Prisjakt

jorge_padros90

Medlem sen 2025-09-15
1
Bidrag
0
Hjälpsamröster
NetOnNet
Utmärkt
(500+)
j
Usel3 dagar sedan

Jag är extremt besviken på NetOnNets kundsupport och hantering av mitt reklamationsärende. Jag ville reklamera en Apple Watch som haft ett fabrikationsfel, vilket Apple själva har bekräftat i deras serviceprotokoll. Trots detta valde NetOnNet att skicka klockan till en tredje partner för service, utan mitt godkännande. Jag har inte beställt eller godkänt någon service från detta företag, ändå lämnar de över ansvaret och kostnaderna på mig som kund. Supporten tar inget som helst ansvar utan skickar runt och skyller på andra, vilket försvårar situationen oproportionerligt mycket. Jag har fått krav på att betala för ett test eller en utbytesprodukt trots att felet redan var dokumenterat av Apple och alltså borde vara helt tydligt att det gäller ett ursprungligt fel. Det känns som en ren kostnadstrappa där de vill tjäna pengar på att skicka felaktiga produkter vidare till servicepartners för onödiga tester – utan att fråga kunden först. Det värsta är att de behållit min fungerande produkt utan mitt samtycke, och nu vill ha pengar för en tjänst jag inte alls begärt och inte borde behöva betala för enligt svensk konsumenträtt. Det här är ytterst dålig och oseriös kundservice som varken respekterar konsumentens rättigheter eller tar ansvar för defekta produkter de själva sålt. Efter den här erfarenheten kommer jag aldrig mer köpa något från NetOnNet och avråder alla från att göra det också. Om inte företaget förbättrar sin service och slutar skicka över sina problem på tillverkare och konsumenter, kommer deras dåliga rykte bara öka. En skam för branschen.