ninjasmin

Medlem sen 2012-11-06
4
Bidrag
0
Hjälpsamröster
Nelly
OK
(131)
Dålig
Redigerades 9 år sedan

Jag har beställt från Nelly många gånger och det har oftast funkat väldigt smidigt, men det senaste köpet jag gjorde hos dem har verkligen gjort mig frustrerad. Jag beställde en klänning som jag tänkte använda till jul. Det var dålig kvalité på klänningen och flera sömmar gick upp samt att paljetter lossnade efter bara en användning. Jag mailade Nellys kundtjänst och fick snabbt svar om att det inte var några problem att reklamera. Toppen, tänkte jag och skickade in klänningen så snabbt jag kunde. Det dröjde tre veckor och jag hörde inte ett knyst från Nelly. Efter att ha mailat dem ett par gånger fick jag till slut svar om att jag skulle bli återbetalad via Klarna (det hade jag fortfarande inte blivit trots att det är mitten av februari, men jag antar att det ligger på Klarnas bord). Trots att det hade tagit lite tid med reklamationen så kände jag mig ändå nöjd, det löste ju sig till slut. NU har jag däremot fått hem en faktura från Nelly på 39kr. Är det mycket pengar? Nej det är det inte. Men jag har ingen aning om vad det är jag ska betala för. På Nellys hemsida står det "Vi står självklart för frakten vid felleveranser samt reklamationer" så jag antar att det inte är en fraktkonstnad. Jag har mailat Nelly tre gånger den senaste veckan och frågat vad fakturan berör men jag har inte fått svar. Det har inget telefonnummer att ringa till heller så jag antar att jag inte kommer att få något svar på det. Som sagt det är ingen stor summa pengar, men jag tycker fortfarande att man ska vara tydlig med vad det är man betalar för. Att det dessutom är så svårt att få svar från deras kundtjänst och att reklamationen tog så lång tid gör mig bara sjukt osugen på att fortsätta handla därifrån. Det gör mig frustrerad... hade de bara svarat ordentligt på mina frågor och gett bättre service så hade ju allt varit lugnt.

Sportamore
0
Utmärkt
Redigerades 9 år sedan

Jag har handlat från Sportamore flera gånger och det har alltid funkat jättesmidigt. Priserna är jättebra och jag har alltid fått mina varor SUPERSNABBT (1-2 dagar efter att jag lagt beställningen). Kan verkligen rekommendera Sportamore.

Zalando
Dålig
(372)
Usel
Redigerades 9 år sedan

Hittade en jacka på Zalando som jag var intresserad av, men eftersom jag var lite osäker på storlekar så visste jag att det eventuellt kunde bli en retur. Efter att ha läst omdömen om att de skulle vara mycket långsamma på att betala igen pengar så bestämde jag mig för att betala med faktura så att jag slapp ligga ute med betalning. Det står ju klart och tydligt att det ska gå att betala med faktura. Men när jag kom till utcheckningen så gick det endast att betala med kort. Jag mailade då deras kundtjänst och frågade varför jag inte kunde betala med faktura och fick då ett generiskt svar (4 dagar senare) om att "många olika faktorer" spelade in på vad man fick för betalningsalternativ. Jag skrev då ett till mail och frågade vad det skulle vara för faktorer men fick då i princip samma svar igen, utökat med att man inte kunde ta på faktura om man beställde för summor över 1500kr. Jag mailade då igen och förklarade att jag ville ha en jacka för 900kr och ville betala med faktura och fick då i princip samma svar igen. Mycket oseriöst och nu vågar jag inte beställa jackan därifrån.

RoyalDesign
Dålig
(500+)
Dålig
Redigerades 10 år sedan

Jag beställde en vara för över en månad sen, leveranstiden skulle vara ca 10-12 dagar enligt hemsidan. När varan inte kom så fick jag ett mail om att leveransen räknades komma inom ett par dagar. Helt OK tyckte jag, någon dag extra kan jag vänta och det är ju bra att de hör av sig. Nu har jag dock fått ett nytt mail där de har skjutit fram leveransen till slutet av månaden. Jag har mailt dem två gånger nu och inte fått svar på en vecka vilket är jättesynd. De verkar inte veta när varan kommer in egentligen :/ de borde verkligen vara mer tydliga och skriva på hemsidan att det kan dröja mer än en månad, eller åtminstone svara på mail.