Jag köpte ett VR headset hos Povvr. Jag var lite tveksam initialt eftersom de verkade vara ett litet företag och Pimax (tillverkaren av headsetet) har ganska dåligt rykte. Jag fick ganska omgående problem med headsetet, men har fått ett fantastiskt bemötande av Povvr. De har haft ett stort tålamod med mig och stöttat långt utöver vad jag hade förväntat mig. Jag kan varmt rekommendera dem.
Vilka skojare. Lockar med låga priser. Skulle köpa ett par skärmar till min cykel till en kostnad av 190 kr. Skojarna ska sedan ha 1490 kr i frakt för detta. Lurendrejeri!
Electrolux är inte vad de har varit. Den suger bra, och är tyst, men kvaliteten är under all kritik och reservdelarna svindyra när någonting går sönder - och det kommer det att göra på den här dammsugaren. Speciellt slang, handtag och munstycke håller urdålig kvalitet. Om det sedan beror på att det är återvunnen plast, låter jag vara osagt. Förmodligen är den väl tillverkad i Kina, och det brukar inte direkt borga för kvalitet. Som referens kan jag nämna att jag tidigare hade en Electrolux Ultra Silencer z3340, som gjorde tjänst i många år. Jag bytte ut den enbart för att få en tystare dammsugare. Men efter allt krångel med EUO9GREEN, har jag återgått till den gamla, som fortfarande fungerar perfekt. Jag har aldrig bytt någonting.
Kan skriva under på det aliasund skriver. Vänta med att köpa. Jag testade detta hemma hos en vän. Sweetspoten är närmast obefintlig. Väldigt skarpt på väldigt nära håll, i centrum. Allt utanför centrum och allt, även i centrum, på lite längre avstånd, var suddigt. Jag köpte själv ett, men lämnade tillbaka det innan jag öppnat det, efter att ha provat hos min vän. Samtidigt finns det andra som är hur nöjda som helt. HP kanske har kvalitetsproblem i produktionen, vem vet... Uppdatering: Det har gjorts tester på Youtube med ett flertal G2, däe merparten upplevts som dåliga av sina ägare. Men inga skillnader mellan headseten kunde hittas. Så förmodligen handlar det om att huvuformen, ögonens placering, etc., påverkar upplevelsen. Inte HPs fel så jag höjer betyget några snäpp.
Eneba är mycket bra, men man ska vara medveten om att priset på prisjakt inte är det som gäller. De lägger på ett valutaväxlingspåslag på 3%vilket både är orimligt högt och dessutom tveksamt med tanke på att de lägger upp sina priser på prisjakt Sverige och i svenska kronor,
Fungerade bra. Tredje gången jag handlar här och det harvalltid fungerat bra.
Håller med tidigare skribenter. Det här är rent skräp för dessa pengar. Själva maskinen funkade rätt ok i början. Nu, efter ett par år, börjar lagren i motorn ge med sig och den väsnas något hemskt. Men det som verkligen är rent skräp är slang och munstycke. Som någon skrev, piper det och väsnas ohyggligt om den. Allt är bara billig plast. Efter ca ett år gick plasten i handtaget sönder. Plasten är så dålig att det inte ens är lönt att försöka laga ordentligt. Nu idag gick röret av, uppe vid handtaget - helt bortom reparation. Som sagt - äkta skit när den är som värst. Min förra Electrolux, köpt runt 2005, andades kvalitet. Den fungerar fortfarande kanon. Bytte gjorde jag bara för att dagens maskiner är rätt mycket tystare. Electrolux har sjunkit lågt - de har kört märket i botten men Kinatillverkad skit. Jag kommer aldrig mer att köpa deras produkter
Snabb leverans. Ok pris genom prisjakt, men väldigt dyrt om man går via deras webbutik, även vid kampanjer. Den här gången gick det snett. Jag beställde två paket linser och två flaskor Renu MPS linsvätska. När paketet kom fanns där endast en flaska linsvätska. Jag mailade och påpekade misstaget och skickade även med en bild på det öppnade paketet med innehåll. Efter ett par dagar kom ett ganska kryptiskt mail tillbaka, där man bad mig att skicka in bilder på paketet för att de skulle kunna utreda vad som hänt. Svaret från Lenson klargjorde inte direkt vad som kommer att hända. Varför de vill ha fler bilder än dem jag redan har skickat är mer än underligt. Vi får se hur om/hur de löser det, men det lutar väl åt att använda någon av de leverantörer jag brukar använda nästa gång. Strul är ju aldrig roligt och att man uppmanas att skicka in fotos när man själv redan har skickat dem känns inte riktigt uppmärksamt. Sedan är det ju inte pengarna det handlar om (69 kr) , men hur allvarligt tar man sitt uppdrag om man inte kontrollerar att följesedeln stämmer överens med det man skickar. Det är ju hela syftet med följesedeln.
Bra köp upplevelse och smidigt köp. En del irriterande "reklam" och uppmaningar om att köpa deras eget varumärke istället för det man tänkt sig. Där vill jag även utfärda en liten varning: Jag föll för det och bytte ut min Brother lasertoner till 123ink:s egen XL-variant. Redan efter ~50 sidor började skrivaren "spilla" toner vid utskrift. Jag fick aldrig bukt med det utan det slutade med att jag fick få skrivaren rengjord. När 123ink:tonern sedan sattes in i skrivaren igen återkom problemen. Efter en andra rengöring köpte jag originaltoner igen och sedan dess är problemen borta.
Det här företaget känns inte helt seriöst. Priserna ser bra ut, vid en första anblick, och är rätt ok med svenska mått mätt. De stoltserar med "fri frakt till Sverige" medan de tar €9.95 för frakt till Tyskland. Vad de däremot talar tyst om är att de gör ett prispåslag på, i mitt fall, 800 kr, eller 11% när de säljer till Sverige. Detta är de inte tydliga med och det är en mycket ful taktik. Om ni hittar något billigt, köp för all del, men var på er vakt med att ni verkligen får betala det ni hade tänkt. För egen del handlar jag hellre någon annanstans.