Unregistered90b62cba

1
Bidrag
1
Hjälpsamröster
Tibergs Möbler
Dålig
(37)
Dålig
Redigerades 2 år sedan

Vi köpte ett bord som kom hem skadat. När jag undersökte skadan var det klart för mig att detta inte handlade om en mekanisk skada. Sannoligt berörde det på tillverkningsprocessen. Jag besökte Johan Tiberg, visade bilder mm. Det var lite möjligt att göra något åt detta på plats. Jag blev instruerad att skriva ett mail. På mail krävde Johan Tiberg ganska mycket information, bilder, foto på artikelnumret, serienumret mm. Jag köpte bordet bara några dagar innan dess. Efter en del ”arbete” att svara på alla frågor, skicka bilder mm kom svaret tillbaka: ”bordet är skadat av kund”. Johan Tiberg hade ingen ambition att svara på mina frågor eller motivera deras bedömning. Det visades att leverantören har bytt artikelnummer och namn på bordet även profilen i det ”problematiska” området strax efter att vi köpte det. Jag antar att produktändring (förbättring) gjordes på grund av kvalitetsproblem och många reklamationer. Med ändrar profil på skivans kant var det letare att foliera bordet som var grundproblem för dessa ”skador”. Trots att jag förklarade om detta ville inte Johan Tiberg ta upp det med leverantören eller göra något annat om detta. Jag har handlat en del på denna butik tidigare men det som hände med bordet gör att jag varken kan rekommendera eller kommer att handla där igen. Jag läste på nätet om dålig kundsupport på denna butik och till slut upplevde jag själv detta. Tyvärr…