Kategorier
Prisjakt

jolletheman

Medlem sen 2013-06-27
5
Bidrag
3
Hjälpsamröster
Ongoal
Utmärkt
(56)
Utmärkt
17 dagar sedan*
Jag kan inte annat än att hänga på hyllningssångerna. Otroligt smidig hjälp via FB-chatten. Slängde i extra varor som plåster för att racket var försenat, trots att det hade framgått redan vid beställningstillfället. Vid missuppfattning huruvida ramskydd ingick eller ej fick jag dessutom behålla det extra ramskyddet jag köpt utan att behöva betala för det. De dellevererade också varorna så att jag fick det som fanns på lager direkt. Utöver att OnGoal hade de billigaste priserna på samtliga varor jag ville köpa, fick jag därtill 10% rabatt på hela köpet och totalt tre extra varor gratis. Vad mer kan man säga. Det är så här det ska kännas att handla på nätet. Världsklass.
*Redigerades 17 dagar sedan
Brapadel
Utmärkt
(8)
Utmärkt
5 månader sedan
Absolut strålande service och bemötande. Fick låna med mig och provspela tre (3!) rack torsdag-måndag utan att betala en krona. Båda personerna som hjälpte mig i samband med hämtning och lämning av rack var grymt trevliga och service-minded. Tyvärr fanns inte det rack jag ville ha i lager p.g.a. produktionsstopp hos leverantör. Kan varmt rekommendera BraPadel!
Inet
Utmärkt
(500+)
OK
2 år sedan
Beställde en router via CDON som tydligen förmedlade köpet åt Inet. Det visade sig sekunden efter att jag beställt den att jag hade blivit länkad till fel modell från Pricerunner. Jag avbokade såklart direkt köpet via ett formulär (det enda sätt som tillhandahölls av CDON). Detta skedde på fredagskvällen vid 18-tiden. På måndag förmiddag får jag ett mail från Inets support att köpet inte kan avbrytas eftersom att varan redan har skickats. När jag på eftermiddagen läst mailet och går in och spårar mitt paket ser jag att PostNord inte mottog elektronisk förhandsinformation förrän strax efter lunch samma måndag. (Det låter alltså i mina öron som att Inets support ljög om att varan redan skickats). Efter en ganska fruktlös email-konversation med en (förvisso trevlig) kille på Inets support ringde jag upp dem. Även killen som svarade i telefon var trevlig, men det fanns tyvärr inget de kunde göra eftersom att varan lämnat deras lager. Jag blev hänvisad till CDON för att hantera returen eftersom att det var "bestämt så enligt avtal". Dagen därpå ringer jag till CDON (ja, de har faktiskt telefonsupport(!) mellan 12-15 mån-fre) och får då beskedet att Inets kundtjänst "uttryckt sig klumpigt" eftersom att det är Inet själva som står för returen, men att den ska anmälas via CDONs formulär för att "alla uppgifter ska skickas med". Jag skriver ytterligare en lång harang till Inet via detta formulär och får då svar av en tjej som lite motvilligt skickar mig en fraktsedel. Jag kan tyvärr inte ge en butik som inte klarar av avbokningar två minuter efter beställning ett högre betyg än 6-7 stjärnor, hur bra övriga delar än fungerar. Sedan känner jag att det inte är mer än rätt att dra av ett par till med tanke på all tid jag fick lägga för att de skulle kunna tänka sig att stå för tillbakafrakten av en vara som de felaktigt skickat till mig.
Sporttema
Utmärkt
(500+)
Dålig
3 år sedan*
Har lite svårt att förstå hur denna butik kan ha fått så högt betyg som den har. Jag beställde en vara för under 500 kronor, detta medförde en "expeditionsavgift" på 50 kr. Redan här tycker jag det är självklart att dra av ett par-tre stjärnor. Jag förstår att det kanske inte är en extrem vinst att sälja något så billigt och att man därför vill ta en avgift, men jag tror inte att det är så många order som läggs på långt under 500 kronor att man faktiskt förlorar några stora summor på det. Det känns med andra ord rätt oseriöst med en sådan avgift. Förutom det så lade jag min order en seneftermiddag vid 18-snåret. Hela dagen efter väntade jag på att ordern skulle skickas - det gjorde den inte. Först dagen därpå, ca ett och ett halvt dygn efter att ordern lagts får jag ett mail att varan skickats (elektronisk förhandsinformation mottagits el. liknande). Detta har jag aldrig varit med om vid onlineshopping och där ryker utan tvekan ett par-tre stjärnor till. Självklart finns det två sidor av alla mynt och jämfört med konkurrenterna verkar de hålla okej priser.
*Redigerades 3 år sedan
Webhallen
Bra
(500+)
Usel
3 år sedan*
Beställde ett par Corsair Vengeance Red LED DDR4 PC25600/3200MHz CL16 2x8GB på Black Friday för 1690kr. En hel vecka senare hade jag fortfarande inte fått någon mer respons på köpet än det automatiska mailet jag fick när jag la beställningen. Jag bestämde mig då för att skriva till Webhallen och fråga vad som hände. Det visade sig då att produkten hade utgått. Jag undrar hur länge jag hade kunnat sitta och vänta på dessa minnen utan besked om jag inte själv kontaktat dem. De ville först avboka min order, erbjöd sedan 49kr tillgodo och slutligen 100kr tillgodo efter att jag uttryckt mitt missnöje. Jag har fått hem alla andra delar till datorn och har alltså suttit som ett fån och väntat hela veckan på minnen som inte kommer att dyka upp. Ger en extra stjärna för att kundtjänst var vänliga, men jag önskar att de hade getts mer fria tyglar att skicka en likvärdig produkt till samma pris när det klantat till sig.
*Redigerades 3 år sedan