Priserna må vara acceptabla, ja, men kundtjänst är under all kritik dessvärre. Köpte en vara nyligen och det visade sig vara fel, så jag mailade direkt samma dag i hopp om att de skulle svara mig snabbt, men så blev det inte. Sen försökte jag ringa på tisdag (som är deras telefondag tillsammans med torsdag) men fick autosvar om att det inte fungerar att ta emot samtal då. Hade velat reklamera varan och byta ut den mot en annan, men eftersom butiken verkar inte bry sig om sina kunder utan är pengakåta istället så lär jag nog troligtvist handla annanstans framöver.
Beställde lite varor på en torsdag till förmånliga priser, när det fortfarande fanns tid innan leveransen skulle skickas iväg från lagret. Valde Express, fick paketet först på måndagen veckan därpå, trots att huvudstadsregionen har paketutdelning även på lördagar. Express var det alltså inte utan snigelpost. Detta är andra gången det händer med "Expressleverans", som i sin tur betyder enligt regelverk "leverans samma dag eller senast dagen efter".
99% förfalskade omdömen samt dålig support. Jag ångrade mitt köp dagen efter beställning, men ta mig fan så är jag tvungen att betala för skiten oavsett enligt Qliro. Lyckades övertala Qliro om att jag ångrat mitt köp och visade även att produkten är återskickad till butik, men fakturan återstår då de inte makulerat mitt köp varken vid anmälningsdagen eller drygt en månad efter "beställning". Orsak varför jag ångrade mitt köp var för att produktens omdömen visade sig vara allt negativt och dumt att betala 1200kr för en varmluftsfläkt som egentligen ska vara en AC. Kommer aldrig köpa något från det här stället och nej, jag rekommenderar inte tretti till någon.
Skulle överföra 3.5TB data från min NAS till en 6TB HDD i datorn. Loggade in via FTP, markerade alla mappar och drog dem till dator-fönsterhalvan. Nedladdningen påbörjades. Efter en bra stunds överförande så slutade allt, jag loggade in på gränssnittet via webbläsaren, pop-up fönster säger att firmware måste uppdateras och vips, så tömdes hårddiskarna på all data och den skapade nya partitioner. Varför vet jag ej, men så hände det, och när jag väl insåg vad som skett så hade jag bara fått drygt 100GB av de 3500GB data från min jävla NAS. Aldrig mer en ZyXEL. Sämst i världen på service också. Lägg hellre mer pengar på bättre grejer än dessa billiga skit.
Säljer defekta varor dyrt på beg.marknaden, och vägrar ta ansvaret om att skicka dem på service efter köp. Jag tänkte köpa ett objektiv från dem till min kamera, men efter en kort konfrontation där de sa att de ger inte mer än 1 månads andrahandsgaranti utan att skicka produkten för service. Skulle jag skickat ändå hade jag fått stå för kostnaderna själv. Enligt Tura Scandinavia AB säljer Rajala Sigmaprodukter från gråzons marknaden, dvs produkter som inte har garanti i Sverige. Håll er borta från blufföretaget.
Som jag skrev igår så är det här företaget ett skämt. Fick mail idag gällande min order. "Då det är slut på centrallagret och hos leverantör kan vi inte leverera dig din produkt". Nej men konstigt att den finns på de fysiska butikerna då. Varför kan inte ni bara räcka över produkten över disk och skicka fakturan till mig då? "Nej det är inte så vi fungerar". Nej precis, ni fungerar inte i överlag dvs. Ni ska inte hålla på med webbaserad handel över huvudtaget då ni har inte en susning om hur det fungerar! Raderas det här inlägget, precis som det förra, så vänder jag mitt till sociala medier!