Gr8-1

Medlem sen 2013-06-30
4
Bidrag
3
Hjälpsamröster
MM Sports
Utmärkt
(500+)
Utmärkt
Redigerades 7 år sedan

Har alltid fungerat felfritt. Beställde på en lördag och fick det på Tisdagen. Snabba leveranser och bra priser!

Nelly
OK
(131)
Usel
Redigerades 7 år sedan

Jätte LÅNGSAMMA LEVERANSER och dryga på kundtjänsten. Tur att man annullerade ordern. Kommer aldrig mer handla från detta oseriösa företag igen.

NetOnNet
Bra
(500+)
Usel
Redigerades 9 år sedan

Uppdatering: USEL företag som bara hjälper dig innan köp. Enligt deras specifikationer skulle en del medfölja i en produkt, men personal utan kompetens vet inget om det utan hänvisar hit och dit, och skyller sedan på tillverkaren när det är dem själva som har skrivit det. Bad en ansvarig ringa från första början och det dröjde 2 v innan första samtal, dessvärre missade jag samtalet och bad dem återkoppla igen. Ytterligare 2 v dröjde innan kontakt. Under tiden hade dem sänkt priset på produkten, och då jag hade förlängt öppet köp till 7e januari stack jag in till butiken för att helt enkelt få mellanskillnaden tillbaka. Får då veta att dem inte har prisgaranti, och när jag då vill lämna tillbaka produkt blir jag nekad öppet köp fastän jag hade förlängt öppet köp enligt deras sida. Kontaktar kundtjänst som först också nekade förlängt öppet köp, men när man väl visar vad som står på deras hemsida ändrar dem sig o ber mig komma in igen och lovar att jag ska få kompensation för det hela. Då jag bor utomlands och var bara där tillfälligt kunde jag inte göra detta utan jag ville då skicka tillbaka det till dem på deras bekostnad men det ville dem inte stå för. Blir kontaktad från en ansvarig som säger att han inte kan ge mig någon kompensation utan han kan göra mig ett undantag och betala tillbaka mellanskillnaden. Berättar att jag har blivit lovad kompensation för att ha åkt in så många ggr och alla samtal och även att jag kan få mellanskillnaden tillbaka i vilket fall genom att lämna tillbaka produkten bara. DÅ går han med på att ge mig kompensation. Fick ett presentkort på 200kr varav 120kr skulle täcka milersättning, resten (dvs 80kr) skulle vara kompensation för alla samtal och besvär. Bara så ni vet Netonnet - det är inte så billigt att ringa er flera gånger från ett kontantkort från utomlands, fick tanka på 3-4 ggr så jag har inte direkt blivit fullt kompenserat. Till slut fick jag nog och skickade tillbaka produkten på egen bekostnad från utomlands (kostade ca 450kr). Bad en ansvarig ringa igen för ca 1 månad sen för att diskutera detta, har ännu inte blivit kontaktad och kommer nog inte bli det heller.. Sammanfattningsvis: - Falsk marknadsföring (som dem skyller på tillverkaren) - Personal utan kompetens - Inget service efter köp - Gick i minus på grund av dem - Ingen prisgaranti (jämfört med Elgiganten och MediaMarkt som erbjuder 30 dagar) - Öppet köp i endast 2 v (jämfört med Elgiganten och MediaMarkt som erbjuder 30 dagar) - Priserna som dem har är i stort samma som i andra butiker, skulle det vara mer skulle dem ändå prismatcha i slutändan så du skulle tjäna mer på det SKA ALDRIG MER HANDLA HOS NETONNET IGEN OCH AVRÅDER ALLA ANDRA FRÅN ATT GÖRA DET! Gå hellre till en annan butik och du kan få det till samma pris som hos Netonnet (med tanke på att de flesta faktiskt erbjuder prisgaranti jämfört med dem) fast bättre service. Tidigare: Har tidigare handlat på netonnet och alltid varit nöjd med mina köp. Mitt senaste köp fick dock inte den bästa servicen. Jag köpte en surfplatta i lagershoppen förra veckan, men när jag kom hem och packade upp produkten tyckte jag att en del saknades. Jag forskade på nätet om detta, och såg att de flesta fått med den här delen. Jag kontaktar då livechatten som först sa att det inte medföjde, men när jag visade det jag såg på nätet (bl.a. youtube) tyckte även hon att det verkade stämma. Hon bad mig skicka en felanmälan via mail till er, men då jag bara skulle vara i sverige ett par dagar bad hon mig istället komma in till butiken. Sagt o gjort åker jag in till lagershopen som inte verkade ha koll. Ringer in till kundtjänsten som inte hade koll heller utan hänvisade mig till tillverkaren. Efter några långa samtal, får jag reda på att vissa butiker väljer att inte köpa med den här delen i produkten. Tillverkaren tyckte att det var konstigt att jag blev hänvisad till dem när ni egentligen borde ha bättre koll. Hur som helst får jag även veta att den här delen inte går att köpa i butik utan bara på tillverkarens hemsida, och ännu bättre att dem inte levererar till det landet jag bor i. Jag som kund blev hänvisad hit och dit och slösade mina dagar för att ta reda på om en del i en produkt, och kan nu inte få tag på delen heller. Tack för det NetOnNet.. Dem 4 stjärnorna är för mina tidigare köp och det trevliga bemötandet jag fått.