Prisjakt

phishBoh

Medlem sen 2006-03-17
9
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Babyland SE
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
4 år sedan*
Bra hantering av reklamationsärende.
*Redigerades 4 år sedan
Lekmer
Utmärkt
(500+)
Bra
7 år sedan*
Jag ville komma i kontakt med Lekmer omedelbart när jag hade lagt min order för att kunna ångra den. De garanterar svar från kundtjänst inom 24 timmar (48 timmar vid kampanjer, vilket de verkar ha hela tiden enligt alla reklammail som nu finns i inkorgen), men efter en veckas väntan på ett svar har jag fortfarande inte hört någonting från dem. UPPDATERING: Fick ett för mig positivt svar efter exakt en vecka, så betyget åker upp ett par snäpp. Tveksam om jag kommer att beställa igen, eftersom det verkar vara så svårt att komma i kontakt med dem.
*Redigerades 7 år sedan
Crossbrands.se
Usel
(5)
Dålig
10 år sedan*
Köp och leverans av grill helt OK. Dessvärre medföljde dock en lott från Miljonlotteriet, så nu anser de att de kan telefonförsälja och skicka adresserad reklam. Känns ungefär som att man har laddat ner ett bra program, men fick med nå't virus. Betyget hade varit högre om lotten inte hade följt med.
*Redigerades 10 år sedan
ITsajten
Bra
(378)
Usel
12 år sedan*
Kommunikationen via email har varit helt OK. Negativt att det ej går att betala med kort. Jag köpte ett Super Talent PICO 16GB USB-minne som gick sönder vid första användande. Betalade 28 kr i frakt för att returnera produkten. När jag nu har läst lite mer, verkar det som att flera användare har haft problem med detta USB-minne, varför jag har valt att få pengarna tillbaka istället för ett utbyte. Återstår att se om jag får tillbaka pengarna för produkten. Pengarna jag har lagt ut för returfrakten kommer jag inte att få tillbaka. Med den attityden, väljer jag i framtiden att handla från andra butiker. Vid ett liknande ärende med en defekt produkt köpt från Coolstuff, skickade de helt enkelt bara ut en ny produkt till mig utan att några konstigheter. Det är så man vill bli bemött som kund.
*Redigerades 12 år sedan
CoolStuff
Utmärkt
(201)
Utmärkt
14 år sedan*
Beställde bland annat en "Bärbar Solcellsladdare" precis innan jul och varorna levererades inom den tid som utlovats. Dessvärre fungerade inte solcellsladdaren som den skulle, så jag skickade ett mail och beskrev problemet. När jag sedan kom tillbaka efter en utlandssemester över nyår fanns det redan en ny ersättningsladdare att hämta ut. Mycket bra hanterat av CoolStuff! (Här har Hewlett Packard otroligt mycket att lära, jag kommer aldrig mer att köpa en av deras produkter igen efter alla problem jag haft med dem...)
*Redigerades 14 år sedan
Inet
Utmärkt
(500+)
Usel
15 år sedan*
Har inte gått med på att häva köpet av en dator, trots att den har varit i praktiken oanvändbar under närmare två månaders tid.
*Redigerades 15 år sedan
HP Compaq NX6325 EY349ET
Full Star 1
2.9
(3)
Full Star 1Empty Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
15 år sedan*
Köpte datorn eftersom den verkade relativt välutrustad för sitt pris. Redan när jag fick den var den väldigt långsam att starta och använda. Efter att ha installerat ett antal vanliga program tar det nu mellan 5-10 minuter att starta upp den, så att jag kan komma åt t ex Explorer. Efter diverse kontakt med HP-supporten skulle de den 18:e januari ha skickat mig nya installationsskivor. En dryg månad senare har jag fortfarande inte sett skymten av några skivor och datorn är fortfaranade lika långsam och oanvändbar. Hoppas fortfarande att datorn kommer att vara mer responsiv efter en ominstallation. Vad gäller HPs support, har de försökt vara hjälpsamma, men faktum kvarstår dock: jag sitter fortfarande med en i det närmaste oanvändbar dator som jag har behövt lägga ner en massa extra tid och energi på att felsöka. Dessutom är supporten i Sverige inte helt gratis. Jag har förmodligen haft otur med mitt exemplar, men med min erfarenhet av datorn och HPs support skulle jag inte rekommendera någon att köpa denna. Mitt nästa datorköp kommer heller inte att vara en HP.
*Redigerades 15 år sedan