Prisjakt

Unregistered98762791

4
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Ginos.se
OK
(98)
Usel
3 år sedan
Beställde förmiddagen den 15/4 och valde att betala extra för expressleverans (leverans inom 1-2 arbetsdagar). Samtliga varor fanns i lager enligt information på hemsidan. Det är nu kväll den 17/4 och varorna har inte skickats från Ginos ännu. Syftet med att betala extra för expressleverans var att säkerställa leverans före påsk, men det verkar som bortkastade pengar med hänsyn till att Ginos inte verkar ha för avsikt att skicka sakerna från sitt lager någon gång i närtid. Ingen information från handlaren - jag har skickat mejl och hoppas på svar, men om det inte dyker upp någon väldigt förmildrande omständighet som förklarar vad som gått snett vill jag starkt avråda från att handla på Ginos och än mer från att betala extra för den helt värdelösa expressfrakten!
Kontorsgiganten
OK
(21)
Usel
3 år sedan*
Gjorde beställning på en onsdag strax före sista klockslag för utleverans samma dag enligt information på hemsidan. Bägge varorna fanns enligt hemsidan i lager. Ingen information under onsdagen annat än en automatisk orderbekräftelse. Inget meddelande om att paket är på väg. Ingen information under torsdagen. Ringer till slut kundtjänst och frågar vad som händer med min order. Killen på kundtjänst svarar snabbt att han ser i systemen att den kommer att skickas under eftermiddagen på torsdagen. Ingen information under eftermiddag eller kväll på torsdagen. Inget meddelande om att paket är på väg. Nytt samtal med kundtjänst på fredag morgon. Efter viss väntan berättar killen på att ordern inte gått igenom till deras leverantörer och därför aldrig skulle skickats om inte han upptäckt detta och undrar om jag vill att han skickar igenom den, eller avbeställer. Med hänsyn till tidigare recensioner och de rent vilseledande besked som lämnats av kundtjänst vid första kontakten valde jag omedelbart att avbeställa. Ångrar att jag någonsin beställde från Kontorsgiganten och avråder starkt från att ha något som helst med detta företag att göra, åtminstone om det handlar om beställningar av saker som man behöver få levererade inom rimlig framtid!
*Redigerades 3 år sedan
Webhallen
Bra
(500+)
Usel
9 år sedan*
Beställde en köksmaskin från Webhallen i söndags kväll - då fanns endast 1 st i butikslager i Solna, i övrigt ej i lager - tänkte att det skulle ta några dagar extra, men nog lösa sig. På en förfrågan initierad av mig angående leveranstid svarade man från Webhallens sida att det inte fanns någon möjlighet att ge ens ett ungefärligt datum för leverans. Jag svarade på detta besked med att fråga om man inte kunde skicka den produkt som fanns i lager i Solna (vilken fortfarande fanns i lager i Solna enligt hemsidan vid den tidpunkt då jag skickade mitt andra mejl). På detta svarade man att den produkt som fanns i Solna visserligen var på väg till postorderlagret för att skickas ut, men att det fanns någon som beställt före mig och som därför skulle tilldelas produkten. Efter att skickat ytterligare ett mejl för att höra om det verkligen inte är möjligt att få ett ungefärligt datum (detta trots att jag varit i kontakt med tillverkaren av den aktuella produkten som skriftligen bekräftat att de har produkten i sitt lager och kan skicka den omedelbart vid en beställning från en distributör) för leverans - summan av kardemumman blev alltså att jag förskottsbetalat drygt 2 500 kronor för en produkt som Webhallen inte kan svara på om den kommer att levereras denna veckan, nästa vecka, nästa månad eller nästa år. Att ligga ute med den summan på de premisserna känns inte OK och det blir ännu sämre av att jag uppenbarligen inte skulle informerats om att leveranstiden var helt okänd om inte JAG tagit initiativ till kontakt med Webhallen. Har nu avbeställt ordern och satt min fot på Webhallen för sista gången. Märkligare besked har jag aldrig fått när det gäller produkter som finns i lager hos konkurrenter och leverantör - kanske är det något strul med deras leverantör, eller så bryr de sig helt enkelt inte om att informera kunderna om att de har betalat för någonting som kanske kommer i år, kanske nästa år... Nej, som sagt, aldrig mer Webhallen. 16/8 UPPDATERING: + 1 stjärna för att återbetalning gick snabbt och enkelt att lösa.
*Redigerades 9 år sedan