Prisjakt

Henrikpersson

Medlem sen 2014-03-23
1
Bidrag
28
Hjälpsamröster
Codetronics
Dålig
(15)
Usel
7 år sedan*
Codetronics: Väldigt trevlig personal och snabb på att få igenom affären eftersom det inte går att betala direkt på sidan. Där slutar tyvärr allt som är bra med dem. Köpte en Playstation 4 4/3-2014 som inte fungerade (det kan hända alla, helt ok med mig). Så sedan den ca 7/3-2014 har jag försökt få de att skicka en retursedel så att de kan antingen ge mig en ny enhet eller att häva köpet. Deras enda svar har varit att det ska jag ta med Sony, vilket inte stämmer. 24/3-2014 skickade jag senaste mailet av 7st som de inte ens svarat på.. Nu sitter jag här med en icke fungerande PS4 och försöker att få tag på dem. Har tröttnat på deras sätt att behandla mig som kund och kan inget annat än varna er för att handla online hos dem. Så här ska man inte behandla sina kunder.. Mvh En trött och besviken Henrik P Här kommer fortsättningen så att ingen någonsin använder sig av denna usla butik. Jag har ringt Sony support 7.5kr/min, mailat dem och fått svar som jag har vidarebefordrat till butiken utan att de brytt sig. Sen har ni mage att påstå att jag bara låtsas att min enhet var sönder.... Ni har inte velat ta i den sen ni sålde den FÖR NI INTE ÄR ÅTERFÖSäLJARE FÖR PLAYSTATION... Hur vill inatt era kunder ska agera om ni inte svarar på mail eller påstår er ha ett Telefonnummer som ni har ett meddelande sen julas? Ni förväntar er nog att ingen ska klaga så kan in stoppa pengarna i fickan och inte bry er. Har ni hört talas om konsumentköplagen? Den ger mig lite rättigheter som kund, det verkar som att ni inte bryr om den när ni hänvisar mig till Sony för reklamation av en vara ni sålt. Med hänvisning till texten 6 rader tidigare förstår jag att ni bara blåser mig för ni kunde inte hjälpa mig med reklamationen. Det hela slutar med att jag efter massa ringande får tag i helt underbar tjej på Nordisk film som hjälper mig så jag kan skicka in min enhet till dem och får tillbaka en ny (den ni påstod inte var sönder) de undrade givetvis var ni fått tag i den sålda enheten eftersom ni INTE är återförsäljare åt dem??? Det tog mig CA 2 månader innan jag fick en enhet som fungerade pga er... Tro inte jag är bitter på ER utan jag är väldigt tacksam mot Nordisk film för hjälpen jag fick av dem. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ingen får så dålig hjälp av en butik som jag fått av er och jag REKOMMENDERAR ALLA att INTE använda sig av ER utan använda sig av de SERIÖSA butiker som finns . Nu avslutar jag detta ärende och hoppas folket läser detta innan de handlar av er. Mvh Henrik Persson
*Redigerades 7 år sedan