Prisjakt

scritz

Medlem sen 2005-08-26
2
Bidrag
2
Hjälpsamröster
Sportfiskegiganten
Usel
(12)
Dålig
3 år sedan
Inte riktigt samma upplevelse som många andra här. Bra bemötande: Ja Bra service och webbshop: Nej Order1: Jag gjorde en beställning i sommras. Allt fanns inne enligt lagersaldo på webshoppen. Blir kontaktad efter någon dag och blir informerad att ungefär hälften av det jag beställt inte finns i lager (trots att allt såg ut att finnas inne när jag lade beställningen). Jag frågar då om jag kan låta ordern ligga tills sakerna kommer in, men får förklarat att det inte går då grejerna inte ska komma in igen (jag var speciellt intresserad av att testa "Floating Frog - 9 cm"). Ok, detta kan ju hända så tänker inte mer på det... Order2: Gjorde nyligen en ny order med lite av grejerna som inte fanns förra ordern och speciellt då "Floating Frog - 9 cm". När beställningen är gjord, blir jag återigen kontaktad, grodorna finns inte i lager och kommer inte komma in igen. I dette läga kan jag inte annat än misstänka att de kör med lockvaror. Förklaringen att dessa kommer i bulk och att de inte kan ha koll på exakt lagerstatus kan jag ha viss förståelse för, men när den fortfarande ligger som en artikel på deras hemsida som man kan beställa när den är helt slut och inte kommer in igen blir jag inte lika imponerad av.
fooTele2 webbutik
Dålig
(500+)
Usel
6 år sedan*
Vill bara upplysa om att Tele2 är ett bolag som lockar med låga månadskostnader, men sedan tar betalt med fakturaavgifter utan att tydligt redovisa detta innan du fått fakturan. Så här går det till: *Beställ till exempel mobilt bredband via webbplatsen. *Du väljer ett abonnemang och totalsumman visas, säg tex 149kr. I detta läge får du ingen information om fakturaavgiften på 35kr (23% på totalbeloppet). (Det finns inget val att välja någon annan betalningsmetod för att undvika detta) *Första fakturan kommer, på den står faktura avgift på 35kr. *Om man pratar med tele2 om detta kommer de hänvisa till avtalet, vilket helt korrekt innehåller information om fakturaavgift, men givetvis i liten text och bland annan text. De kommer också att hänvisa till att du kan gå in på din bank och ansöka om e-faktura eller autogiro. Andra aktörer brukar i första fakturan åtminstone hänvisa till autogiro för att undvika faktura avgift eller till och med skicka med papper för det. Detta gör dock inte Tele2. *I min mening är detta en dold avgift som de medvetet försöker dölja för att tjäna mer pengar.
*Redigerades 6 år sedan