Prisjakt

doomus

Medlem sen 2016-10-17
5
Bidrag
8
Hjälpsamröster
boozt.com
OK
(199)
OK
3 månader sedan*
Beställde, av allt att döma, ett tvåpack av en produkt men fick endast en vara. Kundtjänsten ignorerar de frågor jag ställde kring misstaget och ger mig istället en rabattkod på 10% som jag kan använda till mitt nästa köp. Allt tyder på att det är ett tvåpack. Produktinformation, färgval, pris och bilder visar på två kombinerade produkter. Om så inte är fallet borde de uppdaterat produktsidan efter min återkoppling. Det är bara småpengar, så det handlar enbart om princip ... Men det förändrar inte att deras webb är undermålig och att deras kundtjänst på ett närmast automatiserat sätt skickar ut rabattkoder istället för att lösa problem. "Vi beklagar verkligen det inträffade och som kompensation vill vi ge dig en rabattkod som du kan använda vid ditt nästa köp, den ger dig 10% rabatt." "Gäller även på reavaror, men inte på presentkort eller välgörenhetsmärken. Minimibelopp är 199 kr och maxbelopp är 10 000 kr. Koden kan ej kombineras med andra rabattkoder eller erbjudanden. Giltig till och med 2022-09-15" Uppdatering: De läste mitt tredje mejl och verifierade att produkten var felaktig och uppdaterade därefter deras webb. Tyvärr lider många kundtjänster av det här fenomenet. Alltså att de gör snabbade antaganden och skickar ut klipp-och-klistra-svar.
*Redigerades 3 månader sedan
Bikester
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan*
Total avsaknad av kundtjänst. Efter att priset ökade under beställningen makulerade jag ordern endast några sekunder efter att jag godkänt den. Jag skickade även ett mail till Bikester för att förklarar problemet. Efter en vecka utan respons hanteras och "skickas" ordern i alla fall. Alltså, det finns ingen risk att ordern hanterades innan den makulerades i och med att det tog en vecka innan ordern hanterades på lagret. Så oavsett om du är ute efter snabb leverans eller någon som helst form av kundtjänst kommer du ej att finna det hos Bikester.
*Redigerades ett år sedan
Inet
Utmärkt
(500+)
Usel
2 år sedan*
Jag har alltid varit supernöjd med Inet fram till att jag behövde reklamera en produkt. Jag köpte en Xiaomi A2 till ett grymt lågt pris (1890 kr), men där laddningsdelen gick sönder efter ett par månader. Det här är ett typiskt Xiaomi-fel och det var anledningen till att jag köpte telefonen av en svensk återförsäljare, för att få en bra reklamationsprocess. Tyvärr är så inte fallet. Inet vägrade att avhjälpa felet i och med att telefonen är "för billig" utan häver istället köpet. De erbjuder mig sedan att köpa en mycket sämre telefon, Xiaomi A3, för 800 kr mer. Varför tror de att jag vill ge dem mer pengar för att få en sämre telefon? Ofattbart! Det är mycket möjligt att jag hade kunnat tvinga Inet att antingen avhjälpa felet eller låta mig avhjälpa det för ett rabatterat pris. Men det var inget jag hann komma på under samtalet då de var bestämda med att det bara fanns ett alternativ - att häva köpet. Den komponent som högst troligen är trasig kostar runt 50 spänn, så det känns inte bara kasst att det kommer bli dyrare för mig utan även för att det är ett slöseri med resurser.
*Redigerades 2 år sedan
Lamportillallt
Utmärkt
(129)
Usel
3 år sedan
Varning! Säljer trasiga produkter och vägrar reklamation. Oerhört obehagligt bemötande och en ren blåsning. Beställde ett kompaktlysrör, men anade oråd så fort jag öppnade kartongen. Förutom att förpackningen redan såg öppnad ut så skramlade det om lysröret. Jag testar ändå lysröret för att se så att det inte är någon betydelselös defekt, vilket det inte var, lysröret fungerar inte. Eftersom att jag behöver ett nytt lysrör snarast så frågar jag om vi kan lösa detta snabbt, alltså genom en reklamation efter leverans, och att jag således kan beställa ett nytt ifrån den samma eller annan butik. Det blev direkt uppenbart att mitt förslag provocerade dem. De säger att de har rätten att byta ut den felaktiga produkten, men går inte med på att låta mig beställa en lampa och sedan reklamera den andra. Ja, de har den rätten, men det är ingen kostnad att vara lite smidig. När de får returen hävdar de att den fungerar och att lysrör faktisk ska skramla. Vilket är helt falskt. De kräver nu ersättning för returfrakten. De erbjuder sig dock att skicka ut en ny lampa "fraktfritt" (då har jag redan betalat originalfrakt och returfrakt). Då frågar jag, så jag får alltså en helt "ny" lampa trots att den gamla inte är trasig och de svarar "Ja, för du vill väl inte ha tillbaka den lampa som skramlar?". De motsäger sig alltså själva ... blåsningen är bevisad. I och med att det handlar om små summor, under 500 kr, är det omöjligt att försvara sig emot detta företag utan att ta det till rätten. Jag har inspelning, av defekten, samtal och e-post om någon får för sig att gå vidare.