Prisjakt

lsoderst

Medlem sen 2012-09-23
4
Bidrag
2
Hjälpsamröster
RadioTeknik
OK
(4)
Dålig
5 månader sedan
Köpte Yachtsafe G32 larmenhet som visade den sig vara så pass gammal att den var inkompatibel med tillverkarens övriga tillbehör, vilket tillverkaren fann när de felsökte på distans. Denna begränsning om att enheten var en äldre modell som inte passar med sina tillbehör informerades ej om innan köp. Radioteknik tog dock tillbaka enheten för vidareförsäljning till annan kund vid påpekande om saken. Radiotekniks oproportionerliga frakt om 200kr informeras om innan, så den går inte att kritisera.
Samsung RB31FERNCWW (Vit)
Full Star 1
2.8
(1)
Full Star 1Full Star 2Full Star 3Empty Star 4Empty Star 5
2 år sedan*
Bra funktioner, mått och design. Låter mycket och håller dåligt! Köpte 2st mars 2016. Började skramla och vibrera efter ett år. Garantitekniker kom på besök och konstaterade att det specifika problemet är ganska vanligt och han löste det snabbt mha tejp. Tre månader efter att garantitiden löpt ut havererade ett av kylskåpen och nedan följer en historia om Samsungs supportorganisations agerande i Sverige. ---------------------------------------- En berättelse om Samsung Service En av mina kyl/frysar, modell RB31FERNCWW, tappade kyla i kylskåpsdelen i juli, 3 månader efter garantiden löpt ut. Kylen blev inte kallare än 13C. Frysen fungerade dock utan anmärkning. Jag skickade mail till Samsung Service med dylik felbeskrivning och bad om kontakt för vidare dialog. Fick svar efter 6 dagar om att det med största sannolikhet är kretskortet som gått sönder och att det skulle krävas byte på plats. Skulle få räkna med c:a 3500 kr för detta byte på en vitvara med nypris på under 6000 kr. Jag bad om att få återkomma för vidare dialog efter egen felsökning, då jag fann diagnosen synnerligen lättvindlig efter min så rudimentära felbeskrivning. Kändes spontant som det dyraste alternativet valts utan egentlig ansträngning. Efterföljande dag kontrollerade jag genom mätning samtliga termistorer i kyl och frys. Alla tre visade samma och rimliga värden. Alltså inte fel där. Fläkten som blåser kallluft från frys till kyl tycktes fungera utan anmärkning. Termosäkringen var hel. Avfrostningen fungerade utan anmärkning. Inkoppling av oscilloskop tillsammans med termometer visade att signaler för någon form av åtgärd skickades ut från logiken vid vissa temperaturförändringar och vissa tidpunkter. Jämförelse med den andra hela kylen påvisade samma signaltyp och logikbeteende, varför jag bedömde sannolikheten att det var fel på logiken som låg. Något konfunderad över resultatet av mina tester ringde jag tillbaka till Samsung Service och meddelade att jag gjort flera av ovan beskrivna tester samt dess resultat och bad att få en uppdaterad rotfelsbedömning alt. prata med en tekniker. Fick besked att enda sättet att få prata med tekniker är att skicka hem en till mig á 800 kr/h. Behovet för bolaget att tjäna pengar föreligger, men någon form av kundservice tycker jag är rimlig när en kund lägger så stor möda på att felsöka. Historien fortsätter. Efter att blivit avsnäst per telefon att ingen rådgivning är att räkna med per mail eller telefon, så monterade jag ner hela innanmätet i kylskåpet utom kompressormodulen. Slutligen fann jag att ett gångjärn i plast gått sönder. Gångjärnet som öppnar och stänger en lucka för att styra kalluftsflödet mellan frys och kyl hade alltså gått sönder och lämnat luckan halvt blockerande av luftströmmen. Eureka! Nu behövdes bara en reservdel. Tyvärr kunde jag inte hitta ett reservdelsnummer på plastlådan där denna lucka sitter, men å andra sidan det borde jag kunna hitta i reservdelslistan och då beställa lämplig utbytesenhet. Jag mailade Samsung Service och bad om att få en reservdelslista mailad till mig så jag kunde beställa av enhet av dem. Fick besked per mail att de inte kunde skicka den till mig. Ringde därför och förklarade behovet, utan tillstymmelse till förståelse eller kundvänlighet. Reservdelsnummer okänt då jag inte får ta del av reservdelslistan eller bli delgiven efterfrågad utbytesdels modellnummer så att jag kan införskaffa den på annat håll. Inte har jag lyckats söka rätt på den på Google. Och där står jag nu. Ett icke-fungerande kylskåp. Rotfel identifierat. Utbytesdel identifierad. Reservdelsnummer okänt. Ett icke-fungerande kylskåp. Och en talande erfarenhet av Samsung service och support.
*Redigerades 2 år sedan
D-Link DCS-5222L
Full Star 1
2.4
(4)
1 730 kr
Full Star 1Half Star 2Empty Star 3Empty Star 4Empty Star 5
7 år sedan*
Kameran tappar ofta kontakten med omvärlden. Den är svår att konfigurera för att använda annan lösare än den D-link erbjuder. Den stora nackdelen är D-links support. Trots upprepade påstötningar besvarar de inte supportärenden!
*Redigerades 7 år sedan
Alina
Utmärkt
(500+)
Usel
7 år sedan*
Beställde minnemoduler 2015-02-03 och fick omedelbar orderbekräftelse via email. Därefter ingenting. Två mailförfrågningar 12/2 och 16/2 om status på beställningen har lämnats obesvarade. Idag är 17/2.
*Redigerades 7 år sedan
Teknikproffset
Utmärkt
(500+)
Usel
9 år sedan*
Snabb leverans av headset. Dagen efter leverans upptäckte jag att produkten var defekt och skickade strax därefter tillbaka den till Teknikproffset. Efter nästan två veckor kontaktande jag dem då jag inte hört något, varpå företaget hävdar att headsetet är skickat till generalagenten. Nu fyra veckor senare har jag fortfarande inte fått fungerande vara och heller inte fått besked om status trors upprepade påstötningar.
*Redigerades 9 år sedan