Prisjakt

TheTaaDow

Medlem sen 2016-08-19
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Dyson
OK
(29)
T
TheTaaDow
1 omdöme
Usel4 år sedan

Katastrofal support. Kan tyvärr inte kommentera produkten (V10 Parquet) då vi fortfarande inte fått hem den, utan betyget gäller kundsupporten vi mailat och ringt fram och tillbaka med i två veckor. Beställde en dammsugare med en rabattkod vi fått av en vän som arbetar på Dyson och mailade supporten samma dag som den skulle anlända då vi inte hade hört något från dem. Efter två mail får vi svar fyra dagar efter beräknad leverans. Beskedet efter ytterligare ett par dagars mailade fram och tillbaka är att dammsugaren skickats till någon annan... Tydligen är det inget personen vi mailar med kan lösa utan den personen behöver då hjälp att reda ut problemet, men lovar att återkoppla senast tre dagar senare. Tre dagar går och inget besked. Vi ringer kundsupporten och får då höra att dem inte heller kan göra något från sitt håll utan väntar på svar från deras lager. Mailar återigen och frågar om alternativa lösningar som att "kopiera" leveransen eller liknande för att vi ändå ska få hem vår dammsugare. Det har vi fortfarande inte fått svar på utan någon annan kopplas in som ber om ursäkt för supporten vi fått vid detta lag och förklarar att leveransen returnerats och att vår betalning via Klarna ska annulleras för att vi åtminstone inte ska behöva ligga ute med pengar, känns ändå OK och den nya personen på supporten ska kontakta ekonomiavdelningen för att lösa en ny rabattkod. Ytterligare några dagar går och inget besked, vi mailar då än en gång och frågar om man lyckats få tag på ekonomiavdelningen för att få fram en ny kod vi kan använda. Inget svar på två dagar till och då mailar vi och känner oss måttligt frustrerade över hur ärendet hanterats och hur lång tid det tagit att lösa en enkel beställning. Får då som svar någon timma senare att det inte går att skapa en ny kod eftersom den inte kom från kundsupport och där dem ber oss att fråga vår vän om en ny kod... Sammanfattningsvis så har det gått två veckor för att få det "indirekta" beskedet: Lös det själv. Och eftersom att V10 Parquet inte längre ingår i deras erbjudande betyder det att vi ska behöva betala mer för samma produkt vi beställde för 2,5 veckor sen efter denna katastrofala support. Hade det inte varit för att vår vän kunde lösa en kod hade vi inte köpt från Dyson alls i detta läge. Synd då våra vänner som har Dysons produkter är väldigt nöjda, men vi kommer tyvärr alltid behöva referera till denna dåliga upplevelse.