Kategorier
Prisjakt

Äppelmos

Medlem sen 2012-08-27
45
Bidrag
42
Hjälpsamröster
Fitbit Sense
3.4
(6)
2 587 kr
2 månader sedan
Besviken. En stum knapp som som sitter helt fel placerad som gör att man trycker på den när man inte ska trycka på den och som sällan fungerar när man väl vill trycka på den. Skärmen likaså, känns som att man behöver blöta fingrarna för att den ska fungera, registrerar inte hälften av trycken och sveprörelser är en katastrof. Byter till appel watch.
Mora Armatur Cera Duo C-pip Köksblandare 242102 (Krom)
2.3
(1)
3 295 kr
7 månader sedan
Konstruktionen med sensorn är den absolut dummaste och mest idiotiska lösning jag någonsin har sett. Den kan drivas med batteri, men om man inte vill behöva krypa under diskbänken och byta batteriet så kan man även byta ut batteriet mot en nätadapter/batterieliminator. Här hade man ju då lätt kunnat tro att nätadaptern ger ut samma spänning som batteriet och att det helt enkelt bara är att byta ut batteriet. Icket! Batteriet ger ut 6 V, nätadaptern ger ut 12 V, så om du beställer nätadaptern som tillbehör behöver du dessutom en spänningsomvandlare som gör om 12 V till 6 V. Det var tydligen för mycket begärt att nätadaptern skulle ge ut 6 V från början. Mig veterligen finns INGENTING annat som säljs på det här sättet, där du först ska omvandla 230 -> 12 V, och sedan 12 V till 6 V. Då hade man ju också lätt kunnat tro att man tillverkat en koppling som gör att man omöjligt kan koppla fel, men icket. Nätadaptern har samma kontakt som batteriet, trots att de inte ska kopplas in på samma sätt. Det gör att det är mycket enkelt att koppla fel, och därmed också bränna upp både sensorn och magnetventilen som sitter under diskbänken. Detta var precis vad som hände mig. Kranen i övrigt: Bra, fin, fungerar bra, som väntat. Nu med ersatt sensor och magnetventil fungerar även sensorn bra, därav två stjärnor i alla fall.
IKEA
Dålig
(288)
Usel
ett år sedan
Funderar du på IKEA-kök? Köp verkligen inte deras vitvaror, snälla. Vi har haft problem i över 1,5 år med en IKEA diskmaskin, och trots att de egentligen bara har 3 reparationsförsök på sig har de försökt reparera den FEM gånger utan resultat. Efter femte gången blev den utbytt - med samma problem. Totalt värdelös kundtjänst, helt hjälplösa, ingen som helst service någonstans och en total maktlöshet hos de IKEA-anställda, de säger själva att de inte har någon makt att göra någonting (inte ens häva köpet) utan att det är Electrolux allt måste gå igenom. Detta strider även mot konsumentköplagen. Jag har inget köpeavtal med Electrolux, jag har det med Ikea (det är därifrån vi köpt produkterna), och det är de som ska lösa problemen, men nej. Det har varit snart två år av bara huvudvärk och bråkande, hundratals mail och ännu fler telefonsamtal. ALDRIG ALDRIG ALDRIG mer.
IKEA Hygienisk
1.5
(2)
6 495 kr
ett år sedan
Avråder starkt från Ikeas egna diskmaskiner. Dels ur ren kvalitetssynpunkt. Jag har haft maskinen i två år nu, varav ett år har bara varit problem. 1. Den är felprogrammerad så den försöker öppna diskmedelsluckan trots att den redan är öppen, vilket resulterar i ett högt kluckande ljud var femte sekund under diskprogram. Går inte att sova när den diskar. 2. Plastdetaljer går sönder då och då. Ibland hittar man plastbitar nere i filtret. En sån där plasthylla som man viker ut ovanför glasen har gått av utan att jag ens rört den. Jag lägger aldrig någonting där och har aldrig vikt ut luckan. Trots detta låg den löst i överkorgen efter en disk, kanske för att plasten torkar ut. 3. Luckan har blivit trögare under den relativt korta tid jag använt den. Luckan öppnar sig själv efter slutfört diskprogram (det ska den göra), men nu öppnas den så pass lite så vattenångan åker rakt upp i bänkskivan så av ren försiktighetsåtgärd har vi satt dit extra lager av fuktspärrar för att diskmaskinen inte ska förstöra bänkskivan. 4. Nu visar den dessutom felkod i30 vilket betyder att den är översvämmad på insidan. Hela bottenplattan är vattenfylld och den går inte att använda. En reparationstekniker säger att det är ett "otroligt vanligt fel" att lampan inuti diskmaskinen blir otät efter ett tag och börjar ta in vatten. Men det är bara fyra anledningar varför jag avråder från Ikeas egna diskmaskiner. Det må vara ett måndagsex eller dåligt exemplar. Just denna är en Electrolux i grunden och nu i skrivande stund har Ikea även diskmaskiner som Bosch tillverkat och de kanske är bättre. MEN: Deras service är UNDER ALL KRITIK. Nu har diskmaskinen reparerats tre gånger, och enligt konsumetköplagen ska ja ha rätt att byta ut diskmaskinen. Detta har även IKEAs kundtjänst bekräftat att jag har rätt till. Trots detta så lämnar tydligen IKEA ifrån sig ALLT ansvar till Electrolux efter man har köpt den här maskinen. IKEA själva kan inte besluta att byta ut maskinen, ej heller att häva köpet så jag får köpa något bättre. Det måste JAG, som kund, ta direkt med Electrolux, trots att jag köpt hela köket hos IKEA. De på kundtjänsten har tydligen inget mandat what-so-ever att göra någonting åt detta. Allt måste gå genom Electrolux, och de i sin tur vägrar byta ut den. Nu ska den tydligen repareras för övervämningen, vilket blir fjärde reparationen på samma diskmaskin.
Asus Lyra (3-pack)
2.3
(45)
7 805 kr
ett år sedan
Halvfärdig, släppt innan man ordnat stabilitet. Synd, hade annars varit en bra produkt.
D-Link DIR-3060
1.8
(1)
1 950 kr
ett år sedan
Jag ville ge D-Link en chans till efter många bottennapp. Tänkte att de kanske rätat upp sig. Haha, detta var sista gången. Dålig stabilitet, kräver omstart två gånger om dygnet, dålig täckning, dålig prestanda, dåligt interface för inställningar. Köp ej!
Counter-Strike: Global Offensive (PC)
4
(17)
129 kr
ett år sedan
Roligt spel som förstörs av dålig community, inga som helst bestraffningar på beteende gör att spelet innehåller otroligt mycket onödigt näthat
Apple iPhone XS Max 64GB
4.3
(24)
3 790 kr
ett år sedan
Man får det man betalar för helt enkelt. Perfektion när den är som bäst.
Microsoft Office 365 Home Sve
3.8
(10)
839 kr
ett år sedan
Halvfärdiga, buggiga program. Trots hyffsat bra dator med i9-processor, 16 GB ram osv så laggar programmen, tar en evighet att starta och krashar i tid och otid.
Apple AirPods Pro
3.9
(127)
2 099 kr
ett år sedan*
Apples kanske bästa produkt genom tiderna. Allt känns så genomtänkt. Bara en sån sak att det sitter ett öronvaxskydd inne i själva gummikuddarna så smutser aldrig kan täppa för membranet inne i hörlurarna, något som ingen annan tänkt på tidigare. Ljudmässigt bra, brusreduceringen funkar sjukt bra. Parkopplingen är precis som med tidigare AirPods otroligt enkelt. Man behöver aldrig gå in och rackla i några bluetooth-inställningar. Kopplas automatiskt och sömlöst mellan mina Apple-enheter trots att jag bara parkopplat dem med iPhonen. Mycket bra passform. Känns knappt att man har hörlurar i öronen. Apple-hatare får säga vad de vill. Haters gonna hate, tråkigt att alla inte upptäckt kvalitet och hörlurar precis som det ska vara. Jag tyckte också priset lät högt från början men HELT KLART värt pengarna. Otroligt nöjd. Bästa hörlurarna jag testat, och jag har testat ett 20-tal olika.
*Redigerades ett år sedan
Sida 1