Prisjakt

ConTigent

Medlem sen 2015-12-06
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Proffsmagasinet
Bra
(500+)
Usel
2 månader sedan*
Det känns som att proffsmagasinet har tappat det helt. Lång leveranstid som inte överensstämmer med informationen på sidan. Men till råga på allt så lyckas de, på en order med totalt 6 produkter, skicka en annan vara än den jag beställt och en vara som försvinner på centrallagret, men som står som skickad. Fakturan har man självklart skickat ut. Flera samtal till kundtjänst har resulterat i tomma löften om att ärendet ska prioriteras och att någon återkommer dagen efter. Men ingen återkommer och ärendet verkar befinna sig i limbo. Mailen svarar man inte heller på. Det enda positiva jag har att säga för tillfället är att kundtjänst ordnade så att man fick ta del av en prissänkning på en produkt efter lagd order. Men det är också på den vara som inte levererats och är försvunnen... Som grädde på moset så är det fakturadatumet som kommer ligga till grund för när jag registrerar produkten hos Bosch och det behöver ske inom 14 dagar. Vilket kommer bli problem eftersom produkten inte skickats än... Det är dags att börja steppa upp Proffsmagasinet! Edit 1: Fortfarande inget svar från någon. Efter ytterligare ett samtal till kundservice så kan jag bara konstatera att jag aldrig varit med om en kundservice som ljuger så mycket som Proffsmagasinets. Man gör allt man kan för att på ett så snabbt sätt som möjligt lägga på samtalet med löften om att istället återkomma inom 10 minuter på mail. Återkommer man? Icke! Edit 2: Det tog totalt 83 dagar från beställning till slutförd leverans. Vid beställningstillfället hade den vara med längst leveranstid 7 dagar. Kommer ge Proffsmagasinet en chans till i framtiden för att se om de lyckats lösa sina interna problem. De verkar satsa rätt hårt på att expandera för tillfället, men på bekostnad av mycket annat.
*Redigerades 20 dagar sedan
Inet
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
2 månader sedan
Blixtsnabba leveranser och grym kundservice! Kan inte ge annat än full pott.
XXL Sport & Vildmark
Utmärkt
(500+)
Usel
ett år sedan*
Beställde en vara där det saknades tillbehör i förpackningen. Tar kontakt med kundservicen via chatten på hemsidan i hopp om att det kunde lösas lätt och smidigt för mig som kund. Blir ombedd att reklamera hela varan för återbetalning, då den är slut i lager. Samma modell fast i annan färg finns på lager, borde man inte kunna ta tillbehöret från denna och reklamera den produkten istället? Går inte. Går det inte att beställa nytt tillbehör från tillverkaren? Går inte. Möjligtvis om man tar sig till en butik. Kommer med två olika förslag på lösning, men som tydligen inte går att genomföra. Fråga mig inte varför. Hos flera andra aktörer hade det varit genomförbart. Slutar med att personen tolkar det som att jag menar att de medvetet skickar inkompletta produkter, varpå det blir otrevligt. Kommer inte handla mer från XXL och detta enbart på grund av kundservicen. Ovilja att lösa problem på smidigt sätt för mig som kund och otrevlig kundservice.
*Redigerades ett år sedan