en rabattkod på 10% som jag kan använda till mitt nästa köp. Allt tyder på att det är ett tvåpack. Produktinformation, färgval, pris och bilder visar på två kombinerade produkter. Om så inte är fallet borde de uppdaterat produktsidan efter min återkoppling. Det är bara småpengar, så det handlar enbart om princip ... Men det förändrar inte att deras webb är undermålig och att deras kundtjänst på ett närmast automatiserat sätt skickar ut rabattkoder istället för att lösa problem. "Vi beklagar verkligen det inträffade och som kompensation vill vi ge dig en rabattkod som du kan använda vid ditt nästa köp, den ger dig 10% rabatt." "Gäller även på reavaror, men inte på presentkort eller välgörenhetsmärken. Minimibelopp är 199 kr och maxbelopp är 10 000 kr. Koden kan ej kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden. Giltig till och med 2022-09-15" Uppdatering: De läste mitt tredje mejl och verifierade att produkten var felaktig och uppdaterade därefter deras webb. Tyvärr lider många kundtjänster av det här fenomenet. Alltså att de gör snabbade antaganden och skickar ut klipp-och-klistra-svar.
Total avsaknad av kundtjänst. Efter att priset ökade under beställningen makulerade jag ordern endast några sekunder efter att jag godkänt den. Jag skickade även ett mail till Bikester för att förklarar problemet. Efter en vecka utan respons hanteras och "skickas" ordern i alla fall. Alltså, det finns ingen risk att ordern hanterades innan den makulerades i och med att det tog en vecka innan ordern hanterades på lagret. Så oavsett om du är ute efter snabb leverans eller någon som helst form av kundtjänst kommer du ej att finna det hos Bikester.
Jag har alltid varit supernöjd med Inet fram till att jag behövde reklamera en produkt. Jag köpte en Xiaomi A2 till ett grymt lågt pris (1890 kr), men där laddningsdelen gick sönder efter ett par månader. Det här är ett typiskt Xiaomi-fel och det var anledningen till att jag köpte telefonen av en svensk återförsäljare, för att få en bra reklamationsprocess. Tyvärr är så inte fallet. Inet vägrade att avhjälpa felet i och med att telefonen är "för billig" utan häver istället köpet. De erbjuder mig sedan att köpa en mycket sämre telefon, Xiaomi A3, för 800 kr mer. Varför tror de att jag vill ge dem mer pengar för att få en sämre telefon? Ofattbart! Det är mycket möjligt att jag hade kunnat tvinga Inet att antingen avhjälpa felet eller låta mig avhjälpa det för ett rabatterat pris. Men det var inget jag hann komma på under samtalet då de var bestämda med att det bara fanns ett alternativ - att häva köpet. Den komponent som högst troligen är trasig kostar runt 50 spänn, så det känns inte bara kasst att det kommer bli dyrare för mig utan även för att det är ett slöseri med resurser.
Varning! Säljer trasiga produkter och vägrar reklamation. Oerhört obehagligt bemötande och en ren blåsning. Beställde ett kompaktlysrör, men anade oråd så fort jag öppnade kartongen. Förutom att förpackningen redan såg öppnad ut så skramlade det om lysröret. Jag testar ändå lysröret för att se så att det inte är någon betydelselös defekt, vilket det inte var, lysröret fungerar inte. Eftersom att jag behöver ett nytt lysrör snarast så frågar jag om vi kan lösa detta snabbt, alltså genom en reklamation efter leverans, och att jag således kan beställa ett nytt ifrån den samma eller annan butik. Det blev direkt uppenbart att mitt förslag provocerade dem. De säger att de har rätten att byta ut den felaktiga produkten, men går inte med på att låta mig beställa en lampa och sedan reklamera den andra. Ja, de har den rätten, men det är ingen kostnad att vara lite smidig. När de får returen hävdar de att den fungerar och att lysrör faktisk ska skramla. Vilket är helt falskt. De kräver nu ersättning för returfrakten. De erbjuder sig dock att skicka ut en ny lampa "fraktfritt" (då har jag redan betalat originalfrakt och returfrakt). Då frågar jag, så jag får alltså en helt "ny" lampa trots att den gamla inte är trasig och de svarar "Ja, för du vill väl inte ha tillbaka den lampa som skramlar?". De motsäger sig alltså själva ... blåsningen är bevisad. I och med att det handlar om små summor, under 500 kr, är det omöjligt att försvara sig emot detta företag utan att ta det till rätten. Jag har inspelning, av defekten, samtal och e-post om någon får för sig att gå vidare.